Gry komputerowe

Squad: wystartowała zbiórka na realistycznego, taktycznego FPS-a

przeczytasz w 1 min.

To pierwszoosobowa, sieciowa strzelanka, w której najważniejsza będzie odpowiednia taktyka i komunikacja w zespołach.

Squad żołnierz

O Squad mogliśmy usłyszeć już w kwietniu. Jest to gra tworzona przez ekipę Offworld Industries, która znana jest z bardzo udanej modyfikacji Project Reality do gry Battlefield 2. Jej pierwsze pełnoprawne dzieło to pierwszoosobowa, sieciowa strzelanka, w której najważniejsza będzie odpowiednia taktyka i komunikacja w zespołach. Te ostatnie będą zresztą całkiem spore – w skład każdej z nich wejść może nawet 50 graczy. 

Walka w Squad toczyć będzie się na dużych, otwartych mapach, na których nie zabraknie również budowanych przez wirtualnych żołnierzy baz czy też pojazdów. Gra ma być bardzo realistyczna – każda broń zachowywać będzie się inaczej i zgodnie z faktyczną charakterystyką, a każdą ranę gracz odczuje w odpowiedni sposób (strzał w nogę zaowocuje na przykład wyłączeniem możliwości biegania). Realistyczna ma być też grafika, u której podstaw leży silnik Unreal Engine 4.

Squad broń

Ekipa Offworld Industries uważa, że cała produkcja pochłonie jakieś 3 miliony dolarów. Zbiórka na platformie Kickstarter (która wystartowała wczoraj) ma pokryć część tej sumy. Na początek twórcy proszą o 184 tysiące dolarów – już w momencie publikacji tego tekstu udało się uzbierać 2/3 tej kwoty, a do końca zbiórki pozostał prawie miesiąc. 

Im więcej pieniędzy wpłacą gracze, tym więcej finalny produkt będzie mógł zaoferować. I tak, na przykład za 300 tysięcy dol. otrzymamy wojska rosyjskie, za 500 tys. – brytyjskie, a za milion dolarów w grze pojawią się helikoptery. Dodajmy jeszcze, że ci, którzy chcą zapewnić sobie swój egzemplarz gry Squad powinni wpłacić co najmniej 37 dolarów. 

Kiedy zaś należy spodziewać się premiery? Najprawdopodobniej w drugiej połowie przyszłego roku. Na koniec zwiastun otwierający kickstarterową kampanię:

Źródło: WCCF Tech, Kickstarter, Steam

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    3
    Dobrze, że nie squat
    • avatar
      Satanski
      3
      Prędzej zapłaciłbym żeby ruskich nie było
      • avatar
        Kadzidło
        -4
        gralem troche i szczerze mowiac nie podoba mi sie, rozumiem ze bron ma odrzut jak sie strzela, ale jak ktos jest silniejszy to w realu moze jakos to opanowac w miare, to samo z oddychaniem, jak celuje i oddycham to mi celownik nie lata po od nieba do ziemi :s
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Ja jednak wolę gry takie jak Insurgency z trybem współpracy. Bo gry pokroju Arma mnie męczą.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            https://www.youtube.com/watch?v=KB37hoyG_wE
            • avatar
              Balrogos
              0
              Czuje ze realizm skonczy sie na tym co zwykle, jesli rzeczywiscie zrobia bron relistyczna to gratuluje jesli natomiast zastosuja ta mechanike ktora widzimy we wszystkich grach to podziękuje.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Deweloperzy mają zamiar dostarczyć każdy content z tych pułapów pieniężnych w Kickstarter'ze, a sukces tej kampanii ma mieć wpływ jedynie na prędkość produkcji gry.
                Także nie można na to patrzyć jak na warunki stworzenia danej zawartości.
                • avatar
                  wojto131b
                  0
                  "Gra ma być bardzo realistyczna – każda broń zachowywać będzie się inaczej i zgodnie z faktyczną charakterystyką, a każdą ranę gracz odczuje w odpowiedni sposób" Wszystko fajnie, w końcu coś nowego. Jedno mnie męczy po obejrzeniu tego zwiastunu, mianowicie sposób w jaki poruszali się żołnierze, taki drętwy i całkiem nie przypominający REALIZMU - jak zwykłe boty z CS-a