Na topie

AMD udostępnia sterowniki dla kart Radeon do kopania kryptowalut

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Wyższa wydajność przy podobnym zapotrzebowaniu na energię elektryczną? Górnicy będą zadowoleni, ale co ze zwykłymi klientami?

  • AMD udostępnia sterowniki dla kart Radeon do kopania kryptowalut
A A

Kurs Bitcoina od kilku miesięcy szybuje w górę, a to przyciąga kolejnych zainteresowanych tematem, zwłaszcza jeżeli chodzi o „kopanie” kryptowalut za pomocą kart graficznych. Firma AMD postanowiła więc wyjść naprzeciw takim klientom i wydała specjalnie zoptymalizowane sterowniki dla koparek kryptowalut.

Mowa o sterownikach Radeon Software Crimson ReLive Edition Beta for Blockchain Compute, które zostały zoptymalizowane właśnie pod kątem obliczeń związanych z obsługą kryptowalut. Warto jednak zauważyć, że sterowniki te nie nadają się do grania i współpracują z wszystkimi akceleratorami na bazie architektury GCN (czyli tymi z serii Radeon HD 7000, HD 8000, 200, 300, RX 400, RX 500, Fury i Vega oraz Radeon Pro WX 4100/5100/7100).

Kilka zagranicznych redakcji przeprowadziło testy nowych sterowników i ich wykorzystanie rzeczywiście przynosi wymierne efekty.

Wydajność kopanie Etherum

Dobrym przykładem jest test serwisu HotHardware w NiceHashMiner przy "kopaniu" kryptowaluty Ethereum. Radeon RX Vega 56 standardowo osiąga tutaj wydajność 29,3 MH/s, a Radeon RX Vega 64 około 30,37 MH/s. Po zainstalowaniu nowych sterowników wartości te wzrastają do odpowiednio 30,96 MH/s i 34,15 MH/s (czyli mniej więcej o 6 i 12%). Wszytko to przy podobnym poborze energii elektrycznej i nieco niższych temperaturach.

Jeszcze lepsze wyniki można uzyskać poprzez zwiększenie taktowania pamięci karty graficznej – w takim przypadku Vega 56 uzyskuje aż 36,48 MH/s, natomiast Vega 64 aż 35,22 MH/s. Oferowana wydajność jest więc dużo lepsza od konkurencyjnego modelu GeForce GTX 1080 Ti, przy czym pobór mocy jest tylko minimalnie wyższy względem kart pracujących ze standardowymi ustawieniami.

AMD Radeon RX Vega 56 i 64
Karty Radeon Vega RX 56 i 64 sprawdzą się w koparkach kryptowalut?

Nie da się ukryć, że nowe sterowniki powinny jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność kart Radeon przy kopaniu kryptowalut (a trzeba pamiętać, że to dopiero pierwsza wersja testowa, a kolejne mogą przynieść jeszcze wyższy wzrost wydajności). Teoretycznie zyska AMD i producenci kart graficznych, którzy sprzedadzą więcej rdzeni i kart graficznych. Z drugiej strony zachodzi obawa, że przedłuży to zawirowania na rynku kart graficznych i zwykli klienci nadal będą mieli problem ze zdobyciem kart, a już na pewno w akceptowalnej cenie.

Sterowniki Radeon Software Crimson ReLive Edition Beta for Blockchain Compute możecie pobrać z tej strony.

Źródło: AMD, HotHardware, inf. własna

Odsłon: 6690 Skomentuj newsa
Komentarze

59

Udostępnij
  1. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-08-17 12:13

    No i AMD pokazało graczom pewien palec. Szkoda, bo czekałem na premierę Vegi kilka lat, a trzeba będzie się obejść smakiem, gdy znów całe partie wykupią "górnicy", a cena poleci w kosmos.

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2017-08-17 12:37

      Coś ci się totalnie pomyliło. Twoje myślenie przypomina taksówkarza który oburza się na samą myśl o zniesieniu koncesji na ten zawód.

      Skomentuj

      1. bakczysaraj
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2017-08-17 12:58

        na taxi jest licencja nie koncesja

        Skomentuj Historia edycji

      2. Franz
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-08-17 14:10

        Nie rozumiem kompletnie Twojego wpisu - co ma wspólnego sytuacja, gdzie AMD stworzyło takie sobie karty, które nie będą się dobrze sprzedawać, bo konkurencja ma ciekawsze produkty i to AMD "obrażone" na graczy, że nie szaleją na punkcie ich nowych kart zdaje się mówić: mamy was w takim razie w du..e, kopacze i tak wszystko wykupią i to w wyższych cenach, z koncesjonowaniem zawodu taksówkarza?

