Na topie

Sprzedaż Metro Exodus na Steam wstrzymana - szukajcie gry na Epic Games Store [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Wygląda na to, że zarządzający Epic Games Store chcą na dobre konkurować ze Steam. Metro Exodus może być mocnym argumentem w walce o graczy.

  • Sprzedaż Metro Exodus na Steam wstrzymana - szukajcie gry na Epic Games Store [AKT.]
A A

Wydawało się, że Epic Games Store będzie miał spore problemy z przebiciem się na rynku platform dystrybucji cyfrowej. Dość szybko okazuje się jednak, że nie zamierza ograniczać się do drobnych gier od niezależnych twórców, a bierze na celownik także największe hity. Metro Exodus bez wątpienia na takie miano zasługuje.

Szukających nadciągającej strzelanki 4A Games na Steam spotkała spora niespodzianka. Sprzedaż gry zostanie tam wstrzymana jeszcze dziś. W krótkim komunikacie pojawiają się wyjaśnienia, iż jest to podyktowane wolą wydawcy, który zdecydował się na współpracę z innym sklepem. Jakim? Właśnie wspominanym Epic Games Store.

„Metro Exodus jest niesamowite i zasłużenie zaliczanie jest do grona najbardziej wyczekiwanych tytułów w 2019 roku. Współpracujemy z Deep Silver aby zaoferować Metro Exodus ze wsparciem marketingowym firmy Epic i zobowiązaniem do przekazania 88% przychodów twórcom, umożliwiając im dalsze tworzenie świetnych gier, a także zwiększyć konkurencyjność sklepów z grami.” - Tim Sweeney, CEO Epic

Osoby, które już wcześniej skorzystały z przedsprzedaży na Steam mogą byś spokojne, ponieważ zamówienia będą honorowane. Metro Exodus ma wrócić do oferty Steam, ale dopiero rok po premierze. Przypomnijmy, że ta odbędzie się 15 lutego. Gra trafi nie tylko na PC, ale również na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Wcześniej Epic porozumiało się ze studiem Ubisoft, w związku z czym na Steam nie znajdziemy również The Division 2.

AKTUALIZACJA, 29.01.2019

Krótki komunikat związany z całą sytuacją opublikował polski wydawca gry. W świetle powyższych informacji nie wydaje się on zaskakujący, aczkolwiek skoro mowa o naszym rynku to z pewnością warto go odnotować.

„Spartanie! W związku z ogłoszoną współpracą między Deep Silver i Epic Games pojawiło się wiele pytań o aktywację gry. Pragniemy poinformować, że wszystkie zamówienia pudełkowe Metro Exodus na PC - zarówno preorderowe, jak i te dostępne w sklepach od 15 lutego - zawierają klucze aktywacyjne na platformę Epic Store.”

Źródło: metrothegame, Techland Wydawnictwo - facebook

Odsłon: 33668 Skomentuj newsa
Komentarze

94

Udostępnij
  1. X.X.X
    Oceń komentarz:

    38    

    Opublikowano: 2019-01-28 20:51

    powaliło ich już do reszty...

    Skomentuj

    1. mutissj
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-28 22:13

      +1

      Skomentuj

    2. HomeAudio
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-29 11:12

      -1

      Skomentuj

    3. Betonowy Druid
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2019-01-29 15:52

      Problem nie jest w tym że powstała nowa platforma, problem jest w tym że Epic buraczy, bo zgłupiał trochę po sukcesie fortnite. Co im broni walczyć ze steamem lepszą ofertą, mniejszymi prowizjami od twórców, niższymi cenami dla klientów? Niech idą chińską taktyką, po taniości by przyciągnąć twórców i klientów.
      A tak to mamy buraczy interes, posmarujemy twórcom jak nie wypuszczą na steam, a gracze niech płacą tyle samo co tam.

      Rozumiem EA, Ubi, to kolosy wydawnicze, mają sporo swoich tytułów i sprzedają je na swoim straganiku, okazyjnie coś na steam rzucą. Epic ma fortnite i dobry silnik, trochę starych tytułów zrobionych dla MS i w sumie tyle.

      Skomentuj

        1. Bastruk
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2019-01-29 22:46

          Może dlatego, że sam wydawca o tym mówi?

          "we’re partnering with Epic to bring Metro Exodus to the Epic Store. This partnership will allow Deep Silver to invest in the future of the Metro series and the development team at 4A Games."

          Skomentuj

          1. Bastruk
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-01-30 19:06

            Drugie zdanie jest właśnie wyjaśnieniem na czym ta współpraca ma polegać i co dać Deep Silver/4A. Tak, jest obopólna korzyść w postaci pieniędzy na rozwój dla Deep Silver/4A oraz wyłączności na grę dla Epic. Na tym ta współpraca polega.

            Skomentuj

          2. Bastruk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-30 21:02

            No a co przez ten rok będzie miało Epic Store na grę Metro Exodus jak nie wyłączność na rynku PC? O tym jest nawet cały ten news.

