Ciekawostki

Bezpieczna ciężarówka Samsunga z ekranami z tyłu

przeczytasz w 1 min.

Dzięki temu jadący za nią kierowca wie, jak wygląda sytuacją przed nią.

Samsung Safety Truck

Chyba każdy kierowca poznał, co to znaczy wlec się za ciężarówką. Z jednej strony chciałoby się ją wyprzedzić, z drugiej jednak przeważnie jest ona na tyle duża, że zasłania całą drogę. Nie wiemy też czy znajdziemy zaraz przed nią miejsce na powrót na właściwy pas. Możemy więc przejechać kilometry patrząc na jej tył i coraz bardziej się irytować albo zaryzykować wyprzedzanie i, być może, doprowadzić do kolizji. Firma Samsung postanowiła nam pomóc. Przedstawiamy projekt Safety Truck.

Firma Samsung wprowadziła w swoich „bezpiecznych ciężarówkach” ciekawe rozwiązanie. Proste, ale w wielu przypadkach prawdopodobnie bardzo skuteczne. O co chodzi? Koreański gigant umieścił na przednim zderzaku pojazdu kamerę, z której podgląd wyświetlany jest na czterech dużych ekranach zamontowanych z tyłu ciężarówki. Dzięki temu jadący za nią kierowca wie, jak wygląda sytuacją przed nią. Kamery mają nawet tryb nocny, który sprawia, że wszystko widać nawet wtedy, gdy zapadł zmierzch.

Projekt Safety Truck wystartował w Argentynie. Dlaczego akurat tam? Ponieważ w tym południowoamerykańskim kraju częstotliwość występowania wypadków drogowych jest niezwykle duża. Co godzinę w Argentynie ginie jedna osoba w wypadku drogowym. W 4 na 5 przypadków dochodzi do tego podczas wyprzedzania. Miejmy nadzieję, że inni wezmą przykład z Samsunga i wkrótce sytuacja się poprawi. Oby.

Źródło: SlashGear 

Komentarze

19
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    adrian123451251
    10
    I to jest właśnie to, potrafią stworzyć coś co jest użyteczne. Zanim dotrze to do Polski minie zapewne kilka lat ale zawsze to jakieś unowocześnienie i zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Brawo.
    • avatar
      Konto usunięte
      9
      Przecież u nas na tych ekranach będą reklamy providenta i innego gówna
      • avatar
        Czarnoskrzydly
        6
        I to jest to! Poprawi bezpieczeństwo nieporównywalnie więcej niż obecne wymysły naszych ekspertów : więcej fotoradarów , większe kary i większe ograniczenia. Lwią część wypadków w statystykach są właśnie manewry wyprzedzania w ciemno.
        • avatar
          AndreoKomp
          6
          No tak, firma X zapłaci za ekran i kamery w samochodzie po to, żeby podnieść bezpieczeństwo Pana Y, któremu będzie się spieszyć i będzie wyprzedzał. Wierzycie w to? Ja nie. Firmy mogą jedynie takie ekrany wykorzystać do wyświetlania reklam. Oby był zakaz na to, bo to będzie tak irytować, że jeszcze bardziej będzie się chciało taki samochód ciężarowy wyprzedzić.
          Korzystając z okazji apeluje do kierowców! Nie tamujcie ruchu jadąc za wolno niż można, a przyczynicie się do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Nie każdy chce się turlać w terenie zabudowanym 45 km/h na drodze krajowej. Ograniczenie + 10km/h jest nadal bez mandatu, a już nie trzeba takiego delikwenta wyprzedzać. Mniej wyprzedzania to mniej okazji do kolizji. Proste. Nie zawsze wolniej to bezpieczniej.
          • avatar
            HemaN
            2
            Pomysł bardzo dobry. Dla kierowców ciężarówek również super - nawet nie wiecie jak potrafi być irytujący niezdecydowany kierowca bez doświadczenia, który przez 5 km siedzi na tyłach naczepy i czai się, żeby wyprzedzić. Gdy już się zdecyduje to zaraz po wyprzedzeniu przypomina sobie, że skręca w lewo i ostro hamuje :/ . Dzięki temu może szybciej zdecyduje się na wyprzedzenie i nie będzie stwarzał zagrożenia.

            Ciekawi mnie tylko jak będzie z trwałością tych ekranów. Przy załadunku/rozładunku tylne drzwi naczepy są mocno obijane przez wózki widłowe i inne pojazdy służące do załadunku/rozładunku.
            • avatar
              Lord_NeReVaR
              2
              To teraz niech pokażą jak to działa w zimie, w deszczu, we mgle czy po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów w błocie pyle i brudzie, czy po paru latach jazdy w jakiejś firmie spedycyjnej.
              Pomysł fajny ale wątpię czy właściciele firm będą chcieli wydawać na to kasę i nie mam na myśli samego zakupu ale też serwisowania w przyszłości.
              • avatar
                XaRaDaS
                1
                Coś dla sprowadzających angliki :D ale wiele wody upłynie w Wiśle jak to u nas wprowadzą :D dodatkowo nie zdziwię się, jak zaraz to na parkingach pokradną inni. Zastanawia mnie jak z czystością będzie, bo nie raz można spotkać całą z tyłu umorusaną ciężarówkę, w dodatku pełno u nas betoniarek, wanien z żwirem i kontenerowców, więc tak kolorowo nie jest.
                • avatar
                  Fiona
                  1
                  A jak kierowca takiego tira puści pornola - za nim cały sznur osobówek i żadna nie chce wyprzedzić...

                  ;P
                  • avatar
                    kokosnh
                    -2
                    Niżnej już nie dało się zamatować tej kamery?, przecież każdy wychyli się te 20 cm i zobaczy to samo. Kamera montowana na wysokości 3 metrów mogłaby być choć poszerzyć trochę pole widzenia.

                    Skupili by się na tym, żeby każda naczepa miała kamerki z tylu ( zamiast monitorów ), bo jak na razie tylko niektóre autobusy i busy maja kamery wsteczne.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -3
                      Pomysł nie najgorszy ale ciężarówki jeżdżą z 70-90km/h a więc na tyle szybko, że nie trzeba ich wyprzedzać. I tyle w temacie wyprzedzania. Pozdro :)
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        można ....można ....ooby tak dalej technologia szła
                        • avatar
                          ICE1979
                          0
                          Ten projekt ma szanse tylko jezeli samsung "da w lape" urzedasom ktorzy wprowadza przepis o obowiazku posiadania czegos takiego. Inna sprawa ze w wielu bogatszych krajach drogi po ktorych jezdza ciezarowki sa wielopasmowe a pasy o przeciwnych kierunkach ruchu sa od siebie oddzielone.
                          • avatar
                            shamoth
                            0
                            Jak dla mnie to powinien być to wymóg dla każdego "nieprzejrzystego" pojazdu na drogach. Nawet jak sobie taki kierowca kolosa kimnie za kierownicą to będzie widać że zaraz będzie taranował jakiegoś mikrusa przed sobą i można będzie zaoszczędzić kilka ludzkich istnień które brały by udział w karambolu za ciężarówką...
                            • avatar
                              Wilk13
                              0
                              Pomysl genialny, zwłaszcza ze pracując w firmie M&W Spedition wiem jak to na drogach wgląda. Nie ma co ale Argentyna troche zaskoczyla pomyslowoscia. Gdyby nasi przewoźnicy z takimi jeździli byłoby to naprawdę swietne rozwiązanie bezpieczne dla każdego uczestnika ruchu