Technologie i Firma

Dlaczego warto wybrać SMS do masowej wysyłki plików?

opublikowano przez Przemysław Jankowski w dniu 2015-10-29

Planujesz masową wysyłkę plików? Sprawdź usługę Rich Media SMS, osiągającą o wiele lepsze wyniki niż klasyczna masowa wysyłka wiadomości e-mail.

SMSAPI.pl

Przesyłanie plików do wielu odbiorców za jednym razem potocznie kojarzy się z masowym wysyłaniem wiadomości e-mail. Choć jest to już klasyczna metoda, osiąga ona coraz gorsze wyniki. Alternatywą może być dystrybucja materiałów multimedialnych na urządzenia mobilne za pomocą wiadomości SMS, co umożliwia usługa Rich Media SMS, charakteryzując się choćby dużo wyższym współczynnikiem otwarcia wiadomości niż inne, standardowe rozwiązania.

Rich Media SMS to rozszerzona forma skróconego linku, dająca nowe możliwości jego wykorzystania. W jej ramach można umieścić w wiadomości krótki adres URL, który przeniesie odbiorę we wskazane miejsce – w opisywany przypadku do plików przechowywanych na danym serwerze.

Kampania Rich Media SMS

Wykorzystując platformę do masowej wysyłki usługa pozwana na tworzenie linków stałych, identycznych dla wszystkich odbiorców lub spersonalizowanych i indywidualnych. Dzięki temu możliwe jest przesyłanie w formie wiadomości SMS dodatkowych materiałów, takich jak muzyka, grafika, pliki wideo czy dokumenty PDF.

Wykorzystanie takiej możliwości wiadomości SMS pozwala mierzyć skuteczność działań i dostarcza wielu dodatkowych informacji o ich odbiorcach. Kampanie oparte na usłudze Rich Media SMS mogą zawierać takie dane, jak czas i data kliknięcia w link, system operacyjny odbiorcy, wykorzystana przeglądarka oraz rodzaj urządzenia. Ponadto, dzięki śledzeniu przebiegu i mierzeniu skuteczności można lepiej poznać grupę docelową oraz efektywniej dostosować poszczególne działania promocyjne.

SMSAPI.pl masowa wysyłka SMS

Na polskim rynku tego typu masową wysyłkę wiadomości SMS umożliwia SMSAPI.pl. Intuicyjny interfejs pozwala na szybkie przeprowadzenie kampanii typu Rich Media SMS, a cały proces sprowadza się do wykonania kilku prostych czynności:

  • Przygotowanie pliku do wysyłki. Dozwolone formaty to: TXT, GIF, PNG, JPG, MP3, OGG, MP4, PDF;
  • Zalogowanie się na koncie i uruchomienie Bramki SMS;
  • Zdefiniowanie odbiorców – najlepiej w oparciu o własną bazę kontaktów podzieloną na podgrupy;
  • Stworzenie treści wiadomości SMS;
  • Skorzystanie z funkcji Wstaw Plik (Rich Media) oraz określenie sposobu skrócenia linku;
  • Podsumowanie treści, sprawdzenie (np. testowy SMS) i wysyłka.

Kampanie typu Rich Media SMS oferują wiele korzyści dla marketerów oraz oferują więcej możliwości interakcji z przesłaną informacją czy reklamą niż standardowe narzędzia. Ich największą zaletą zaś jest szybkość odczytania wiadomości, która najczęściej wynosi poniżej minuty oraz współczynnik otwarcia sięgający niemal 100 proc.

Dla porównania, szybkość odczytania wiadomości e-mail to kilka godzin, a współczynnik otwarcia w przypadku kampanii mailowej wynosi około 23 proc.

Źródło: Sarota PR

marketplace

Komentarze

10
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    ja już korzystam z apki która blokuje telefony od przedstawicieli banku czy telefoni komórkowej:P
  • avatar
    czy tylko ja widzę różnicę między wysyłaniem pliku a linku do pliku?
    Zaloguj się
  • avatar
    Lepszym hasłem promocyjnym byłoby: "Spamowanie jeszcze nigdy nie było takie proste!"
    Zaloguj się
  • avatar
    Ten wybór formatu...bieda.
  • avatar
    "komunikacja SMSowa nie ma na celu spamowania"

    "Marki, np. restauracje, sklepy, które korzystają z geolokalizacji ślą wiadomości do osób będących w ich pobliżu"

    zaśmiane :)
  • avatar
    Niech mi tylko przyjdzie jakis sms ze spamem to zablokuje numer :)