            Skomentuj

          3. Bastruk
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-31 20:01

            Gdzie ty widzisz jakieś moje założenia? Stwierdzam fakty: Epic ma wyłączność, producent stwierdza zawiązanie współpracy. Tyle i tylko tyle.

            Skomentuj

    4. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-01-29 22:40

      Dlaczego? Jeśli tylko wsparcie ze strony Epic będzie porządne odnośnie aktualizacji i ogólnego wsparcia gry to ja jako myślący konsument jestem za. Steam spoczął na laurach od jakiegoś czasu i kubeł zimnej wody w postaci konkurencji im się przyda.

      Skomentuj

    5. Begrezen
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-30 09:07

      grubo przeginają...
      Już wiem że NIENAWIDZĘ Epic Games Store

      bo to że chcą się wybić to spoko, ale dlaczego ja jako konsument mam z tego powodu obrywać?

      szkoda że zamiast walki mniejszą marżę etc. dodają też klauzulę o wyłączności tytułu na ich sklepie...

      bo szczerze wątpię by producenci swoich gier robili tak z własnej woli...

      Skomentuj

  2. slo1q
    Oceń komentarz:

    26    

    Opublikowano: 2019-01-28 20:55

    Czyli: steam, origin, epic store, battle.net, uplay, gog, bethesda launcher... Ileż tego gówna może być?

    Skomentuj

      1. Halavin
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-01-30 01:01

        No ja na przykład wolę mieć wszystkie swoje gry w jednym miejscu, a nie rozsiane na 20 różnych kontach.

        Skomentuj

          1. Foxy the Pirate
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-01-30 10:56

            Tak, na koncie bankowym. Rozumiem ty masz ich 10 w 5 różnych bankach?

            Skomentuj

          2. Radical
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2019-01-30 12:13

            Dywersyfikacja to by była jakbyś miał pieniądze w różnych aktywach i pasywach a nie w 5 bankach działających w tym samym systemie bankowym.

            Skomentuj

          3. tgolik
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-31 17:19

            Spróbuj sobie, w ramach dywersyfikacji, kupić cyfrowo Metro w innym sklepie niż Epic.

            Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2019-01-29 10:38

      A co to za problem? Takie launchery zamują może po 100-300mb.
      Chcesz odpalić jakąś grę to odpalasz ją ze skrótu, po drodze sam ci się odpala launcher. Grasz, kończysz to zamykasz grę, zamykasz launcher.


      No chyba, że ktoś gra w 20 różnych gier dziennie, każdą na innym launcherze, a te to w ogóle odpala w autostarcie...

      Zresztą sam jedyne co mam zainstalowane to Battle.net i Steam, bo GOG nie wymaga instalacji tego swojego launchera. Popierdółki od EA czy innego Ubisoftu mnie nie interesują, więc i ich launchery mam gdzieś.
      Także nie wiem jak wy, ale ja problemu nie widzę. A więcej wydawców to większa konkurencja, przez co można liczyć na więcej promocji czy obniżek czy nawet darmowych gier, bo każdy będzie chciał przekonać klientów do siebie.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -9    

        Opublikowano: 2019-01-29 11:03

        dokładnie tak, ja steama tez nie mam w tle uruchomionego - odpalam jak chce jakas gre odpalic.
        Nagle wszyscy zniesmaczeni.

        To tak jakby zakazac w kraju sklepow firmowych i zmusic wszystkie firmy by ich produkty byly tylko dostepne w biedronce.

        Jak ktos chce rozwijac wlasna platforme do sprzedawania gier i zarządzania kontentem to niech ma do tego prawo i tyle. Po co narzekanie to nie rozumiem ludzi czasem.

        Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2019-01-29 11:35

            a nie no, takiego to szanuje :D

            Skomentuj

        1. pablo11
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-30 02:19

          Ja już w sumie jednej gry nie kupiłem przez Launcher. Był to najnowszy COD. Jakiś kretyn wymyślił, że do instalacji bety potrzebne jest logowanie pomocnicze. Tak szybko jak się ściągnęło, tak szybko wyleciało z dysku. Także już nie jest zupełnie tak, że da się włączyć i jest spoko. Poza tym Origin jakieś gówna w tle uruchamia, nawet jak nie działa.

