Technologie i Firma

System ERP i większa konkurencyjność niewielkich sieci handlowych

opublikowano przez w dniu 2015-09-02

Lokalna sieć sprzedaży Alfa-San zdecydowała się na skorzystanie z systemu ERP Navireo firmy InsERT, dzięki któremu rozwija swoją działalność.

Alfa-San

Razem z rozwojem technologicznym, zmianie uległo wiele prawidłowości rządzących procesami handlowymi, które dziś wymagają koordynacji na zaawansowanym poziomie, realizowanej przez systemy ERP. Co ciekawe, mowa tu również o niewielkich sieciach sklepów czy pojedynczych placówkach, gdyż i one funkcjonują wydajniej przy wsparciu ze strony odpowiednich mechanizmów. Poruszana kwestia dotyczy zarówno tradycyjnych sklepów stacjonarnych, jak i rzecz jasna również branży e-commerce.

Dlatego właśnie, by zwiększyć swoją konkurencyjność i sprostać wymaganiom rynku, nawet małe firmy korzystają dzisiaj z rozwiązań dostępnych do niedawna tylko dla większych przedsiębiorstw, dostrzegając korzyści płynące z wykorzystywania systemów ERP. Według raportu GUS „Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2014”, systematycznie rośnie odsetek małych przedsiębiorstw wdrażających oprogramowanie klasy ERP. Z raportu odczytać można, że w 2013 roku było to 10,8 proc. firm, a w roku ubiegłym już 15,3 proc.

Naviero

Dzięki popularyzacji zintegrowanych rozwiązań wspomagających zarządzanie firmą, nawet stosunkowo niewielkie przedsiębiorstwa, zatrudniające kilkanaście osób mogą wspomóc swoją działalność i rozwijać się z wykorzystaniem zaawansowanego oprogramowania. Przykładem takiej firmy jest Alfa-San z Leżajska, właściciel hurtowni, sieci sklepów oraz sklepu internetowego z obuwiem, odzieżą i dodatkami.

System ERP pozwala firmie precyzyjnie zarządzać sprzedażą w swojej sieci oraz prowadzić rozbudowaną politykę cenową i na bieżąco monitorować status rozliczeń z klientami na koncie bankowym. Jak mówi Bogdan Pokrywka, właściciel Alfa-San - Wdrożenie Navireo znacząco usprawniło funkcjonowanie całej firmy. Szczególne korzyści zauważamy w doskonale zorganizowanej sprzedaży naszego asortymentu. Daje to nam nowe możliwości rozwoju i ekspansji na rynku. System uporządkował i zorganizował sprzedaż obuwia oraz akcesoriów do wielu odbiorców w różnych częściach regionu i kraju. W wygodny sposób obsługuje całą gamę dokumentów handlowych, takich jak faktury sprzedaży, korekty sprzedaży, paragony czy zwroty detaliczne.

buty_naviero

Program do sprzedaży wykorzystywany przez Alfa-San przed wdrożeniem systemu Navireo nie spełniał wymagań rozwijającego się przedsiębiorstwa. Firma zdecydowała, że potrzebuje nowoczesnego i zintegrowanego narzędzia, zapewniającego dostęp online do sklepów stacjonarnych, sklepu internetowego, a także serwisu aukcyjnego Allegro. Navireo zapewnia też możliwość kontroli oraz zarządzania wszystkimi stanami magazynowymi, z natury niejako istotnymi dla branży retail.

System Navireo przekonał do siebie firmę Alfa-San integracją wszystkich modułów, możliwością współpracy ze sklepem internetowym oraz jednoczesną obsługą wielu magazynów. Zaletami tego rozwiązania są również otwartość programistyczna, pozwalająca na wprowadzenie dodatkowych i spersonalizowanych rozwiązań, przejrzysty interfejs oraz możliwość zdefiniowania uprawnień poszczególnych pracowników. Wartościami dodanymi, również wpływającymi na wybór są szkolenia dla przyszłych pracowników oraz opieka posprzedażowa, wpływające na kompleksowość oprogramowania.

Wdrożeniem systemu Navireo w Alfa-San zajęła się firma Uniservice Witold Domański. W przyszłości zaś, leżajska firma planuje rozbudowę systemu o rozwiązania wspomagające sprzedaż mobilną.

Źródło: InsERT S.A.

marketplace

Komentarze

1
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Przecież to Subiekt GT w kolejnej odsłonie...