Na topie

To trzeba zobaczyć - gameplay z Red Dead Redemption 2

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry na konsole

Kategoria: Gry Gry na konsole Gry Xbox One Gry PlayStation 4 Tematyka: Gameplay gra akcji Producenci: Rockstar

Ponad 6-minutowy filmik stanowi wprowadzenie w świat gry oraz panujące w nim zasady. Red Dead Redemption 2 zapowiada się rewelacyjnie.

  • To trzeba zobaczyć - gameplay z Red Dead Redemption 2
A A

Żyjemy dziś przede wszystkim premierą Galaxy Note 9, ale niezwykle smakowity kąsek otrzymali również gracze. Przede wszystkim ci, którzy planują bawić się przy Red Dead Redemption 2.

Studio Rockstar nie należy do tych, które zasypuje nas nadmiarem materiałów z przygotowywanych gier. Również o Red Dead Redemption 2 nie słyszymy szczególnie często, narzekać można przede wszystkim na brak materiałów wideo. Właśnie dlatego dziś tak bardzo poprawiono graczom nastroje.

Zaprezentowane zostały bowiem fragmenty rozgrywki. Ponad 6-minutowy filmik stanowi wprowadzenie w świat gry oraz panujące w nim zasady. Nie brakuje też wzmianek o walce. Twórcy od samego początku obiecują, że nikt nie będzie narzekał na nudę i wygląda na to, że nie są to puste zapowiedzi. Sprawdźcie zresztą sami, jakie atrakcje czekają w świecie Red Dead Redemption 2.

Red Dead Redemption 2 gameplay


Gdyby ktoś zapomniał, premiera Red Dead Redemption 2 odbędzie się 26 października. Platformami docelowymi gry są konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Bardzo ciepło przyjęta zostałaby również wersja na PC, ale póki co producent daleki jest od jej zapowiedzi.

Źródło: RockstarGamesPL

Odsłon: 5668 Skomentuj newsa
Komentarze

106

Udostępnij
  1. NuXer
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-09 23:00

    Wygląda spoko

    Skomentuj

  2. kryspin34
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-08-09 23:07

    Od razu powiem - nie będzie wersji na PC. RDR to nie GTA, które z każdą wersją wychodziło na PC. Żadna gier z poprzednich dwóch nie wyszła na PC. Po drugie, po prostu nie mają czasu do zmarnowania. Obecna generacja konsol ma jeszcze przed sobą 2-3 lata, a oni GTA 6 jeszcze nie zapowiedzieli. Zazwyczaj gra wychodzi do 2 lat po trailerze, także po premierze RDR 2 zacznie się kampania reklamowa GTA 6, a nie robienie wersji na PC.

    Skomentuj

    1. piotreeeek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-09 23:12

      Czyli najlepsza graficznie wersja będzie na XOX.

      Skomentuj

      1. kryspin34
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2018-08-09 23:24

        Pewnie tak, przecież ma największą moc obliczeniową.

        Skomentuj

        1. piotreeeek
          Oceń komentarz:

          -9    

          Opublikowano: 2018-08-10 01:32

          Dlatego daruje sobie smutną cheackboardową wersje na PS4Pro i od razu biore preorder na XOX.

          Skomentuj

          1. raffal81
            Oceń komentarz:

            7    

            Opublikowano: 2018-08-10 07:14

            TY to najpierw weź tabletki.

            Skomentuj

      1. kryspin34
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-08-09 23:27

        No np. po to żeby zrobić to tak jak z GTA 5, które przyniosło im niesamowity dochód? Wydać u schyłku generacji, gdzie masz najwięcej posiadaczy konsol, potem zrobić na następną generację, i potem na PC. Zmarnują półtora roku, potem się okaże, że czas ich goni a GTA 6 nadal niedopracowane.

        Skomentuj

          1. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2018-08-10 00:01

            Ok, to jaka ekipa robi GTA a jaka ekipa robi RDR?

            Skomentuj

          2. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2018-08-10 00:17

            No ok, ale skąd wiesz że akurat zatrudniają osoby, które zajmują się jedną rzeczą? Może mają ludzi wszechstronnych, którzy robią i modele, i pracują nad optymalizacją gry. Plus, jeszcze to nie jest tak, że robisz porta, wydajesz grę i potem masz to gdzie. Przynajmniej Rockstar tak nie robi. Po przeniesieniu gry musisz ją przetestować, i w przypadku PC zoptymalizować pod wszelakie konfiguracje. Czemu np. port na PC zajął im tyle czasu, skoro mogliby mieć osoby pracujące nad GTA Online, nad portem na PS4/XBOX1, i nad portem na PC? Ja myślę, że mają zorganizowaną, utalentowaną grupę, i nie chcą ryzykować i zlecać pracę, komuś kto to może spartaczyć, i ewentualnie zaszkodzić dobremu imieniu firmy. Nie bez powodu każda gra, która od nich wychodzi, jest wysoko oceniana.

            Skomentuj

          3. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2018-08-10 00:36

            Na czym opierasz to twierdzenie, że koszty są niskie i sam proces jest szybki?

            Poza tym daj spokój, teraz rynek PC dla gier AAA umiera. Mało wychodzi dobrych produkcji, jedynie kontynuacje dobrze ugruntowanych serii gier, i.e. AC, BF, COD, FIFA, FC itd. Do tego jeszcze dochodzą drogie ceny kart graficznych. Plus to jeszcze nie chodzi o same koszty produkcji, nawet jeżeli masz to faktycznie prawda, że są niskie. Grę musisz również wypromować. Często połowa budżetu idzie na marketing.

            Skomentuj

          4. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2018-08-10 01:04

            Plus jeszcze musisz zapłacić za licencje, żeby móc wydać grę na PC. I prawdopodobnie jest ona dużo większa niż w przypadku konsol, które w przeciwieństwie do Windowsa, dostają dawkę klientów jeżeli wychodzą dobre gry.

            I czy by się zwróciło? Pewnie tak, ale może ta kwota nie będzie aż tak zadowalająca. Nie wydali RDR na PC, czemu niby mieliby to robić z dwójką, skoro sytuacja na rynku PC jest tak tragiczna? Ostatnia bardzo dobra gra, która wyszła na PC to Wiedźmin 3 lata temu. Gdy RDR wychodziło jeszcze rynek jakoś się trzymał - w latach 2010-12 miałeś Bioshocka 2, Mass Effecta 2, Wiedźmina 2, Deus EX, Batman Arkham City, Skyrim, Portal 2, Dishonored, Borderlands 2, Far Cry 3 itd. A teraz co jest? Odgrzewany BF, COD, FC, AC. I sądzisz, że to dobry moment, aby Rockstar pchał się ze swoją produkcją, zwłaszcza która nie ma żadnej historii na tej platformie? Jedyne gry jakie się ostały, to te które już wyrobiły sobie renomę na PCtach. Jedyne co mogliby zrobić to darmowe RDR Battle Royale z mikropłatnościami, to by może miało sens.

            Skomentuj

          5. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:31

            Tutaj racja, nie doczytałem artykułu. Za licencje płaci się przy wydawaniu gier na konsole, czyli tak czy siak wydawanie gier tylko na konsole, które wspiera sprzedaż tych urządzeń, umożliwi uzyskanie mniejszej kwoty za licencje.

            Po 2, gdzie napisałem że nie mają konkurencji? Mają, w formie darmowych gier online, do których często wystarczy ci komputer sprzed 10 lat. Internet się rozprzestrzenił, ludzie zdali sobie sprawę, że rywalizacja i spędzanie setki albo tysiące godzin na stawaniu się lepszym, jest bardziej satysfakcjonujące niż przejście łatwej gierki.

