• benchmark.pl
  • Gry
  • Unreal Engine 4: nieprawdopodobne dema odwzorowujące oświetlenie
Gry

Unreal Engine 4: nieprawdopodobne dema odwzorowujące oświetlenie

przeczytasz w 1 min.

Unreal Engine 4 oferuje wprost nieprawdopodobne możliwości - potwierdził fan, który opracował sceny demonstrujące potencjał odwzorowania oświetlenia.

Unreal Engine 4 silnik logo

Unreal Engine 4 to chyba jeden z najlepiej zapowiadających się silników do gier – w dodatku ma on obsługiwać wiele platform, dzięki czemu będzie można go podziwiać w grach nie tylko na komputer, ale też konsole i urządzenia mobilne. A trzeba przyznać, że słowo podziwiać nie pada tutaj bez przyczyny, bo jego możliwości odwzorowania oświetlenia są wprost nieprawdopodobne.

Pisaliśmy już o kilku demach technologicznych na bazie nowego silnika, ale niedawno jeden z użytkowników forum Unreal Engine pochwalił się scenami odwzorowującymi oświetlenie – oczywiście renderowanymi w czasie rzeczywistym. Na komputerze z procesorem Intel Core i7-3770 i kartą graficzną GeForce GTX 670 (a więc dosyć wydajnym jak na te czasy), płynność animacji oscylowała w granicach 50 – 60 klatek na sekundę. Autor twierdzi, że na jedną scenę poświęcił dwa dni pracy.

Pod względem wizualnym... wprost nie do opisania. Gra świateł jest tak realistyczna, że ciężko odróżnić ją od świata rzeczywistego. Całość dopełnia idealnie dobrana muzyka. Zobaczcie i posłuchajcie zresztą sami :)

Źródło: Unreal Engine

Komentarze

102
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    24
    i tak next-geny to zablokują i najprawdopodobniej szybko takiej grafy nie zobaczymy w grach :(
    • avatar
      Konto usunięte
      23
      Teraz czekać i mieć nadzieję, że w najnowszym Mass Effectcie będzie można zobaczyć takie efekty.
      • avatar
        Konto usunięte
        11
        Znów max 720p... żenada.
        • avatar
          baca130
          7
          Niestety przez obecne słabe konsole tego tak szybko w grach nie zobaczymy.
          • avatar
            Radical
            5
            No znowu wszystko pięknie ładnie tylko kiedy w końcu zobaczymy pierwszą gre na tym silniku??
            • avatar
              Konto usunięte
              4
              Piękne.
              • avatar
                Konto usunięte
                3
                Ładna muzyka w tle.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  3
                  Ale czym wy się podniecacie? Oświetlenie, jak oświetlenie, większym osiągnięciem dla UE jest to, że wreszcie teksury są w wysokiej rozdzielczości, a nie bitmapy.
                  Nie ma tu nic przełomowego, do tego demami technologicznymi można się podetrzeć, gdyż zawsze wyglądają ładniej (no, może z wyjątkiem CryEngine (3)) od gier, które na danym silniku powstają.
                  Ciągle twierdzę, że najbardziej rzeczywiste oświetlenie jest na CryEngine 2, no i zapowiada się na to, że może RedEngine 3 również osiągnie ten poziom, albo go nawet przebije.
                  • avatar
                    szafa_23
                    0
                    ciekawe:)
                    • avatar
                      Sova30
                      0
                      Zanim obejrzałem te filmiki to najpierw przeczytałem komentarze i myślę sobie, że znowu wszyscy na nie, że ktoś się pewnie nachapał i zrobił coś zajebistego a tu jeden wielki hejt, wszyscy są na nie itd. itp ale po obejrzeniu tego czegoś faktycznie dupy nie urywa!
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Wszyscy się jaraja tym oświetleniem i innymi bajerami a prawda jest taka ze za cholerę nie będzie tego w grach. Tak samo jak wszystkich innych bajerów pokazywanych przez firmy od kart graficznych. Co roku te same pokazy i obietnice a w grach tego nie ma.
                        • avatar
                          Snake73
                          -1
                          Słabo z płynnością wyświetlania. Momentami to nie było nawet 30 fps.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            -2
                            W sumie nikt nawet nie zwrócił uwagii na to, że to nie jest 3dRT, tylko każdy filmik jest pre-renderowany przez moduł cinematics, a na dodatek wszystko jest bezpośrednią zrzynką z klasycznego http://vimeo.com/7809605

