• benchmark.pl
  • Gry
  • Kulisy współpracy AMD i Crystal Dynamics nad grą Tomb Raider i technologią TressFX
Gry

Kulisy współpracy AMD i Crystal Dynamics nad grą Tomb Raider i technologią TressFX

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2013-03-06

Nowa technologia TressFX, opracowana przez AMD i Crystal Dynamisc, zapewnia graczom dużo bardziej realistycznych doznania.

Tomb Raider gra TressFX

Nowy Tomb Raider trafił wreszcie na sklepowe półki. Jak już pisaliśmy, jest to produkcja bardzo udana i z pewnością doskonale bawić będą się tutaj nie tylko najwięksi fani serii. Nad grą pracowało studio Crystal Dynamics, ale swoją cegiełkę dołożyło również AMD.

Firmy współpracowały w celu zaimplementowania w grze technologii TressFX, która to jest działającym w czasie rzeczywistym systemem fizyki włosów. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania Lara wygląda teraz dużo bardziej realistycznie - jej włosy wreszcie powiewają na wietrze, reaguję też na ruchy bohaterki.

“Wraz z premierą gry “Tomb Raider” i technologii TressFX, firmy AMD i Crystal Dynamics wyraźnie przesunęły granice realizmu w doznaniach płynących z gier komputerowych. W ciągu ostatnich kilku miesięcy firma AMD udowodniła, że program AMD Gaming Evolved jedzie na pełnym gazie, a dzisiejszy start jest świadectwem pomysłowości i innowacyjności firmy. Nasz zespół pracuje z najlepszymi twórcami gier na świecie, aby mieć pewność, że karty graficzne AMD Radeon™ HD Serii 7000 zapewniają najlepsze doznania w grach komputerowych.” - Matt Skynner, corporate vice president i general manager, AMD Graphics

Przy pracach nad TressFX wykorzystywano karty graficzne AMD Radeon HD Serii 7000. Ich architektura idealnie sprawdziła się podczas prac i pozwoliła na pełne wykorzystanie takich efektów jak High Definition Ambient Occlusion (HDAO) czy Depth of Field (DOF). Oczywiście nie znaczy to, że gra źle wyglądać będzie na równie wydajnych kartach konkurencji, choć akurat o tym nikt z AMD oczywiście nie wspominał.

"Firma AMD oraz Square Enix Studios, w tym Crystal Dynamics, mają długą, pełną sukcesów historię współpracy, która rozpoczęła się wraz z grą „Deus Ex: Human Revolution” firmowaną przez Eidos Montreal. Kontynuujemy tę ścisłą współpracę przy najnowszej odsłonie „Tomb Raidera”. Inżynierowie programu AMD Gaming Evolved i zespół Crystal Dynamics od miesięcy pracowali nad urzeczywistnieniem technologii włosów TressFX i to z pełnym sukcesem. Wierzymy, że karty graficzne AMD Radeon i architektura Graphics Core Next jest najlepszym sposobem, aby odczuć cały dynamizm realizmu, jaki stworzyliśmy w grafice Lary w Tomb Raiderze.” - Darrell Gallagher, szef studia w Crystal Dynamics


Warto przypomnieć o trwającej promocji “Nie spoczywaj na laurach: powrót”, w ramach której do kart graficznych AMD Radeon HD Serii 7900 i 7800 dołączane są kupony m.in. na nowego Tomb Raidera właśnie.

Źródło: filialdosgames.blogspot, inf. prasowa, youtube

marketplace

Komentarze

61
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Mam HD7950 więc zapewne po zakupie gry skorzystam z tego ficzera. Co do samej technologii, to może szału nie robi, ale dobrze ostatnio widzieć kilka gier z logiem "AMD gaming evolved", bo to świadczy o tym, że oprócz akcji "Nie spoczywaj na laurach", podrasowywania sterowników pod BF3 i Crysisa 3 (przede wszystkim), AMD stara się promować swoje karty i prowadzić agresywny marketing co wcześniej raczej bardziej było widoczne u NVIDII. Najwidoczniej zmiana CEO i restrukturyzacja w firmie coś tam daje. Gdyby jeszcze proce lepsze robili.
  • avatar
    U mnie na GTX 460 przy stabilnych 45-50 FPS spada na 20 a czasem niżej tak że sobie darowałem ten efekt szczególnie że trochę sztucznie to wygląda bo włosy są jakieś takie za lekkie i latają na wszystkie strony.
    Zaloguj się
  • avatar
    No niestety zbyt zasobozerne w porownaniu do efektu, jednak kazda taka nowinke witam z radoscia :)
    Odpowiednie usprawnienia, poprawa zasobozernosci i bardzo fajny bajer bedzie.
    Zaloguj się
  • avatar
    do tego efektu wykorzystano radka 7xxx a wy to probujecie odpalac na gtx 460 i sie dziwicie ze szalu nie ma. Crysis 3 nie jest dla graczy ze kartami dx 10 i trudno nie wszystko mozna miec technika idzie do przodu
    Zaloguj się
  • avatar
    i7 3770 + HD7970GHz +8gbDDR 1600 , ustawienia Ultra FHD i nie zauważyłem by cokolwiek cieło, klatkowało itd a sama gra wygląda ładniej/naturalniej niż Crysis 3. Może nie jest tak wygłaskana jak C3 ale bieganie po lesie z mgłą, przebijającym słońcem itd to po prostu coś pięknego. Polecam przełączyć na TV (47" Panaś) + 5.1 i naprawdę można się wczuć.
    ARCYDZIEŁO !! Jak stary fan TR (wszystkie przeszedłem poza AoD) bałem się że trochę ale mimo sporej ilości strzelania, gra po prostu wymiata!
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak włączyłem TressFX na I7 3770k ,gtx 460 soc i 8 giga ramu,to na ustawieniach wysokich i rozdzielczości fullHD fps spadło z 60 do 20 szok.
  • avatar
    Ogólnie to na kartach nvidii jest dużo problemów z błędami, niską wydajnością itd. Dlatego bo ostateczną wersje gry dostali dopiero w ten weekend:
    https://forums.geforce.com/default/topic/533493/geforce-drivers/nvidia-please-take-a-look-at-tomb-raider/post/3752523/#3752523
    Trzeba czekać na nowsze sterowniki.
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja mam jedno ale... Owa technologia tyczy się tylko 1 postaci i zjada 10-20 fps"ów. Więc reszta to dalej łysole albo mają mopa na głowie. Technologia ma jeszcze długą drogę, bardzo długą do przejścia... Pomysł fajny (ale kiedy będzie użyteczny?)
  • avatar
    Tu są wyniki wbudowanego benchmarka w grze