          Skomentuj

      2. miedzianek
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-29 17:05

        'A więcej wydawców to większa konkurencja, przez co można liczyć na więcej promocji czy obniżek czy nawet darmowych gier, bo każdy będzie chciał przekonać klientów do siebie. '

        No na pewno. Ceny niczym się nie różnią u różnych wydawców. Pomijając promocje, ale i one są podobne cenowo, tylko w innych okresach czasu

        Za Metro zapłacisz tyle, co byś zapłacił na Steamie. Już uwierzę, że producent zmniejszy cenę, ze względu na niższą marżę platformy ;)

        Skomentuj

  3. DivixPL
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2019-01-28 20:59

    Brakuje jednego sklepu do wszystkich gierek ;(

    Skomentuj

    1. stach122
      Oceń komentarz:

      9    

      Opublikowano: 2019-01-29 00:55

      był. . . steam

      Skomentuj

  4. xfire25
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-01-28 20:59

    Steam nic nie musi, ale było by miło jak by pokazał swoją wielkość i monopol na rynku, dając lepszą umowę tym deweloperom, co sprzedają swoje produkty tylko i wyłącznie na nim. Ciekawe, czy konkurencji było by do śmiechu :)

    Skomentuj Historia edycji

    1. pablo11
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-01-28 21:11

      Paradoksalnie, Steam może wyjść na braku Metra korzystnie. Pożyjemy zobaczymy.

      Skomentuj

  5. xbk123
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-01-28 21:05

    Zobaczymy jakie ceny będą na EPIC.

    Skomentuj

    1. gormar
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-01-28 21:22

      Podobno obniżono jedynie cenę dla USA o 10$ i teraz jest 49,99$. W Europie nadal po 59,99Euro a u nas po 214,99 złotych.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -6    

        Opublikowano: 2019-01-29 10:21

        gra ponad 2 stówy? przeciez gry na PC musza kosztowac 129zł :)

        Skomentuj

        1. bullseye
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-30 08:13

          Poczekaj miesiąc albo dwa i cena spadnie do 130zl a przy okazji wyjdzie 5 patchy które naprawia grę :)
          Oduczyłem się grania w bety w cenie X2 gry właściwej.....

          Ba, od nie dawna patrząc na jakość gier i brak możliwości testu rozważam powrót do piractwa, ściągam pirata jak gra nie grywalna to kasuje i wiem że zaoszczędziłem.
          To paranoja, to tak jakbyś miał kupic auto bez jazdy testowej, a po kupnie okazałoby się że nie ma kół bo będą dodane później..... czekasz cierpliwie na koła i po dwóch miesiacach producent je wypuszcza i obniża cenę auta o 35 000zl, chyba lekkie przegięcie prawda ?

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2019-01-30 20:41

            to kup sobie konsole bo tu problem niedoppracowanych gier jest bardzo malutki

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2019-01-30 20:41

            to kup sobie konsole bo tu problem niedoppracowanych gier jest bardzo malutki .

            Ale co do cen to fakt - zobacz nowego tomb raidera jak szybko poleciał w dół.

            Skomentuj Historia edycji

    2. stach122
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-29 00:55

      są te same co na steamie . . .

      Skomentuj

    1. freezoid
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2019-01-28 22:06

      to tylko twoje spekulacje

      Skomentuj

    2. miedzianek
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-29 17:09

      'Gry ze Steam sa schakowane w dniu premiery a Epic pewnie ma swoja technologie zabezpieczen ktore crakcery jeszcze nie znaja i Metro tak szybko na torrentach nie bedzie.
      Denuvo + Epic DRM moze okazac sie tak samo duzym wyzwaniem jakim byl sklep od Microsoftu z ktorego gry dopiero po roku byly na torrentach.
      Przypuszczam ze to jest wlasnie przyczyna decyzji wydawcy o zrezygnowaniu ze Steama.
      Nieznane crackerom zabezpieczenie Epic DRM + Denuvo i gra przez nawet rok moze nie miec cracka!!! '

      Microsoft Store nie jest na tyle popularny, aby ktoś chciał się podjąć hakowania. Nie chodzi tu o trudność, ale o popyt na to-praktycznie nie istaniał, bo było wiele rzeczy darmowych. A jeśli mówisz o XONE i tym sklepie-to zupełnie co innego

      Denuvo? Padnie w max tydzień, zakład?

      Epic DRM? A co to? Do tej pory nie mieli nic płatnego, co ludzie chcieli by scrackować, więc nie było cracków. Teraz się zacznie :)

      Skomentuj

  6. yarwa
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2019-01-28 21:32

    No trudno, chciałem sobie zapyknąć, ale nie będę instalował kolejnego launchera. Mogą moją kasę pożegnać na rok. Później sobie kupię w promocji, po roku będzie za 50%.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2019-01-29 10:22

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      i wtedy nie bedzie problemu bys tego launchera odpalił :D hahahahah

      Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -8    

          Opublikowano: 2019-01-29 11:01

          i nie bedie roznicy bo odpalasz launcher wtedy jak chcesz gre odpalic. Co to za roznica to ja nie wiem

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -8    

            Opublikowano: 2019-01-29 11:36

            dokładnie tak, najlepsze jest to że ci sami narzekają też na steama ;D
            ważne by było na co narzekać.