            Przecież teraz to najlepszy moment na wydawanie gier na PC, nie? Ceny gier na PC wzrosły, mała konkurencja, tylko jakoś te gry nie wychodzą. Dziwne, co?

            Skomentuj

          6. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-08-10 11:15

            Poza tym, co jeszcze potwierdza moją tezę. Weźmy CDPR jako przykład. W wywiadach wielokrotnie mówili, że nie pracowali nad Cyberpunkiem, bo skupili się tylko i wyłącznie na Wiedźminie. Więc jak to jest? Przecież osoby zajmujące się wczesną fazą gry, zrobią swoje, i mają wolne, tak? To czemu akurat nie zaczęli pracować nad Cyberpunkiem, tylko pracę ruszyły pełną parą po premierze GOTY Wiedźmina? Dajmy na to, że masz fazy produkcji gry, każda trwa rok. To taki Cyberpunk powinien wyjść rok po Wiedźminie, a nie 5-6 lat, no nie? No chyba, że sugerujesz że Rockstar ma bardziej zbliżony model działania do Ubisoftu, który wydaje 5 gier na rok, niż do CDPR. Wtedy na pewno robiliby dobre gry.

            https://www.eurogamer.pl/articles/2018-06-19-wyrzucalismy-nawet-6-miesiecy-pracy-iwinski-o-powstawaniu-cyberpunk-2077

            Skomentuj

          7. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 01:30

            "Poza tym daj spokój, teraz rynek PC dla gier AAA umiera"

            Na PC można obecnie zagrać oprócz kilku exów z PS4 w dosłownie wszystko (exy z XO i w sumie w coraz to nowe exy z PS4). I to w o wiele lepszej jakości niż na niebieskim pudełku od butów..ale rynek PC umiera...:DDDDD

            Skomentuj

          8. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:38

            Pewnie że tak. Wystarczy spojrzeć jakie gry wychodziły 6-8 lat temu, gdzie wtedy miałeś wiele dobrych gier wieloplatformowych, i na to jakie gry teraz wychodzą. PS4 dostawało wysoko-ocenianą grę raz na rok, gdzie na PC dawno nic dobrego nie wyszło. Taka sytuacja jeszcze nie byłaby wyjątkowa, gdyby nie obecny rok w którym to wyszedł GOW, Detroit i w drodze jest Spiderman, RDR 2, Days Gone, Death Stranding, TLoU 2. A na PC susza, będzie kolejna FIFA, COD, BF, AC.

            Skomentuj

          9. Smuga
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:11

            kryspin - kompletnie nie masz pojęcia o czym w ogóle gadasz więc zamilcz. Pracowałeś kiedyś w jakiejś firmie IT? Jeśli nie to nie odzywaj się bo się kompromitujesz. I choć sam uważam, że RDR2 nie będzie na pecety to nie z tego powodu który sobie uroiłeś.

            Skomentuj

          10. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:32

            Smuga - to jakie są te powody? Ja podałem tutaj kilka solidnych, także czekam na to co ty wymyślisz.

            Skomentuj

          11. BariGT
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 00:12

            Daj spokój. Konsolowa gimbaza nie ogrania, że obecne konsole to zwykłe PCty, w przeciwniestwie do wszystkich poprzednich. Nie będzie żadnego porta bo to ta sama architektura. Kwesta zdjęcia blokady. chciwośc wydawcy pokona wszystkie przeszkody. Czekaj i patrz.

            Skomentuj

          12. pablo11
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 04:20

            To nie chciwość tylko logika, myślisz że odpuszczą sobie taki dochód od tak, dla zasady ?? Jaka firma tak działa? Ludzie kupią RDR2 choćby dlatego, że jest od Rockstara.
            Rockstar pewnie więcej zarobi na RDR2 na PC niż Sony na sprzedaży PS4 i wszystkich swoich exów.

            Skomentuj

          13. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-10 07:47

            Sprawdź dochód rockstar na w gta5 z podziałem na platformy i później zastanów się gdzie oni tu naprawdę zarobili

            Skomentuj

          14. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:44

            No tak, tyle nazarabiają, bo kilka osób pisze w komentarzach pod trailerem, żeby wydali na PC, a potem połowa z nich i tak ściągnie. RDR to nie GTA. RDR sprzedał się w jakieś 14 milionów w kilka lat, GTA poszło 34 milionów przez kilka miesięcy. GTA ma już zwolenników na PC, RDR tego nie ma, bo jeszcze żadne RD nie wyszło na PC. Jak już by wyszło RDR 2 na PC, to pewnie sprzedaż byłaby na poziomie 1-2 milionów, gdzie na konsolach pewnie łatwo im przyjdzie wbić 10+.

            Skomentuj

          15. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 12:10

            @sztuczna_inteligencja

            Ok, to powiedz gdzie się mylę. W tym, że RDR wyszedł w 2010 roku, 3 lata przed premierą GTA 5, i 4 lata przed premierą nowych konsol, a po roku wydali pierwszy trailer do GTA? W tym się mylę, że czytając wypowiedzi pracowników CDPR, że teraz kończą pracę nad Wiedźminem, i mogą skupić się na Cyberpunku, po czym wydają trailer do Cyberpunka, gdzie właściwie między trailerem a teaserem było 5 lat przerwy? Skoro nie mam racji, a studio jest w stanie zajmować się kilkoma rzeczami na raz, to przecież już powinniśmy mieć cyberpunka, co?

            Poza tym masz rację, słowo klucz wymyślisz. Ponieważ ja myślę, że wyczerpałem temat, i więcej racjonalnych powodów, dla których RDR miałoby nie wyjść na PC, nikt już nie poda.

            Architektura ta sama była w przypadku Batmana, i jakoś im ten port nie wyszedł.

            Skomentuj Historia edycji

          16. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 05:46

            Tak tak. I dlatego czekasz na porty. Z PC na PC :D

            Skomentuj

          17. BariGT
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-10 09:19

            Dzizas, nastepny. Między obecnymi konsolami a PCtami nie ma konfliktu architektury - X86-64 tu itu. Dlatego Gra z PS4 wypuszczona na PC nie jest portem. Jak mozna byc takim ignorantem?

            Skomentuj

          18. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 12:01

            To czemu Batman Arkham Knight na PC był porażką? Przecież to ta sama architektura, a robienie porta jest banalne i szybkie.

            Skomentuj

          19. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 12:19

            Tylko że Batman Arkham Knight to nie pierwsza wieloplatformowa gra, która zrobiło Rocksteady. Skoro wcześniej udało im się zrobić dwie części, co jak sam twierdzisz było trudniejsze niż teraz, to nagle po prostu stracili swoje umiejętności, i polegają na dużo łatwiejszym zadaniu?

            To tak jakbyś kiedyś zaczynał swoją restaurację, która zyskuje popularność, bo serwuje świetnego schabowego, i nagle mimo większego budżetu, który ułatwia ci robienie tego schabowego, robiłbyś kotleta, który jest dużo gorszy. Ma to sens, co?

            Skomentuj

          20. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 12:58

            I co schaboszczaku, na to nic nie odpiszesz? Przecież portowanie gier na PC, to tylko odpalasz ps4topc.exe, zostawiasz na noc, i voila masz gotową grę.

