Na topie

3DMark z obsługą ray tracingu – UL zapowiada nową wersję benchmarka

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Benchmarki

Ray tracing ma być przyszłością gier komputerowych, ale jego obsługa wymaga sporych zasobów sprzętowych. Wkrótce będziemy mogli sprawdzić jak nasz komputer radzi sobie z nową technologią.

  • 3DMark z obsługą ray tracingu – UL zapowiada nową wersję benchmarka
A A

Wygląda na to, że Raytracing powoli zaczyna się zadomawiać w świecie gier komputerowych (również za sprawą nowych kart graficznych Nvidia GeForce RTX 2000, które oferują sprzętowe wsparcie dla funkcji Real-time Ray Tracing). Firma UL (dawniej Futuremark) zapowiedziała więc wydanie nowej wersji benchmarka 3DMark, który będzie mógł wykorzystać potencjał nowej technologii.

Funkcja Real-time Ray Tracing pozwala w czasie rzeczywistym renderować cienie, odbicia czy okluzję otoczenia, co powinno przełożyć się na bardziej realistyczną jakość animacji w grach (w praktyce może być z tym różnie, co potwierdzają pierwsze prezentacje z targów Gamescom 2018). Do tej pory obsługa technologii wymagała sporych zasobów sprzętowych, ale rewolucję przyniosły akceleratory GeForce RTX 2000 wyposażone w dodatkowe jednostki RT.

Zapowiedziany benchmark będzie bazował na teście Time Spy, ale producent zaimplementuje w nim obsługę technologii DirectX Raytracing (jednej z nowych funkcji DirectX 12, która pojawi się w systemie Windows 10 w wersji Redstone 5). Na nowy tryb będziemy musieli poczekać do końca września, ale już teraz możecie zobaczyć jego demo.

Źródło: Guru3D

Odsłon: 4539 Skomentuj newsa
Komentarze

68

Udostępnij
  1. owatanka
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-25 12:19

    rozdzielczosc 1920x1080 i spadki animacji ponizej 30 fps czy tak ma wygladac przyszlosc PCMR wedlug nvidi?

    Skomentuj

    1. jeomax.co.uk
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2018-08-25 12:53

      Zawsze miales w najnowszym smarku stale 60 FPS ? Lol..

      Skomentuj

      1. owatanka
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-25 13:48

        Jeszcze nie mialem karty graficznej za 5500zl ktora ma spadki do 30 fps przy full hd.

        Skomentuj

        1. blebleble
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-25 14:32

          I jeszcze nigdy nie miałeś karty graficznej która obsługuje Ray Tracing.

          Teraz się skup bo możesz doznać szoku.

          Ray Tracing będzie można wyłączyć żebyś miał 4K 60 fps :)

          Tak samo jak inne opcje graficzne do tej pory.

          Skomentuj

          1. pablo11
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-08-25 14:56

            Problem polega na tym, że gra bez raytracingu będzie wyglądać słabo. Dużo słabiej niż konkurencja bez tej opcji. To jest właściwie problem. Że gra nawet z raytracingiem będzie wyglądać gorzej, niż te, które były do tej pory były produkowane bez tego efektu. Bo raytracing żre zasoby, więc trzeba ograniczyć modele, poniżej dzisiejszych standardów.

            Skomentuj

          2. blebleble
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-25 15:36

            pablo11

            Skąd masz takie info?

            Skomentuj

          3. owatanka
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2018-08-25 14:58

            Teraz ty sie skup ale bardzo mocno bo mozesz przeoczyc jakis szczegol jestes gotowy?

            "Kazda karta graficzna obsluguje raytracking" jeszcze nie spadles z krzesla to teraz uwaga "kazdy procesor obsluguje raytracking"

            Pierwsza gra z obsluga raytrackingu byla Quake Wars: Ray Traced.

            Ale spokojnie wez gleboki oddech i najlepiej jakies srodki uspokajajace bo mozesz dostac zawalu

            https://www.youtube.com/watch?v=oLte5f34ya8

            playstation 3 z raytrackingiem w czasie rzeczywistym toc to szok.

            "Teraz się skup bo możesz doznać szoku.

            Ray Tracing będzie można wyłączyć żebyś miał 4K 60 fps :)

            Tak samo jak inne opcje graficzne do tej pory."

            Czyli place premium extra z ficzer ktorego nie uzywam? no to faktycznie szok.