                            Jakość niezła, ale plagiatowanie i naciąganie tego pod 3dRT wzbudza więcej niesmaku, niż zachwytu.
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              -8
                              I nie ma 60 klatek/s...
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Na tym pierwszym filmiku może i 50-60 fps, ale przy 3'cim filmiku w opisie pisze już 25-35 fps, tak więc ten silnik wymagania ma wciąż sporawe.
                                • avatar
                                  wdowa94
                                  0
                                  Ciekawe jak z wymaganiami sprzętowymi silnika
                                  • avatar
                                    Marked
                                    0
                                    No może i ładne ale co z tego jak takiej grafiki nie będzie jeszcze w ciągu najbliższych kilku lat.Od dema technologicznego do gotowej gry bardzo daleka droga.
                                    • avatar
                                      Konto usunięte
                                      0
                                      Pierdolicie takie farmazony a spójrzcie jak wyglądają współczesne / nadchodzące tytuły. Jakiś tam koleś przysiadł do komputera i sam zrobił coś takiego w tydzień. Gdyby developerzy zamiast tylko i wyłącznie liczyć kasę podeszli by do gier w bardziej kreatywny sposób, może trochę jak do sztuki czy czegoś w tym stylu to wtedy grafika taka jak ta z filmików była by pewnie standardem. A tak zamiast tego mamy takie "arcydzieła" jak Diablo, Battlefield$ czy CoD.
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        0
                                        No no, silnik ma ogromny potencjał, jest jeszcze ciutkę niedopracowany, ale już jest super.
                                        • avatar
                                          Konto usunięte
                                          0
                                          Nareszcie cywilizowane GI, ale jeszcze zależy od tego ile jest wypalone, a ile działa w czasie rzeczywistym.
                                          • avatar
                                            prime27pl
                                            0
                                            Echo przyszłości nic wiecej.
                                            • avatar
                                              Pixel
                                              0
                                              To nawet nie przypomina jakości 720p, obraz rozmazany, niskiej jakości wideo, słaby konwerter, lub ktoś miał dziadowskiego neta i szkoda mu było uploadu i wstawił taki s..t.
                                              • avatar
                                                Dragonik
                                                0
                                                A dzięki czemu echo przyszłości? Tak dzięki konsolom
                                                • avatar
                                                  prime27pl
                                                  0
                                                  Wszystko przez konsole , nawet cziterzy na multi to tez wina konsol.
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    ''Unreal Engine 4: nieprawdopodobne dema odwzorowujące oświetlenie'', które nigdy nie zobaczycie w grach przez konsole generacji, bo są za słabe!
                                                    • avatar
                                                      vieri37
                                                      0
                                                      ja myślałem ze ktoś to nagrał. Super. Ciekawe jak by BF albo Crysis na tym silniku wyglądał
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        0
                                                        Jestem pewien że nie zobaczymy takiej grafiki w tej generacji. Tech dema zawsze są przypakowane i mega podrasowane. Wystarczy przypomnieć prezentację Gears of War z E3 w 2005 roku. Kto grał na pewno zauważy duże różnice w grafice pomiędzy demem a finalnym produktem. Radzie ostudzić zapał i ze spokojem spojrzeć na sprawę.
                                                        • avatar
                                                          Konto usunięte
                                                          0
                                                          Jakby tak spojrzeć realnie to niestety w odbierze Unreal Engine jest plastikowy a Frostbite papierowy. W żadnym z nich nie mozna doszukać się głębi cieni i odpowiedniego odbioru kolorystki i nasycenia. Musielibyśmy się cofnąć do ery Voodo i Glide żeby zrozumieć czym jest odpowiedni zakres tonalny przestrzeni barwnej gry.