            Skomentuj

          2. miedzianek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-01-29 17:27

            Szkoda, że taki Uplay czy Origin-będące tyle lat na rynku-nie mają z 90% funkcji Steama. Że już nie wspomnę o 'centrum społeczności', które na Steam to miodzio

            Skomentuj

          3. kitamo
            Oceń komentarz:

            -10    

            Opublikowano: 2019-01-29 15:18

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            @po1nter masz swoje zdanie ale pamietaj ze to tylko Twoje zdanie. Dla mnie steam jest mega uciążliwy i Uplay jest lepszy. I co z tym zrobisz? z widłami i pochodnią przyjedziesz na koniu żeby mnie przekonać?

            Gra będzie za rok na steam - obecnie będzie miała wyłączność na platformie Epic.

            Skomentuj

          4. Foxy the Pirate
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-01-30 11:01

            Wystarczy by nie była takich chamskich zagrywek z wyłącznością w ostatnim momencie. Nawet jak bym musiał te 10$ dopłacić na steam to bym o to nie płakał.

            Skomentuj

        2. miedzianek
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-01-29 17:28

          Jaki uplay? Przecież to gra na Epic Launcher...

          Skomentuj

      1. miedzianek
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-29 17:28

        Co ty pierdzielisz? Za rok będzie na Steam i nie bedzie wymagała żadnego Launchera...

        Skomentuj

  7. anemusek
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-01-28 21:42

    Dla zasady nie kupuję nic w czym macza paluchy Epic.
    W sumie Valve mogło by się postarać o jakieś marketingowe zagranie odnośnie exclusiva, którego w żaden inny sposób nie zobaczymy na pc.

    Skomentuj

  8. raffal81
    Oceń komentarz:

    -19    

    Opublikowano: 2019-01-28 22:01

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    RIP STEAM ;]

    Jak to Fani AMD powiadają, STEAM MOŻE SIĘ PAKOWAĆ :D

    Skomentuj

  9. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-01-28 22:43

    Jak samemu sobie zniszczyć sprzedaż... Miałem kupić dzień po przemierzę, chyba że pozytywne testy pokazały by się wcześniej. A tak to poczekam sobie rok, za ta będą wszystkie patche i dodatki z season pass za mniej niż pól ceny.

    Skomentuj

    1. pablo11
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-28 23:29

      No o ile z tym reklamowaniem za pomocą RTXa to jeszcze jakoś można byłoby wytłumaczyć. Tak sprzedaż w Epic Games to raczej nieporozumienie. To nie jest platforma tak popularna jak Steam, poza tym, wydaje mi się być młodsza. Marka Metro nie wydaje sie być jakaś szczególnie rozpoznawalna wśród młodych ludzi. Pożyjemy zobaczymy, ale wydaje mi się, że szybko wyląduje na steamie i to w dużo niższej cenie.

      Skomentuj

  10. Yamaraj6
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-01-29 00:35

    Nie rozumiem dlaczego tak bronicie Steama, który okradał do niedawna twórców gier z 30% przychodów (a małych twórców okrada do tej pory). Epic Games ma pieniądze i tworzy konkurencję dla steama, osobiście się cieszę bo więcej kasy trafi do twórców gry/lub cena gier będzie niższa.
    I tak nie kupuje gier w premierę bo uważam że to głupota bo zazwyczaj po miesiącu albo 3 gra jest o 30% tańsza albo i więcej.

    Skomentuj

    1. stach122
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-29 00:57

      tworzy monopol a nie konkurencje, argumentów nie będę pisać bo są przed twoim nosem
      I CENY NIE SĄ I NIE BEDĄ NIŻSZE, czy ty ślepy jesteś

      Skomentuj Historia edycji

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2019-01-29 10:26

          Też mnie to zadziwia. Nvidia nie ma konkurencji to wszyscy wyklinają. Steam zaczyna mieć konkurencję to znów wszyscy wyklinają.
          What the fk się pytam...

          Skomentuj

        2. Pingusiowaty
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-02-01 11:40

          Rozumiem, że monopol to nie jest argument co dla niektórych. Główny argument to monopol i trzeba być ślepym żeby tego nie widzieć, to nie jest żadna konkurencja, konkurencja to by była jakby gra była dostępna na kilku platformach jednocześnie, a nie na jednej.

          Skomentuj

    2. pablo11
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-01-29 01:56

      Nie sądzę, by ktoś bronił Steama. Po prostu mam wątpliwości, czy Twórcy Metro zarobią na Epic tyle, ile zarobiliby na Steamie. Epic to dość nowa platforma. Nie wszyscy kupujący grę czytają prasę i mają Epic Store. Chociaż pewnie i tak lwią częścią sprzedaży będą konsole. Jeszcze ta premiera w momencie premiery 2ch dużych konkurentów. I nie mówię tutaj o jakości gry, tylko o tym, że oba tytuły będą bardziej rozpoznawalne.

      Skomentuj

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2019-01-29 10:29

        A tak szczerze, czy zdarzyło ci się kupić jakąkolwiek grę AAA, którą zobaczyłeś dopiero na Steamie, bo o jej istnieniu nie miałeś pojęcia?