            Skomentuj

          4. blebleble
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-25 15:31

            owatanka

            To teraz doznasz jeszcze większego szoku.

            Jak sam zauważyłeś (albo i nie) na tym filmie są połączone 3 PlayStation3. Zresztą zobacz opis pod filmem.

            "IBM Interactive Ray-tracer (iRT) wykorzystujący trzy Sony Playstation3 (PS3)

            do renderowania modelu, który jest 75x bardziej skomplikowany niż te używane w dzisiejszych grach.

            Ray-tracing jest techniką renderowania używaną w przemyśle filmowym i jest uważana za skomplikowaną dla dzisiejszych systemów gier.

            Kod został napisany przy użyciu IBM Cell SDK 2.0 w Linuksie.

            iRT jest w pełni skalowalny i wymaga obsługi tylko jednej celi SPE. Więcej PS3 = więcej SPE = większa częstotliwość odświeżania klatek.

            Wszystkie obrazy są co najmniej 720p 4x wielopróbki, z dynamicznymi źródłami światła, proceduralnie generowaną atmosferą i dynamicznymi cieniami.

            I tak masz rację każdy procesor obsługuje Ray-Tracing bo to kwestia programu i to demo jest doskonałym przykładem. Im więcej dodanych PlayStation 3 tym więcej klatek na sekundę.

            Zobacz ile klatek na sekundę jest wyświetlanych przy połączeniu 3 PS3.

            1- 2 klatki na sekundę.

            Do tego zauważ że jest tylko jeden model (samochód) od którego odbija się światło. Porównaj to z tym demem gdzie światło odbija się nie od jednego modelu ale od kilku modeli wielokrotnie.

            i do tego jeszcze rozdzielczość 720p.


            Pisząc "obsługuje Ray Tracing." miałem na myśli (tak jak i jest to reklamowane) o możliwość wyświetlania w czasie rzeczywistym ale nie 1 klatki na sekundę tylko 30 i więcej w FullHD.

            Napisałeś:

            "Czyli place premium extra z ficzer ktorego nie uzywam? no to faktycznie szok."


            O czym ty bredzisz?

            Jak ci nie pasuje FullHD to wyłączasz Ray-Tracing i masz 4K.

            Jak chcesz 4k z Ray-Tracing to sobie połącz w SLI dwie RTX2080Ti.

            Według twojego toku rozmawiania to gdy wyłączy się Ray-Tracing dalej będzie FullHD i 30 klatek tylko bez Ray-Tracingu bo tylko to jest dodane.

            Głupi jesteś jak but.

            Skomentuj Historia edycji

          5. owatanka
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 17:06

            "Głupi jesteś jak but." no ladne podsumowanie w komentarzu ale jak sie nie ma argumentow to tak wychodzi.

            Hah widze ze ladnie sobie usprawiedliwiasz PR nvidi , tak wiec kupiles monitor 4k i grasz w full HD 30fps max detale , albo wylaczasz opcje za ktora doplaciles ekstra premium i masz 4k 60 fps max detale , albo trzecia opcja jak zauwazyl pablo11 ustawiasz 4k i detale na minimum plus raytracking czy widzisz do czego zmierzam?

            Kupujesz najmocniejsza karte graficzna na rynku za ktora trzeba mocno przeplacic i nawet na zagranicznych portalach uzytkownicy pisza ze jest duzo za drogo w stosunku do tego co oferuje rtx 2080ti i mimo to nie mozesz ustawic opcji graficznych na maxa bo albo zrezygnujsz z raytrackingu albo z rozdzielczosci albo z detali.

            W swoim czasie w grze crisis grafika byla bardzo ladna i szczegolowa bila na leb wszystkie inne gry i latwo bylo odroznic taka gre od innych na rynku przez dlugi czas byla wyznacznikiem jakosci grafiki i wymaganiami wgniatala w ziemie kilka generacji kart graficznych , dzis dostajemy gre z odblaskami ktorych podczas gry mozna nawet nie zauwazyc a te odblaski zuzywaja lwia czesc mocy obliczeniowej karty czy widzisz tu postep czy regres?

            Przypominam ci ze algorytmy do raytrakingu pojawily sie 50 lat temu!

            Skomentuj

          6. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 18:43

            owatanka

            Grafika 3D też pojawiłą sie 50 lat temu. A kiedy pojawiły się gry 3D?

            Loty w kosmos pojawiły się 60 lat temu. A jakoś nie każdy może latać w kosmos. Czemu?

            Jesteś głupszy niż but.

