Na topie

Steam VR performance test - sprawdź, czy twój komputer jest gotowy na obsługę VR

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Sprzęt do gier

Valve udostępniło narzędzie, które pozwala szybko przetestować PC pod kątem współpracy z VR.

Steam VR performance test

AA

Chcemy tego lub nie, rzeczywistość wirtualna rozwija się coraz dynamiczniej i wkrótce na dobre wkroczy do naszego życia, zwłaszcza aspektów związanych z rozrywką. Oczywiście pod warunkiem, że spełnimy jej wymagania.

Jednym z producentów najmocniej zaangażowanych w rzeczywistość wirtualną jest bez wątpienia Valve. Ostatnio udostępnił on na platformie Steam pozycje pod nazwą Steam VR performance test, czyli nic innego jak benchmark pozwalający sprawdzić, czy nasz komputer gotowy jest na obsługę VR.

Jego instalacja i przeprowadzenie pomiaru to zdecydowanie lepsza droga do uzyskania odpowiedzi na powyższe pytanie niż sprawdzanie suchych danych (wymagań). Tym bardziej, że wszystko przebiega szybko i bardzo sprawnie.

Zamiast prezentować wam kilka udostępnionych przez producenta screenów zdecydowaliśmy się pokazać, jak Steam VR performance test wypada w akcji. Na poniższym materiale wideo zobaczyć możecie zatem przebieg testu, towarzyszące mu animacje, a także sam interfejs i oczywiście nasz wynik. Przy tym ostatnim zauważycie, na jakim sprzęcie wykonaliśmy pomiar, dla niecierpliwych jednak możemy dodać, że komputer wyposażony był w procesor Intel Core i7 5960X (@ 4 GHz) oraz grafikę Sapphire Radeon Tri-X R9 390X OC.


Źródło: wideo - Marcin Jaskólski, steam

Odsłon: 5258 Skomentuj newsa
Komentarze

10

Udostępnij
  1. walker15130
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-03-23 15:52

    Słabo coś. http://forum.benchmark.pl/topic/206836-valve-vr-benchmark-wyniki/

    Skomentuj

  2. kitamo
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-23 16:25

    http://imgur.com/JqSfZqO

    390x jakos sobie tu nie radzi chyba

    Skomentuj

  3. Adios6293
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-03-23 16:34

    Ja mam lepszy wynik z FX8350 @ 4.8Ghz I 390X :P

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-23 16:50

      procesor nie bierze tu udzialu w tym tescie

      Skomentuj

  4. brigthmight
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2016-03-23 17:30

    Wszystko ok, jesli ktos jeszcze znalazl chociaz jeden tytul ktory go interesuje i umozliwia rozgrywke w VR, z mojego punktu widzenia to nawet w zapowiedziach na 2016 takich tytulow nie widze.

    Skomentuj

  5. kristof080
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-24 00:07

    Jedynie symulator DCS, albo jeszcze WarThunder. Ale dla dwoch gier nie ma sensu kupowac. Triple screen tez daje rade, i do tego masz kontrole nad otoczeniem.

    Skomentuj

  6. scooter
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-03-24 08:19

    Czy ktoś już może widział na żywo te okularki vr ?? Testowałęm samsungowe vr z s6 i powiem tak,jęśli te zabawki od htc i oculusa mają tak samo tragiczne wyświetlacze to ja zdecydowanie poczekam.... W tych okularkach widać piksele !!!!

    Skomentuj

    1. Satanski
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-24 09:13

      To jest tak zwany screen door effect i z tego, co czytałem jest w dalszym ciągu widoczny. Potrzeba wyższej rozdzielczości, żeby to zjawisko wyeliminować.

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-03-24 10:22

      ale S6 ma slaba rozdzielczosc mimo to i to w aplikacjach a nie tylko jesli idzie o sam ekran.
      Tu musi byc naprawde wysoka rozdzialka.

      Skomentuj

      1. raffal81
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-03-24 14:55

        W Oculusie będzie taka sama rozdzielczość z tego co się orientuję, tylko będzie lepsze odświeżanie, no i VR VR'owi nie równe, bo dużo jeszcze zależy od soczewek.

        Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!