        Nie wiem jak ty, ale jak ja otwieram steama to przez skrót do gry, która się od razu odpala, więc tych ich reklam gier i tak nie widzę.

        Skomentuj

  11. sabaru
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-29 02:13

    Niby wszyscy narzekają a i tak kupią.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      -8    

      Opublikowano: 2019-01-29 10:22

      Nie jestem fanem Metro, bo fabuła i klimat niekoniecznie robią na mnie wrażenie, ale chciałem kupić ze względu na grafikę.

      Chciałem, bo nie mam zamiaru instalować jakiegoś spyware na swoim komputerze. Trudno, poczekam aż wydadzą później wersję bez tych śmieci albo nie zagram wcale.

      Ciekawi mnie czy faktycznie na tym wychodzą na plus, bo potrafię sobie wyobrazić ludzi, którzy tak jak ja rezygnują z zakupu przez to Denovo, natomiast ciężko mi sobie wyobrazić piratów, którzy nagle kupują grę, bo nie ma cracka przez kilka tygodni, dni czy godzin. Przecież pirat zawsze będzie piratem.

      Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          -7    

          Opublikowano: 2019-01-29 11:17

          No to jest 1:1, bo jak mówiłem rezygnuję z zakupu przez to Denovo.

          Równie dobrze, można by kupować samochód w komplecie z jakimś milicjantem, który zawsze z tobą będzie nim jeździł i za każdym razem jak do niego wsiadasz będzie sprawdzał twoją fakturę i komplet dokumentów, czy aby na pewno za niego zapłaciłeś.
          Jak ktoś chce mnie z góry traktować jak złodzieja, to ja z nim interesów robić nie zamierzam.

          Skomentuj

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2019-01-29 14:50

            O ile jeszcze porównanie bramek w sklepach ma jakiś sens, to te dalsze żadnego, bo służą do czegoś zupełnie innego - zapewnieniu bezpieczeństwa, zarówno innym jak i tobie.

            I właśnie m.in. z tego powodu od jakiś 10 lat nie byłem w żadnej biedronce, gdzie oprócz tych bramek jak w innych sklepach, tam za tobą łaził jakiś pan ochroniarz i pilnował czy ten jogurt czy paczkę chipsów aby na pewno wsadziłeś do koszyka, a nie do plecaka. Niby nic, bo przecież teoretycznie w niczym mi to nie powinno przeszkadzać bo on sobie tylko chodzi i patrzy, ale jednak niesmak wciąż pozostaje. Dlatego zakupy robię w innych sklepach, gdzie klientów, przynajmniej w moim odczuciu, nie traktuje się z góry jak złodzei.

            Dokładnie tak samo robię w przypadku kupowania gier. Przypisywanie ich do konta i logowanie się przed zagraniem nie przeszkadza mi ani trochę, tak samo jak nie przeszkadzają mi te bramki w przyzwoitych marketach.
            Natomiast jak ktoś chce mnie zmuszać do instalowania na własnym komputerze jakieś szpiegujące programiki, które wysyłają nie wiadomo jakie informacje nie wiadomo gdzie, za każdym razem jak chcę sobie zagrać, no to sorry. Na rynku i tak jest dużo więcej gier niż mam na nie czasu, więc świadomie wybieram te tytuły gdzie takich nieprzyjemności nie mam.

            Nie podobają mi się takie praktyki i takie traktowanie klientów, więc głosuję portfelem.

            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2019-01-29 17:35

            Po to mam przypisaną grę do konta na Steamie, żebym nie musiał mieć żadnych programików firm trzecich na swoim komputerze i to już Steam i Bethesda się martwią czy powinienem móc zagrać w tę grę czy nie. Dokładnie tak samo jak bramki same się martwią o to czy alarmować jak przez nie przechodzisz czy nie. Ja nie robiąc niczego złego nieprzyjemności się wówczas nie spodziewam. I napisałem chyba wyraźnie wyżej, że tego typu zabezpieczenia są dla mnie akceptowalne.

            Co innego to instalowanie śmieci na komputerze tylko po to żeby śledziły twoją aktywność i nadgorliwie sprawdzały raz za razem czy olaboga nie chcesz kogoś oszukać. Dokładnie tak samo jak taki z polecania nadgorliwy ochroniarz.

            Myślałem, że masz wystarczająco dużo intelektu, żeby zrozumieć tak proste porównanie. Widocznie przeceniłem. Trudno.


            PS. Pan ochroniarz biegał za każdym kto mu tylko z oka zniknął, nie że jakoś specjalnie za mną, a w dresie to mnie mogłeś zobaczyć w podstawówce na w-f, jak akurat było zimno, jakieś 15-20 lat temu, no ale cute try.

