Ciekawostki

Uber wprowadzi przycisk „paniki” po wydarzeniach w Indiach

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2015-02-08

Dodatkowa funkcja w aplikacji zapewniać ma większe bezpieczeństwo.

Uber Indie

Uber nazywa siebie usługą współdzielenia przejazdów. W rzeczywistości jednak jest czymś bardziej w rodzaju dobrze zorganizowanej i nowoczesnej usługi taksówkarskiej. Zapewnia szybkie, w dużej mierze bezproblemowe i jednocześnie stosunkowo tanie przejazdy. Ma jednak także swoje wady – być może pamiętacie sytuację z Indii sprzed kilku miesięcy, kiedy to kobieta oskarżyła kierowcę Uber o molestowanie seksualne. Wady są jednak po to, by je likwidować i taki też zamiar mają właściciele firmy. Dlatego już wkrótce w aplikacji pojawi się przycisk „paniki” (panic button), który pozwoli klientowi wysłać ostrzeżenie do lokalnej policji w przypadku zagrożenia. Na początku – w Indiach właśnie.

Hinduski rząd domagał się, by w samochodach Uber pojawiły się przyciski, które klienci mogliby w razie potrzeby wcisnąć. Przewoźnik powiedział jednak, że to niemożliwe. W związku z tym pojawiły się pytania o to, dlaczego Uber chce tylko wprowadzić dodatkową funkcję w aplikacji. Poniżej możecie zapoznać się z odpowiedzią firmy:

Jako firma technologiczna, Uber nie posiada samochodów ani nie zatrudnia kierowców. Współpracujemy z niezależnymi wykonawcami, którzy posiadają odpowiednią, rządową licencję na wykonywanie przewozów komercyjnych. Oznacza to, że ci kierowcy mogą bez problemu pracować także z innymi operatorami.

Wyobraźcie sobie, że wchodzicie do samochodu kierowcy, który współpracuje z czterema platformami. Jego lub jej samochód musiałby zatem mieć cztery fizyczne przyciski „paniki”. W stresowej sytuacji klient musiałby wybrać przycisk odpowiedniego operatora, aby uzyskać pomoc na czas. Mamy 25-procentową szansę na sukces, a decyzja musi być wykonana w ułamku sekundy.

Oprócz powodowania zamieszania, fizyczne przyciski są też podatne na zużycie oraz usterki mechaniczne. Nie ma sposobu na to, by zapewnić utrzymanie ich w dobrym stanie we wszystkich samochodach w mieście.

Nowa funkcja zostanie wprowadzona do aplikacji już 11 lutego. Początkowo dostępna będzie wyłącznie w Indiach, ze względu na duży nacisk. Z czasem prawdopodobnie trafi też do pozostałych krajów.

Źródło: Neowin, Engadget, Uber

marketplace

Komentarze

15
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    nie rozumiem, dlaczego zmuszają Uber do wprowadzania takiego przycisku. Gdyby do opisywanej sytuacji doszło w zwykłym taxi to też kazaliby montować? Gość który popełnił przestępstwo powinien zostać osądzony, skazany i tyle.
    Zaloguj się
  • avatar
    Fajna opcja będąca alternatywą dla taksówek. Jak się zarejestrujcie to dostajecie 20 zł na pierwszy przejazd! Jbc pytajcie w komentarzu lub priv. https://www.uber.com/invite/oi17e
  • avatar
    Uber powinno definitywnie zostać zakazane w Polsce jak w niektórych krajach!!!
    Zaloguj się
    -3