            A do tej pory jak chciałeś grac w 4K 60 fps to co robiłeś? Widzisz do czego zmierzam?

            Jesteś głupszy niż but.

            "Producent chwali się, że GeForce RTX 2080 zagwarantuje co najmniej 60 fps we wszystkich nowych grach uruchomionych w jakości 4K i najwyższych ustawieniach graficznych (wliczając w to technikę HDR)."

            http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-rtx-2080-porownanie-wydajnosci-do-geforce-gtx-1080.html

            Jesteś głupszy niż but.

            Czyli Nvidia nie dodała większej liczby Jednostek cieniujących,teksturujących,rasteryzujących względem Wcześniejszej genercji?

            Nie wprowadziła nowych pamięci GDDR6 zwiększających Przepustowość pamięci i Taktowanie pamięci?

            Nie dodałą złącze USB typu C do obsługi interfejsu VirtualLink (do podłączenia gogli VR)?

            Nie dodałą nowych jednostek Tensor do obliczeń związanych ze sztuczną inteligencją, które znajdują zastosowanie w renderowaniu DLSS?

            Nie wprowadziła nowej techniki wygładzania krawędzi Adaptive Temporal Antialiasing (ATAA)?

            Nvida dodałą TYLKO Ray-Tracing ! ! !


            Jesteś 1000 razy głupszy niż but.

            Skomentuj

          7. r_e_s_e_t
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-25 18:39

            @blebleble Raytracing jest typowo wektorowy więc CPU z PS3 dobrze się do tego nadawał w pradawnych czasach. Intel zrobił coś podobnego i np. masz raycaster AVX Embree, który daje solidną poprawę wydajności w profesionalnych renderach. Jednak ma ograniczoną precyzję i powoduje artefakty przy bardzo szerokim FOV.

            Przy wykorzytaniu raytracing'u nie ma absolutnie żadnej różnicy czy światła są dynamiczne, czy nie. To są relikty z czasów wypalanego GI. Jedynie liczba odbić, odszumianie i charakterystyka sceny mają wpływ na wydajność.

            W grach modele są cały czas dość słabe i nikt nie będzie ich pogarszał dla wydajności raytracing'u. Większy wpływ na wydajność ma projekt sceny, niż geometria.

            Skomentuj

          8. blebleble
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-25 19:14

            Śledzenie promieni. Jak sama nazwa wskazuje każdy promień jest śledzony. Żeby była dobrze wygenerowana scena tych promieni musi być bardzo dużo. A żeby obliczyć te wszystkie promienie w czasie rzeczywistym musi być bardzo duża wydajność obliczeniowa.

            Jeśli sprzęt jest za słaby można zmniejszyć ilość obliczanych promieni, ale wtedy pojawią się ziarno.

            Architektura Turing nie jest na tyle wydajna żeby obliczać tak dużo promieni i jak powiedział Jen-Hsun Huang na prezentacji

            cytuje z pamięci: "Odpowiednia moc obliczeniowa pojawi się dopiero za jakieś 10 lat. Nie mogliśmy tyle czekać"

            I właśnie dlatego stworzyli jednostki Tensor do obliczeń związanych ze sztuczną inteligencją by na bieżąco usuwać ziarno z sceny.

            Skomentuj

          9. owatanka
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 20:35

            @blebleble Triggered? Y u mad? :>

            Kazdy mierzy wlasna miara a skoro ty porownujesz sie do butow wiec musisz miec jakis kompleks moze gdy rozdawali inteligencje stales w kolejce po lody , nie bede wnikal...

            Mam nadzieje ze wiesz iz poprzednia generacja byl titan V architektura Volta na jej bazie powstal wlasnie wyzej wymieniony titan V , Quadro GV100 oraz Nvidia Titan V CEO Edition.

            Najnowsza architektura nvidi jest Turing czyli karty serii rtx 2xxx lekko przyciete wersje volty z dodanymi rdzeniami RTx.

            Volta 12nm "titan v"
            SP 5120 / TMU 320 / RoP 96 / tensor 640 / SM 80 / L2 cache 6mb / 12 GB ram / nvlink

            Turing 12nm "2080ti"
            SP 4352 / TMU 272 / RoP 88 / tensor 544 / SM 68 / L2 cache 6mb / 11 GB ram / nvlink / rdzenie RTx.

