Gry komputerowe

Dlaczego Titanfall potrzebuje aż 50 GB miejsca na dysku?

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2014-03-11

Wyjaśnił to Richard Baker, główny inżynier studia Respawn Entertainment.

Titanfall gra 50 GB miejsca na dysku

Premiera Titanfall już za rogiem. Gra w pierwszej kolejności zawita na PC oraz konsole Xbox One i wydaje się, że właścicielom pierwszej z wymienionych platform warto o czymś przypomnieć.

W ostatnich dniach głośno zrobiło się na temat tego, ile to miejsca trzeba zarezerwować dla Titanfall na dysku twardym. Wprawdzie gracze raczej nie mają na wyposażeniu małych dysków, ale prawie 50 GB to i tak sporo. Zaczęto zastanawiać się nad tym, dlaczego potrzeba aż tyle miejsca, tym bardziej, że wersja na konsole Xbox One zadowala się 17 GB przestrzeni.

Wyjaśnił to teraz Richard Baker, główny inżynier studia Respawn Entertainment. Okazuje się, że winę ponoszą tutaj pliki dźwiękowe, które nie zostały skompresowane. Decyzja taka podjęta została podobno w trosce o graczy, którzy dzięki temu będą mogli pograć na słabszych komputerach.

"W zasadzie, podczas pobierania gry lub na samej płycie zajmuje ona mniej miejsca. Pliki dźwiękowe najpierw jednak pobieramy lub instalujemy z płyty, a dopiero później rozpakowujemy. Byliśmy trochę zaniepokojeni tym, iż  na słabszych komputerach z dwurdzeniowymi procesorami kawał jednego rdzenia zostałby zajęty na kodowanie dźwięku. Tak ... to prawie wszystko to audio ... Na mocniejszym PC nie byłoby problemu. Na średnim również, ale na słabszych nie mogliśmy poświecić tyle mocy na sam dźwięk."

Respawn Entertainment opublikowało swojego czasu minimalną konfigurację sprzętową potrzebną do zabawy z Titanfall. Nie była ona jednak szczególnie dokładna, a że w ostatnich tygodniach się to zmieniło, to teraz już możemy zaprezentować dokładniejsze wymagania gry.

Minimalne wymagania sprzętowe Titanfall:

  • system operacyjny: Windows Vista SP2 64-bit / Windows 7 SP1 64-bit / Windows 8 64-bit
  • procesor: AMD Athlon X2 2,8 GHz / Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
  • pamięć RAM: 4 GB
  • wolne miejsce na dysku twardym: minimum 50 GB
  • karta graficzna: AMD Radeon HD 4770 z 512 MB RAM lub lepsza / Nvidia GeForce 8800GT z 512 MB RAM lub lepsza
  • połączenie z Internetem: 512 kbps down i 384 kbps up lub szybsze

Przypominamy, iż europejska premiera gry będzie miała miejsce już 13 marca. Data ta dotyczy wspomnianych wersji na PC oraz konsole Xbox One. Właściciele konsoli Xbox 360 poczekają, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, nieco dłużej - do 28 marca.

Źródło: gamezone, eurogamer.net

marketplace

Komentarze

99
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No bez jaj! Jakoś nie chce mi się wierzyć że dekodowanie paru głupich Ogg Vorbis aż tak obciąża CPU. Litości w czasach SSE2 i takie problemy? Dziwne że inni developerzy użuwają kompresji Vorbis i nie marudzą!
    Zaloguj się
    19
  • avatar
    Coś mi się w to nie chce wierzyć, że aż tyle same nieskompresowane dźwięki zajmują - nawet licząc jakość CD i np 5 godzin ścieżki dźwiękowej to zajęło by to ze 4 GB...
    Zaloguj się
  • avatar
    haha, dobre. 50GB "bo muzyka". Z drugiej strony niech robią tak niż zawyżać wymagania sprzętowe. Bo kupno dodatkowych 500GB ma się nijak do ogólnej modernizacji kompa, która kosztuje o wiele więcej. Mniejsze zło zwyczajnie.
  • avatar
    Są po prostu dwie możliwości które w skrajnym przypadku łączą się w jedną.

    Po pierwsze gierka będzie jednym wielkim skryptem z filmikami i ową muzyką plus multi.
    Po drugie tyle kasy włożono w reklamę i PR że zabrakło na optymalizacje no i po za tym lenistwo również maczało w tym palce. Pewnie też engine jest tak cienki że gdyby jeszcze doszło dekodowanie strumienia audio wideo to komputery dostałyby czkawki.

    Psiocze bo zarówno filmiki jak i dźwięk można było skompresować, a grę zoptymalizować co po ogłoszeniu że Next Geny będą na podzespołach AMD miało znacznie ułatwić programowanie gier i ich optymalizacje właśnie. Lenistwo, pseudo oszczędności (kasa w reklamę a nie jakość jest pseudo oszczędnością) sprawiają że robi się taki syf.