        Czy on napisał, by prawnie zakazywać sprzedaży kart kopaczom, czy domaga się regulowanych cen na karty graficzne? Nie.
        Napisał, że AMD poprawia sterowniki pod kontem kopania, co oznacza de facto, pokazanie środkowego palca graczom, a Vegi to nie produkt stworzony do kopania kryptowalut, ale sprzęt do tworzenia animacji graficznych w grach.

        Skomentuj Historia edycji

        1. Samarytanin
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2017-08-17 15:34

          "...a Vegi to nie produkt stworzony do kopania kryptowalut, ale sprzęt do tworzenia animacji graficznych w grach."

          Je błem. hahahaha
          Skąd ty się urwałeś dziecko.

          Skomentuj

          1. Franz
            Oceń komentarz:

            9    

            Opublikowano: 2017-08-17 15:56

            Jestem w takim wieku, że miło mi jak ktoś nazywa mnie dzieckiem, nawet jak jest to chamska odzywka kogoś nieokrzesanego.

            Skomentuj

          2. brusss
            Oceń komentarz:

            -11    

            Opublikowano: 2017-08-17 16:53

            Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

            No to czas wracać z powrotem do szkoły pod "kontem" ortografii. ;P

            Skomentuj

          3. Franz
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2017-08-17 17:25

            Masz rację popełniłem błąd w powyższym słowie, jednak jak zapewne zauważyłeś czytając moje wpisy, staram się pisać poprawnie, używać polskich znaków diakrytycznych i nie być na bakier z ortografią.

            W tej sytuacji Twoja uwaga to wg mnie dowód małostkowości, bo każdy popełnia błędy mimo starań.

            Skoro tak cenisz czystość języka to zrewanżuję się Tobie wytknięciem błędu:
            "wracać z powrotem" to pleonazm - wystarczyło napisać "wracać do szkoły".

            Skomentuj

          4. Rebelmind
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-08-18 00:16

            Franz, z tym słabym sprzedawaniem się kart to ty tak serio? Pamiętaj też, że z tym "dzieckiem" to może też chodzić o stan umysłu i stopień ogarnięcia rzeczywistości ;)

            Skomentuj

          5. Franz
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-18 01:10

            Oczywiście, że serio. Nie chodziło mi o to, że ogólnie się słabo sprzedają, ale o to, że mają słabą sprzedaż jako podzespoły komputera dla gracza.

            Zobacz na prosty paradoks - karty AMD znikają szybko ze sklepów mimo, ze są drogie, a jak popatrzysz na statystyki platform dla graczy, czy inne zestawienia udziałów rynkowych to pozycja AMD nie rośnie, a wręcz spada.
            Wygląda na to, że nawet integry Intela mają szansę wyprzedzić liczbowo karty AMD jako sprzęt do grania.

            Tylko kopacze napędzają w miarę wysoką sprzedaż kart AMD - gdyby ceny 570 i 580 spadły o kilkaset zł. to miałyby szansę na większy popyt wśród graczy, ale Vega już zupełnie nie biorąc pod uwagę, że np. 64 została wyceniona tak samo jak 1080.

            Skomentuj

          6. tomacaster
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-18 08:51

            Ty myslisz, że AMD to firma charytatywna i ideologiczna, zrobi wszystko żeby zadowolić Ciebie gracza? Hajs musi się zgadzać, a jakim sposobem to już nie ma większego znaczenia.

            Btw. intel jest największym dostawcą układów graficznych od kilkunastu lat i przebija wszystkich innych producentów.

            PS taki mamy lajf.

            Skomentuj

          7. Franz
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-18 11:44

            To ty nie wiesz, że AMD, w przeciwieństwie do tych strasznych korporacji jakimi są Intel i nVidia istnieje nie by zarabiać, ale po to żeby graczom było lepiej, żeby była konkurencja na rynku, żeby ludzie mieli tanie i wydajne karty i procesory?

            Tak przynajmniej twierdzi większość użytkowników Benchmarka.
            Wg nich Intel i nVidia to chciwe i pazerne firmy żerujące na klientach, a dobre jest tylko AMD.

            Obudź się więc i przyjmij do wiadomości to co sądzi większość: AMD to firma działająca charytatywnie i ideologicznie dla dobra rynku- nawet jak działa nie fair wobec klientów to robi to dla ich dobra, w przeciwieństwie do swoich konkurentów na rynku.

            Skomentuj Historia edycji

          8. sambaverde
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-08-18 12:37

            Franz, pamiętaj że ludzie na wszystko patrzą bardzo prostolinijnie - czarne/białe.
            Rzuć proste hasło: "Zbawca rynku nadciąga!" ...a ci już podnieceni tą ideą peany zachwytu piszą :)
            Myślisz, że ich nawrócisz?