            Jakos jak tak patrze to niewiele zmienili w architekturze turing a nawet troche ujeli , tak wiec moze poczytaj wiecej zanim cos napiszesz i pilnuj swoich butow bo moga kiedys zostac twoim szefem w pracy hehe.

            Skomentuj

          10. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 21:12

            owatanka

            Ty masz chyba styropian zamiast mózgu.

            Czy artykuł i rozmowa dotyczy zastosowań pro?

            NIE.

            Dotyczy rynku gamingowego.

            Jaka architektura była w rynku gamingowym? Volta?

            Jesteś głupszy niż but.

            Turing to także Quadro a nie tylko RTX 2xxx znaFco generacji.

            Skomentuj Historia edycji

        2. jeomax.co.uk
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-08-25 23:51

          No to zdecyduj sie, czy chcesz grac, czy mowimy o smarku. Widze, ze jestes mlodym uzytkownikiem i nie pamietasz ani 3DMarka 2000:

          https://www.youtube.com/watch?v=PPPVU3mjcmQ

          ani faktow, ze te benchmarki ubijaly kazda, nawet najszybsza owczesnie karte (w slawnym momecie 3:25 z linka powyzej = taki sobie odpowiednik dzisiejszego raytacingu, lol), poniewaz taka byla filozofia ich powstania.

          http://www.gamepilgrimage.com/content/3dmark-2000-benchmarks

          A tu masz szczegolowe dane odnosnie tego smarka.
          Enjoy.

          Skomentuj

    2. r_e_s_e_t
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-25 13:16

      To jest raytracing, a nie jakieś pierdoły wprowadzane od DX9c do DX12. Samo w sobie jest imponującym osiągnięciem, że w ogóle jest ponad 1fps.

      Skomentuj

      1. owatanka
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-08-25 14:03

        Faktycznie imponujace jest rok 2018 , uklad graficzny z 18 mliardami tranzystorow zracy 300W energi i rozdzialka full hd ze spadkami do 30fps no imponujace nie ma co.

        Algorytm "raycastingu" byl pierwszy raz uzyty w 1968 roku a w 2005 roku zostala zaprezetowana technika "raytrackingu" w czasie rzeczywistym.

        6 kart graficznych w sli aby utrzymac 30fps w grze tomb rider w 4k z raytrackingiem to dopiero imponujace.

        Skomentuj

        1. blebleble
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-08-25 14:41

          owatanka

          Proponuje Ci żebyś dowiedział się jak działa Ray-Tracing i ile mocy obliczeniowej potrzeba a potem pisał.

          Masz 0 pojęcia i wypisujesz takie brednie.

          Skomentuj

          1. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2018-08-25 14:55

            Fakty naoczne i efekt końcowy się liczą a z tymi kiepsko na pc.

            Przecież te wszystkie BF Tomb Raidery Metro prezentują się słabo. Takie rzeczy to może 10 lat temu by robiły wrażenie a nie teraz i to przy jakim sprzęcie żenada.

            Blebleble masz takie pojęcie o dobrej grafice jak z koziej pup... trąbka :)))

            Skomentuj

          2. blebleble
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-08-25 15:35

            PS4Ekskluzyw

            I pewnie jeszcze na PlayStation2 :D

            Kiedy technologia Ray-Tracingu zawita na PlayStation? :D

            Skomentuj

          3. owatanka
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 16:39

            Juz byla na ps3 a bo co?

            Skomentuj

          4. r_e_s_e_t
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-25 18:44

            Raytracing możesz mieć nawet na starym telefonie albo w przeglądarce i aplikacji internetowej.

            Skomentuj

          5. rahl_r
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-27 10:13

            Grałeś już na RTX, że sobie wyrobiłeś opinię ??

            Skomentuj

          6. owatanka
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-08-25 17:23

            Raytracking to chyba najprostrza metoda generujaca odblaski , a dziala to tak , przyjmijmy ze oko to 1 piksel z tego piksela promien swiatla trafia na obiekt od ktorego odbija sie i trafia do zrodla swiatla w ten sposob powstaje odblask ktory oko widzi , banalnie proste problem pojawia sie gdy pikseli przybywa dla rozdzielczosci full HD tych pikseli musi byc 2073600 co znacznie obciaza uklad obliczeniowy , dla 4k jest to juz 8294400 pikseli wiec teoretycznie dla zaprezentowanego najnowszego tomb ridera ktory na max detalach z raytrackingiem mial spadki ponizej 30 fps w rozdzielczosci full HD potrzeba by bylo co najmniej 4 karty graficzne rtx 2080TI zakladajac idealne warunki i 100% skalowalnosc sli , biorac pod uwage to ze sli sie tak dobrze nie skaluje w zadnej grze a w najlepszym wypadku spadnie do 80% to smialo mozna przyjac ze potrzeba 6 kart graficznych 2080ti za laczna sume 33000 zlotych aby wlaczyc gre tomb rider w maksymalnych detalach + raytracking w rozdzielczosci 4k i 30fps!

