Na topie

Testowanie aplikacji to biznes równie dobry co ich tworzenie

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Kategoria: Technologie i Firma Tematyka: Start-up

Nie ma aplikacji doskonałych, ale firma, która jest w stanie pomóc w przybliżeniu się do tego celu to był dobry pomysł na biznes.

  • Testowanie aplikacji to biznes równie dobry co ich tworzenie
A A

Ponad 1000. Tyle aplikacji każdego dnia trafia do sklepów typu Google Play. Twórców zatem bez wątpienia nie brakuje. Oni sami nie są jednak w stanie wyłapać wszystkich błędów, a jeśli jest ich za dużo, program z góry jest właściwie skazany na porażkę. 

Tymczasem – jak mówi Wojciech Mróz z TestArmy cytowany przez INNPoland – prawie 4 na 5 użytkowników nie zdecyduje się na ponowne uruchomienie aplikacji, która odmawiała współpracy za pierwszym razem. Mogą sobie oni na to pozwolić właśnie dlatego, że konkurencja jest tak ogromna.

Gdy wie się to wszystko, pomysł na biznes ma się gotowy. Ktoś przecież te aplikacje może testować, a korzyść z tego będzie obopólna. Wojciech Mróz i Damian Szczurek (zmotywowani też podobną usługą w Stanach Zjednoczonych – Utest) postanowili więc plan przekuć w działanie. 

Stworzyli Testuj, które jest teraz częścią większej grupy TestArmy. Jest to platforma crowdtestowa, czyli taka, w której użytkownicy o różnych zainteresowaniach i umiejętnościach, z różnymi smartfonami i mieszkający w różnych częściach świata mogą odpłatnie (około 50-100 zł) testować oprogramowanie.

Dzięki ogromnej bazie takich testerów (liczy ona kilka tysięcy osób) firma TestArmy jest w stanie zaoferować twórcy aplikacji testy w różnych, ale autentycznych warunkach. To zaś jest ogromna pomoc dla autora, który – według Mroza – powinien przeznaczyć na testy od 10 do 20 proc. budżetu na aplikację.

Oprócz crowdtestingu TestArmy oferuje także pomoc swojego zespołu profejsonalistów. Dotyczy to zarówno testów (funkcjonalnych i bezpieczeństwa), jak i udzielania wskazówek czy nawet wsparcia w procesie rekrutacyjnym. 

TestArmy ma coraz większą bazę klientów, wśród których znalazły się też niedawno tak duże firmy jak Samsung czy CinemaCity. Projekt bez wątpienia „chwycił”, bo w ciągu trzech ostatnich lat co kwartał wszystkie wskaźniki nieustannie rosną – przychody w średnim tempie na poziomie 50 proc.

Źródło: INNPoland, TestArmy

Odsłon: 2127 Skomentuj newsa
Komentarze

0

Udostępnij

Nie dodano jeszcze komentarzy!

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!