            Nie musisz reklamować gry przez miesiące, nie musisz przetestować każdej frakcji, po kilka razy, żeby zobaczyć czy różne podejście do zadania, umożliwią jego ukończenie, a jeżeli nie, to oczywiście ktoś musi to naprawić. Wiesz jak wygląda praca testera gier? Myślisz, że on sobie przejdzie raz grę, powie ok git, i wydają? Również na PC nie ma żadnej rozbieżności konfiguracji, gdzie każdą lokalizację musisz dostosować do danej konfiguracji, żeby dostarczyć możliwie najlepszą grafikę, bez utraty wydajności.

            Ale nie, Rockstar zamiast w pełni skupić się na GTA 6, spędzi 12-18 miesięcy na dopracowywaniu wersji RDR na PC, tylko po to żeby zarobić 10-20% tego na konsolach, na platformie względem której nie mają żadnych zobowiązań, bo przecież poprzednie RD nie wychodziły na PC.

            Albo jeszcze lepiej, RDR 2 na PC opóźni GTA 6, i będą musieli wydać albo 10 lat po premierze GTA 5, albo na generację, która dopiero co zaliczyła swoją premierę. Bardzo sensowne. Przecież nikt nie wyda gry wyłącznie na poprzednią generację, także nie będzie czegoś takiego, że wyjdzie PS5, a GTA zrobią na PS4.

            Poza tym, wiesz czemu Rocksteady poniosło klęskę przy robieniu Batmana na PC? Nie dlatego, że brakowało im umiejętności, tylko byli pośpieszani przez WB, i musieli wydać niedopracowaną grę. Ale masz rację, czas nie gra tutaj żadnej roli, tylko umiejętności.

            Skomentuj Historia edycji

          21. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 13:54

            A ja jestem DJem, zarabiam 32k miesięcznie i umawiam się z trzystoma kobietami rocznie. Nie mam zielonego pojęcia, dlaczego to napisałeś. To tak jakbyś myślał, że internet to miejsce, gdzie spotykają się prawi i szczerzy ludzie, i jak mnie poinformujesz, że jesteś programistą, to nagle nabiorę do ciebie szacunku, i będę ci wierzył na słowo. Kretynizm. O pracy testera wiem tyle, co przeczytałem na internecie. Jeżeli to co napisałem jest niezgodne z prawdą (oczywiście, nie wypisałem wszystkiego co tester robi), proszę cię, podaj mi jakieś wiarygodne linki i udowodnij mi, że nie mam racji.

            Nie wiem ile rockstar musiałby poświęcić czasu, to tylko moja opinia, i bazuję ją na tym, ile poświęcili czasu na tworzenie wersji PC GTA.

            Rockstar jest niezależny pod względem tego kiedy wydadzą grę, ale jak każdy wydawca chce trafić w taki moment na rynku, który przyniesie jak największy zysk. Z premierą RDR 2 testują wody, po to żeby zobaczyć na jaką sprzedaż ich stać z wydawaniem GTA 6. Byliby kompletnie niezależni, gdyby oprócz tworzenia gier, robili tez swoje podzespoły PC, albo konsole.

            Skomentuj

          22. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:22

            Ja nie mówię, że ci nie wierzę. Wytykam ci, że jesteś naiwny, że takie rzeczy piszesz na internecie.

            Po 2, czyli jak masz niezależnego wydawcę jak Rockstar, to ich nie interesuje kiedy wydadzą grę? Takie rzeczy jak ceny kart graficznych, liczba posiadaczy konsol, konkurencja, stan rynku, nie mają dla nich żadnego znaczenia? Po prostu kończą grę i wydają? Myślisz, że to, że wydali GTA 5 u schyłku poprzedniej generacji, i potem wydali jeszcze na next gen było po prostu przypadkowe?

            W takim razie ujmę to inaczej, bazuje na tym ile czasu zajęło im wydanie gry na PC po premierze na konsolach.

            Skomentuj

          23. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:31

            ...

            A czy ja pisałem, że oni wydadzą GTA 6 w ciągu kolejnych 2-3 lat, dlatego bo ktoś im grozi karą? Napisałem, że na termin wydania gry składa się więcej czynników niż relacje pomiędzy producentem i wydawcą.

            Skomentuj

          24. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:50

            Przecież o tym piszę, wybrać termin odpowiedni pod względem marketingowym, na co składa się wiele czynników. A ty potem napiszesz to samo, tylko innymi słowami, i udajesz że nie mam racji.

            Skomentuj

          25. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 17:45

            Jaką regułę robię? Ktoś napisał, że robienie portu jest banalne, ja podaje Batmana jako przykład. Proste. Nigdzie nie napisałem nawet, że robienie portów jest trudne.

            Skomentuj

          26. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:04

            Ok, to teraz spójrzmy na jakieś komentarze, do których kierowałem przykład o Batmanie:

            "Kwesta zdjęcia blokady"
            "tylko że port na pc to tym razem jest dość prosta sprawa"

            I ja podaję przykład batmana, żeby udowodnić, że tak proste to nie jest. Rozumiesz? Nie twierdzę, że każda gra po batmanie przeportowana na PC będzie lipna. Nie robię żadnej reguły itd. I możesz napisać, że ktoś napisał, że dość prosta sprawa, i ma rację. Przesłaniem tego postu jest to, że prostą sprawą jest otrzymać gotowy, wysokojakościowy produkt na PC. To nie tylko kwestia przeportowania na PC, ale też udoskonalenie tej wersji, i tutaj nie ma znaczenia zbieżność architektury sprzętów, bo tak czy siak musisz poświęcić czas i zasoby na testowanie.

            Skomentuj

          27. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:32

            xD dzięki za konstruktywną krytykę xD

            Skomentuj

          28. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:51

            Bo taki miał być.

            Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-09 23:21

      Ale się naprodukowałeś. A wystarczy powiedzieć, że póki co nie wychodzi, a co później będzie to tylko Rockstar wie.

      Skomentuj

    3. stupidisco111
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-09 23:27

      NIestety kolego Kryspin to już nie te czasy są .. wcale nie bylbym tego taki pewny co Rockstar zrobi
      Rynek gier zmienił się bardzo niestety... to już nie czasy exclusive'ów - pewniaków
      I mówi Ci to osoba wychowana na konsolach

      Skomentuj

      1. kryspin34
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-09 23:44

        Właśnie teraz to czas exclisivów. Nigdy tyle Sony wysokobudżetowych gier nie wydawało tyle gier. Nigdy też takiego zastoju nie było w grach PC. Rynek przestawił się na darmowe gry online z niskimi wymaganiami i słabą grafiką.

        Skomentuj

        1. pablo11
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-08-10 04:13

          Tak Sony czy Microsoft będą sobie robić exclusivy, ale niby z jakiej paki Rockstar miałby robić exclusiva na PS4 ?? Rynek na PC jest idący w miliony. Nie sądzę, by opłacało się nie robić gry na PC. Żadna firma tak nie robi.

          Skomentuj

          1. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 05:44

            Żadna? Doprawdy?

            Skomentuj

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 07:44

            A weź zobacz ile rockstar zarobili na rynku pc a ile na konsolach przy gta5 i już nie będziesz takich dziwnych rzeczy pisał;)
            Na pc dobrze mają się gry competitive i to one rosną w siłę. Zobacz które gry na rynku pc przynoszą zyski - miktoplatnosci, lootboxy itp.

            Skomentuj

          3. Lara-Croft
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 08:10

            Żaden developer nie traktuje dziś poważnie sprzętu biurowego jako wiodącą platformę do grania.

