Laptopy

Toshiba wymienia wadliwe baterie w laptopach Portégé, Satellite i Tecra

przeczytasz w 1 min.

Problem ma dotyczyć ponad 100 000 egzemplarzy sprzedawanych głównie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Toshiba bateria do laptopa

Koncern Toshiba rozpoczął program wymiany wadliwych baterii w laptopach z linii Portégé, Satellite i Tecra. Problem ma dotyczyć ponad 100 000 urządzeń sprzedawanych głównie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Jak wskazuje serwis Ubergizmo, problem dotyczy litowo-jonowych akumulatorów produkcji firmy Panasonic, które są podatne na przegrzanie i w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do poparzenia lub nawet pożaru. Wadliwe egzemplarze znalazły zastosowanie w 39 różnych modelach z serii Portégé, Satellite i Tecra sprzedawanych od czerwca 2011 roku do stycznia 2016 roku.

Jak rozpoznać baterię z wadliwej serii? Wystarczy zerknąć na naklejkę po wewnętrznej stronie modułu - oznaczenia modeli zagrożonych przegrzaniem rozpoczynają się od „G71C”. Można także skorzystać ze specjalnego oprogramowania, które ustali z jaką wersją mamy do czynienia (do pobrania z tej strony).

Jeżeli w naszym laptopie znalazła się wadliwa bateria, to przede powinniśmy ją zdemontować i działać na zasilaniu sieciowym (do momentu przysłania poprawnie działającego egzemplarza - po wypełnieniu formularza na wyżej wymienionej stronie).

Źródło: Toshiba, CPSC, Ubergizmo

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    CrisPL
    1
    Ech.. A już myślałem, że wymienię w ten sposób baterię na nową. Ale moja jest w porządku :
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Kup popsutą G71C i wymień
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        witam serdecznie...
        ja dopiero dzisiaj podczas aktualizacji mojego satellite C55-A zakupionego w USA zorientowałem się o możliwości wymianu baterii, a raczej o niemożliwości gdyż po wnikliwym sprawdzeniu numerów seryjnych oraz modelów baterii jak i laptopa zgodnie x instrukcjami na stronie producenta, która ma służyć temu całemu bałaganowi z wadliwymi bateriami dowiedziałem się że moja bateria jest ok. bateria padła(przegrzała się) praktycznie na samym początku.dodam,że numer seryjny baterii to G71C000JR110 czyli ten który bezsprzecznie jest wadliwy. zastanawiam się jak taka globalna firma jak Toshiba może tak postępować z uczciwymi klientami.czuję się oszukany.apeluje do wszystkich którzy, mają ten sam problem jak ja zróbmy coś z tym gdyż support na stronie to jakaś kpina. podpisuję się pod tym co napisała przede mną koleżanka o nicku"stoya"cała akcja jest wybitnie propagandowa, ale ja jestem tak zdeterminowany,że jak będzie trzeba naucz sie japońskiego i napiszę do samego prezydenta Toshiba Co. jak będzie trzeba. proszę o kontakt na [email protected]