            Skomentuj

          9. Rebelmind
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-18 00:21

            Oj no, o Vegi Pro mu chodziło... No już, nie bij :)

            Skomentuj

      3. brusss
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-08-17 16:50

        Albo sytuację, że Mercedes celuje w przedsiębiorców/specjalistów i sprzedaje swoje samochody za drogo i pracowników fizycznych na nie nie stać.
        Kopacze mają więcej kasy od ciebie i kupują Radki na pniu? Trudno, kup NV.

        Skomentuj

        1. chotnik2
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-08-18 22:39

          @brusss
          >Albo sytuację, że Mercedes celuje w przedsiębiorców/specjalistów i sprzedaje swoje samochody za drogo i pracowników fizycznych na nie nie stać.

          Ale problem nie jest w tym, ze AMD (Mercedes) sprzedaje swoje produkty drogo.
          Chodzi o to, ze AMD (Mercedes) obiecuje ludziom dobra karte do gier (sedana do jazdy na codzien), a otrzymuja karte ktora radzi sobie z grami nawet nawet, tylko bierze pradu (pali) jak smok i ogolnie to najlepsza jest do kopania i renderingu (czyli dostali roboczego vana a nie sedana, od biedy przeciez tez sie da na codzien jezdzic).
          A ludzie jednak chcieli tego sedana...

          Skomentuj

      4. rrrrrr
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-08-18 08:23

        No raczej nie, bo to gra o sumie zerowej - jak minerzy wykupią, to gracze nie mają. Taksa i Uber mogłyby koegzystować obok siebie.

        Skomentuj

    2. Eternal1
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-08-17 16:51

      "Pokazali graczom palec?"

      Zdajesz sobie sprawę że rynek graczy jest jednym w kilku na których dział RTG?
      Rynek kart SemiPRO/PRO/Specjalny cechuje się wyższa marżą i w wielu sytuacjach ma pierwszeństwo.
      W pozycji RTG która jest krok do tyłu za nVidią (w efektywności energetycznej) taki ruch jest zrozumiały i strategicznie wręcz wskazany.

      Skomentuj

    3. Zero-Cool
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-08-17 20:13

      @Kenjiro
      Jak by nie patrzeć AMD trzepie najwięcej kasy na sprzedaży kart górnikom więc to naturalny krok. Od wielkiego bum na bitcoin gdzie wszystkie czerwone karty zeszły jak świeże bułeczki można było się spodziewać że następnym głównym klientem AMD będą kopacze kryptowalut.
      Chociaż nawet ja się nie spodziewałem że Vega będzie osiągała takie ceny jakie teraz ma i to przy takich parametrach...

      No cóż, pozostaje czekać, jeżeli w tym roku Vega 56 osiągnie cenę 1700zł to się na nią rzucę (ale wiem już teraz że się tego nie doczekam), jeśli nie to poczekam na Volta może ona przyniesie coś dobrego w tej cenie, a tak stary dobry 7870 musi dalej tyrać...

      Pomyśleć że mimo że kurs USD w końcu jest sprzyjający to i tak ceny GPU lecą w kosmos...

      Skomentuj Historia edycji

      1. Rebelmind
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-08-18 00:20

        Lepiej nie kracz tylko pomyśl co by jeszcze było, gdyby $ stał wysoko :D Moim zdaniem karty są do upolowania, trzeba się tylko uważnie przykampić.

        Skomentuj Historia edycji

    4. Red23
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-08-18 03:43

      Również wstrzymywałem się z zakupem czekając na Vega. Niższa wydajność niż konkurencji, trudno są i inne plusy. Ale mówienie iż robią karty dla graczy a potem, gdy okazało się iż jest lekka klapa, zmieniają front na górników - mnie jako gracza rozzłaszcza. Zakupię po prostu produkt konkurencji. Moje pieniądze nie zmienią nic w kieszeni AMD, czy u NVIDIA. Lecz gdy zbierze się więcej osób o podobnym rozczarowaniu to być może coś kiedyś się zmieni.

      Skomentuj

  2. TimeShadow
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-17 12:17

    AMD widocznie stwierdziło że sprzedaż tych kart będzie fiaskiem więc wydali sterowniki pod górników a Ci jak wiadomo biorą wszystko co dobrze kopie.

    Skomentuj

    1. WhiteDrag0n
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2017-08-17 12:55

      Choć wizerunkowo ta karta jest klapą, to niech cię głowa nie boli że sprzedadzą 100% egzemplarzy, nieważne czy górnikom czy graczom.

      Skomentuj

      1. Jake_24
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2017-08-17 13:23

        Tak, to niech nie robią konferencji, pokazów, obiecanek dla graczy, a kartę robią pod górników..., w sumie to chyba ich ostatnia deska ratunku - sprzedaż górnikom...