            Skomentuj

          7. r_e_s_e_t
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 18:59

            Raytracing jest fizycznie poprawną metodą symulacji zachowania światła. Dodatkowo można rozszerzyć go o spektralny model, który wiernie symuluje rzeczywistość.

            1 promień na jeden piksel da taki szum, żę nic nie będzie widać, a liczba sampli na piksel ramki zależy od charakterystyki sceny. Możesz mieć 100 pikseli, które zadowolą się jednym samplem, a w innej sytuacji potrzeba kilkuset sampli na piksel. Od tego są właśnie rdzenie tensor, które generują maski definiujące liczbę sampli, odszumiają i interpolują sample, gdzie można.

            Skomentuj

        2. r_e_s_e_t
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-08-25 18:47

          Raycasting jest systemem kolizji wektorów z geometrią, a nie renderingu.

          Skomentuj

  2. brigthmight
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-25 12:26

    Takie sobie to demo. Czyli RTX oznacza, ze teraz w gry na sile bedzie sie upychac powierzchnie odbijajace swiatlo, koniecznie w pelnym sloncu, zeby cienie byly wyrazne... moze nastepny wiedzmin dostanie lustro w ksztalcie miecza.

    Skomentuj Historia edycji

    1. r_e_s_e_t
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-08-25 13:18

      Sceny, w których dominuje bezpośrednie światło faworyzują wydajność przy zastosowaniu raytracingu.

      Skomentuj

      1. brigthmight
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2018-08-25 13:40

        A teraz idz do parku w dzien pochmurny i powiedz mi gdzie tam masz powierzchnie prezentowane w tym slabiutkim demie. Jesli beda to tak abstrakcyjnie uwypuklac to z realizmem nie ma nic wspolnego. Ale ma duzo wspolnego z reklamowaniem nowej technologii.

        Skomentuj Historia edycji

        1. r_e_s_e_t
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-08-25 13:46

          Sorry, ale najpierw naucz się pisać, bo nie wiadomo o co Ci chodzi.

          Skomentuj

          1. owatanka
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 13:51

            Naucz sie czytac , wyraznie napisal o co mu chodzi.

            Skomentuj

        2. blebleble
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-08-25 14:59

          brigthmight

          A widziałeś kiedyś park zrobiony z chromu?

          To demo nie przedstawia parku w pochmurny dzień.

          Zapewniam cię, że jeśli będzie gra w której będzie park w pochmurny dzień to będzie wyglądał jak park w pochmurny dzień.

          Nie martw się o to ;)

          Skomentuj

      2. Kenjiro
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-25 15:04

        Bezpośrednie światło i cienie z tego tytułu (oraz odbicia, a raczej błysk tego światła) można prościej symulować innymi metodami niż RT. To odbicia otoczenia, refrakcje itp., czyli symulacja zachowania materiałów są piętą achillesową rozwiązań uproszczonych, z którymi za to doskonale sobie radzi RT.

        Skomentuj

    2. Warmonger
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-08-26 07:29

      Wszystkie powierzchnie fizycznych obiektów odbijają światło w pewnym stopniu. Do RTX nie potrzeba wcale luster, wystarczą zwykłe ściany. Mnie osobiście bardziej interesują cienie i okluzja, niż pstrokate odbicia.

      Dla sceptyków: fotorealistyczne oświetlenie w najbrzydszej grze świata https://www.youtube.com/watch?v=7MV26bOSAyk
      Bez luster.

      Skomentuj

  3. r_e_s_e_t
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-08-25 13:13

    Okluzja jest sztucznym efektem, którego w ogóle nie potrzeba przy raytracing'u.

    Skomentuj

    1. PS4Ekskluzyw
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2018-08-25 13:34

      I co ci po tym ray tracingu w małym stopniu jak oprawa średnia.

      Metro czy Tomb Raider prezentują się średnio przy takim 2 letnim Uncharted 4 z konsoli 5 letniej. Jest powód do dumy na reaktorze pc w cenie 10 konsol.

