Technologie i Firma

Handel w internecie: Jakie oprogramowanie do sprzedaży detalicznej?

przeczytasz w 2 min.

Multichannel, omnichannel, grywalizacja, sprzedaż mobilna, Big Data. To niektóre z trendów, jakie pojawiły się wraz z rozwojem sprzedaży detalicznej.

Digitalizacja rynku  sprzedaży

Dzisiejszy e-commerce to nie konkurencja sklepów stacjonarnych, tylko ich uzupełnienie. Właściciele sklepów mogą zmienić swoje podejście do procesu sprzedaży. Pierwszym krokiem może być wybór oprogramowania do zarządzania sprzedażą detaliczną oraz integrujący pracę system ERP taki jak Microsoft Dynamic NAV.

Chociaż handel jest równie stary jak sama ludzkość, nie oznacza to, że rynek się nie zmienia, a sprzedawcy mogą biernie czekać na to aż ktoś zrobi u nich zakupy. Cena, chociaż ważna, przestała być najważniejszą cechą wybieranego produktu. Współczesny klient oczekuje zarówno jakości produktu, jak i obsługi klienta. To jednak nie oznacza wyłącznie uśmiechniętej pani za ladą. Zakupy robi się teraz przez internet, także ten mobilny. A więc z każdego miejsca, o dowolnym czasie. Do tego dochodzi personalizacja przekazu.

Skończyły się czasy, kiedy proces zakupowy polegał na szybkim dokonaniu zakupu. Współczesny, inteligentny klient szuka, monitoruje ceny, porównuje. Często decyduje się na sprawdzenie produktu w sklepie stacjonarnym, a zakupu dokonuje w sklepie internetowym. Sprzedawcy muszą zdawać sobie z tego sprawę. Muszą dostrzegać kierunki, w których zmienia się współczesny rynek oraz podążać za nimi. Tylko wówczas są w stanie zapewnić rzeszę zaufanych i lojalnych klientów.” – mówi Daria Widerowska, Menadżer Marketingu, IT.integro.

Jakie oprogramowanie do sprzedaży detalicznej?

Na co należy zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie do sprzedaży detalicznej? Twórcy LS Retail zauważyli, że współczesny retail tworzy kilka kluczowych trentów. To one zapewnią twojej firmie wysoką sprzedaż i sprawią, że klienci będą wracać. Nowe trendy koncentrują się głównie na nowoczesnej technologii oraz dostępności do rozwiązań mobilnych:

  • Wszech- i wielokanałowość stanie się nieodzowną częścią działalności handlowej. Klienci będą chcieli dokonywać zakupów przy pomocy urządzeń mobilnych, za pośrednictwem Internetu, a także tradycyjnie – w sklepie stacjonarnym.
  • Kluczowe znaczenie w zakupach detalicznych będą odgrywały urządzenia mobilne.
  • Gwałtownie zwiększy się sprzedaż za pośrednictwem Internetu.
  • Wzrośnie znaczenie analiz umożliwiających rozpoznanie trendów i zachowań klientów.
  • Coraz więcej detalistów będzie decydować się na przeniesienie swojej infrastruktury informatycznej na platformę chmurową udostępnianą przez dostawców usług chmurowych.
  • Wzrost konkurencji w branży detalicznej spowoduje większe oczekiwania w zakresie wskaźników zwrotu z inwestycji i kosztów utrzymania systemu IT.
  • Sieci handlowe zastąpią własne, bardzo specyficzne rozwiązania standardowymi aplikacjami przeznaczonymi dla branży handlowej.

Jednym z ciekawych rozwiązań jest system LS Nav, z którego korzysta 50 tys. sklepów. To oprogramowanie współpracuje z ERP Microsoft Dynamics Nav, pozwalające użytkownikom na dostęp do różnych obszarów oprogramowania ERP, takich jak finanse, sprzedaż, marketing, zarządzanie magazynem i usługi.

Podczas dokładnej analizy wachlarza rozwiązań ocenialiśmy: bogactwo funkcjonalności, stabilność, skalowalność, elastyczność w rozbudowie oraz nakłady finansowe potrzebne do implementacji i utrzymania nowego systemu. Nasz wybór padł na Microsoft Dynamics NAV uzupełniony o moduł LS NAV” -mówi Krzysztof Nitsch, Pełnomocnik Zarządu, Marketing Investment Group.

System ERP w branży sprzedaży detalicznej

Systemy ERP pozwolą pracownikom twojej firmy na zintegrowaną kontrolę wszystkich procesów zachodzących w obrębie organizacji. Z perspektywy przedsiębiorstwa zajmującego się sprzedażą, ważne jest zapewnienie klientowi dostępu do wszystkich ofert oraz promocji, niezależnie od tego czy kupuje w sklepie stacjonarnym czy internetowym. E-commerce musi być dostępny z każdego miejsca i urządzenia, a produkt dostępny fizycznie i wirtualnie. Takie rozwiązanie zapewni skalowany system, automatyzujący zarządzanie dostępnością towaru.

Microsoft Dynamics NAV zapewnia prostotę użytkowania, szybkie wdrożenie oraz pełne wsparcie bieżących i przyszłych wymagań branży handlowej. System Microsoft Dynamics NAV jest już wykorzystywany jako oprogramowanie ERP przez ponad 117.000 klientów, w tym przez 3.500 firm z branży sprzedaży detalicznej.

Źródło: IT.integro.pl

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    serwus
    0
    oprogramowanie do sprzedaży w sklepie oferuje firma insoft z Krakowa. INSOFT