Na topie

Samsung 360 Round - kamera 3D VR co ma 17 obiektywów

Autor:

Szef strefy Foto

więcej artykułów ze strefy:
Foto

Kategoria: Mobile Foto Technologie i Firma Kamery Tematyka: rzeczywistość wirtualna Producenci: Samsung

Super kamera 3D VR rejestrująca dookólny panoramiczny obraz o rozdzielczości 4K dla każdego oka. To najnowsze dziecko Samsunga.

  • Samsung 360 Round - kamera 3D VR co ma 17 obiektywów
A A

Samsung 360 Round to kosztowny gadżet skierowany do środowiska zajmującego się technologią i obrazowaniem VR. Urządzenie pokazano na tegorocznej konferencji Samsung Developer. Przypomina już wcześniejsze koncepcyjne kamery do rejestracji dookólnego obrazu, nie tylko te proponowane przez Samsunga, z dużą liczbą obiektywów.

Jest ich aż 17 obiektywów, z czego 16 zostało umieszczonych na krawędzi dyskopodobnego (można też porównać z inteligentnym odkurzaczem czy latającym spodkiem) urządzenia ma za zadanie rejestrować wysokiej jakości obraz 3D o panoramicznym (360 stopniowym) polu widzenia. Dodatkowa 17 kamera skierowana jest w górę.

Samsung 360 Round

Ze względu na cenę należy spodziewać się, że Samsung 360 Round będzie obiektem zainteresowań przede wszystkim w środowiskach profesjonalistów, a także biznesowych. Za pomocą takiej kamery można realizować ciekawe przekazy z różnych wydarzeń masowych, rejestrować filmy szkoleniowe czy wspierać transmisje z biznesowych konferencji.

Wicedyrektor wykonawczy mobilnego działu B2B w Samsung Electronics, Suk-Jea Hahn, tak opisuje Samsung 360 Round - „…to świadectwo podkreślające nasze przewodnictwo w branży VR. Stworzyliśmy produkt, który dysponuje innowacyjnymi funkcjami, umożliwiającymi producentom wideo i realizatorom przekazów telewizyjnych łatwo tworzyć treści 3D.”

Każda z kamer (8 par stereo) Samsung 360 Round dysponuje 2 Mpix rozdzielczości sensorem typu 1/2,8 cala i obiektywem o jasności f/1,8. Wszystkie sensory rejestrują obraz z klatkażem 30 kl/s, a efektywna rozdzielczość materiału dla każdego oka to 4K (zarówno w 2D jak i 3D).

Samsung 360 Round widok góra

Samsung 360 Round widok dół

Przestrzenny jest zarówno obraz jak i dźwięk rejestrowany przez 6 wbudowanych mikrofonów) przy pełnym, dookólnym polu widzenia. Filmy zapisywane są we wbudowanej pamięci (40 GB) lub na kartach SDXC UHS-II albo dyskach SSD. Druga opcja to strumieniowanie na żywo.

Samsung nową kamerę stworzył z myślą o coraz popularniejszych platformach sieciowych, które specjalizują się w przekazach dookólnego obrazu panoramicznego - najważniejsze to Samsung VR, Facebook czy YouTube. Samsung widzi w tym potencjał w przeciwieństwie do Nokii, która mimo szumnych deklaracji wycofała się z projektu Ozo VR. Powodem było właśnie małe zainteresowanie projektem w branży.

Obudowa Samsung 360 Round ma wymiary 205 x 77 mm (średnica x wysokość) i waży niespełna 2 kilogramy. Zastosowanie materiałów dobrze odprowadzających ciepło wyeliminowało potrzebę stosowania aktywnego chłodzenia. Kamera przeznaczona jest do pracy w trudnych warunkach (zgodność z IP65), przez długi okres czasu.

O objętości treści jakie generuje Samsung 360 Round świadczą wymagania co do komputerów, które są potrzebne do ich przetwarzania. Przy tradycyjnej obróbce potrzebne są 2 pecety z procesorem klasy Intel Core i7-6700K i GPU NVIDIA GTX 1080. Strumieniowanie ma jeszcze większe wymogi, procesor Intel Core i7-6950X oraz dwie karty z GPU NVDIA GTX 1080.

Cena Samsung 360 Round? Podobno ponad 10 tysięcy dolarów.

Źródło: Samsung

Odsłon: 2688 Skomentuj newsa
Komentarze

5

Udostępnij
  1. SadSam
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2017-10-20 14:59

    Nigdy nie mialem gogli VR na glowie, i zawsze mi sie wydawalo ze soczewki zastosowane w okularach czy obraz wyswietlany dla poszczegolnego oka "symuluje" obraz 3D

    Ciekawe czy rejestracja w "prawdziwym" 3D sporoduje atak padaczki :D w pozytywnym znaczeniu.

    Skomentuj

    1. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-10-20 15:26

      Soczewki nic nie symulują tylko sprawiają że obraz który masz 2cm od nosa jest ostry i wyraźny. Wrażenie 3D jest wynikiem tylko i wyłącznie zarejestrowania oddzielnych (i przesuniętych względem siebie) dwóch obrazów - odpowiednio dla lewego i prawego oka. Efekt widzenia stereoskopowego nie powoduje padaczki - bo w tej chwili chodził byś z ciągłą padaczką. Sugeruję spróbować gdzieś dobrych gogli VR (Oculus/Vive/GearVR/PSVR) - bo w przeciwnym wypadku istnieje niebezpieczeństwo że wciąż będziesz wypisywał takie głupoty o technologii VR.

      Skomentuj Historia edycji

      1. R3velation
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-10-21 05:29

        "Soczewki nic nie symulują tylko sprawiają że obraz który masz 2cm od nosa jest ostry i wyraźny."

        Obraz w obecnej generacji okularów VR ma daleko do ostrości i wyrazistości:
        -widać odstępy między pikselami
        -o małych szczegółach można zapomnieć

        Skomentuj

  2. SadSam
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-20 21:02

    Hahaha...
    Nie mialem na mysli prawdziwej "padaczki" (epilepsji)
    Chodzilo mi o to ze obraz bedzie tak realistyczny ze z radosci dostane padaczki... z przedawkowania szczescia... ot taki wolny zart...

    Troche radosci w zyciu... czy moze kazdy czytsjacy benchmark to Replikant... teraz to juz chyba Nexus 12

    Udanego weekendu biczysy ;)

    Skomentuj

  3. R3velation
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-21 05:36

    Śmieszne to, kamera rejestruje 4K na pojedyncze oko, a takie oculusy/vive nie mają nawet pełnego HD (1080x1200).

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!