Internet

Twórca „wyskakujących okienek” przeprasza internautów

przeczytasz w 1 min.

„Przepraszam” – napisał Ethan Zuckerman, autor oryginalnego kodu reklamy w formie wyskakującego okienka – „nie mieliśmy złych intencji”.

Zuckerman sorry

Po dwudziestu latach, w których reklamy w formie wyskakujących okienek (pop-up) skutecznie psują humor internautów (niekorzystających z AdBlocka) każdego dnia na całym świecie, ich twórca postanowił przeprosić. 

Ethan Zuckerman – autor oryginalnego kodu reklamy w formie wyskakującego okienka – przypomniał niedawno, że wszystko zaczęło się w 1994 roku. Programista pracował wówczas dla Tripod przygotowując treści i usługi dla absolwentów uczelni. Próbowali każdego modelu biznesowego, w tym reklam. 

Zuckerman wspomina, że jedna z głównych firm z branży motoryzacyjnej (nie ujawniając która), kupiła przestrzeń reklamową. Zamiast standardowego zamieszczenia reklamy w boksie, Zuckerman napisał kod, który skutecznie oddzielał ją od treści artykułów – zapoczątkował formę wyskakujących okienek.

„Przepraszam” – napisał Zuckerman, – „nie mieliśmy złych intencji”.

W swoim tekście dla The Atlantic Zuckerman dodał, że był zaskoczony faktem, jak szybko rozprzestrzeniła się moda na wyskakujące okienka. 

Czy internauci wybaczą Zuckermanowi?

Źródło: SlashGear

Komentarze

49
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dazuo
    58
    Zukcerman, Zuckerberg... Każdy "ulepsza" nasze życie.
    • avatar
      Konto usunięte
      40
      Teraz jeszcze Macromedia i Adobe powinni przeprosić za największą zakałę technologiczną wszechczasów - flash'a i Oracle za lipną Javę.
      • avatar
        Renji
        19
        Nie ma co mu wybaczać. Nie jego wina, że coś co stworzył jest nadużywane i denerwuje innych. Jak tak to kałasznikow powinien cały świat przejść na klęczkach przepraszając. To tak jak z bronią, nie ona jest wina a ci co jej używają.
        • avatar
          Qpers
          9
          NAJGORSZE są pływające reklamy, które na złość poruszają się, by nie dało się ich natychmiast zamknąć krzyżykiem. To powinno być karalne!
          • avatar
            Konto usunięte
            8
            Niech Benchmark lepiej usunie(zamieni) ta wyskakujaca ramke "zobacz rowniez" bo na tablecie czy smartfonie jest to strasznie irytujace, zwlaszcza przy zoomowaniu strony.
            • avatar
              Konto usunięte
              6
              Na całe szczęście jest AdBlock. A Ci którzy nie używają tego genialnego dodatku, niech żałują. Dla chcącego nic trudnego. Czy to naprawdę aż takie trudne (nawet dla emeryta) wpisać w googlach "Jak zablokować reklamy w internecie?"
              • avatar
                Aziczek
                4
                Facet wie co pisze, ten kawałek kodu ze smile :) (czy jak to się pisze) rozrósł się niebotycznie... Nikomu nie chciał zaszkodzić a wyskakujące reklamy mamy nawet tu :(
                • avatar
                  mjwhite
                  3
                  a kiedy benchmark przeprosi za wyskakujące okienka? ;)
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    -1
                    Nie wybaczamy...he
                    • avatar
                      piccardo
                      -2
                      Co z tego że przeprasza :D teraz powinien napisać kod który zniszczy ten wynalazek. Reklama w dzisiejszych czasach jest dosłownie nie jednokrotnie przymusowa co skutkuje tylko tym że bardziej nienawidzimy właśnie reklam a nawet produktów w ten sposób reklamowanych. Gratuluje debilom za antyreklamę za którą my konsumenci na dodatek musimy płacić.
                      • avatar
                        brtsh
                        0
                        Nagrodź nas za dobrą robotę,

                        wyłącz blokowanie reklam na benchmark.pl
                        na na na na na ;p