    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=131036665

    Ustawienia:
    Wszystko na maksa
    Anizotropowe x16
    FXAA
    TressFX on

    GPU: HD7970 ghz

    ALe przy SMAA klatki potrafią spaść nawet do 20 fps minimum
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja Wam powiem tak, jak na pierwszą odsłonę tej technologii, to nie jest źle!
    Takie rzeczy znacznie gorzej wyglądają w przypadku PhysX, który nie zmienił się od czasów jego pierwszych prezentacji przez firmę Ageia.
  • avatar
    U mnie na radku 7870 na i5 2500k przy ustawieniach Ultimate (czyli z włączonym efektem włosów) spadek "średniej" klatek z 57 na 45. Czyli średnia FPS spadła o 12 klatek. To sporo ale idzie grać :) Testowane na gotowym teście wbudowanym w grze.

    Jeśli jednak spojrzeć na fakty, że to tylko włosy, to wpływ na ilość klatek jest bardzo duży. Włosy może nie są jeszcze dobrze dopracowane i mają swoje bugi to jednak wygląd jest niesamowity względem zwykłych.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gra jest bardzo fajną odskocznią od nudy. Wartka akcja. Fajna bohaterka. Trochę grozy. Widać że grafika stworzona z myślą o konsolach ale na kompie wygląda cudnie. Włosy sprawiają bardzo miłe wrażenie jednak wygląda na to że nie mokną i trochę szkoda że nie pomyśleli żeby zrobić coś takiego że włosy po zmoczeniu przylegają do ciała a nie powiewają jak na reklamach. U mnie na kompie śmiga na max i tak jakby leciutko frapowało przy domyślnych ustawieniach w CCC.
  • avatar
    Ktoś powie ile spadku FPS jest na Radkach po włączeniu opcji TressFX bo u mojego kolegi na GTX 680 spada równo 10 FPS i jestem ciekaw jak się to ma na kartach AMD serii 7xxx
    Zaloguj się
  • avatar
    poswiecic polowe klatek dla wlosow na ktore sie nawet nie patrzy.....nope
  • avatar
    Dziwne bo u mnie na hd6950 w rozdziałce 1920x1080 wszystko na full (tylko antialiasing fxaa) stałe 75 fpsów a po uruchomieniu tressfx buja się od 55 do 65 fpsów.
    Zaloguj się
  • avatar
    hehe no właśnie cała ta technologia skupia się tylko i wyłącznie na głównej bohaterce a co z resztą ? No i zabranie 10 do 20 FPS grze to trochę przesada moim zdaniem muszą to jeszcze bardzo mocno dopracować.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Wygląd fajny a za grosz realistyki... Woda/deszcz/błoto czy gówno a włoski nadal piękne rozczesane i suche :D Bez komentarza... wolę oryginalny kucyk.
  • avatar
    Ciekawe co za hejtery mnie minusują i za co za to że prawdę piszę.
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Wg mnie nie ma sie czym zachwycać. Te włosy i tak są połączone a ich ruchy wyglądają nienaturalne. Myślałem, że wyjdzie im to znacznie lepiej.
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    heuheuhue ten tressfx to jakaś kpina :D od razu to wyłączyłem w diabły, ia to klasy "genius" grafika miejscami dziwna i zbugowana, ale nawet nieźle ogólnie ;]
  • avatar
    Myślałem, że tych włosów więcej będzie miała. A ilość tych można policzyć na palcach. Trochę zawiodłem się na tym tressFX, większe wrażenie zrobiło na mnie physX od nvidii jakieś 4 lata temu.
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    Gdzie jest warkocz ja się pytam?! ;P
  • avatar
    U mnie tak to wygląda (ASUS Matrix Platinum):
    http://youtu.be/gkvPKMouPpI
    1920x1080 Settings: MAX Antialiasing: FXAA
    ASUS 7970 MATRIX PLATINUM @ 1285Mhz/6850Mhz
    intel Q9650@4,1Ghz
    4Gb ram