Gry komputerowe

Steam jako platforma streamingowa - pokaż jak grasz bez Twitcha

przeczytasz w 1 min.

Firma Valve postanowiła uruchomić swoją własną usługę strumieniowania wideo z gry.

Steam Broadcasting

Steam to obecnie najpopularniejsza platforma cyfrowej dystrybucji gier. Firma Valve zmierza jednak do tego, by marka była istnym centrum rozrywki elektronicznej. Stąd też między innymi projekt komputerów Steam Machines. Teraz amerykańska firma postanowiła wprowadzić nową funkcję do swojej najważniejszej usługi – 100 milionów użytkowników Steama będzie mogło przeprowadzać popularne „steramy” bez konieczności opuszczania platformy (by, na przykład, udać się na Twitcha).

Usługa strumieniowania (i odtwarzania) wideo z gry została zaprojektowana tak, by być jak najprostsza w użyciu – tak przynajmniej zapowiadają sami właściciele. No i właściwie tak jest – wystarczy kliknąć przycisk „Watch Game” w profilu wybranego znajomego. Wszystko bez opłat czy instalowania dodatkowych aplikacji. 

Aby wypróbować usługę Steam Broadcasting należy udać się do Steam Client Beta w ustawieniach platformy. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że „łącza mogą być ograniczone”, co oznacza, że mogą na razie występować pewne problemy techniczne. Jeśli będziemy chcieli taką transmisję przeprowadzić, będziemy mogli wybrać ustawienia dotyczące tego, kto może oglądać nasz gameplay (tylko zaproszeni; wszyscy, którzy poproszą (domyślnie); wszyscy znajomi; każdy).

Firma Valve opublikowała także listę zakazów. Otóż nie wolno:

  • prezentować pornografii i innych obraźliwych treści
  • propagować piractwa
  • przedstawiać kodów i innych oszustw w grze
  • grozić (nawet żartując)
  • publikować materiały objęte prawami autorskimi
  • reklamować produkty bądź zachęcać do reklamowania
  • prezentować treści rasistowskie (lub inne formy dyskryminacji)
  • używać obraźliwego języka (w tym przekleństw)

Steam ze swoją 100-milionową bazą użytkowników może stanowić ogromne zagrożenie dla Twitcha. Konkurencja z kolei może wyjść nam na dobre. Co o tym myślicie?

Źródło: GameSpot

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    neXt___
    4
    Regulamin dość restrykcyjny, w ten sposób nie będą dużą konkurencją dla dość frywolnego Twitcha. Mam nadzieje, że Valve nieco zluzuje ten regulamin.
    • avatar
      hex3n
      2
      Zakazane będzie "reklamować produkty bądź zachęcać do reklamowania" Każdy streamer który ma dużą oglądalność z czasem dostaje propozycję od sponsora, zwykle urządzeń lub akcesoriów PC. I to dopiero zaczyna przynosić duże dochody. Bye Bye Steam ;) Subskrypcja i datki to za mało jeśli myśli się o stremowaniu jako pracy. Szczególnie w PL.
      • avatar
        Konto usunięte
        1
        Czwarty i ostatni punkt będzie trudny do przestrzegania, szczególnie w przypadku gier multiplayerowych, gdzie "shit-talk" jest dla wielu nierozłączną częścią rozrywki. Przynajmniej w takich grach jak Dota czy Counter Strike.
        Punkt piąty też może zniechęcać - muzyka też często towarzyszy streamingowi.
        Regulamin regulaminem, zastanawia mnie tylko czy będą wyciągane konsekwencje za łamanie tych punktów.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          nie wolno reklamować produkty bądź zachęcać do reklamowania więc raczej nie podbiją tym streamingem niczego
          • avatar
            T4d3u5z
            0
            Czy sam stream danej gry nie będzie jej reklamowaniem???
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Mendy tylko chcą zniszczyć inne firmy, które się z tego teraz utrzymują