        Skomentuj Historia edycji

      2. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2017-08-17 14:05

        ale się tym przejmujecie. ja na waszym miejscu bym się cieszył, bo następuje tu ciąg zdarzeń:
        1. amd sprzedaje i zarabia
        2. amd nabiera doświadczenia
        3. amd ma kasę na innowacje
        4. amd może zaprojektować i wypuścić wydajniejszego chipa
        5. nvidia nie może olać amd, musi rywalizować ceną
        6. czy to od amd czy nv, ceny dla ciebie lecą w dół

        dlatego może wystarczy hejtu anty amd? obecnie dla nv jest to jedyna realna konkurencja. amd ledwie co zaczyna wstawać z kolan, bo niestety finansowo nadal leżą. to jest powód dlaczego tak ostrożnie obniżają ceny.

        mi osobiście vega nie do końca pasuje, ale za to podoba mi się kierunek rozwoju który wybrali. mam też nadzieję że z vegą zrobią jak z threadripperem i epicem, tj. podzielą cpu na kilka osobnych chipów. na wydajność ma to niewielki wpływ, za to ogromnie pozytywny na koszty produkcji i uzysk z wafla.

        Skomentuj

        1. Robak
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-08-17 14:41

          Rynek graczy posiadających karty AMD maleje -> producenci gier jeszcze bardziej olewają optymalizację pod karty AMD -> jeszcze mniej graczy decyduje się na zakup kart AMD -> rynek się jeszcze bardziej kurczy i koło się zamyka.

          Sytuacja gdy AMD nie odzyska rynku "GRACZY" nie sprzyja wszystkim.

          Skomentuj

          1. owatanka
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2017-08-17 16:45

            AMD wypuscilo babola i gracze olali amd wiec wypuscili stery pod gornikow a tymczasem nvidia pokazuje srodkowy palec graczom i w tym roku volty w 12nm nie bedzie zostala przesunieta na nastepny czyli 2018...

            Skomentuj

          2. chotnik2
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2017-08-17 21:06

            Dokladnie to co Robak napisal.
            AMD nabiera doswiadczenia - tak, w robieniu kart dla kopaczy.
            Traci za to stalych klientow, market share w grach, optymalizacje i wsparcie tworcow gier (kto bedzie sie przejmowal i testowal czy gra dziala na AMD, jak AMD bedzie mialo 2% market share).
            Wiecej uzytkownikow grajacych na AMD to jest tez doswiadczenie, bug reporty, rozne konfiguracje i problemy.

            To wszystko powoduje, ze coraz trudniej im bedzie odzyskac market share w grach.
            Jasne moga robic karty co super kopia. Przez ile? Jak banka peknie (a to nastapi predzej czy pozniej) to zostana z kupa szmelcu ktory do niczego innego sie nie nadaje niz do kopania, bez optymalizacji pod gry, bez wsparcia tworcow gier. Tylko wtedy to juz bedzie za pozno na odzyskanie rynku.

            Skomentuj Historia edycji

          3. Franz
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-18 01:17

            Trafiłeś w sedno - to tylko na krótką metę działa dobrze dla AMD, że kopacze wykupują ich karty w wysokich cenach.

            Jak zauważyłeś straty spowodowane tym, że jest dużo mniejsza dostępność, wysokie ceny i do tego dodać nie do końca udana konstrukcję Vegi spowodują niekorzystne dla AMD zjawiska i jeszcze trudniej im będzie walczyć z nVidią mimo tego, że w krótkim okresie zarobią na kopaczach.

            A kopanie nie będzie trwać wiecznie, więc to krótkowzroczne podejście - ja bym się wcale nie cieszył z takiego obrotu sprawy będąc zarządzającym tą firmą.

            Skomentuj

        2. chotnik2
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-08-17 21:26

          @BrumBrumBrum
          Nie jest problemem, ze te karty sa dobre do kopania.
          Problemem, jest to, ze zapowiadali super karty DO GIER.
          Wielu ludzie czekalo z wymiana na premiere Vegi, zamiast kupic 1070 czy 1080.
          A dostali 1080 w wyzszej cenie, ze slabymi driverami i jeszcze 300W TDP.
          Jak obiecuja Ci rewolucje, a daja podkrecone FuryX to nie dziwi mnie ze ludzie sa wkurzeni ostro (ja tez).

          Jezeli nie mogli i tak pokonac 1080, to trzeba bylo w ogole tego ogniska V64 nie puszczac, tylko dopracowac energooszczedne i chlodne V56 i V48 i atakowac najpopularnijszy rynek miedzy 1060 a 1070.

          Byla juz jedna taka firma co postawila na karty graficzne profesjonalne tylko - Matrox sie nazywala.
          Jak myslisz, na czym NV wiecej zarabia? Na 20 tysiacach sprzedanych TitanXP czy na setkach tysiecy sprzedanych 1050/60/70/80 ?

