Na topie

Dlaczego warto wybrać SMS do masowej wysyłki plików?

Autor:
Przemysław Jankowski

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Planujesz masową wysyłkę plików? Sprawdź usługę Rich Media SMS, osiągającą o wiele lepsze wyniki niż klasyczna masowa wysyłka wiadomości e-mail.

SMSAPI.pl

AA

Przesyłanie plików do wielu odbiorców za jednym razem potocznie kojarzy się z masowym wysyłaniem wiadomości e-mail. Choć jest to już klasyczna metoda, osiąga ona coraz gorsze wyniki. Alternatywą może być dystrybucja materiałów multimedialnych na urządzenia mobilne za pomocą wiadomości SMS, co umożliwia usługa Rich Media SMS, charakteryzując się choćby dużo wyższym współczynnikiem otwarcia wiadomości niż inne, standardowe rozwiązania.

Rich Media SMS to rozszerzona forma skróconego linku, dająca nowe możliwości jego wykorzystania. W jej ramach można umieścić w wiadomości krótki adres URL, który przeniesie odbiorę we wskazane miejsce – w opisywany przypadku do plików przechowywanych na danym serwerze.

Kampania Rich Media SMS

Wykorzystując platformę do masowej wysyłki usługa pozwana na tworzenie linków stałych, identycznych dla wszystkich odbiorców lub spersonalizowanych i indywidualnych. Dzięki temu możliwe jest przesyłanie w formie wiadomości SMS dodatkowych materiałów, takich jak muzyka, grafika, pliki wideo czy dokumenty PDF.

Wykorzystanie takiej możliwości wiadomości SMS pozwala mierzyć skuteczność działań i dostarcza wielu dodatkowych informacji o ich odbiorcach. Kampanie oparte na usłudze Rich Media SMS mogą zawierać takie dane, jak czas i data kliknięcia w link, system operacyjny odbiorcy, wykorzystana przeglądarka oraz rodzaj urządzenia. Ponadto, dzięki śledzeniu przebiegu i mierzeniu skuteczności można lepiej poznać grupę docelową oraz efektywniej dostosować poszczególne działania promocyjne.

SMSAPI.pl masowa wysyłka SMS

Na polskim rynku tego typu masową wysyłkę wiadomości SMS umożliwia SMSAPI.pl. Intuicyjny interfejs pozwala na szybkie przeprowadzenie kampanii typu Rich Media SMS, a cały proces sprowadza się do wykonania kilku prostych czynności:

  • Przygotowanie pliku do wysyłki. Dozwolone formaty to: TXT, GIF, PNG, JPG, MP3, OGG, MP4, PDF;
  • Zalogowanie się na koncie i uruchomienie Bramki SMS;
  • Zdefiniowanie odbiorców – najlepiej w oparciu o własną bazę kontaktów podzieloną na podgrupy;
  • Stworzenie treści wiadomości SMS;
  • Skorzystanie z funkcji Wstaw Plik (Rich Media) oraz określenie sposobu skrócenia linku;
  • Podsumowanie treści, sprawdzenie (np. testowy SMS) i wysyłka.

Kampanie typu Rich Media SMS oferują wiele korzyści dla marketerów oraz oferują więcej możliwości interakcji z przesłaną informacją czy reklamą niż standardowe narzędzia. Ich największą zaletą zaś jest szybkość odczytania wiadomości, która najczęściej wynosi poniżej minuty oraz współczynnik otwarcia sięgający niemal 100 proc.

Dla porównania, szybkość odczytania wiadomości e-mail to kilka godzin, a współczynnik otwarcia w przypadku kampanii mailowej wynosi około 23 proc.

Źródło: Sarota PR

Odsłon: 4253 Skomentuj newsa
Komentarze

9

Udostępnij
  1. hynio
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2015-10-29 14:58

    ja już korzystam z apki która blokuje telefony od przedstawicieli banku czy telefoni komórkowej:P

    Skomentuj

  2. zakius
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2015-10-29 15:15

    czy tylko ja widzę różnicę między wysyłaniem pliku a linku do pliku?

    Skomentuj

    1. Wmblady
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2015-10-29 16:11

      Również mnie to razi. Wszedłem w artykuł z ciekawości w jaki sposób pliki są wysyłane za pomocą sms.

      Skomentuj

      1. kamaleon
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-10-29 16:53

        Tani chwyt niestety. Nie ma to nic wspolnego z tradycyjnym e-mail ktory wyparty nie zostanie przez "to cos".

        Skomentuj

      2. zakius
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-10-29 17:08

        ems dawało radę, ale limit rozmiaru zostawał ten sam :p

        Skomentuj

  3. Foxy the Pirate
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-10-29 22:31

    Ten wybór formatu...bieda.

    Skomentuj

  4. BariGT
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2015-10-30 10:00

    Lepszym hasłem promocyjnym byłoby: "Spamowanie jeszcze nigdy nie było takie proste!"

    Skomentuj

    1. SMSAPI
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2015-10-30 10:46

      @BariGT komunikacja SMSowa nie ma na celu spamowania, a usprawnienie kontaktu z klientem. Maile czytamy rzadziej, i jesteśmy uwarunkowani podłączeniem do sieci. Marki, np. restauracje, sklepy, które korzystają z geolokalizacji ślą wiadomości do osób będących w ich pobliżu.
      Dodatkowo SMSy wykorzystuje się również w kontakcie z pacjentami - kiedy chcemy potwierdzić termin wizyty i jest to zdecydowanie bardziej praktyczniejsza forma niż mail czy telefon.

      Skomentuj

  5. BariGT
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-10-30 12:45

    "komunikacja SMSowa nie ma na celu spamowania"

    "Marki, np. restauracje, sklepy, które korzystają z geolokalizacji ślą wiadomości do osób będących w ich pobliżu"

    zaśmiane :)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!