      U4
      https://www.youtube.com/watch?v=T-DPNzhK1zA&feature=youtu.be


      Popatrz na te gry jakie jeszcze wyjdą na starą generację PS4.
      https://www.gamersyde.com/hqstream_the_last_of_us_part_ii_e3_2018_trailer-42327_en.html

      https://www.gamersyde.com/hqstream_ghost_of_tsushima_e3_2018_trailer-42330_en.html

      https://www.gamersyde.com/hqstream_death_stranding_e3_trailer-42329_en.html

      Za niecałe 2 lata PS5 także wiesz bedzie pozamiatane jeszcze lepiej :)

      Skomentuj

      1. r_e_s_e_t
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2018-08-25 13:50

        Mnie interesuje technologia, a nie stylizacją. Ocena stylizacji jest subiektywna.

        Skomentuj

        1. PS4Ekskluzyw
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2018-08-25 13:55

          Aha czyli jak by ci dali taką technologię w Minecrafcie i jesteś zadowolony za całokształt i za oprawę ech...

          To samo tyczy się jakbyś dał rozdzielczość 8K w Minecrafcie i graficznie by wymiatał he :) No sory gregory nie tędy droga :)

          A co do technologi to patrz tytuł z konsoli dostał nagrodę za technologię w grze.

          Horizon Zero Dawn won Best Technology at the GDC Awards 2018. Sandbox człowieczku :)

          https://twitter.com/guerrilla/status/976756809175326720

          Skomentuj Historia edycji

          1. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 14:54

            PS4Ekskluzyw

            Dlaczego Crysis był wydany tylko na PC?



            Skomentuj

        2. pablo11
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-08-25 14:59

          Stylizacja stylizacją. Ale pierwszy raz zgadzam się z tym trollem. Gry z Raytracingiem wyglądają póki co gorzej od konkurencji bez. W Przypadku metro, to gówniane tekstury, w przypadku Tomb Raidera zbyt duże ograniczenie geometrii obiektów. (dla RTX i dla 4k na konsolach).

          Skomentuj

  4. r_e_s_e_t
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-08-25 13:59

    Strasznie słaby ten benchmark. Scena, tekstury i materiały to jakaś amatorska porażka, a mapowanie tonalne jest totalnie spartaczone. Słabe 2/10. Mam nadzieję, że nikt nie będzie wykorzystywał tego benchmark'a, bo jedynie psuje opinię najnowszych innowacji.

    Skomentuj

    1. PS4Ekskluzyw
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2018-08-25 14:06

      No strasznie słaby popatrz na to i to w grze na PS4

      https://www.youtube.com/watch?v=4KZGqzPomoU&t

      Dziwię się że tego nie widzicie co z wami robią na tym pc. Żarty wszech czasów. Karty z przed 10 lat powinny wyświetlać taką już oprawę ech.....

      A tak dla przypomnienia PS4 1.84TF normalnie ubaw w biały dzień :)

      Skomentuj Historia edycji

      1. fastfend
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-08-25 14:14

        Man, you have issues...

        Skomentuj

  5. PS4Ekskluzyw
    Oceń komentarz:

    -8    

    Opublikowano: 2018-08-25 14:41

    Żeby coś zrobić konkretnego trzeba wywrócić do góry nogami całą architekturę pc plus wyrzucić ten marny DX12 którym jest gwozdziem do trumny :) Zatrudnić najbardziej utalentowanych devów i można działać :)

    Jeżeli takie rzeczy można pokazać na konsoli z 1.84TF
    https://imgur.com/a/2r52ijY
    https://imgur.com/a/8zACbu0
    https://imgur.com/a/ESuWS01
    https://imgur.com/a/DY1BkGT
    https://imgur.com/a/KsPMSH9
    https://imgur.com/a/oSxsSyO


    Wstyd i jeszcze raz wstyd grzałki po 3/5 koła w budzie pc i takie ograniczenia i marnowanie zasobów fuj....... Gdzie ta oprawa na miano next gena :)

    A tu grzałki po 14TF ech.....