          Skomentuj

          1. Franz
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-18 01:27

            Znowu pełna zgoda - skoro widzieli, że nie wychodzi im konkurencja z 1080 i 1080Ti (a musieli zdawać sobie z tego sprawę projektując, a potem testując Vegi) to powinni porządnie przyłożyć się właśnie do segmentu od 1060 do 1070 włącznie.
            Tu wpasowując się atrakcyjnymi cenami mogliby skutecznie zdobyć spora część rynku.

            Z jednym się tylko nie zgadzam - to właśnie źle, że te karty są dobre do kopania.
            Uważam, że powinni w tych kartach ograniczyć radykalnie możliwości kopania - to długofalowo, jak sam zresztą słusznie zauważyłeś, im tylko szkodzi.

            Zobacz prosty przykład - wielu moich znajomych chętnie by kupiło takie 570 lub 580 do grania - jednak widząc ceny i marny wybór w sklepach każdy rezygnuje. Niestety dla AMD oznacza to, że te osoby kupią coś od nVidii i po stwierdzeniu, że ich karty są ok., sięgając po następną kartę tez wybiorą już nVidię, a nie AMD.

            Skomentuj Historia edycji

          2. Himoto
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-08-18 10:01

            Być może właśnie o to chodzi, nie mieli dobrej karty od jakiegoś czasu i musieli coś wypuścić bo klienci czekać do wydania Navi nie mają zamiaru, a w ten sposób AMD przeczeka okres do np. Navi która jak na razie tylko wiemy że ma powstać :) Po Polarisach jak je zapowiadali pierwszy raz wszyscy marzyli że będą lepsze od 980 i owszem w części zadań i gier są blisko czasem lepsze ale wyszły już Pascale :|, po Vedze spodziewaliśmy się ze w końcu powalczy w TOP, ale jak widzimy hype rozdmuchano a AMD samo sobie rzucało kłody pod nogi :).

            AMD popełniło straszny błąd pakując się na siłę w HBM 2, które jest drogie i strasznie słabo dostępne - już im ludzie policzyli że gdyby wybrali DDR5X pobór prądu by znacząco nie podskoczył, wydajność praktycznie by nie spadła a cena produkcyjna tego GPU stałaby na lepszym poziomie.

            Lecz z jakiegoś powodu ten Hindus [mimo że AMD przerabiało pomysł powrotu na DDR5X] wręcz wymagał HBM 2, co się przełożyło na straszne opóźnienie głównie z powodu jaj z Hynixem i dostępnością pamięci HBM 2.

            Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-17 13:51

      no tak. BMW stwierdziło że sprzedaż ich samochodów w PL będzie fiaskiem, więc dodatkowo zaczęło sprzedawać te samochody także w RFN :) no cóż. co za bzdury. Równie dobrze można mieć pretensje do NV, że ich grafiki obliczeniowe dla biznesu pozwalają też na odpalanie gier 3D.

      Skomentuj

  3. poncjusz
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-08-17 12:21

    Dlatego jako posiadacz monitora freesynce przesiadam się na gtx 1080. Dość czekania i chorych cen i jeszcze ta dostępność. A te sterowniki o tym przesadziły.

    Skomentuj

  4. BadWolf
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-08-17 12:22

    To przez najbliższe kilka miesięcy mogę zapomnieć o zmianie GPU.

    Skomentuj

  5. Cezarr
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-08-17 12:27

    Co znaczy "zwykli klienci"? Czy to oznacza, że ci którzy kupują karty do koparek nie są zwykłymi klientami?

    Zaczyna być to irytujące, że jest taka nagonka na kopaczy, bo wielce moc marnują na jakieś shitcoiny, a widocznie ludzie nie mają zielonego pojęcia o tym. Takie przykre, że dzieciak nie może pograć sobie w minecrafta na swojej nowiutkiej Vedze czy 580tce ;) Marnuje prąd to ten, który siedzi po robocie z browarem przed TV i ogląda reklamy i gówniane programy typu "Dlaczego ja?". Marnuje paliwo ten, który "jeździ na misje po mieście". I tak dalej, ale o tym się nie mówi ;)

    Świat idzie do przodu czy ktoś tego chce czy nie i póki daną sieć krypto trzeba zasilić mocą karty graficznej póty karty będą znikały z półek sklepowych w ekspresowym tempie (póki oczywiście będzie to opłacalne).

    Skomentuj

    1. WhiteDrag0n
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2017-08-17 13:03

      Różnica jest taka, że każda z wymienionych przez ciebie czynności zapewnia ludziom rozrywkę - nawet jeżeli prostacką. Co jednak daje marnowanie prądu na wykonywanie bezcelowych obliczeń przez karty graficzne?

