Technologie i Firma

Większość pracowników wykorzystuje służbowy telefon do celów prywatnych

przeczytasz w 1 min.

Ponad połowa pracowników przyznaje się do tego, że wykorzystuje służbowy telefon do celów prywatnych. A co na to pracodawcy?

Ponad połowa pracodawców uważa, że pracownicy w ich firmach nie mogą używać telefonu służbowego do celów prywatnych. Równocześnie ponad połowa pracowników się do tego nie stosuje. Tak wynika z badania Samsung Mobile Workplace” przeprowadzonego przez TNS. 

Bez jakichkolwiek ograniczeń ze służbowej komórki do celów prywatnych korzysta dokładnie 55 proc. pracowników niższego i średniego szczebla. Oznacza to instalowanie aplikacji społecznościowych i gier, korzystanie z bankowości mobilnej czy logowanie się do prywatnych kont (np. e-mailowych). Do podobnego wykorzystywania komórek przyznaje się co trzeci menedżer z kadry zarządzającej. Tylko 7 proc. spośród tych ostatnich zadeklarowało, że nie używa służbowego smartfona do jakichkolwiek celów prywatnych.

Korzystanie ze służbowego telefonu w nieodpowiednich celach może stanowić zagrożenie dla poufnych, firmowych danych. Z badania wynika jednak, że tylko około 35 proc. kadry zarządzającej i pracowników wyraża obawy o bezpieczeństwo danych w pamięci smartfona. Przy tym 52 proc. kadry uważa, że obecne zabezpieczenia są wystarczające. Jakie? Najczęściej zwykłe hasła. Oceniając skuteczność zabezpieczeń pracownicy i kadra najczęściej najwyżej stawiają jednak robienie kopii zapasowych, lokalizację GPS orz narzędzia do zdalnego kasowania danych z telefonu.

„Jak pokazują nasze badania, ponad połowa pracowników wykorzystuje telefony służbowe bez ograniczeń. Niestety od tego nie uciekniemy. Po pierwsze trudno jest wyegzekwować zakaz prywatnego wykorzystywania telefonów służbowych, a po drugie walka z tym zjawiskiem może przełożyć się na spadek satysfakcji pracowników i obniżenie ich motywacji. Dlatego warto skupić się na wprowadzeniu skutecznych rozwiązań, które podniosą poziom bezpieczeństwa danych firmowych na urządzeniach mobilnych” – mówi Olaf Krynicki z polskiego oddziału Samsunga.

Źródło: Samsung

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Łysy64
    9
    Co za brednia - a co z tymi którzy prywatne samochody czy telefony wykorzystuje do pracy za które nie dostaje kasy ?! Rozmowy w dzisiejszych abonamentach są albo za free w ramach abonamentu albo płacimy śmieszne pieniądze za nie. Więc afera za to jest niepotrzebna - co innego jeśli przekraczamy limity - to przecież niech płaci pracownik a nie robią igły z widły.
    • avatar
      3ndriu
      6
      Większość pracowników wykorzystuje prywatny telefon do celów służbowych, tak też można napisać.
      • avatar
        dawid_dj
        2
        W większości przypadków telefon służbowy służy tylko do telefonicznych kontaktów z klientem i korespondencji email. Pomijam jakieś dedykowane aplikacje korporacyjne.

        Od dawna stosowane są przecież rozwiązania DUAL SIM.
        Sam korzystałem kiedyś z telefonu służbowego i telefonu prywatnego. Po kilkunastu miesiącach miałem dosyć noszenia dwóch telefonów w kieszeni. Zakupiłem telefon z DUAL SIM jako prywatny telefon i włożyłem służbową kartę SIM do Alcatela. Służbowy aparat wylądował głęboko w szafce w biurku.
        • avatar
          endrju_pl
          0
          Ech... zacząłem czytać i od razu wiadomo, że chodzi o Knox... Ok, ja rozumiem że w opisywanej sytuacji jest to wielce przydatne, dla pracodawcy. Dlaczego jednakże Samsung nie pozwala mi zrobić legalnie roota, tak abym nadal mógł korzystać z gwarancji...
          • avatar
            specialboy
            0
            Pozamykać wszystkich którzy to robią lub robili...
            • avatar
              HoseArkadioMorales
              -2
              A co was to obchodzi żydy