            Skomentuj

          4. BariGT
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-10 09:24

            @Kitamo, myślałem, że chociaz Ty to rozumiesz...
            Wydanie RDR2 na PC nie stanowi NAJMNIEJSZEGO wysiłku dla wydawcy, z uwagi na zgodnośc architektur tak jka X1 jest zgodny z PS4. Dlatego wydanie na wszystkie platformy to tylko kwestia czasu bo która firma zrezygnuje z milionów w imie gównoburzy PC-konsole?

            Skomentuj

          5. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:58

            Np np. Rockstar zrezygnuje. Przecież już dwie części tej gry nie wyszły na PC, i jakoś poradzili sobie z tym brakiem milionów, i to był moment gdy gry na PC jeszcze jako tako schodziły. Więc wytłumacz mi, jeżeli nie zrobili tego w 2004-2006, i potem w 2010-12, czemu mieliby zrobić to teraz? To 14 i 8 lat temu te gry by nie zarobiły na PC, a teraz nagle zarobią kokosy?

            Skomentuj

          6. kitamo
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-10 13:15

            @BariGt ale ja nie mowie o tym że wydanie to problem. Jest to mniejszy problem bo nie trzeba wszystkiego zaczynać od nowa.
            Chodzi o to ze Rockstar dostaje siano od MS i Sony za wyłączność dla ich konsol na ten tytuł.
            Ta kasa jest wieksza niż to co by zyskali ze sprzedaży i o to wlasnie mi chodzi.

            Skomentuj

          7. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:50

            Przecież Rockstar nie robi tej gry tylko na PS4. XBOX 1 jest drugą platformą na jaką wyjdzie.

            Skomentuj

          8. xbk123
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 10:56

            Jak żadna firma tak nie robi to skąd te exy na PS4? I skąd zachwyt wydawców ilością sprzedanych egzemplarzy. Zejdź na ziemię.

            Skomentuj

          1. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 11:01

            Zdecydowanie. Zrobią tak samo jak z GTA 5, a GTA 6 wydadzą na PS6. Świetny pomysł.

            Skomentuj

    4. bajanoski
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-10 08:15

      Kryspin masz tyle odwagi by przyjść tutaj ponownie gdy RDR 2 wyjdzie na PC i przeprosić za wciskanie kitu?
      Pragnę przypomnieć, że ostatnio jeden z pracowników R się chwalił w CV, że pracował przy RDR 2 na PC. Nie ma opcji by ta gra nie wyszła na PC.

      Skomentuj Historia edycji

    5. bajanoski
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-10 08:16

      Kryspin masz tyle odwagi by przyjść tutaj ponownie gdy RDR 2 wyjdzie na PC i przeprosić za wciskanie kitu?
      Pragnę przypomnieć, że ostatnio jeden z pracowników R się chwalił w CV, że pracował przy RDR 2 na PC. Nie ma opcji by ta gra nie wyszła na PC.

      Sorka, ale bench jest tak zje..., że nie można usunąć nawet dubla.

      Skomentuj Historia edycji

      1. kryspin34
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-08-10 10:48

        Gdyby tutaj była opcja dostawania powiadomień, gdy ktoś ci odpisuje, to chętnie bym wrócił po trzech latach i zapytał gdzie to RDR 2 na PC.

        Poza tym jakiś profil na stronie, że niby ktoś pracował przy RDR 2 na PC, to takie samo wiarygodne info jak okładki gier w sklepach do preorderów, zanim jeszcze producent grę albo jej premierę zapowiedział.

        Skomentuj

      1. kryspin34
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-08-10 12:00

        Np. na podstawie przeszłości, kiedy to Rockstar wydało w 2010 RDR, zaczęli pracę nad GTA 5, i rok później wydali pierwszy trailer. Może jeszcze wywiady osób pracujących nad Wiedźminem, kiedy to mówią, że po skończeniu prac nad grą, możemy w pełni skupić się nad pracami nad Cyberpunkiem.

        Może jeszcze fakt, że żadna wysokobudżetowa gra, nie uzyskała przez ostatnie lata oceny wyższej na metacritic niż 90? Że jedyne gry AAA jakie wychodzą, to takie które mają ugruntowaną pozycję na tej platformie?

        Taka odpowiedź cię satysfakcjonuje?

        Skomentuj

  3. xbk123
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-09 23:14

    Fenomenalne, co tu dużo gadać. Niniejszym ogłaszam, że grzech preorderów akurat w tym przypadku będzie odpuszczony.

    Skomentuj

  4. Lara-Croft
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-10 05:40

    Jeszcze dwa miesiące i gram w grę roku :)

    Skomentuj

  5. similas
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-10 06:59

    Yehey! Wiedźmin na dzikim zachodzie!

    Wiem, że to zupełnie inna gra, inny klimat, inne studio, ale przez te lasy, słońce i konia mam jednoznaczne skojarzenia. Co nie zmienia faktu, że zapowiada się fantastycznie. Może warto będzie zakupić Xboxa X'a a PC zostawić do ogrywania steamowych indyków?

    EDITU:

    Właśnie zorientowałem się, że przespałem jakże ważną część pierwszą RDR... Muszę zabrać dziecku X360 i to ograć...

    Skomentuj Historia edycji

    1. raffal81
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-08-10 07:50

      Ja PC już dawno zostawiłem dla INDYKÓW :D
      Jak ktoś lubi grać w gry, to zakup konsoli to idealna sprawa ;)

      Skomentuj

  6. raffal81
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-10 07:32

    Co by nie mówić to bawiłem się lepiej w pierwszą część RDR niż w całe te GTA, być może się przejadły ;)))

    Gra wygląda świetnie, duży piękny świat, klimat ;] ach ;)

    Co do wersji na PC, ja to bym nawet chciał by na PC wyszło z czasem, niech sobie ludzie którzy nie mają konsol też zagrają w świetną grę, a czemu by nie. Co prawda takiemu Piotrkowi to bym bana na grę od razu założył :D

    Aczkolwiek tylko sam R* wie jak to będzie wyglądać, to że łatwiej przenieść grę w tych czasach, to nie oznacza że to zrobią, ale właśnie dla takich gier warto mieć konsole.

    Ostatnio pełno fajnych gier na konsolach wyszło, a jeszcze ile wyjdzie, jest w co grać, a pisanie o nędznych grach na konsole, z jakimiś rozpaćkanymi texturami itp to po prostu zazdrość i tyle ;]

    Skomentuj

  7. Pankracy666
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-10 07:57

    Gra na 100% wyjdzie na PC. RockStar dobrze wie jakie to są kokosy na rozgrywce, szczególnie jak dadzą online :).

    Kasa się musi zgadzać a zrobienie poru na PC to dla nich nie kłopot. Robią to z GTA tak więc mogą zrobić to samo z RDR 2.

    Skomentuj

    1. Lara-Croft
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-10 08:12

      A mogą tak samo jak z pierwszym RDR. To dla nich nie kłopot.

      Skomentuj Historia edycji

    2. kryspin34
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-10 11:00

      Kasa się musi zgadzać. Czyli z jednej strony chcesz świetne gry, a z drugiej strony chcesz takie podejście firm jakie ma Ubosift i EA? Bo jakoś do tej pory Rockstar udowadniał, że zależy im bardziej na wysokiej jakości rozgrywce a nie na pieniądzach. Kreatorzy GTA mają mniej pieniędzy niż twórca Candy Crush Saga, także na pewno ich głównym celem jest zarobić jak najwięcej pieniędzy.