    Nie opowiadajcie że tak powinno być bo są gry znacznie lepiej zrobione zajmujące znacznie mniej miejsca. To kwestia chęci a nie odcinania kuponów od antycznego enginu i żydzeniu kasy tam gdzie powinno się ją wyłożyć. Steam i inne usługi online totalnie rozleniwiły twórców. Nie muszą się zmieścić na krążku to się w dupach przewraca. Ciekawe kiedy zażyczą sobie 16GB Ramu...
    Zaloguj się
  • avatar
    Ludzie jak czyta sie te wasze komenty to nie wiem.. jedni są zazdrośni że inni mają SSD i cisną ich posiadaczy (+ usprawiedliwiają sami siebie że w tej grze przecież SSD nic nie da przewagi), natomiast posiadacze SSD liczą sie z faktem że gra waży dużo i przyjemniej by było jakby ważyła mniej.
    Kto ma SSD ten wie jaka jest różnica, kto nie ma nich żyje w tej błogiej nieświadomości i nie zostawia po sobie syfu w komentarzach.

    DO OSOÓB KTÓRE MAJĄ SSD -> ogarnijcie sobie komende w cmd "mklink /d"
    w google znajdziecie jak sie tego używa. Wchodzicie w Origin games w program files; znajdujecie go Titanfalla; szukacie wg rozmiaru co tam cholera tyle waży (czyli audio i video); upewniacie sie czy napewno to nie są tekstury; po czym kopiujecie to na HDD i linkujecie tym poleceniem w konsoli. Każdy szanujący się użytkownik PC z SSD powienien to znać. Możliwości są ogromne, kwestia kombinowania. Nie musicie dziękować. Powodzenia :)
    Zaloguj się
  • avatar
    A mi tam bez różnicy :D 50 czy 150 GB dzisiaj dyski tanie :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Titan sritan , nie ma czegos ciekawszego , czemu sie nie rozpiszecie tak o Kijku prawdy ???
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja tam mam SSHD 1 tera i wywalone na miejsce :D
  • avatar
    Ehhh to niech zorbia 2 wersje (dla slabszych i lepszych kompow) bo niedlugo SSD 240 GB bedzie starczac na jedna gierke do cholery....
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Najlepsze jest to , że TERA zajmuje ponad 50 Gb i nikt nie marudzi.
    Ja mam internet 4mb i pobrałem w 3h max
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    na konsolach to jeszcze pikus bo mamy plyty BR
    ale na piecu lada moment beda ladne kwiatki, jak wyjdzie gierka na 10 x DVD :D
    ale oczywiscie to konsole sa zacofane
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    W 2004 roku Half Life 2 wymagał 20GB i nie było sensacji a ma ten sam silnik co Titanfall 2014 50GB , czy aż tyle się zmieniło?
    Zaloguj się
    -17
  • avatar
    Bez przesady. 50 GB to jest pikuś dla obecnych łącz internetowych i dysków.
    Zaloguj się
    -22
  • avatar
    Dźwięki dźwiękami. Filmy HD lub FullHD użyte jako przerywniki w grze :)
  • avatar
    50 GB -7h ściągania w moim przypadku.
    Zaloguj się
  • avatar
    To jakieś wciskanie kitu, bo co bardziej obciąży słabego kompa z małą ilością pamięci? odgrywanie 100 MB pliku wav czy dekodowanie 4 MB pliku mp3 lub ogg? Od kiedy to poza tym dekodowanie dźwięku tak bardzo obciąża procesor???
    Zaloguj się
  • avatar
    A prawda jest taka, że pewnie wersja pc instaluje od razu pliku dla 18 DLC... ;)
  • avatar
    Hah, mam akurat athlona II X2 250 i poleci, bo takty 3.52 .
    Znaczy i tak wszystko leci, choć czasem się coraz mocniej dziwię i coraz dłużej czekam, np. Thief się dłużej ładuje (w świecie) u mnie niż na i5 i to sporo.

    Co do posta to można tylko się cieszyć, że zoptymalizowali.
  • avatar
    Pamiętajcie, że gra nie odtwarza jednego pliku, na raz słychać od kilkanastu do kilkudziesięciu dźwięków i to na pewno przycięło by słabego kompa.
  • avatar
    Niepotrzebne biadolenie.
    50GB gracze zniosą a niskie wymagania zrobią z tej gry legendę jak z większości gier opartych o Source.
  • avatar
    Wszystko jedno, 50Gb na gre to jednak troche dużo jak na konsoli tylko 17Gb...
  • avatar
    a narzekali na gho$ta...