    Skomentuj

    1. szymcio30
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-08-25 15:35

      Śmiem stwierdzić, że to co na demach i trailerach nią ma nic wspólnego z realną grą. Nawet wspomniany przez Pana Horizon Zero Dawn został graficznie okrojony. Zresztą przecież gry powstają najpierw na PC, a potem są optymalizowane pod konsole. Dlatego nie śmiej się z komputerów bo dzięki nim możesz na konsoli grać

      Skomentuj

      1. PS4Ekskluzyw
        Oceń komentarz:

        -6    

        Opublikowano: 2018-08-25 15:45

        A zapomniałem bo na pc masz Horizon ZD hehe. Technologicznie i graficznie rozniósł wszystkie tytuły sanboxowe z pc :)

        Zobaczysz drugą część na PS5 i ci gałki oczne wyjdą z orbit jak to możliwe na takiej konsoli.

        Popatrz na zrzuty z gry ta gra nie miała prawa ruszyć na konsoli 1.84TF a jednak można :)

        https://imgur.com/a/8zACbu0

        Jeżeli masz ładniejszego sanboxa na pc to pokaż :)

        Cytat z 2013 nie traci na ważności i wszystko w praniu wychodzi.

        "W PS4 jest asynchroniczny czas zapytań, który pozwoli na wiele optymalizacji względem tego co było do tej pory. Jednak ogrom nowych technologii pozwoli na osiągnięcie znacznie więcej niż ktokolwiek może sobie wyobrażać. I właśnie w tym jest szansa dla Sony. Nawet jeśli na papierze sprzęt może wydawać się średni (co sugerują osoby rzucające teraflopami bez zrozumienia tego jak tworzy się gry), to biblioteki, które Sony udostępni zdziałają cuda.
        PC nigdy nie będzie w stanie mieć tak niską latency jak na konsoli. Niskopoziomowe API i architekturę gdzie są wyeliminowane opóźnienia w komunikacji CPU GPU RAM i talent Devów.
        Jeśli PS4 będzie posiadał otwarty system, niskopoziomowy dostęp do GPU, to ekskluzywne tytuły na PS4 będą lata przed PC, gdyż otworzy to wszystkie możliwości GPU"

        Kumasz czacze :)

        Skomentuj

        1. r_e_s_e_t
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2018-08-25 18:20

          Nie trzeba sobie nic wyobrażać. Ewolucja grafiki 3d czasu rzeczywistego jest po prostu migracją technik z profesionalnego 3d. Większość z nich ma ponad 30 lat.

          Skomentuj

      2. blebleble
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-08-25 15:45

        3 studia tworzące gry oficjalnie przyznały się do pogarszania grafiki przez konsole.

        Skomentuj

        1. PS4Ekskluzyw
          Oceń komentarz:

          -6    

          Opublikowano: 2018-08-25 15:52

          I to studia multplatformowe gdzie na konsole nie potrafią programować i wychodzi pasztet.

          No które to studia bo na pewno nie wewnętrzne od Sony :)

          W grach ekskluzywnych można zobaczyć na co stać sprzęt reszta niech się uczy i bierze wzór :)

          Skomentuj

          1. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 19:24

            PS4Ekskluzyw

            To jest twój głupi argument bez poparcia w rzeczywistości.

            Twórcy A Way Out porównują PlayStation 4 do 5-letniego PC. Przez konsole deweloperzy mają problemy.

            „Chcesz szczerej prawdy? Ta maszyna nie jest tak silna, jak myślisz. Sprzęt jest jak pięcioletni PC. Gdyby konsole były tak potężne jak komputery, to zobaczyłbyś zupełnie inne gry”

            http://www.ppe.pl/news/51838/tworcy-a-way-out-porownuja-playstation-4-pro-do-5-letniego-pc-przez-konsole-deweloperzy-maja-problemy.html

            Skomentuj

          2. baca130
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 20:06

            Myślę, że on to wie ale na siłę próbuje trzymać się swojego zdania.

            Skomentuj Historia edycji

          3. blebleble
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 21:33

            Bo to TROLL, ale go prostuję, żeby reszta dzieci nie powielała bzdur.

            Skomentuj

  6. JuniorekM
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-08-25 15:36

    Jak tak czytam niektore komentarze to mam wrazenie ze piszecie to specjalnie zeby gówno burza rosła.
    Od kiedy to benchmarki sa wyznacznikami grafiki w grach ??
    Ich zadaniem nie jest ładnie wyglądać tylko jak sama nazwa wskazuje przetestować wasz sprzet, i ukazać jego wydajności w liczbach. A wy tu placzecie jak to one sztucznie wyglądają. Żenada. Zajmijcie sie życiem bo wam ucieka....

    Skomentuj

    1. PS4Ekskluzyw
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2018-08-25 16:05

      Zamiast babrać się w benchmarki czy tech dema niech pokażą to w grach w czasie rzeczywistym.