      Skomentuj

        1. kryspin34
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-08-10 11:44

          Wszystko co robią jest w jakimś stopniu motywowane pieniędzmi. Tylko w przeciwieństwie do takiego Ubisoftu, wolą zrobić dobry RDR 2 i dobre GTA 6, niż wydać RDR 2 na PC, po to tylko żeby zarobić dodatkowe 10 milionów, i tym samym ryzykować opóźnieniem GTA.

          Skomentuj

          1. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 12:28

            Wiesz dlaczego GTA 5 sprzedało się w 34 milionach egzemplarzy przez pierwsze trzy miesiące po premierze? Pierwszy powód to taki, że to po prostu dobra gra. Drugim powodem jest to, że wydali grę u schyłku poprzedniej generacji, bo jest to moment, w którym najwięcej osób posiada konsole. Im więcej osób posiada konsole, tym większa liczba potencjalnych klientów. Nie sprzedasz 30 milionów sztuk, jeżeli masz 20 milionów posiadaczy konsol. To jak to sobie teraz wyobrażasz? Że wydadzą GTA rok po premierze kolejnej generacji? Zamiast wydać za 2-3 lata i potencjalnie pobić wcześniejszy rekord sprzedaży?

            Co sobie uroiłem? Ja po prostu widzę schemat, którego ty nie dostrzegasz. I nie, nie wydadzą sobie kiedy chcą. To tak nie działa. Nie bez powodu, niektóre firmy przesuwają premiery gier, gdy konkurencja jest za duża.

            Skomentuj

          2. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:12

            Patrzę na 2 gry wstecz, BO TYLKO DWIE GRY Z TEJ SERII WYSZŁY. Jakbym mógł patrzeć na 10 gier wstecz to bym tak zrobił. Odkąd GTA jest 3D, wychodzi ono z opóźnieniem na PC. Tak samo było z GTA 5. Read Dead Revoler i RD Redemption nie wyszedł na PC, tak samo będzie z RDR 2. Rockstarowi jest bliżej do wydania gier tylko i wyłącznie na konsole. Czemu np. Liberty City Stories i Vice City Stories nie dali na PC? Poza tym ja tutaj nie dyktuje Rockstarowi co ma robić, tylko wyrażam moją opinię, co według mnie nastąpi, i bazuje ją na tym, jak wygląda obecnie rynek i co Rockstar robił do tej pory.

            Skomentuj

          3. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:26

            Czy ja napisałem, że nie mają prawa tego zmieniać? Dostrzegam schemat, i dzielę się tutaj swoją opinią. Wszystko jest możliwe, pewnie że mogą wydać RDR 2 na PC. Niemniej jednak wszystko wskazuje na to, że tak nie będzie. I wiesz, to tylko moja opinia, ale przyciąga tyle odpowiedzi, dlatego bo ludzie nie chcą pogodzić się z tym, i na siłę chcą mi udowodnić, że nie mam racji, tylko po to żeby wrócić do strefy komfortu. A mogliby po prostu zdrowo do tego podejść, i albo uzbroić się w cierpliwość, albo kupić konsole.

            Skomentuj

          4. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:46

            Z tą różnicą, że argumentów jakich używam bazuje na poprzednich częściach gier, artykułach innych producentów gier, obecnej sytuacji na rynku PC, na tym ile zazwyczaj lat mają generacje konsol, kiedy najlepiej jest wydać grę itp. A w odpowiedzi dostaję:
            1. Nie masz zielonego pojęcia jak wygląda tworzenie gier.
            2. Wypisujesz głupoty
            3. Sam nie wiesz co piszesz
            4. To że kiedyś tak było, nie znaczy że tak będzie teraz
            i na dodatek pełno przekręcania tego co napisałem.

            Wypisujesz że podałem idiotyczne powody, ale nie wymienisz żadnego, i go nie zdyskredytujesz. Nie powołasz się na jakieś źródło, tylko napiszesz że jesteś programistą i wiesz lepiej. To ma być merytoryczna dyskusja?

            Jeszcze raz zapytam, które moje argumenty są głupie. Że rok po premierze RDR, Rockstar rozpoczął kampanię reklamową GTA 5? Że po ukończeniu Wiedźmina dopiero CDPR zaczął ciężko pracować nad Cyberpunkiem? Że najlepiej wydać grę wtedy, gdy jest najwięcej posiadaczy konsol? Że porty na PC są niby takie łatwe i szybkie, ale Rocksteady sobie z tym nie poradziło przez brak czasu? No które te argumenty są głupie, wytłumacz proszę.

            Skomentuj

          5. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 17:56

            Czemu miałbym pisać o tym, że ktoś sobie poradził z portem koncertowo, skoro moim celem nigdy nie było udowodnienie, że każdy port jest lipny? I jeszcze raz napisze, nigdy nie twierdziłem, że porażka Rocksteady to jakaś reguła. Użyłem tego jako argumentu przeciw temu, że robienie portów jest banalne i szybkie.

            Pierwsze co musisz zrozumieć, to jest to że ja spekuluje. Staram się przewidzieć obrót spraw na podstawie faktów, więc nie mam pojęcia czemu ciągle piszesz mi oczywiste rzeczy, z którymi nie da się dyskutować, a które rzekomo mają skompromitować to co piszę. Mówisz o dwóch zespołach, że jeden pracuje nad RDR 2, i potem dołączy do zespołu pracującego nad GTA 6. No i skąd ty to możesz wiedzieć? Teraz mi napiszesz, że jesteś programistą i wiesz jak to działa, ale zielonego pojęcia nie masz jak to jest w przypadku Rockstar. Nie udowodnisz mi tego w żaden sposób.

            Co do Wiedźmina. To był bodajże Iwański, który wypowiedział się, że pracowali równolegle nad Cyberpunkiem, ale to były wczesne zarysy. Zapewniał, że podczas tworzenia Wiedźmina, nie marnowali czasu i pracowali nad Cyberpunk, niemniej jednak po zakończeniu prac nad Wiedźminem mogli w pełni się skupić nad Cyberpunkiem. Używasz argumentu, że wiesz ile pracowali, bo pokazali gameplay na E3. No i skąd ty to wiesz jak długo mogli pracować? Gry są tworzone przez rok czasu, a tutaj nagle gameplay po 2 latach to niesamowity wyczyn, i musieli pracować nad tym dłużej? Daj spokój.

            Jeszcze wracając do GTA. Zazwyczaj było tak, że gry z tej serii wychodziły z odstępami około 4-5 lat. Teraz minęło już 5 lat i nawet trailera szóstki nie masz. Myślisz, że tworzenie portów na PC/PS4/Xbox, i potem dopracowywanie GTA Online, nie miało na to żadnego wpływu? Przecież część zespołu mogłaby się zająć pracą nad V, a część nad 6. I prawdopodobnie tak było, tylko jeżeli ich priorytetem było dopracowanie V, a co do 6 to robili tylko jakiś zarys, tworzenie postaci, fabuły, świata itp. To dlatego 6 została w tyle. Drugim wytłumaczeniem może być to, że mogą czekać na lepszy moment na wydanie gry. Ale w takim wypadku mogliby już zacząć kampanię reklamową. Im dłuższa tym lepsza, nie? Także bardziej przychylałbym się do pierwszej opcji.

            Skomentuj

          6. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:13

            Nie, buduję przypuszczenia na faktach. CO JEST PRZYPUSZCZENIEM? To ile do tej pory czasu zajmowało im wydanie kolejnej wersji gry, to że CDPR skupił się na Cyberpunku jak skończyli pracę nad Wiedźminem? Spekulować możesz nawet mając dużo mniejszą ilość informacji. Ludzie teraz spekulują kiedy wyjdzie kolejna seria kart graficznych, kiedy wyjdzie nowa generacja konsol. I co, sztuczna_inteligencja im zabroni spekulować, bo mają za mało informacji?

