Na topie

Tesla Model 3 na linii montażowej - tak to jest zrobione

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Ciekawostki Tematyka: Motoryzacja Samochody elektryczne Tesla

Tesla Model 3 to samochód złożony z ponad 10 tysięcy elementów. Zobaczcie, jak powstaje każdy egzemplarz „elektryka dla mas”, będący owocem współpracy ludzi i robotów.

  • Tesla Model 3 na linii montażowej - tak to jest zrobione
A A

Tesla Model 3 ma sprawić, że samochody elektryczne staną się zdecydowanie bardziej przystępne. „Elektryk dla mas” łączy w sobie niezłe osiągi i stylowy wygląd, a wszystko to w (powiedzmy ostrożnie) niewygórowanej cenie. Europejski debiut tej maszyny zaplanowany jest na bieżący rok i zdaje się, że właśnie w związku z tym na kanale producenta pojawił się ciekawy, niespełna minutowy film.

Model 3 jest zwieńczeniem „master planu” Elona Muska, który w 2006 roku zapowiedział pojawienie się „przystępnego cenowo samochodu elektrycznego”. Projekt miał dojść do skutku, dzięki rozwojowi technologicznemu i optymalizacji kosztów oraz pieniądzom zarobionym na poprzednich, droższych pojazdach: Roadster, Model S i Model X. 

Od pewnego czasu rzeczywiście projekt ten jest realizowany, a w fabrykach montowane są już egzemplarze modelu z trójką w nazwie. To, jak ten proces przebiega od początku do końca (czyli od szkieletu do gotowego produktu) firma Tesla pokazała na 48-sekundowym klipie zatytułowanym „How Model 3 gets made”… 

Jak widać, na poszczególnych etapach część pracy wykonują roboty, a (większą) część pracownicy z krwi i kości. Jest to zgodne z tym, co Elon Musk powiedział kilka miesięcy temu. Stwierdził, że „ludzie są niedoceniani”, a stosowana w niedalekiej przeszłości „zbytnia robotyzacja Tesli była błędem”

Źródło: BGR, Interesting Engineering, Tesla. Ilustracja: Tesla

Odsłon: 4915 Skomentuj newsa
Komentarze

15

Udostępnij

Ciekawostki w marketplace

  1. BrumBrumBrum
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-02 12:24

    haha firefox na głównym panelu :)
    btw. gdzie na tym klipie widać montaż akumulatorów?

    Skomentuj

    1. mesjan
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2019-01-02 12:53

      Kamera nakręca wnętrze auta, akumulator jest montowany na zewnątrz od spodu auta, dlatego nie widać. Akumulator w Tesli jest na całą powierzchnię podłogi auta, umieszczając go wewnątrz uniemożliwiłoby jego wymianę.

      Skomentuj Historia edycji

      1. DrMjut
        Oceń komentarz:

        -13    

        Opublikowano: 2019-01-02 18:32

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Aku to będą wymieniać tylko polaczki, którzy odkupują 10 letnie auto od Niemca.

        Skomentuj

        1. Kenjiro
          Oceń komentarz:

          6    

          Opublikowano: 2019-01-02 19:21

          Teraz wytłumacz dlaczego 10-letnie auto jest złym wyborem. Najlepiej w 10 krótkich punktach.

          A za obrażanie rodaków dostałeś minusa ode mnie.

          Skomentuj

          1. Renji
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-02 23:22

            (Nie patrząc na cenę akumulatora) Inne modele tesli w wieku 10 lat były by bardzo dobrym wyborem. W zawieszeniu można zawsze wymienić zużyte elementy, wiadome, że to części eksploatacyjne który cena będzie mniej więcej taka sama jak innych auto tego segmentu. Problemem jest nadwozie, inne modele tesli miały full aluminium (Roudster miał laminaty). Tutaj jest już aluminium i stal. A co za tym idzie jest możliwość rdzewienia. I teraz sprawa sie rozbije o to które elementy są ze stali i czy będą korodować.

            Skomentuj

          2. DrMjut
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2019-01-03 17:48

            "A za obrażanie rodaków dostałeś minusa ode mnie. "
            Rozumiem PiSowska narodówka

            Skomentuj

        2. Renji
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2019-01-02 22:40

          Haaaaa. Jeśli ceny akumulatorów będą na poziomie dzisiejszym, w żadnej 10 letniej tesli nie będzie sie opłacało wymieniać aku. Nawet w Polsce będzie to nieopłacalny biznes. Bo nikt nie kupi 10 letniej tesli 3 za 50k.

          Skomentuj

          1. Arael
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-01-03 04:15

            Trwałość aku w Tesli, w rozumieniu trzymania przynajmniej 80% oryginalnej pjemności, to 20-25 lat :) Jest analiza na YT.

            Skomentuj

          2. Renji
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-01-03 15:02

            Jeśli taka będzie rzeczywista wytrzymałość to rynek używanych tesli będzie miał sens. Ale analiza to jedno a praktyka drugie. Niestety wszystko zależy od tego jak dany pakiet będzie eksploatowany. Czy rozładowywany prawie do końca i dopiero ładowany czy często doładowywany, czy ładowany tylko do 80% itd. Jest tu wiele zmiennych które wpływają na żywotność pakietu. Kolejną sprawą będą metody sprawdzania stanu zużycia pakietu. Wymiana pakietu jak na razie jest bardzo kosztowna, i tak naprawdę od jego żywotności i awaryjności zależy szybkość wprowadzenia aut elektrycznych w naszym kraju.

            Skomentuj

          3. Arael
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-10 22:47

            To zobacz wspomniany materiał, on się opiera na danych diagnostycznych zebranych z Tesli będących w użyciu:

            https://www.youtube.com/watch?v=z2CaWaKjS1Y

            Skomentuj Historia edycji

          4. Renji
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-03 15:02

            Jeśli taka będzie rzeczywista wytrzymałość to rynek używanych tesli będzie miał sens. Ale analiza to jedno a praktyka drugie. Niestety wszystko zależy od tego jak dany pakiet będzie eksploatowany. Czy rozładowywany prawie do końca i dopiero ładowany czy często doładowywany, czy ładowany tylko do 80% itd. Jest tu wiele zmiennych które wpływają na żywotność pakietu. Kolejną sprawą będą metody sprawdzania stanu zużycia pakietu. Wymiana pakietu jak na razie jest bardzo kosztowna, i tak naprawdę od jego żywotności i awaryjności zależy szybkość wprowadzenia aut elektrycznych w naszym kraju.

            Skomentuj

          5. DrMjut
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-01-03 17:41

            Taka analiza jak zakłamane zużycie paliwa, albo emisji spalin. Naiwniacy łykają wszystko jak młode pelikany.

            Skomentuj

          6. Arael
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-10 22:48

            Tak, każdy chce Cię wy**chać, nikt nigdy nikomu nie mówi prawdy.

            Skomentuj

  2. M.K.1984
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-04 09:15

    Myśle że akumulator wytrzyma 5-8 lat maksymalnie, a wymiana na nowy z 4-7 tysiący złotych.

    Skomentuj Historia edycji

    1. Arael
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-10 22:49

      To źle myślisz, ale nic dziwnego, bo to są Twoje haluny wyssane z pupy bez poparcia w niczym – odsyłam do analizy na YT:

      https://www.youtube.com/watch?v=z2CaWaKjS1Y

      Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)