Na topie

3DMark wzbogaci się o dwa nowe testy - znamy pierwsze szczegóły

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Benchmarki

Kategoria: Komputery Oprogramowanie Benchmarki Tematyka: 3DMark

UL jeszcze w tym roku planuje wprowadzić do pakietu dwa nowe testy, które sprawdzą się w różnych scenariuszach.

  • 3DMark wzbogaci się o dwa nowe testy - znamy pierwsze szczegóły
A A

Niedawno pisaliśmy, że firma UL (dawniej Futuremark) planuje wprowadzić kolejny test do benchmarka 3DMark. Znamy już więcej szczegółów na ten temat.

Jak się okazuje, w planach producenta jest nie jeden, ale dwa nowe testy – każdy docelowo sprawdzi się w innych zastosowaniach.

3DMark Night Raid

3DMark Night Raid to test wykorzystujący DirectX 12, który został opracowany z myślą o laptopach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych ze zintegrowanym układem graficznym. Podobno sprawdzi się również z nowymi urządzeniami napędzanymi przez układy ARM.

Oprócz tego w planach producenta jest również drugi test, który ma prezentować działanie technologii ray tracing (jego nazwa jeszcze nie została określona). Benchmark jest tworzony przy współpracy firm biorących udział w programie Benchmark Development Program (m.in. AMD, Intel i Nvidia) i ma ruszyć na każdym sprzęcie obsługującym DirectX Ray Tracing API.

Night Raid ma zostać udostępniony na początku października. Na test z ray tracingiem poczekamy do czwartego kwartału tego roku. Czekacie? Bo my tak! :)

Źródło: UL

Odsłon: 3733 Skomentuj newsa
Komentarze

17

Udostępnij
  1. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-09-20 20:22

    W końcu jakiś soft żeby realnie przetestować wydajność RTX-ów w ray tracing.

    Przez to że Nvidia niczego nie chce mówić o wydajności i trzyma za **** wszystkich programistów oraz producentów sprzętu ich chorym NDA dalej nie wiadomo czy taka 2080Ti pociągnie real time RT w 1080p.

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-21 09:23

      to jest tylko test, nic więcej, a zachwyt że aż ziemia pęka w szwach :D

      Skomentuj

  2. DragonRed
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-09-20 20:32

    Nvidia już ma swojego asa żeby jednostki Tensor Core też mogły brać udział w grach.
    Pięknie to widać na przykładzie gier , które tryb antyaliasingu o nazwie DLSS będą miały.
    Wydajność konstrukcji starszych po prostu nie ma szans w konfrontacji z tym.
    Szczerze nie myślałem o takim skoku technologicznym w architekturze ich GPU patrząc na to z jakiej litografii korzystają jeszcze.
    Ten test mówi wiele jak daleko w grach będą niedługo modele takie jak GTX 1080 i GTX 1080Ti pod względem fps.
    https://zapodaj.net/6614020e05192.png.html

    Skomentuj

    1. Wulfen4
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-09-20 20:52

      Tak tylko jakość obrazu jest jednak odrobinkę słabsza niż bez DLSS.

      Skomentuj

      1. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2018-09-20 20:55

        Jak ty nie widzisz róznicy miedzy szachownicą a natywem, a nagle widzisz różnice w ostrości miedzy DLSS a natywem....buahahahahahahahahahahahhahahaha co za eunuch buahahahahahahah
        Ależ piecze, co buahahahahahahahahahahahahahahahahaha

        Skomentuj

        1. Wulfen4
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-09-20 22:25

          No właśnie to ty robisz z siebie pośmiewisko, bo najpierw twierdzisz jaki to straszny obraz ma rendering szachownicowy, a jak podobne techniki pojawiają się na pc nagle stają się dla ciebie objawieniem.
          Jak to jedna osoba trafnie powiedziała:
          PC gamers:
          Fake 4k on consoles? Wow what a joke.
          Fake 4k on PC: Wow this technique is so advanced!

          Dla mnie czy to DLSS czy szachownica(jak w horizon zero dawn) są w zupełności wystarczające(+tworzenie realizmu w bravi) i bez siedzenia z nosem w ekranie i analizowaniem nie widać różnic między natywnym 4k.
          No ale ty zawsze narzekałeś na rozdzielczości poniżej 4k a teraz nagle stałeś się zwolennikiem 1440p skalowanym do 4k.