            Skomentuj

  12. Ghola
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-01-29 09:28

    Z FAQ Metro Exodus na stronie EPIC:
    #2 - FAQ FOR EPIC GAMES STORE CUSTOMERS

    The Standard Edition is priced at $49.99 in North America, £49.99 in the UK and €59.99 in most other European counties (further regional pricing may vary).

    Czyli nasze 60 EURO jest zrównane z 50 Dolcami, nice. Zmiana platformy mi nie przeszkadza, polityka cenowa już tak.

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2019-01-29 10:24

      wyzsza cena w europie wynika z wielu innych czynnikow zwiazanych z podatkami i innymi regulacjami.
      Gdybys o tym wiedział to bys nie pisał takich komentarzy.

      Skomentuj

      1. Ghola
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-29 12:18

        Jakie regulacje ? Jakieś źródło poproszę.

        Podatki to ja jeszcze rozumiem, szkoda tylko że nie zgadza mi się kwota podatków od 50 dolców do ceny 60 Euro ... jakby to było 50 dolców plus VAT to ok, wtedy wychodzi ok 230 pln.

        Problem z przelicznikiem STEAM 1 $ = 1 EUR istnieje od dawna o czym powinieneś wiedzieć. Im tak jest po prostu wygodniej, bo kasa musi się zgadzać.

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2019-01-29 15:23

          Ghola ale czekaj czekaj - czego nie rozumiesz? Różnice podatkowe to juz 20%.
          Dlaczego jest taki przelicznik? a bo taki własnie jest i wynika to z waluty, podatków i innych kosztów związanych ze sprzedażą w EU.




          Skomentuj

  13. topiq
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-29 10:25

    Ciekawy jestem, do jakiego sklepu kod będzie miała wersja pudełkowa? W ME 195 zł to i tak taniej niż cyfrowa kopia w Epic. Nawet na cdkeys z kodem do Epic jest drożej niż w pudełku. Dodatkowo pudełkowe często mają ciekawe dodatki jak plakat, latarka LED czy kompas (w zależności od sklepu) i nadal są tańsze niż wersje cyfrowe. Pozostaje pytanie, do jakiej platformy dają klucz?

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2019-01-29 10:47

      Bardziej by mnie zastanawiało czy są jakieś restrykcje językowe.
      Od wielu lat nie kupiłem żadnej gry od EA głównie dlatego, że sprzedają u nas gry z wymuszonym tłumaczeniem, najczęściej jeszcze dubbingiem. Nie dzięki.

      Skomentuj

      1. topiq
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-29 10:50

        No ale Metro Exodus wydaje Techland i są napisy PL. Co ma do tego EA bo tak nie bardzo łapię?

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          -7    

          Opublikowano: 2019-01-29 11:22

          "Bardziej by mnie zastanawiało czy są jakieś restrykcje językowe. "

          Już tłumaczę, skoro zdanie za trudne.

          Nie interesuje mnie do jakiej platformy jest tam klucz, bo jest mi to obojętne, natomiast to co nie jest mi obojętne to dostępność wersji językowych. EA zostało podane jako przykład firmy, z którą interesów nie robię, właśnie przez to, że wprowadzają ograniczenia regionalne i nie mogę sobie legalnie, bez problemów i kombinowania kupić od nich gry w oryginalnej wersji językowej.

          Skomentuj

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            -6    

            Opublikowano: 2019-01-29 15:16

            Ostatni raz kiedy interesowałem się jakąkolwiek grą od EA to były czasy jakiegoś Dragon Age: inquisition i z tego co pamiętam to wszystkie te ich gry, zarówno w pudełkach jak i na originie miały ograniczenia regionalne i dostępne języki wyłącznie polski i rosyjski, najczęściej jeszcze dubbing. Żeby kupić wówczas grę EA z oryginalną ścieżką dźwiękową, trzeba byłoby się bawić w jakieś vpny czy płacić kartą z przypisanym zagranicznym adresem czy jakieś inne kombinatorstwo.
            Także nie dzięki EA.

            Jak się teraz mówisz już pozmieniało, to spoko. Jak zrobią kiedyś interesującą grę to ponownie zbadam temat.

            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2019-01-29 22:06

            Ja sobie doskonale zdaję z tego sprawę po co to zostało wprowadzone. Dajcie mi tylko opcjonalnie kupić grę w oryginale za pełną cenę, a nie, że musiałbym kombinować i odwalać jakieś tricki i oszukiwać. Jakbym chciał oszukiwać to bym raczej ściągnął pirata.

            Skomentuj

          3. pablo11
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-30 02:36

            Teraz akurat pod tym względem Origin nie odstaje od konkurencji, wtedy to było prawdopodobnie spowodowane taką a nie inną wersją gry. Ogólnie gry EA teraz wychodzą w miare tanio, o ile się ich nie kupuje, tylko kupi się Origin Access podstawowy za 80zł/rok. Nowszych on nie obowiązuje, ale można 10h pograć na nim nawet w te najnowsze. Tylko najlepiej kupować z portfela EA, po doładowaniu prepaid. Bo część z anulowaniem abonamentu jest jakaś słabo działająca. Ciekawe dlaczego??