            Pewnie, że o niczym nie świadczy, ale daje do myślenia. Piszesz, że masz kasę z tytułów, które długo żyją, a wcześniej piszesz, że w studiu każdy pracuje i nie ma wakacji. Zaprzeczasz sam sobie.

            Spójrz na to. GTA 5 pobiło rekordy sprzedaży. Grę wydali u schyłku poprzedniej generacji, na dodatek wydali na nową generację i PCty. Oczywiście jedno nie ma nic do drugiego, tak? I po prostu wydadzą sobie grę na kolejną generację, która powiedzmy przez pierwszy rok będzie miała 10-20 milionów użytkowników, tylko po to by sprzedać 5 milionów sztuk? Czy zrobią tak samo jak w przypadku poprzedniej części, która odniosła wielki sukces?

            Skomentuj

          7. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:35

            Słuchaj, specjalnie napisałem "ile czasu zajmowało im WYDANIE kolejnej wersji gry", bo wiedziałem że możesz się do tego doczepić. A ty mi odpisujesz tak jakbym napisał stworzenie zamiast wydanie.

            No tak, nic nie łączy CDPR i Rockstara, bo przecież to nie są studia, które tworzą gry wideo. Masz rację.

            Przecież wymieniłem ci rzeczy, na których opieram swoje spekulacje, a ty nawet tego nie przedyskutujesz, nawet tego nie wspomnisz, tylko od razu z góry, że ja na zmyślonych rzeczach to opieram. Tak, spekulacje są zmyślone, ale oparte są na prawdziwych informacjach.

            Haha, ale ile razy mam ci powtarzać, że ja szukam najbardziej prawdopodobnej opcji. Nie piszę, że będzie tak jak mówię i kropka, a ty ciągle starasz mi się wmówić, że tak robię. Specjalnie teraz piszę, że spekuluję, ponieważ dla ciebie jak ktoś nie napisze czegoś w stylu "moim zdaniem", to od razu uważasz, że przewiduje przyszłość. Plus, samo pisanie, że spekuluję TO JEST PODDANIE TEGO CO PISZĘ POD WĄTPLIWOŚĆ. Nie piszę, że poprzednie działania Rockstara zapewniają, że RDR 2 stuprocentowo nie wyjdzie na PC, a po RDR 2 zacznie się kampania reklamowa GTA 6. Dla mnie to najbardziej prawdopodobna opcja, ale nie dałbym sobie za to ręki uciąć. Ile razy mam ci to pisać?

            Skomentuj

          8. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:56

            Czyli sugerujesz, że porównywać CDPR do Rockstara, to tak jak liga angielska w porównaniu do polskiej ligi okręgowej? Ciekawe porównanie.

            Schematu mogę szukać gdzie chcę, to że ty się z tym nie zgadzasz, bo masz inna opinię, wcale nie musi mnie przed tym powstrzymywać, no nie?

            Poza tym zauważyłem ciekawą zależność. Napisałem, że GTA 5 odniosło sukces, bo wyszło na wielu platformach, i że pewnie chcieliby to powtórzyć. Ty odpisałeś, że wtedy im się udało, a wcale tak nie musi wyjść teraz "tak idealnie", czyli potwierdzasz, że byłoby to opłacalne i chcieliby, żeby im się udało. Zgadnij co. TO JEST SENS MOJEJ WYPOWIEDZI. To jest z mojego początkowego postu, że oni chcieliby zrobić to samo co z GTA 5, i dlatego będą się starać, aby znów się terminy zgrały, dlatego nie zaprzątną sobie głowy wersja RDR 2 na PC. Pogubiłeś się w tym co piszesz, i nieświadomie zgodziłeś się z tym co napisałem. Dzięki.

            Skomentuj

          9. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 20:39

            Dobra, dajmy na przykład dwie topowe drużyny z ligi angielskiej. Czy logiczne byłoby założenie, że ich modus operandi jest podobny? Czy to całkowita bzdura, i jestem tępym osobnikiem, że tak myślę?

            Oczywiście, że się zgodziłeś, tylko teraz jak ci to wytknąłem starasz się tego wyprzeć:
            "Może wtedy udało im się tak zgrać terminy, że wyszło tak idealnie, ale wcale nie musi im to wyjść teraz."

            Wydanie GTA 5 na 5 platform = idealny termin = nie musi im się udać. I w drugim poście piszesz, że wcale nie sądzisz że to był idealny termin. Chyba kpisz. Ja nawet nie użyłem terminu idealny.

            Skomentuj

          10. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 21:50

            Ale skończ kłamać. Co innego napisać "idealny" a co innego idealny. Teraz próbujesz się wymigać, i wmawiać że to co napisałeś znaczy coś całkowicie innego.

            Po drugie pewnie, że nie wyklucza. Ja nigdy nie pisałem, że pracują tylko nad jedną grą. Napisałem, że nie będą ryzykować nie zdążenia z GTA6 przez portowanie RDR 2 na PC, co zresztą sam zawtórowałeś, pisząc ze mogą nie zdążyć i nie trafić w "idealny" termin.

            Skomentuj

          11. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 22:26

            Tu nie chodzi o to co miałeś na myśli, tylko o to co napisałeś.

            Nie piszę, że produkcja GTA6 definitywnie wyklucza RDR2 na PC. Czy ty w ogóle wiesz co to znaczy spekulować? Dobra napiszę inaczej. Według mnie, w fazie planowania, nie przewidzieli wersji na PC, ponieważ chcą też zrobić GTA6 na obecną generację. Po drugie piszesz takie coś, ze jak robią GTA6 równolegle i chcą zdążyć, to mają plan blablabla. Przecież już RDR2 zaliczyło obsuwkę, także tyle warte są te plany. Zresztą czas pokaże kto ma rację.

            Skomentuj

          12. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 23:09

            Czyli wyrażając swoją opinię muszę za każdym razem pisać "według mnie" albo "sądzę"? Bo osoby jak ty, po tym jak ktoś coś napisze, to twierdzą że ktoś nie dopuszcza innej możliwości, i daje sobie rękę uciąć? Dalej stoję za moim pierwszym postem, według mnie RDR 2 nie wyjdzie na PC. Ale o ile RDR2 ogłosi, że nie wyjdzie, to wszystko jest możliwe.

            Skomentuj

          13. adamgr
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:40

            Człowieku, czytałem twoje wypociny w całym wątku i powiem Ci jedno. Nie wiesz nic. Poczytaj wypowiedzi innych i wyciągnij wnioski.
            Obecnie wydanie gry na innej platformie to nie to samo co 10 lat temu. Kiedyś każda platforma była inna a dziś to praktycznie ta sama architektura.
            Po drugie wersja RDR2 na PC to nie jest zysk 10 milionów.
            Myślę ze sprzedało by się przynajmniej z 3 miliony sztuk w cenie ok 50 -60 $ (bo takie są teraz ceny topowych gier na PC).
            To daje przychód minimum 150-200 milionów $ i to wszystko tylko za implementację na PC.

