• benchmark.pl
  • Gry
  • Unreal Engine 4: zobacz niesamowite możliwości nowego silnika Epic Games - wideo
Gry

Unreal Engine 4: zobacz niesamowite możliwości nowego silnika Epic Games - wideo

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2012-06-08

Wygląda bardzo okazale

Epic Games pokazało demo technologiczne silnika Unreal Engine 4, który przez najbliższe lata napędzać ma najbardziej zaawansowane graficznie produkcje.

Informacje o nim pojawiały się już wcześniej, ale były to albo suche fakty, albo niewiele mówiące obrazki, z których nie dawało się zbyt wiele wywnioskować. Teraz otrzymujemy solidną porcję materiałów wideo i dzięki nim można ocenić to, co do zaoferowania będzie miał nowy, tworzony już od wielu lat, silnik.

Unreal Engine 4 tech demo wideo

I trzeba przyznać, że robi on naprawdę dobre wrażenie. Doskonale oddaje najmniejsze nawet szczegóły, świetnie wyglądają także światłocienie. Nie ma tutaj zbyt dużej potrzeby rozpisywania się. Naprawdę warto poświęcić te kilkanaście minut i obejrzeć poniższe materiały.

Już w marcu Epic Games wezwało Microsoft oraz Sony do tego, aby kolejne wersje Xbox'a i PlayStation były tak potężne, jak to tylko "ekonomicznie możliwe". Unreal Engine 4 potrzebował będzie ogromnych mocy obliczeniowych, ale jednocześnie stanowić ma poważny krok w rozwoju gier.

Przedstawiciele Epic Games są pewni, że nowy silnik będzie godnym następcą swojego poprzednika i osiągnie ogromy sukces, a programiści bardzo chętnie wykorzystywać będą go do tworzenia nowych tytułów.

Jak podoba Wam się Unreal Engine 4?
 

Więcej o grach:

Źródło: youtube, eurogamer, shacknews

marketplace

Komentarze

73
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tak wyglądałaby grafika jakby nie było konsol :)
    Zaloguj się
    18
  • avatar
    szacunek dla programistów tego silnika :D
  • avatar
    No i tak powinny wyglądać 3dsmarki!
    Zaloguj się
  • avatar
    Wulfen, dzięki za link!! Zbieram szczenę z podłogi !! ten widok gór to jak zdjęcie !! w dodatku całość napędza 1 karta graficzna. Przecież za czasu ps2 rendery gier nie miały nawet takiej jakości. To wręcz wygląda jak CGI z filmów, ci zaś piszą że lipa. Czy tylko ja mam wrażenie że świat coraz częściej składa się z wiecznych narzekaczy ?


    ""Gdzie jest teselacja i dispace, które przecież obecne były w samarytaninie?""

    Patrząc na postać tego demona oceniam że cały on został poddany teselacji (Wymodelowanie tych wszystkich rogów.. i co tam jeszcze z niego wystaje). Myślę jednak że te demko miało służyć prezentacji oświetlenia, nie prezentacji milionów polygonów na postaciach jak w samarytaninie

    Jeszcze dodam ze to co gościu wyprawia z edytorem jest szczękopadogenne!!!!!!!! Zobaczcie jak tam zachowuje się światło PRZECIEŻ TO JEST LATA ŚWIETLNE ZA TYM CO MAMY OBECNIE W GRACH.

    ""Sprawdź te 3 filmiki, czy oświetlenie, kolorystyka i cała reszta nie wygląda lepiej?""
    Oświetlenie w crysis 1 jest udawane, choć czasem moze się podobać jeśli dobrze popracują nad nim.
    http://images40.fotosik.pl/1622/4bff8e701d6f59b1.jpg
    To jest dobre oświetlenie ? Całość wygląda jak vertex w unreal 1. By nie było niedomówień, crysis ustawienia maksymalne.
    Zaloguj się
  • avatar
    Tak to powinien wyglądać Skyrim w chwili premiery.
  • avatar
    Wyglada rewelacyjnie, super efekty cząsteczkowe, lawa, fracture, bardzo ładne oświetlenie i cienie, glosy reflection ale...
    1. Gdzie jest teselacja i dispace, które przecież obecne były w samarytaninie?
    mam wrażenie że ten jeden gtx680 trochę ogranicza ten silnik.
    2. Z GI jest coś nie tak. W tej komnacie gdzie są planety i czerwona podłoga GI tam w ogolę nie widać. Jedynie(albo aż:) ) glosy reflection a powinno być tak że cala sala jest lekko oświetlona czerwonym światłem.

    Po tym co gadał Rein spodziewałem się trochę więcej(miał deklasować samarytanina) z drugiej strony może gtx680 nie pozwala w pełni rozwinąć skrzydeł silnikowi.

