• benchmark.pl
  • newsy
  • Wirtualne obrazy nie do odróżnienia od realnych - technologie CG na Siggraph Asia

Wirtualne obrazy nie do odróżnienia od realnych - technologie CG na Siggraph Asia

przeczytasz w 1 min.

Animowana rzeczywistość?

Siggraph Asia 2012 - prezentacja technologii wirtualne obrazy

W ramach przerwy w pogoni za gwiazdkowymi prezentami chcieliśmy wam przypomnieć jakie perełki prezentowano na targach Siggraph Asia 2012. Technologie te z pewnością trafią w końcu do codziennych zastosowań, a w tym gier i systemów wizualizacji, ale na razie możemy jedynie je podziwiać. Może to i lepiej, bo nie będziemy żałowali, że zapomnieliśmy poprosić Mikołaja o nową kartę graficzną i grę, która obsłuży takie efekty.

Pokazywane przez nas na przestrzeni mijającego roku dema, które albo prezentują nowe silniki graficzne, albo pokazują co daje się wyciągnąć z już istniejących, wprawiały nas w zachwyt, ale potrafiły też zirytować. Opracowanie algorytmów, które bez problemów poradzą sobie z wizualizacją każdego codziennego zjawiska, nie jest łatwe. Jeśli silnik graficzny świetnie radzi sobie z odwzorowanie ludzkiej skóry, to te same mechanizmy zawodzą przy innych elementach, na przykład wizualizacji dymu.

Najlepszym wyjściem byłoby stworzenie hybrydowego silnika, który działałby tak aby i żywe postaci jak i martwe przedmioty, a także zjawiska naturalne wyglądały naturalnie. Odpowiednie narzędzia matematyczne już istnieją, szkopuł w tym by je zastosować w odpowiedni sposób. A jak się to uda, to ... otrzymamy grafikę, która wygląda bardzo realistycznie. Zobaczcie co już dziś można osiągnąć w dziedzinie animacji komputerowej.

Źródło: boingboing.net

Nominacje w Plebiscycie Produkt Roku 2012

Komentarze

25
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    15
    Mówcie co chcecie. Na mnie zrobiło wrażenie...
    • avatar
      Konto usunięte
      3
      Najgorsze jest to, że coraz więcej filmów ma takie technologie.
      • avatar
        Konto usunięte
        3
        czy w 34sec. 3 filmik na koniu jechał...
        • avatar
          saurus
          2
          Czyli jak da się uzyskać te efekty? i jakimi nakładami?
          • avatar
            Konto usunięte
            2
            Fumefx, Realflow i pare innych dadza rade osiagnac takie wyniki ale nie malym nakladem pracy i mocy obliczeniowej.
            • avatar
              Konto usunięte
              2
              Żadna rewelacja
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                Na mnie zrobiło nie lada wrażenie. Jeśli taka grafika będzie w grach za rok - dwa to z chęcią znów przysiądę do gier.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  1
                  Jak dla mnie grafika w grach jest już wypasiona teraz powinni zająć się optymalizacją do wielordzeniowych procesorów i zadbać o wygładzanie krawędzi ale jeżeli będą nadal rozwijać grafikę w takim tempie to 4 letnie komputery znowu nie będą wyrabiać.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    -1
                    LOL, ale news. Tematyka ciekawa ale treść newsa to porażka maksymalna. Jak nawalić newsa na całą stronę bez odwoływania się do pojedynczego konkretu. Dobra robota.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -1
                      Ciekawe efekty specjalne, dym i woda chyba najlepsze
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        -1
                        KOZAK!!
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          -4
                          To co jest zaprezentowane jest po prostu genialne, wyższy poziom realistyczności, już wyobraźcie sobie gry o takiej fizyce... i grafice nie wspominając o ultra realistycznych cyckach xD
                          • avatar
                            Chiny_X
                            -6
                            Rzeczywiście nie da się połapać co tam jest nie do odróżnienia od realnych obrazów.l
                            • avatar
                              Q'bot
                              -14
                              Wszystko co pokazali da się już od jakiegoś czasu uzyskać bez gigantycznych nakładów, więc z czym do ludzi? Dla mnie to wyglądało jak kiepski pokaz moggraph'ów, particli i paru plug-in'ów...
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Ci co mówią, że to już jest do osiągnięcia, małymi nadkładami chyba nie wiedzą o czym mówią. Weźcie chociaż poczytajcie ile mocy zażarło stworzenie animacji "Katedra" Tomasza Bagińskiego. Uważacie, ze potrzeba użycia farmy renderującej do tej animacji to tylko czysta zachcianka autora? kolejny przykład hmm Avatar. który pomimo tylu mln $ wpompowanych w niego nie mógł zostać stworzony szybciej.

                                A co do samego pokazu to efekt dymu na kulce, oraz 3 film w całości to tylko marzenie niestety w domowych warunkach.
                                • avatar
                                  bynio86
                                  0
                                  Bąbelki w coli roolz :) ślicznie to wygląda:)
                                  • avatar
                                    Tomek Wilczyński
                                    0
                                    i za to kocham nowe technologie ;)