            Skomentuj

          14. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 20:00

            Czyli zysk może nie wynieść 10 milionów, jeżeli przychód będzie wynosił 150-200 milionów? Chciałbym abyś mi przedstawił jak osiągnąłeś taki wynik, i przede wszystkim jak wyliczyłeś koszty, jakie wydawanie gry na PC, Rockstar by poniósł. Może 10 milionów to była przesada, ale tak czy siak to co napisałeś nie jest logiczne, i 3 miliony na PC to raczej ciężki do osiągnięcia wynik. Wiedźmin 3 raczej na PC nie sprzedał się w takiej ilości, a pierwsze dwie części wychodziły głównie na PC.

            Skomentuj

  8. KeyCode
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-10 08:12

    Witam,
    Mam wrażenie, ze jak ta gra wyjdzie na PC, to niektórzy będą zdołowani i stracą sens życia?
    np taki Kryspin34

    A pisanie ze na PC jest bieda, to tego nie rozumie.
    Jest gier w cholerę i jeszcze trochę.
    Praktycznie na palcach policzysz, ile gier nie wyszło na PC.
    To jest garstka, przy tym co wychodzi.
    A to ze nie ma jakiś exlusiv'ow na PC - ja tego nie potrzebuje
    Ja nie mam jakieś obsesji, aby gra wyszła tylko na PC.
    Tacy są tylko goście z PS4.
    Obsesja na Exy.

    Skomentuj

    1. Lara-Croft
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-10 08:15

      Witam. Mam wrażenie, że serii Red Dead nie ma na PC. Ale zawsze możesz pyknąć w Gun lub Outlaws. Żegnam.

      Skomentuj

    2. kryspin34
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-10 10:53

      Wymień mi dobre gry AAA, które wyszły przez ostatnie 3 lata na PC, i uzyskały oceny 90+.

      To nie byłaby obsesja tylko złudzenia. Nie ma szans na jakąś wysokobudżetową grę tylko na PC. Producent poszedłby z torbami po takim czymś.

      Skomentuj

        1. kryspin34
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-10 12:37

          GOW, Shadow of the Colossus, Horizon ma 89 to też bym zaliczył, Uncharted i Bloodborne. Plus tak jak wspomniałem, na przestrzeni ostatnich lat PC nie wypadał tak słabo jak w tym roku. Może nic na PC nie wychodziło, ale na konsolach i tak była tylko jeden dobry exclusiv. Teraz tych gier będzie 7, i zwracam honor jeżeli 3/4 z nich nie będą miały ocen większych niż 90. GOW już jest pierwszy.

          Skomentuj

          1. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 13:57

            Pisząc 90+ miałem na myśli oceny krytyków. Jakbym pisał 90+ i 9.0+ albo chociaż 9.0+, wtedy byś mógł pomyśleć, że biorę pod uwagę również opinię graczy. Poza tym takie GTA 5 na PC ma ocenę 7.7 od użytkowników, także nie powoływałbym się na taką ocenę. Zresztą to też pokazuje jak dobre jest GOW, które ma 9+.

            Skomentuj

          2. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:29

            Na metacritic skala 0-100 to są oceny krytyków. Skala 0-10 to są oceny użytkowników. Widzisz różnicę? Dla ciebie może być ważniejsza ocena użytkowników, ja nie widzę w tym problemu, ale nie muszę podzielać twojej opinii.

            Skomentuj

          3. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:47

            Ta różnica, że skala 0-100 na metacritic i 0-10 oznacza innych oceniających. Ta sama wartość, ale inni ludzie oceniają.

            Skomentuj

          4. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 18:02

            Ja napisałem, że wychodziły gry 90+. Ty się nie zgadzasz, bo nawet jak gry miały 90+, to od graczy miały słabsze oceny. Ja mówię, że pisząc 90+ miałem na myśli tylko oceny krytyków, i nie brałem pod uwagi ocen graczy, a że ty jak chcesz to możesz tak zrobić, tylko potem nie staraj się argumentować w taki sposób moich postów, skoro napisałem tylko o ocenie 90+. Rozumiesz? Nigdzie nie wspomniałem o grach, które mają i 90+ od krytyków i 9.0+ od graczy. Plus Horizon ma 89, wiem że to nie jest 90, ale to nadal bardzo dobra ocena.

            Skomentuj

          5. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:23

            Ale ty nie masz zielonego pojęcia. Ja piszę, że wychodziły gry 90+ co rok, a ty mi wypisujesz, że od graczy dostawały mniejszą ocenę? No masz rację, wiele z tych gier nie dostało 9+ od graczy, ale to w żaden sposób nie dyskredytuje mojego oryginalnego posta. Przez ten cały czas staram ci się to przekazać, a ty ciągle powtarzasz, że dla ciebie oceny graczy są ważniejsze. NO I DOBRA, JA NIE MAM Z TYM PROBLEMU. ALE TO NIE TAKI BYŁ SENS MOJEGO PIERWSZEGO POSTU. Ja pisałem, że wychodziły gry 90+, to że dostawały mniej niż 9 od graczy, nie oznacza że napisałem nieprawdę. Czemu tobie jest tak ciężko to zrozumieć?

            Skomentuj

          6. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:43

            No i ja to rozumiem, ale to nie dyskredytuje, tego co napisałem.

            Skomentuj

          7. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 20:05

            Co robi? Dyskredytuje to czego ja nie napisałem. Dla mnie mogą mieć gry ocenę od krytyków 90+, żebym uznał je za dobre. Dla ciebie nie musi być, ale ja nie muszę podzielać twojej opinii, więc czemu na siłę starasz się mi ją narzucić?

            Po drugie, jest druga strona tej monety. Masz trolli, którzy specjalnie oceniają grę niżej, ludzi którzy mało na grach się znają, którym po prostu taki typ gry nie przypadł do gustu itd. Ludzi którzy frustruje byle jaka pierdoła, która nie czyni gry idealną. Można dalej wymieniać. Ciężko trafić z czymś co trafi do każdego, natomiast żeby dobrze ocenić grę, nie można patrzeć przez żaden pryzmat, i starać się być jak najbardziej obiektywnym. Często gry, które mają 90+ podobają się również mnie, ale np. takiej Persony nie oceniłbym wysoko, bo po prostu nie mój typ gry. Myślisz, że inny gracz wyzbyłby się uprzedzeń i starałby się być jak najbardziej obiektywny?

            Skomentuj

          8. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 20:40

            Krytycy nie są obiektywni, bo wyszła gra, która ci się nie spodobała, a mimo tego dostała dobra ocenę? Pewnie masz rację, jesteś alfa i omega. Albo powiesz, że są przekupywani, na co nie masz żadnych dowodów, ale jestem naiwnym pelikanem jeśli ci nie uwierzę.

            Skomentuj

          9. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 20:53

            Poza tym, przyjmijmy nawet twój punkt widzenia. Niech będzie, że wybitna gra to nie tylko 90+ od krytyków, ale też 9+ od graczy. W takim wypadku przez ostatnie 10 lat miałeś na PC tylko dwie takie wybitne gry - Wiedźmina 3 i Portala 2. Zobacz sobie statystyki ile świetnych gier na PC dostało 90+ od krytyków, i 8-9 od graczy. I myślisz, że to dlatego, bo gra nie jest wybitna? Nie, po prostu gracze zazwyczaj oceniają surowiej, co zresztą nazwałem to brakiem obiektywności.

            Skomentuj

          10. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 21:56

            Ja sądzę wręcz przeciwnie. Dla mnie krytycy są lepszym źródłem informacji. To ich zawód, sprawdzanie gier i ocenianie. Jeżdżą na konwenty, grają we wszelakie tytuły, zdobywają doświadczenie. A ocenić grę jako gracz może każdy. Nawet w nią zagrać nie musisz, żeby dać 1 na 10, dlatego często oceny mają 95 od krytyków i 8 od graczy.