      Skomentuj

      1. Nutaharion
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-08-17 14:42

        Niektórzy robią to po to żeby rząd nie mógł położyć swoich lepkich rąk na ich kasiorze :)

        Skomentuj

      2. mmrqs
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2017-08-17 15:07

        "Co jednak daje marnowanie prądu na wykonywanie bezcelowych obliczeń przez karty graficzne?"

        Bezcelowe? Gdyby nie górnicy, to transakcje na blockchainach by nie działały, tak samo jak zawarte w nich funkcjonalności (smart contracts, ID evaluation itd.). To jest gospodarka warta dziś grubo ponad 100 miliardów dolarów i rośnie w zawrotnym tempie dzięki coraz szerszej implementacji blockchaina w różnych gałęziach gospodarki. Nie zgodzę się zatem, że koparki wykonują bezcelowe obliczenia.

        Skomentuj

    2. Finear
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-08-17 13:18

      generalnie to sie zgadzam ale tu nie chodzi o to do czego używasz tych kart tylko że jest ich za mało na rynku dla wszystkich, przez co ceny rosna mimo że msrp sie nie zmienia

      nie podoba mi sie że tyle sie kopie bo chciałbym kupic gtx 1070 za cene z przed poł roku a teraz musze do tego dorzucic 400-600pln czyli prawie połowe pierwotnej ceny (przykład losowy)

      Skomentuj Historia edycji

      1. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2017-08-17 14:12

        na handlową spekulację nic nie poradzisz. nie możesz też mieć pretensji do AMD, że z wielkich producentów sprzętu IT jest trzecie z bardzo skromnym funduszem, co się przekłada na wielkość produkcji. Dobrze że AMD w ogóle coś robi, bez tego nadal byśmy siedzieli co najwyżej w GTX980, a reszta by czekała w rękawie Nvidia w celu kroplówkowego dozowania na rynek.

        Skomentuj

  6. Rebelmind
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2017-08-17 12:38

    Ja bym powiedział inaczej: tak AMD reaguje na środkowy palec ze strony graczy. Pod każdym postem odnośnie Vegi płynie rzeka hejtu na AMD. Ludzie, którzy i tak by tych kart nie wzięli "nawet gdyby ktoś im je dawał za darmo", a tak naprawdę wcale nie będąc zainteresowanymi tym segmentem cenowym, sieją straszny ferment ("tylko debil by to kupił", "AMD: zdychaj bo zasłużyłeś" itp). Nie ma czemu się dziwić, że firma zwraca się do innego klienta i to jakiego! Ilu graczy kupiło by więcej niż 1 sztukę Vegi, i to jeszcze po sporo zawyżonej cenie?

    Dostarczanie wsparcia dla przemysłu kopalnianego może być wątpliwe moralnie, ale niezaprzeczalnie generuje spore zyski.

    I na koniec jeszcze jedno: jak ktoś się odrobinę postara to swoją sztukę dostanie. Ja byłem w stanie w poniedziałek zamówić V64 black, i to za 500$ gdybym tylko chciał (przyszło powiadomienie, że towar dostępny w pre-orderze, zainteresowanie duże ale strona ustsła, było spokojnie 5 min na te kilka kliknięć) ale że czekam na autorskiego V56...

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-08-17 14:09

      aha, czyli wina kupujących ze Vega jest słaba. AMD na złość nam wszystkim zrobiło bo przejęło się hejtem w internecie.

      Zastanawiasz się nad tym co mówisz zanim przelejesz to do internetu w formie komentarza?

      Jakby kazda firma przejmowała się takim hejtem to już dawno nie kupil bys zadnego urządzenia Apple, Samsunga itp.

      Skomentuj Historia edycji

      1. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-08-17 14:16

        zgadza się :) to wina kupujących że vega jest słaba. kupujący kupili za mało R9, przez co AMD miało uboższy budżet na rozwój Vegi. nie wiedziałeś?

        Skomentuj

      2. brusss
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-08-17 16:59

        Ależ to nie prawda, że Vega jest słaba. Jakby tak było, to by zalegała na półkach w sklepach. ;)
        Ona jest słaba dla ciebie, a to różnica. Jako decydent w AMD wyrzutów sumienia bym nie miał, że sprzedaję wszystko co wyprodukuję.

        Skomentuj

        1. Rebelmind
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-08-18 00:12

          Ja powiedziałbym więcej: sprzedaje wszystko co wyprodukuje, na dodatek w pre-orderze i w ciągu kilku minut :D

          @Kitamo Ty zanim zaczniesz robić osobiste wycieczki to naucz się czytać ze zrozumieniem - gdzie ja Ci napisałem, że "tj wina kupujących że Vega jest słaba"? Dalej: błąd logiczny - V56 przeważnie wygrywa z 1070, V64 zaś jest bardzo blisko 1080. Cenowo (patrząc przynajmniej na te oficjalne) też nie są czerwoni daleko od zielonych.

