Technologie i Firma

SMS-y podstawowym środkiem komunikacji biznesowej

przeczytasz w 1 min.

SMS-y nie tracą na popularności i wciąż są znanym i lubianym narzędziem komunikacji biznesowej.

SMS

Dziś coraz rzadziej wysyłamy SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe swój najlepszy czas mają już za sobą, przynajmniej według indywidualnych użytkowników. W świecie biznesu, SMS-y trzymają się mocno i są podstawowym narzędziem komunikacji biznesowej.

Według badania przeprowadzonego przez firmę RingCentral wśród 509 użytkowników serwisu internetowego Instantly, krótkie wiadomości tekstowe ciągle są popularne w komunikacji biznesowej. Aś 80% respondentów wskazało, że wykorzystuje SMS-y w komunikacji z kontrahentami i partnerami biznesowymi, a 15% przyznało, że ponad połowa otrzymywanych lub wysyłanych przez nich wiadomości dotyczy kwestii zawodowych.

Ponad połowa spośród biorących udział w badaniu internautów przyznała się do używania codziennie 2-3 komunikatorów mobilnych. Respondenci najczęściej korzystali z Facebook Messengera (51%), WhatsApp (14%) oraz Snapchat (12%). Co ciekawe, aż 42% twierdziło, że męczy ich nadmiar aplikacji przeznaczonych do sprawdzania nowych wiadomości.

Choć mobilne komunikatory wydają się dość popularne, aż 72% ankietowanych zadeklarowało, że lepszym narzędziem komunikacji są SMS-y. 74% uważało też, iż SMS-y są prostsze w użyciu, a 56% było przekonane, że docierają one do odbiorcy szybciej niż wiadomości wysyłane przez komunikatory mobilne. Spośród wszystkich uczestników badania, jedynie 4% przyznało, że korzysta z planów taryfowych nie uwzględniających darmowych pakietów SMS-ów. Prawie połowa badanych przyznała, że otrzymuje do 20 wiadomości dziennie, zaś 31% przekracza dziennie liczbę 20 SMS-ów.

W badaniu brali udział użytkownicy serwisu Instantly. 34% respondentów zadeklarowało wiek 25-34, 26% mieściło się w przedziale wiekowym 35-44, a 17% było w wieku 45-54 lat.

Żródło: In Fact PR 

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Stashqo
    6
    Ameryki nie odkryto, SMSem wysyła się proste polecenia, pytania lub komunikaty, trwa to krócej niż rozmowa, bo nawet jeśli dodzwoni się do kogoś szybko i za pierwszym razem to zazwyczaj trzeba całą gadkę z klientem odbyć i przekazanie prostej wiadomości przeradza się często w zbędną i jałową dyskusję, poza tym wszystko pozostaje "na piśmie" a to może czasem uratować skórę i finanse.