            Skomentuj

          11. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 22:29

            Haha, ja używam tutaj metacritic, nie dlatego że uważam ich za wyrocznię, tylko dlatego że chyba lepiej powoływać się na jakieś wiarygodne źródło, niż pisać że jakaś gra jest wybitna, bo mi się spodobała, no nie? Także całkowicie nie trafiłeś z tym, że gram w gry, bo ktoś powiedział że są dobre. Ja mało co gram w gry singleplayer.

            btw. taki_jeden?

            Skomentuj

    3. KeyCode
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-10 11:04

      Mi bardziej chodzi o to, co ty z tego masz, ze ta gra wyjdzie tylko na konsole?????
      jakaś radość ???? podniecenie ????
      mi jest obojętnie, czy wyjdzie na PC czy nie.
      Kazda gra ma pewnego rodzaju alternatywę.

      Prawdopodobnie będę grał ACO w tym czasie.
      Nienawidzę grac na padzie z samonaprowadzaniem
      To jest dla małych dzieci.

      Skomentuj Historia edycji

      1. kryspin34
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-08-10 11:24

        Co z tego mam? Obserwuję rynek gier, i po prostu mam radość z tego, że PS4, którego jestem posiadaczem, się tak rozwija. Miłe jest też to, że ludzie którzy tak psioczą na konsole, nie zagrają w najlepsze gry tego roku, no chyba że się przełamią i kupią konsole. Satysfakcjonuje cię taka odpowiedź? Poza tym kto ci rozkazuje grać z samonaprowadzaniem? Wytrenuj celowanie na gałce i nie będziesz tego potrzebował.

        Skomentuj

          1. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 12:39

            Czemu ktoś miałby nie zagrać w jakąś gierkę? Przecież nie ma takiej produkcji, która jest udostępniona tylko dla wybranych, co nie? Więc jak ktoś chce sobie zagrać, to po prostu niech kupi konsole. Jak miałbym się cieszyć z czegoś, co nie istnieje?

            Skomentuj

          2. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:04

            Czyli programista i jeszcze psychiatra? Dzięki za diagnozę

            Skomentuj

  9. shamoth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-10 10:52

    Oj niech to dadzą na PC i jeszcze z trybem Online...

    Skomentuj

  10. kryspin34
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-10 11:57

    Jeszcze jedno pytanie, dla wszystkich specjalistów od przenoszenia gier z konsol na PC. Skoro to tylko zmiana kodu, i banalnie niskie koszty, bo architektura ta sama. Czemu Batman Arkham Knight działał dobrze na konsolach, a na PC musieli zawiesić sprzedaż, i przez miesiące sobie z tym nie poradzili? Przecież to robienie banalnego porta.

    Skomentuj

    1. xbk123
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-10 12:30

      Z tego co pamiętam Batman AK chodził dobrze bez Nvidia GW. Tylko z włączonym GW wydajność siadała.

      Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-08-10 13:07

      Masz GTAV na PC i żadnych problemów z tym nie było. To czy RDR2 pojawi się na PC to nie kwestia spraw technicznych. Albo kwestia porozumień biznesowych albo Rockstar gra na maksymalizację sprzedaży - najpierw wyciśnięcie konsol, a później dodatkowa wersja PC z małymi dodatkami bo wiadomo, że część osób ma i PC i konsolę i kupi 2x.

      Skomentuj

      1. kryspin34
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-08-10 13:19

        Ja nie mówię, że nie potrafiliby zrobić porta na PC, albo nawet że by im się to nie opłaciło pod względem czysto finansowym, także to nie kwestia spraw technicznych, tylko kwestia czasu. Do 20 miesięcy po premierze zacznie się kampania reklamowa GTA 6, a nie premiera RDR 2 na PC.

        Skomentuj

          1. kryspin34
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-10 14:01

            Jak pokazali gameplay na E3 3 lata po premierze Wiedźmina, 2 po premierze DLC - w tyle to grę zrobisz, a nie gameplaya. Nigdy też nie napisałem, że nie pracowali nad Cyberpunkiem w trakcie tworzenia Wiedźmina, ponieważ nie tak było napisane w artykule, na który się powoływałem. Napisałem, że dopiero w pełni mogli skupić się nad pracą przy tworzeniu Cyberpunka. Nie napisałem też nigdy, że ci sami ludzie robią grę od początku do końca, zacytuj mnie gdzie tak napisałem.

            Skomentuj

          2. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 18:02

            Tak, myślę że to bardzo prawdopodobne. Zwłaszcza, że mija już 5 rok od premiery V, a oni nawet jednego trailera nie pokazali. Zazwyczaj po takim czasie wychodziła nowa odsłona serii.

            Skomentuj

          3. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 19:20

            Czy ja określam? Ile razy mam ci pisać, że spekuluję?

            CDPR pokazuje, że to co ty albo ktoś inny pisał wcześniej, to nie jest jakiś utarty schemat pracy studia, tylko mogą pracować nad dwoma tytułami, ale skupiać się na jednym, a ten drugi pozostaje w cieniu, a prace które nad nim są wykonywane, nie potrzebują siły roboczej pod postacią programistów. Faktycznie, nie musi się to odnosić to Rockstara, ale biorąc pod uwagę to, że GTA 6 jest już opóźnione względem poprzednich częsci, że zazwyczaj pomiędzy grami, które wydają są duże odstępy czasu, logicznym się wydaje, że ich schemat działania jest podobny do CDPR. Ale nie, napiszesz że jedno nie ma nic wspólnego z drugim, Rockstar czeka sobie z premierą GTA 6, bo tak sobie chcą, a ty to wiesz, bo jesteś programistą i weganem.

            Skomentuj

          4. kryspin34
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-10 20:47

            Równe odstępy nic nie gwarantują, ale wskazują prostą rzecz, że teraz zajmuje im dłużej wydanie kolejnej odsłony. Od razu mówię wydanie, nie stworzenie.

            Po raz kolejny NIE! Mówię, że modus operandi dwóch studiów jest podobny, przez to że odstępy między premierami gier są większe niż 1-2 lata. Nigdy nie powiedziałem, że to świadczy o tym, że pracują w identyczny sposób.

            Pewnie, że jak będzie miało wyjść to wyjdzie, nie znaczy że mogę starać się przewidzieć co Rockstar zrobi, tak? Już ci pisałem wcześniej, ludzie przepowiadają rzeczy bez źdźbła informacji. Czemu niby w takiej sytuacji ja miałbym tego nie robić? Doszukuje się symetrii, schematu działania itp. Co tobie to przeszkadza?

            Jeszcze dodam, że wcześniej pisałeś, o tym że pracujesz jako programista i trochę wiesz o projektach informatycznych. A potem mi wypominasz, że sugeruję podobieństwo w pracy dwóch studiów, a sam robiłeś to samo i to jeszcze pomiędzy dwiema bardziej różniącymi się kategoriami. Brawo.

            Skomentuj

  11. LuckyNumber888
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-10 14:44

    O kurcze ależ to wygląda! Ten zasięg rysowania, kompozycja kolorów, te mgły, mege efektownie odwzorowane dziury w śniegu, las wyglądający jak prawdziwy. Taka jakość w sandboxie po prostu robi wrażenie, a tym bardziej jeśli to śmiga na konsoli. O sam gameplay jestem spokojny :), więc tak czy inaczej zapowiada się zdecydowanie gra 2018 roku.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!