          Słaba, bo nie ma wydajności 1080 ti? Słaba, bo musieliśmy na te karty tyle czekać? Że prądu wcina więcej? Czy może słaba dlatego, że przez nią mamy na świecie więcej górników niż graczy?

          Noooo, Samsung tak sie hejtem po wtopie z ostatnim Notem NIE PRZEJĄŁ, że nie wycofał telefonów z rynku i nie powołał komisji nadzwyczajnej do wyjaśnienia problemu z tym modelem.

          Skomentuj

    2. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-08-17 21:36

      @Rebelmind
      >Ja bym powiedział inaczej: tak AMD reaguje na środkowy palec ze strony graczy. Pod każdym postem odnośnie Vegi płynie rzeka hejtu na AMD. Ludzie, którzy i tak by tych kart nie wzięli "nawet gdyby ktoś im je dawał za darmo", a tak naprawdę wcale nie będąc zainteresowanymi tym segmentem cenowym, sieją straszny ferment ("tylko debil by to kupił", "AMD: zdychaj bo zasłużyłeś" itp). Nie ma czemu się dziwić, że firma zwraca się do innego klienta i to jakiego!

      A co mieli gracze powiedziec, skoro obiecywano im rewolucje, calkowicie nowa konstrukcje high-end, cuda na kiju, a dostali podkrecone FuryX do poziomu 1080 o TDP 300W?
      Jezeli krecisz hype na produkt, ktory okazuje sie niczym szczegolnym, to potem dziwi Cie taka reakcja potencjalnego klienta? Serio?

      >Ilu graczy kupiło by więcej niż 1 sztukę Vegi, i to jeszcze po sporo zawyżonej cenie?

      A po co gracz mialby kupowac wiecej niz 1 sztuke? Toz chyba po to Vega miala byc silna, zeby kupowac 1 sztuke?
      Jakby byla wydajna jak 1080Ti to by mogla byc i w cenie 1080Ti.
      No chyba AMD, ani nikt trzezwo myslacy, nie spodziewal sie, ze gracze beda kupowac karte o slabym perf/$ dla zasady?

      Skomentuj

      1. Rebelmind
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-08-17 23:28

        AMD zrobiło najmocniejszą kartę na jaką ich było stać. Niezaprzeczalnie jest to najszybszy Radeona jaki powstał, spokojnie wystarczający do odpalenia większości gierek w rozdzielczości ponad 1080p przy maksymalnym poziomie detali.

        Hype musiał być kręcony bo w dzisiejszych czasach to MARKETING zdobywa klienta i taka jest brutalna prawda. Taki Apple zarabia krocie sprzedając produkty, które wcale nie są technologicznie lepsze, tylko dzięki zbudowaniu silnej marki.

        Hardkorowi gracze, którzy nie chcą decydować się na najmniejsze nawet ustępstwa, od dawna siedzą na multi GPU, bo tylko takie rozwiązania zapewniają najwyższą możliwą wydajność.

        Przywolujesz termin opłacalności, wyrażamy w performance/$. Czy wiesz jaka karta ma nadal ten wskaźnik najwyższy (nie trolluje tutaj, nie mówię o Vedze)?

        Skomentuj

        1. chotnik2
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-08-20 15:34

          >Hype musiał być kręcony bo w dzisiejszych czasach to MARKETING zdobywa klienta i taka jest brutalna prawda. Taki Apple zarabia krocie sprzedając produkty, które wcale nie są technologicznie lepsze, tylko dzięki zbudowaniu silnej marki.


          Karta graficzna to nie jest telefon czy samochod - nie ma wartosci subiektywnych jak stylistyka, wyglad, dobrze lezy w reku, dobrze sie prowadzi, zwraca uwage na ulicy itp, itd.
          Karta graficzna ma tylko i wylacznie wlasciwosci mierzalne i obiektywne, liczby - szybkosc w tym i tym, frametime w tym i tym, TDP, pobor pradu, temperatura, ilosc VRAM, cena.

          Jezeli chcesz krecic hypa na krate to przede wszystkim te wartosci musza byc dobre albo w miare zgadzac sie z oczekiwaniami ludzi.
          Bo jezeli liczby sie nie zgadzaja to wyjdzie w pierwszym tescie i jest hejt.

          Nie mozna karty sprzedac jak telefonu "najcienszy tefon na rynku z unikatowa stylistyka ktora zwraca uwage na ulicy" i on wcale nie musi byc najszybszy czy miec najwiecej pamieci. (to wlasnie robi apple)
          Czy jak samochodu - "niezapomniane wrazenia z jazdy", gdzie on nie pali najmniej, ani nie prowadzi sie najlepiej, ale calkowite odczucie jest tego warte.
          Nie ma calego efektu pokazania sie, mody, szpanu, kupujesz konkretne wartosci.

