• benchmark.pl
  • RTV
  • Telewizja w Polsce: ubywa widzów, ale ci, którzy zostają płacą coraz więcej
RTV

Telewizja w Polsce: ubywa widzów, ale ci, którzy zostają płacą coraz więcej

przeczytasz w 1 min.

Z roku na rok sektor płatnej telewizji satelitarnej maleje o 2 proc.

Pay TV

Z każdym rokiem liczba telewidzów będzie spadać i nie ma już raczej odwrotu – takie wnioski można wysnuć po lekturze artykułu analizującego rynek TV w Polsce, który dziś ukazał się na łamach serwisu internetowego Dziennik Gazeta Prawna. Ale choć liczba Polaków chętnych do płacenia za możliwość oglądania telewizji maleje, nadawcy i operatorzy wcale nie narzekają na gorsze wyniki. Ci, którzy płacą decydują się bowiem na coraz droższe pakiety.

Wartość rynku TV – według informacji DGP – wyniosła w ubiegłym roku przeszło 12 miliardów złotych, z czego 7,6 mld stanowiły opłaty od widzów. Abonenci najchętniej wybierają obecnie ofertę Cyfrowego Polsatu (3,5 mln klientów) oraz NC+ (2,2 mln). Według szacunków około 800 tysięcy abonentów zdecydowało się na najtańszy pakiet wiążący się z kosztem na poziomie 10 złotych miesięcznie.

Z roku na rok sektor płatnej telewizji satelitarnej maleje o 2 proc. Eksperci wypatrują powodu takiego stanu rzeczy w stałym rozszerzaniu oferty bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T). Na multipleksach znajdują się wszystkie podstawowe kanały, przez co potencjalni klienci nie widzą potrzeby płacenia abonamentu za kilka dodatkowych programów.

Oprócz satelity, Polacy chętnie korzystają także z usług kablówki. Na terenie naszego kraju działa około 500 operatorów, ale tylko 4 z nich może pochwalić się bazą klientów większą niż 150 tysięcy osób. Najpopularniejszym dostawcą jest UPC (900 tys.), gonią go natomiast Vectra (600 tys.), Multimedia (370 tys.) oraz Inea (155 tys.).

W najbliższych latach można spodziewać się, że coraz ważniejszą rolę odgrywać będą sektory telewizji naziemnej oraz telewizji internetowej. Kolejne procenty z popularności odbierać będą satelicie i kablówce także serwisy VOD. Już wkrótce w Polsce najprawdopodobniej zadebiutuje Netflix, co również może mieć ogromny wpływ na rynek TV. Poza tym szacuje się, że za cztery lata co piąty widz będzie odbierał treści wideo wyłącznie na urządzeniach mobilnych.

 Źródło: Dziennik Gazeta Prawna, Digital Trends

Komentarze

24
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kitamo
    27
    nie ma co ogladac, jakosc samych materialow żenujaca to nie ma sie co dziwic ze ubywa
    • avatar
      prime27pl
      26
      Szkoda że nie ma co oglądać .
      • avatar
        Qpers
        18
        Po co oglądać telewizję, skoro 30% czasu antenowego to reklamy, wiadomości to tylko strzępki informacji, a reszta to 5-10 letnie filmy przerywane reklamami i żenujące programy rozrywkowe?

        Pod każdym względem Internet jest lepszy.
        • avatar
          Konto usunięte
          16
          Niema czego oglądać. Wiadomości są żałosne. Mogę tak wymieniać do znudzenia.
          • avatar
            Konto usunięte
            5
            Tylko się cieszyć...widać ludziom szkoda czasu na oglądanie bloków reklamowych przerywanych czasem filmami.
            • avatar
              Hello
              3
              Nie ma obawy - ostatnio reklamy za często przerywano filmem - ale nasze mądre głowy w ministerstwach (po solidnym "lobbowaniu", w końcu merce same się nie kupią...) pozwolą na jeszcze mniejszą zawartość filmu w godzinie programu!

              http://satkurier.pl/news/111733/jeszcze-wiecej-reklam-w-telewizji.html

              Chwała im! Chwała!
              • avatar
                yendrek
                2
                Widzów płatnej telewizji ubywa, bo coraz mniej ludzi ma ochotę płacić za "dostęp" do kosmicznych bloków reklamowych. A żeby było śmieszniej, ubywa także widzów tv bezpłatnej - głównie młodych - którzy w necie znajdą to, co w naziemnej, tylko bez reklam. Tyle że nie widać tego, bo jest ciągły dopływ ex-płacących.

                Śmiesznie będzie za 10-15 lat, kiedy stare pokolenie zacznie wymierać i nagle się okaże, że nie ma komu ani płacić, ani nawet za darmo oglądać tej reklamiarskiej nędzy.
                • avatar
                  XaRaDaS
                  0
                  Najgorsze w tym, że niezależnie od tego czy się będzie posiadało odbiorniki i czy faktycznie korzystamy z TV, trzeba będzie płacić ten złodziejski abonament.

                  http://di.com.pl/news/49339,0,Oplata_audiowizualna_zamiast_abonamentu_RTV_w_projekcie_ktorego_nikt_nie_widzial.html
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    -1
                    Telewizor mam, ale podpięte do PC do filmów oraz dla konsoli. Jeśli już oglądam TV, to tylko kanały TVN24, Superstację oraz różne diskawery, przy czym w 2 pierwszych informacje trzeba i tak weryfikować, a na naukowych w godzinach, z których korzystam, głównie powtórki... Nawet kanały muzyczne to już kanały rozrywkowe przerywane teledyskami... Pewnie gdyby nie rodzice, to kablówki bym nie miał...
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      A mnie najbardziej irytują te reklamy leków itp. Podobno jesteśmy jedynym krajem w Europie gdzie takie reklamy są emitowane. Krem na wrzody, podpaski i dieta cud...
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        A po co mają płacić za reklamy?
                        • avatar
                          miedzianek
                          0
                          "oferty bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T)"

                          To w koncu jest ona platna czy nie? Bo wszyscy mowia bezplatna, ale abonamenty zdzierac chca i dopisywac do rachunku za prad-.-
                          • avatar
                            plmnb
                            0
                            Ludzi ubywa ,a ZAIKS i tak będzie chciał wcisnąć opłatę za TV i Radio