Smartfony

Smartfony Sony Xperia nie sprzedają się najlepiej, ale strat nie przynoszą

przeczytasz w 1 min.

Sony nie jest już na rynku smartfonów największą siłą. Przydałyby się nowe pomysły.

Sony już jakiś czas temu straciło dystans do czołówki producentów smartfonów. Mimo przecieków Japończycy nie zdecydowali się jednak zrezygnować z tego typu urządzeń i chociaż sprzedaż nie robi wielkiego wrażenia, udaje się unikać strat, a nawet nieco zarobić.

A nie jest to wcale takie oczywiste. Co chwilę słyszymy o tym, iż któryś z producentów musi do smartfonów dopłacać, nie tak dawno borykało się z tym także Sony. Teraz, mimo niezbyt imponującej liczby sprzedanych smartfonów, tego problemu Japończycy nie mają.

W trzecim kwartale 2016 roku (Q3 2016) nabywców znalazło 3,5 miliona smartfonów Sony Xperia. Przełożyło się to na zyski w wysokości 35 milionów dolarów.

Sony Xperia sprzedaż

Sam producent przyznaje jednak, że udało się zarobić w sporej mierze dzięki korzystnym kursom walut, obniżeniu kosztów produkcji i koncentracji wysiłków na mniejszej liczbie nowych modeli.

Pytanie, jak długo jeszcze Sony trwać może w takim impasie? Widoki na przyszłość szczególnie optymistyczne nie są. Smartfony Sony wypadają na tle konkurentów coraz mniej atrakcyjnie, producentowi zdaje się brakować nowych pomysłów.

Źródło: Sony, phonearena

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dragonik
    4
    Największą bolączką sony są ceny ich telefonów w stosunku do możliwości
    • avatar
      theepicfarmer
      3
      A moje skromne zdanie jest takie, że seria XPERIA skończyła się na Z2. Wszystkie późniejsze na farelce snap 810, do tego zmian w stosunku do poprzednika prawie żadnych. A seria najnowsza to już w ogóle kpina, telefony o parametrach średniopółkowców wyceniane jak topowe konstrukcje. Cóż, jak dla kogoś logo firmy ma największe znaczenie, to kupi.
      • avatar
        q3aki
        1
        STRAT nie start ;)
        • avatar
          sqnke
          0
          Czegoś tu nie rozumiem. Jak można sprzedawać telefon za taką cenę i nie mieć z niego przynajmniej 300% marży. Co w takim razie mają powiedzieć właściciele chińskich marek np. Xiaomi, które sprzedają za 150$ telefony ośmiordzeniowe z 3g ramu 32gb pamięci i bateriami 4100mah, czyli wszystko dwa razy lepsze niż we flagowcach znanych marek? Koszt wytworzenia ten sam, bo te smartphony produkują te same fabryki.
          • avatar
            Nutaharion
            0
            Sony rozpoczęło bardzo fajnym designem. Niestety później się okazało, że przez te wszystkie lata design jest identyczny.
            Model typu Sony Xperia S czy J mógłby zadziałać jak odświeżenie marki ale niestety wszystko jest u nich na kopyto serii Z.