      Skomentuj

      1. piotreeeek
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-08-25 16:35

        https://www.youtube.com/watch?v=NotPSdo4rYI

        Tu pokazali. W 90fps.

        Skomentuj

        1. PS4Ekskluzyw
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2018-08-25 16:39

          I wygląda gorzej graficznie od GTS w HDR

          Skomentuj

          1. piotreeeek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 16:56

            A po premierze wstawie pare screenów z tych samych miejsc na torze w bezpośrednim porównaniu z GTS i jak zwykle okaże się że GTS zostało zgniecione graficznie. A ty zaczniesz znowu beczeć że zdjecia sprane i zmanipulowane buahahahahahahah

            https://www.assettocorsa.net/competizione/wp-content/uploads/14.jpg
            https://www.assettocorsa.net/competizione/wp-content/uploads/BH02.jpg
            https://www.assettocorsa.net/competizione/wp-content/uploads/BH11.jpg
            https://www.assettocorsa.net/competizione/wp-content/uploads/BH05.jpg

            Skomentuj

          2. r_e_s_e_t
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-25 20:04

            Swiatło wygląda słabo, shadery samochodów bardzo słabe i jeszcze ten mocno przesadzony bump mapping.

            Skomentuj

          3. levusek1992
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-27 09:18

            Ale zauważ jak to wygląda na filmiku z linka. Dramat xd Jak by usatawili wszystko na LOW i cieszyli się z 90 fps

            Skomentuj

          4. flameth
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-08-31 14:24

            Widzę że zapomniałeś się przelogować na drugie konto :)

            Skomentuj

      2. blebleble
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-08-25 21:35

        PS4Ekskluzyw

        Czy te dema co Ci pokazuję są liczone w czasie rzeczywistym ?

        Skomentuj

  7. PS5 to smiec
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-08-25 15:47

    Na PS4 to gimby nie uswiadcza ray tracingu nigdy.. Wyjdzie PS5 i znow bedzie obnizenie grafy i nie stale 30 FPS bo konsola dostaje czkawke..

    Skomentuj

  8. piotreeeek
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-25 16:32

    Niebieska gimbaza już ma pełne portki jak tylko widzą jakąś wzmianke o ray tracingu. No ale oni dobrze wiedzą że takich efektów nie zobaczą nawet na PS5. Może za 6 lat na PS6. Może.

    Skomentuj

  9. blebleble
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-25 21:15

    ,

    Skomentuj Historia edycji

  10. MRx@PL
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-26 00:46

    Ray-Tracing w GPU jest obecnie w stanie takim jak teselacja za czasów DX 8.1

    Czyli:

    Wtedy tylko jeden radeon miał jednostki do teselacji... radon 8500...

    Ile trzeba było czekać aby teselacja weszła realnie do użytku? IMHO minie ze 3 lata zanim Ray-Tracing wejdzie do realnego użytku.

    Skomentuj

  11. randallandhopkirk
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-26 14:14

    Czytając komentarze hejtujących ray tracing mam wrażenie że cofnąłem się do najgłębszego średniowiecza …………… człowiek czasami ignoruje pewne rzeczy, a trzeba zwracać uwagę na wszystkie objawy, a te już można rozpoznać w markecie przy wyborze towaru …………...

    Skomentuj

  12. loccothan
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-08-26 17:18

    Gdy idziesz do sklepu i widzisz tą cenę za RTX2080 = 3849PLN

    -> https://media1.tenor.com/images/a50e887ed9c13b6eb5fca8bf3b8c95d4/tenor.gif?itemid=9271317

    lub

    -> https://media.giphy.com/media/1PoLAjuorMUVy/giphy.gif

    tyle w temacie, Teraz spokojnie mozna pobiec do sklepu i za te 3900zł kupić Radka 64 (3 gry Gratis) za 2200zł/2500zł + Monitor 1440p z FreeSync za 1500zł

    Na Allegro jest nówka Sapphire Nitro+ za ok 2500 złociszy

    Skomentuj

  13. anglik666
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-08-27 00:46

    W całym tyn REWOLUCYJNYM newsie jest to że mówi się o kartach których nie ma jeszcze i wersji Windows której jeszcze nie ma i to jest ta rewolucja! OMG! A, i zapomniałem dopisać, na podstawie benchmarka którego jeszcze nie ma...

    Skomentuj Historia edycji

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!