          Skomentuj Historia edycji

          1. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-20 23:21

            Ty to jesteś serio śmieszny troll :D
            Teraz pewnie bedziesz latał po forach i wmawiał sobie że rozciaptana szachownica daje tak samo dobry ostry obraz jak DSLL buahahahahahahahahahahahahahahha
            Niech do ciebie dotrze w końcu ślepy niebieski fanbojku, że gdyby ta rozciaptana szachownica na PS4Pro dawała tak dobry obraz jak DSLL , gdzie ciezko go odróżnić od natywnego 4K, to nie musiałbyś sie ośmieszać podkrecaniem jakiś suwaków w tworzeniu realizmu i już dawno Digital Foundry obwieściłoby że nie widzi praktycznie róznicy w ostrości obrazu między natywnym 4K (tak jak przy DSLL).
            A tak przy każdej grze analizowanej przez DF tego szachwnicowego badziewia na Ps4Pro, ciągle powtarza się tylko słowo "blurry,blurry,blurry". Jakoś nie słysze żeby przy analizie DSLL to samo powtarzali.

            Skomentuj Historia edycji

          2. Wulfen4
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-09-21 20:00

            masz porównanie

            DLSS
            https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/dlss/1_DLSS.jpg

            szachownica z horizon
            https://abload.de/img/horizonzerodawn_20170wrx73.png


            "jak DSLL , gdzie ciezko go odróżnić od natywnego 4K"

            Weź mnie nie rozśmieszaj :D

            natywne 4k
            https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/dlss/1_noAA.jpg

            DLSS
            https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/dlss/1_DLSS.jpg

            DLSS wcale nie gubi detali i nie rozmywa obrazu ;) Powtórz 1000 razy żeby zagiąć rzeczywistość :)




            Skomentuj Historia edycji

          3. bleblebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-22 05:48

            Wulfen4

            "Faktycznie włączenie techniki wygładzania krawędzi DLSS"

            Ptasi móżdżku. Ty chyba nie wiesz co to jest wygładzanie krawędzi.


            Skomentuj

          4. Wulfen4
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-09-22 18:55

            bleblebleble
            przy włączonym dlss w ff XV obraz renderowany jest w mniejszej rozdzielczości, dlatego chodzi nawet lepiej niż bez żadnego aa.

            Skomentuj

          5. bleblebleble
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-09-22 19:58

            Wulfen4

            Nie wiem skąd wziąłeś takie brednie, ale jak bazowałeś z tych skrenów z PCLabu to możesz sobie je wsadzić.

            W DLSS jest bardziej ostre otoczenie a w TAA i noAA samochód.

            DLSS

            https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/dlss/1_DLSS.jpg

            TAA

            https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/dlss/1_TAA.jpg

            noAA

            https://pclab.pl/zdjecia/artykuly/stilgarus/2018/wrzesien/rtx/dlss/1_noAA.jpg

            Skomentuj

          6. Wulfen4
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-09-30 21:06

            "Nie wiem skąd wziąłeś takie brednie"

            Przy liczeniu pikseli rozdzielczość wychodzi ok 1440p z włączonym DLSS. Myślisz że dlaczego jest taka poprawa płynności?
            Zdjęcia które wrzuciłeś mówią same za siebie. W porównaniu do natywnego 4k obraz z DLSS rozmywa się dość istotnie.

            Skomentuj

          7. gormar
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-10-02 17:56

            Zrzuty ekranu, które wrzuciłeś nie nadają się do porównania. Ktoś zapomniał wyłączyć głębię ostrości (DOF) i do tego w obu ujęciach skierowana jest ona w inne miejsce.
            Porównaj tablicę rejestracyjną samochodu a później klif za samochodem.

            Skomentuj

  3. Balrogos
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-09-20 22:35

    Wole benchmarki Unigine, te 3DMarkowe od dluzszego czasu sa dla oka brzydkie i nie widac tej zaawansowanej grafiki. W Unigine dodatkowo mamy swobodny tryb "zwiedzania" benchmarka :)

    Skomentuj

    1. gormar
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-09-21 22:54

      Za czasów początków 3D Marka również był dostępny tryb swobodny. Do tej pory pamiętam jaką frajdę sprawiało strzelanie rakietami do krowy ;).

      Skomentuj

  4. bleblebleble
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-09-21 13:14

    Wulfen4, piotreeeek.

    Oboje się kpmpromitujecie bo DLSS to jest wygładzanie krawędzi jak FSAA, MSAA, CSAA, FXAA i nie ma nic wspólnego z upscalingiem.

    Skomentuj

    1. gormar
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-09-21 23:01

      Spokojniej z oskarżaniem o kompromitację, gdyż z tego co wiem na temat możliwości sieci neuronowych w zakresie ulepszania obrazu, podejrzewam że przy DLSS "rekonstruowana" jest scena w wyższej rozdzielczości a dopiero później skalowana do rozmiaru wyświetlacza.

      Wtedy wszyscy będą mieli rację ;).

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!