            Skomentuj

          4. topiq
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-01-29 14:49

            Bo zdanie jest niejasne. Ja piszę o wydaniu pudełkowym od Techlandu z polskimi napisami. Napisałem do jednego ze sklepów sprzedających takie wydanie i po kilku godzinach potwierdzili, że klucz będzie do Epic Store, mimo że na niektórych grafikach widnieje znaczek Steam. Nie przysporzy im to raczej popularności.

            Skomentuj

  14. Makkk
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-29 10:35

    Teoretycznie i tak mam mam zainstalowanego Epica, bo dawali Subnauticę za friko, jednak wypięcie się przez Deep Silver na użytkowników Steama jest co najmniej kontrowersyjne. Jeżeli jest tam jakiś co-op albo multi (wybaczcie, nie mam pojęcia), to już całkiem strzał w stopę, bo z kim osoby, które złożyły pre order mają później grać?

    Przy okazji, Steam nadrabia bazą użytkowników, możliwością interakcji między nimi. Można podejrzeć screeny, filmy, prace graficzne, tutoriale stworzone przez innych. Na Epicu tego nie widziałem.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      -7    

      Opublikowano: 2019-01-29 12:44

      Przecież launcher a serwery na których faktycznie się gra to 2 zupełnie niezależne od siebie rzeczy.

      Przecież to ani nie Steam, ani nie Epic Store hostowałby ci gry a w tym wypadku Deep Silver. Niezależnie od launchera i tak wszyscy na PC graliby ze sobą.

      Quake Champions możesz kupić zarówno na Steamie jak i Bethesda Launcher i odpalając grę na Steam już do BL się logować nie musisz (w przeciwieństwie do gier Ubi jak ktoś zauważył), a mimo wszystko wszyscy grają na tych samych serwerach.

      Skomentuj

      1. Makkk
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-29 18:47

        Masz rację, czyli w grze musiałaby być jakaś wyszukiwarka userów, jeśli chciałbym zagrać np. w co-opa ze znajomym?

        Skomentuj

  15. HomeAudio
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-29 11:14

    Bardzo dobrze - niech rośnie porządna konkurencja Steam'owi. Monopol na jakimkolwiek rynku nie jest dobrą rzeczą.

    Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2019-01-30 00:47

        no i bedzie HL3 :D

        Skomentuj

  16. kitamo
    Oceń komentarz:

    -9    

    Opublikowano: 2019-01-29 11:38

    Ludzie to są śmieszni.

    Jak Nvidia sprzedaje grafy a Intel procesory to wszyscy hurrr durrrr monopoliści.
    Jak pojawi sie gdzies na rynku AMD to kazdy krzyczy hurr durrr jest konkurencja, jest nam potrzebna.

    Epic games chce promować własną platforme i nie daje monopolu Steamowi - hurrr durrr to skandal, nie kupie !!

    normalnie Bareja to by miał tu materiału na 20 filmów.

    Skomentuj

    1. Bartolini1899
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2019-01-29 12:29

      Specjalnie się zalogowałem żeby twoją głupotę sprostować.

      To Epic Games robi teraz i w ogóle ostatnio monopol (nie tylko nowe Metro). Jak im tak zależało żeby mieć nowe Metro w swoim sklepie to mogli odkupić sublicencję i sprzedawać razem ze Steam. Wtedy gracze mieliby wybór gdzie chcą kupić.

      Trzeba być ślepym żeby nie widzieć jak Epic wchodzi chamsko z buciorami na rynek i próbuje zmusić do korzystania ze swojej platformy.

      Skomentuj

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        -10    

        Opublikowano: 2019-01-29 22:39

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        @Bartolini nawet ten trolling Ci nie wyszedł. Wyszła głupota.

        Ty slepy jestes czy jak? Wydawca decyduje o tym gdzie wyda gre i w jakiej formie. Epic komus cos zabiera? kradnie? oszukuje?
        Dali oferte - przez rok bedzie Metro na ich platformie na wylacznosc.Jest to jak najbardziej sluszna forma wejscia na rynek.
        Nie masz pojecia o tym jak sie robi biznes i to widac.

        Skomentuj

  17. Lara-Croft
    Oceń komentarz:

    -10    

    Opublikowano: 2019-01-29 13:29

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Ha ha ha :D Blacharze... Ogram gre na konsoli a jak mi nie podejdzie to odsprzedam płytkę.

    Skomentuj

      1. Lara-Croft
        Oceń komentarz:

        -10    

        Opublikowano: 2019-01-29 13:54

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Tak, jak idę z dziewczyną na randke... Rozimiem :) Jeśli już decyduję sie na zakup gry to takiej która z dużym prawdopodobieństwem trafi w mój gust. Jeśli sie zawiode - mam możliwość odsprzedaży. Jeśli mi się znudzi po roku - tak samo. Mam płytkę a nie kod w pudełku.

