Benchmarki

3DMark z obsługą ray tracingu – UL zapowiada nową wersję benchmarka

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2018-08-25

Ray tracing ma być przyszłością gier komputerowych, ale jego obsługa wymaga sporych zasobów sprzętowych. Wkrótce będziemy mogli sprawdzić jak nasz komputer radzi sobie z nową technologią.

Wygląda na to, że Raytracing powoli zaczyna się zadomawiać w świecie gier komputerowych (również za sprawą nowych kart graficznych Nvidia GeForce RTX 2000, które oferują sprzętowe wsparcie dla funkcji Real-time Ray Tracing). Firma UL (dawniej Futuremark) zapowiedziała więc wydanie nowej wersji benchmarka 3DMark, który będzie mógł wykorzystać potencjał nowej technologii.

Funkcja Real-time Ray Tracing pozwala w czasie rzeczywistym renderować cienie, odbicia czy okluzję otoczenia, co powinno przełożyć się na bardziej realistyczną jakość animacji w grach (w praktyce może być z tym różnie, co potwierdzają pierwsze prezentacje z targów Gamescom 2018). Do tej pory obsługa technologii wymagała sporych zasobów sprzętowych, ale rewolucję przyniosły akceleratory GeForce RTX 2000 wyposażone w dodatkowe jednostki RT.

Zapowiedziany benchmark będzie bazował na teście Time Spy, ale producent zaimplementuje w nim obsługę technologii DirectX Raytracing (jednej z nowych funkcji DirectX 12, która pojawi się w systemie Windows 10 w wersji Redstone 5). Na nowy tryb będziemy musieli poczekać do końca września, ale już teraz możecie zobaczyć jego demo.

Źródło: Guru3D

marketplace

Komentarze

68
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Strasznie słaby ten benchmark. Scena, tekstury i materiały to jakaś amatorska porażka, a mapowanie tonalne jest totalnie spartaczone. Słabe 2/10. Mam nadzieję, że nikt nie będzie wykorzystywał tego benchmark'a, bo jedynie psuje opinię najnowszych innowacji.
    Zaloguj się
  • avatar
    Okluzja jest sztucznym efektem, którego w ogóle nie potrzeba przy raytracing'u.
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak tak czytam niektore komentarze to mam wrazenie ze piszecie to specjalnie zeby gówno burza rosła.
    Od kiedy to benchmarki sa wyznacznikami grafiki w grach ??
    Ich zadaniem nie jest ładnie wyglądać tylko jak sama nazwa wskazuje przetestować wasz sprzet, i ukazać jego wydajności w liczbach. A wy tu placzecie jak to one sztucznie wyglądają. Żenada. Zajmijcie sie życiem bo wam ucieka....
    Zaloguj się
  • avatar
    Takie sobie to demo. Czyli RTX oznacza, ze teraz w gry na sile bedzie sie upychac powierzchnie odbijajace swiatlo, koniecznie w pelnym sloncu, zeby cienie byly wyrazne... moze nastepny wiedzmin dostanie lustro w ksztalcie miecza.
    Zaloguj się
  • avatar
    Niebieska gimbaza już ma pełne portki jak tylko widzą jakąś wzmianke o ray tracingu. No ale oni dobrze wiedzą że takich efektów nie zobaczą nawet na PS5. Może za 6 lat na PS6. Może.
  • avatar
    Ray-Tracing w GPU jest obecnie w stanie takim jak teselacja za czasów DX 8.1

    Czyli:

    Wtedy tylko jeden radeon miał jednostki do teselacji... radon 8500...

    Ile trzeba było czekać aby teselacja weszła realnie do użytku? IMHO minie ze 3 lata zanim Ray-Tracing wejdzie do realnego użytku.
  • avatar
    Gdy idziesz do sklepu i widzisz tą cenę za RTX2080 = 3849PLN

    -> https://media1.tenor.com/images/a50e887ed9c13b6eb5fca8bf3b8c95d4/tenor.gif?itemid=9271317

    lub

    -> https://media.giphy.com/media/1PoLAjuorMUVy/giphy.gif

    tyle w temacie, Teraz spokojnie mozna pobiec do sklepu i za te 3900zł kupić Radka 64 (3 gry Gratis) za 2200zł/2500zł + Monitor 1440p z FreeSync za 1500zł

    Na Allegro jest nówka Sapphire Nitro+ za ok 2500 złociszy
  • avatar
    Czytając komentarze hejtujących ray tracing mam wrażenie że cofnąłem się do najgłębszego średniowiecza …………… człowiek czasami ignoruje pewne rzeczy, a trzeba zwracać uwagę na wszystkie objawy, a te już można rozpoznać w markecie przy wyborze towaru …………...
  • avatar
    rozdzielczosc 1920x1080 i spadki animacji ponizej 30 fps czy tak ma wygladac przyszlosc PCMR wedlug nvidi?
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Na PS4 to gimby nie uswiadcza ray tracingu nigdy.. Wyjdzie PS5 i znow bedzie obnizenie grafy i nie stale 30 FPS bo konsola dostaje czkawke..
  • avatar
    Żeby coś zrobić konkretnego trzeba wywrócić do góry nogami całą architekturę pc plus wyrzucić ten marny DX12 którym jest gwozdziem do trumny :) Zatrudnić najbardziej utalentowanych devów i można działać :)

    Jeżeli takie rzeczy można pokazać na konsoli z 1.84TF
    https://imgur.com/a/2r52ijY
    https://imgur.com/a/8zACbu0
    https://imgur.com/a/ESuWS01
    https://imgur.com/a/DY1BkGT
    https://imgur.com/a/KsPMSH9
    https://imgur.com/a/oSxsSyO


    Wstyd i jeszcze raz wstyd grzałki po 3/5 koła w budzie pc i takie ograniczenia i marnowanie zasobów fuj....... Gdzie ta oprawa na miano next gena :)

    A tu grzałki po 14TF ech.....
    Zaloguj się
    -8
  • avatar
    ,
  • avatar
    W całym tyn REWOLUCYJNYM newsie jest to że mówi się o kartach których nie ma jeszcze i wersji Windows której jeszcze nie ma i to jest ta rewolucja! OMG! A, i zapomniałem dopisać, na podstawie benchmarka którego jeszcze nie ma...