          Tyle porownywali sie z 1080, wiec nie dziwi mnie, ze ludzie mysleli, iz dostana podobne wartosci nie tylko fps, ale tez temperatur czy pradu, czy w koncu ceny o ktora teraz jest zamieszanie.

          Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-08-17 14:18

      albo wreszcie będą mieli kasę by zainwestować w zespół od spraw software. może wreszcie sterowniki wycisną potencjał tych chipów.

      Skomentuj

      1. BluePandoraBox
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2017-08-17 19:52

        to optymistyczny wariant
        ja jestem realistą i nie zdziwię się gdy zysk pójdzie na premię - tak się świetnie sprzedaje że na nią zasłużyliśmy i możemy ją sobie przyznać ;)
        nie byłby to pierwszy raz,
        Lisa już kiedyś to zrobiła przy FXach a nikt nawet nie polemizuje że buldki były klapą

        Skomentuj

      2. chotnik2
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2017-08-17 21:16

        @BrumBrumBrum
        >albo wreszcie będą mieli kasę by zainwestować w zespół od spraw software.
        Oczywoscie, ze beda mogli zainwestowac w zespol od sterownikow.
        Sterownikow do kopania.

        Tracac coraz wiecej market share sami odcinaja sie od dobrej wspolpracy z developerami, optymalizacji aplikacji pod AMD, czy chociazby duzej liczby danych statystycznych gdzie sa bugi i z w jakich konfiguracjach sa problemy.
        Powodzenia, ze majac coraz mniejszy market share przez slabe produkty (dla graczy) napewno zrobia dobre drivery dla graczy.

        Skomentuj

    2. stasek44
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-08-17 14:56

      Ogólnie to się zgadzam - dobrze, że karty się sprzedają. Kibicuje AMD. Jednak to, że ich karty się sprzedają oznaczać może tyle, że AMD nie ponosi strat z tego tytułu. Na fundusze składa się więcej czynników. Jednym z nich, który mówi o wartości przedsiębiorstwa jest cena akcji na giełdzie (te są uzależnione od masy wielu innych czynników - między innymi przychody i straty, a nie można powiedzieć że 100% sprzedaż przełożyła się na wzrost akcji). Inwestorzy dokładnie znają interes i wiedzą, że 100% sprzedaż kart uzależniona jest od ceny BTC. My jednak nie wiemy ile AMD zarabia na każdym sprzedanym GPU - może nawet dokłada do interesu. Wiem tylko tyle, że ceny akcji odzwierciedlają to jak firma prosperuje na przyszłość, a dział GPU nie prosperuje w tym momencie najlepiej. A szkoda.

      Skomentuj

      1. Franz
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2017-08-17 15:59

        A ja kibicuję Intelowi i nVidii - to świetne firmy tworzące bardzo dobre produkty - bez nich nie byłoby postępu na rynku - konkurencja wymusza na AMD, żeby wreszcie wydali cos ciekawego.

        Skomentuj

    3. Finear
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-08-17 15:22

      nvidia też sprzedaje swoje karty drożej i nadal maja gigantyczna przewage na rynku i nadal gigantyczne przychodzy wiec nie, nvidia nie jest w kropce

      Skomentuj

  7. Wiskas
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-17 18:14

    Pomimo ladnego wykopu ta karta pobiera dużo papu. Opłacalność może nie być taka dobra. Po OC nawet do 0,5 wh.Szacun AMD. No chyba że ktoś ma dostep do darmowego źródła zasilania to wtedy pełna para i do przodu.

    Skomentuj

  8. rahl_r
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-18 21:57

    Vega nie nadaje się do kopania i tyle, przy koparkach ważny jest współczynnik Mh/W - a tu ta karta dostaje po tyłku i od 580 i 1070.
    Vedze już dziękujemy tym bardziej w obliczy podwyżek cen.

    Skomentuj Historia edycji

  9. chotnik2
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-18 22:38

    http://store.steampowered.com/hwsurvey/

    Statystyka nie wrozy najlepiej, -6% market share od lutego 2016 w kartach grafiki (z 26 na 20%). Vega raczej ten trend podtrzyma.

    Skomentuj Historia edycji

  10. Bartusiak69
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-08-20 18:55

    Te sterowniki to jakiś bullshit. Chciałem sprawdzić, zainstalowałem i co się stało...
    Kopiąc satoshi btc na jednej karcie miałem 30.000 profitu, a po wgraniu tych sterów pod "BITCOIN" nagle kopie 2000-3000.
    Coś chyba nie działają te sterowniki.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!