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          -8    

          Opublikowano: 2019-01-29 15:21

          It sucks to be poor.

          Skomentuj

  18. R3velation
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-01-29 14:28

    Liczba tych sklepów byłaby spoko gdyby w każdym można byłoby kupić to samo. To my konsumenci byśmy wybierali, który się nam podoba pod względem cen czy jakości usług, tak jak jest w życiu z supermarketami nie podoba mi się jeden to idę do drugiego...

    A tutaj mamy chcesz grać w grę X zainstaluj tą platformę, chcesz grę Y to musisz mieć tamtą platformę...

    Skomentuj

  19. Vengir
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-29 15:06

    Ja nie mam nic przeciwko konkurencji, ale przydałby się jakiś program albo strona, która by to wszystko uprościła. Gdzie jednym rzutem oka mógłbym stwierdzić co mam w swojej kolekcji, gdzie coś najtaniej można kupić, oraz czym się w niektórych przypadkach różnią wersje gier z różnych sklepów.

    Skomentuj

    1. miedzianek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-29 19:17

      isthereanydeal poszukaj w googlach

      Skomentuj

  20. miedzianek
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2019-01-29 22:40

    Obstawiam masowe anulowanie preorderów za te oszustwo-byłą mowa o Steam. Nie zdziwię się również, jak zostanie złożony jakiś zbiorowy pozew

    Skomentuj

      1. miedzianek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-30 16:50

        To sprawdź, o co chodzi ze zbiorowym pozwem Bethesdy za F67, a następnie zastanów się, czy tu nie mogło by być podobnie-wprowadzenie klienta w błąd. Mówię-nie zdziwię się, co nie znaczy, że jestem pewien

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2019-01-31 09:34

          Panie kolego, w USA są kancelarie które tylko i wyłącznie bawią się w pozwy zbiorowe. Wiekszosc z nich przegrywają sromotnie.

          Skomentuj

  21. wanakamura
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-29 23:14

    Ale im wiecej sklepow tym lepiej ;D
    na jednym komputerze gramy w jedna gre na jednym sklepie a rodzina na drugim w drugą na drugim :)
    Skonczy sie tyrania steama

    Skomentuj

  22. bullseye
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-30 08:13

    Oduczyłem się grania w bety w cenie X2 gry właściwej.....

    Ba, od nie dawna patrząc na jakość gier i brak możliwości testu rozważam powrót do piractwa, ściągam pirata jak gra nie grywalna to kasuje i wiem że zaoszczędziłem.
    To paranoja, to tak jakbyś miał kupic auto bez jazdy testowej, a po kupnie okazałoby się że nie ma kół bo będą dodane później..... czekasz cierpliwie na koła i po dwóch miesiacach producent je wypuszcza i obniża cenę auta o 35 000zl, chyba lekkie przegięcie prawda ?

    Skomentuj

  23. xbk123
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-30 10:43

    Nie wiem, czy oni trochę nie strzelają sobie w stopę. Steam jest z ludźmi od lat i masa osób ma pokaźną bibliotekę gier. Tutaj będzie nowy sklep i jedna gra przypisana do niego, co może kusić szybką odsprzedażą konta po przejściu.

    Skomentuj

  24. rlistek
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2019-01-30 12:56

    Oho, widzę ktoś multikonto odpalił. Miło mi ;).

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2019-01-30 20:44

      przeciez tutaj jest tylko 2 takich co muszą podbudowac swoje ego multikontami :)

      Skomentuj

    1. Altru
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-31 13:43

      Socjotechnika jaka używa steam od wielu lat żeby napędzać swój monopol ładnie teraz wychodzi . Uzależnić ludzi od steam
      a po kryjomu pozbawić ludzi praw do posiadania czy ogranicza się ich wolność słowa . Nie mówię, że to co robi Epic jest ok ale patrząc na to ile ludzi jest uzależnionych do steam jest przerażające. Jak w PRLu albo jesteś z nami albo przeciwko nam. Czy naprawdę ludzie dzisiaj chcą wyzbyć się swoich wszystkich praw ze względu na własna wygodę i lenistwo ?

      Skomentuj

        1. Altru
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-31 14:27

          Post napisałem do Po1nter.

          Z twojego postu wynika, że jesteś świadomy tego co się dzieje i nie pomijasz pozostałych zależności czy procesów przy tworzeniu choćby konkurencji. Ja zaznaczyłem tylko ,że z jednej strony ludzie chcą mieć wybór a z drugiej sami pozbywają się swoich praw i chcą pozbawić tego innych ze względu na własna wygodę .

          Skomentuj Historia edycji

  25. TitoBandito01
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-31 13:45

    Miałem kupić, ale skoro nie ma wersji na steama, to zassam pirata i CHWDP całemu Epicowi.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!