    Ogólnie nowy silnik od square enix zrobił na mnie o wiele większe wrażenie, chociaż nie wiadomo na ilu kartach był odpalany.
    Zaloguj się
  • avatar
    wreszczie coś sie zaczyna dziać, bo takiego zastoju graficznego na komputerach jeszcze nie było
  • avatar
    To nie jest raczej wersja finalna, więc nie ma się czego czepiać.
  • avatar
    Jak zobaczyłem te demka, to przeszły mnie takie ciarki, że masakra. Ja chcę nowego Unreala!!!
    Zaloguj się
  • avatar
    stad można pobrać film w 1080p(bitrate prawie 50Mb/s):

    http://www.geforce.com/whats-new/articles/stunning-videos-show-unreal-engine-4s-next-gen-gtx-680-powered-real-time-graphics/
  • avatar
    WOW
  • avatar
    gry a tym silniku beda niesamowite :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Mi tam UE 3.0 jakos nigdy mi sie nie podobal i nie rozumialem tego zachwytu nad tym silnikiem. Glownie nie podobal mi sie styl graficzny. Zawsze gry przewaznie wygladaja na tym silniku tak samo, z ta denerwujaco mgielka i dziwnym oswietleniem, ktory daje po oczach i sprawia, ze wszystko swieci sie jak psu jajca.
  • avatar
    Tak to powinno wyglądać Diablo III
    Zaloguj się
  • avatar
    megaszoku nie ma ale jest bardzo ładnie :) i widać postęp w stosunku do wcześniejszych UE, jestem ZA
  • avatar
    Gdyby gry miały taką grafikę to mógłbym dać za GPU nawet 1000 zł. no ale niestety... w erze konsol pomarzyć można.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zawsze pozostaje niedosyt, realizm przeciwko wspaniałej grafice virtualnej. Można by pisać o tym bez końca. Flagi które wygladają jak kartka - nie dopracowanie czy po prostu brak czasu a może po prostu tak wyograżają sobie to programiści którzy to tworzą? Nie wiem. Musi nastąpić przełom w grafice i połączyć całą wiedze którą posiadają dzisiejsi graficy, zrobić ankiete ludzi którzy sami tworzą grafie a nie są profesionalostami i zapytać się samych graczy czego oczekują. Wspólnie z NVIDIą i AMD stworzyć wkońcu silnik który bedzie oferował grafike jak z trailerów i tyle.
  • avatar
    najnowsze ploty donoszą jakoby PS4 miało mieć GPU HD 7970 i 4 GB RAM ile w tym prawdy trudno powiedzie ale dosyć optymistyczna specyfikacja na moje oko
    Zaloguj się
  • avatar
    Dobrze wygląda.
  • avatar
    Jestem pod wrażeniem, możliwości są naprawdę imponujące.

    Co prawda chmury iskier i zaprezentowany dym jakoś mnie nie ujęły, ale to chyba raczej wina grafików, niż samego silnika. Unreal nie może zawieść ;)
  • avatar
    Nie powala na kolana. Dużo zabawy ze światłem w czasie rzeczywistym (czego brakuje w obecnych grach) ale poza tym jakoś graficznie nie szokuje. Ciekawi mnie czy ten trailer był renderowany na bieżąco czy wcześniej przetworzony?
    Zaloguj się
  • avatar
    Niech wypuszczą w końcu te nowe konsole. Silniki czekają ale gier na nich brak...
  • avatar
    To nie silnik stanowi piękno lecz praca samego grafika komputerowego.
    Fajnie to wszystko wygląda tylko zastanawiam się jakie komputery to uciągnął.
  • avatar
    Powiem zupełnie szczerze i bez trolowania. Większe wrażenie robią na mnie mocno zmodowane mapki robione na CryEngine 2. Niektóre z tych map są już BARDZO blisko fotorealizmu. Natomiast UE4 to ładna rzecz ale ponad powiedzenie, że ładna to nic więcej nie dodam. Już lepiej wypada ten nowy engine od Square Enix.
    Zaloguj się
  • avatar
    wow :O
  • avatar
    Dziwnie mi się kojarzą te filmiki z pierwszym UT, i jakoś nie jestem zbytnio oszołominony. Samarytanin robił na mnie dużo lepsze wrażenie - był dużo bliższy realizmowi, natomisat tu wszystko wyglada dość palstikowo i sztucznie, ale podejrzewam że engine zrobi karierę taką jak poprzednie wersje.
  • avatar
    Ciekawie się zapowiada. Jak będzie do ściągnięcia to zrobi się małą gierke i ocena celująca na koniec klasy gwarantowana.
  • avatar
    czemu mam wrazenie ze po kilku godzinnej rozgrywce wyplyna mi oczy? xD
    Wyglonda zacnie:)
  • avatar
    Żadna rewelka...zobaczymy gry jak będą wyglądać na tym "wynalazku":)
  • avatar
    niesamowite lekkko przesadzone moim zdaniem :)
  • avatar
    Pierwszy filmik to render walą ściemę, i tyle gry na pewno tak nie będą wyglądały ,nie w najbliższym czasie...
    Zaloguj się
    -11
  • avatar
    Świetny jest ten edytor! Zaryzykuję przypuszczenie (na podstawie doświadczenia i orientowania się w jakimś tam stopniu w istocie pokazanych efektów graficznych), że całe GUI, te śliczne wykresiki, animowane diagramy, okienka, mają kod objętościowo większy niż całe matematyczno-graficzne "mięsko"... Ale nie ma się co dziwić. Późniejsze robienie gry na takim silniku na zasadzie pisania z palca sążnistych tekstowych skryptów byłoby katorgą.
  • avatar
    teraz wszysko w rekach Sony i M$ to od niech zależy jak bedą wyglądać gry przez najbliższe 8 lat a gracze na PC mogą si etylko modlić żeby komuś się opłacało optymalizować te gry pod komputery
  • avatar
    Łeee żadnej rewelacji poprzednie demo czyli Samarytanin wyglądało o wiele lepiej aż szczena opadała a tutaj, nic ciekawego, jakaś lawa tylko i nic więcej, po co komu nowy silnik skoro poprzedniego jeszcze w pełni nie okiełznali.