Gry

Wiedźmin 3: Dziki Gon lada chwila z patchem 1.07 - lista zmian wygląda imponująco

opublikowano przez Mateusz Tomczak w dniu 2015-07-11

Naprawdę mało który producent tak bardzo przykłada się do rozwoju swojej gry już po jej premierze.

Wiedźmin 3: Dziki Gon gra

Wiedźmin 3: Dziki Gon lada chwila wzbogaci się o kolejną aktualizację. Wygląda na to, że będzie ona największą ze wszystkich, jakie do tej pory opublikowano.

Naprawdę mało który producent tak bardzo przykłada się do rozwoju swojej gry już po jej premierze. Systematycznie publikowane są nie tylko dodatki, ale również patche i już jakiś czas temu zapowiedziano ten z numerkiem 1.07. Obiecano też, że będzie on naprawdę duży i wygląda na to, że nie było to przesadne stwierdzenie.

CD Projekt RED opublikowało kompletną listę zmian, jakie wprowadzi do gry omawiana łatka. Trudno wskazać te najważniejsze, ponieważ każdy z graczy wypatruje zapewne innych poprawek. Można jednak pokusić się o stwierdzenie, że chyba wszyscy będą tym razem w pełni usatysfakcjonowani.

Zmiany, jakie nadeją wraz z z patchem 1.07 publikujemy poniżej.

Wiedźmin 3: Dziki Gon patch 1.07

  • Wprowadzono nowy, alternatywny tryb responsywności poruszania się Geralta. Aby z niego skorzystać, należy włączyć go w opcjach rozgrywki.
  • Usunięto problem z unoszącym się w powietrzu koniem.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł zostać zablokowany w animacji celowania jeśli próbował rzucić bombę jadąc na koniu.
  • Naprawiono rzadki problem z niekończącym się ekranem ładowania podczas zadania Panie Lasu.
  • Wprowadzono różne poprawki dotyczące kolizji postaci oraz przedmiotów.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po zakończeniu głównego wątku wciąż można było spotkać wojowników Dzikiego Gonu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze mogli ciągle kupować zagraniczne monety od lichwiarza i sprzedawać je w Banku Vivaldiego.
  • Usunięto możliwość zbierania złota z jednej skrzynki więcej niż raz.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre umiejętności nie były usuwane po użyciu Eliksiru Oczyszczenia.
  • Usprawniono mechanizm wybierania aktywnego przeciwnika na celowniku.
  • Wprowadzono zmiany w niektórych lokacjach, aby powstrzymać nieplanowaną progresję zadań mogącą spowodować problemy z grą, a także uniemożliwić opuszczenie fragmentów terenu. 
  • Błąd sprawiający, że gracze nie mogli czasami używać znaków po pierwszej wizycie na Skellige został naprawiony. 
  • Usunięto czasem występujące problemy z niepoprawnie naliczanymi obrażeniami. 
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre rodzaje broni nie traciły wytrzymałości.
  • Naprawiono błąd powodujący, że czasem prędkość gry nie wracała do normy po wcześniejszym użyciu ręcznego celowania.
  • Medytacja już nie będzie uniemożliwiona z powodu niektórych zadań.
  • Naprawiono problem z błędnie regenerującą się wytrzymałością.
  • Naprawiono błąd ze źle zliczanymi statystykami Geralta, w momencie gdy gracz stał w oparach bomby dwimerytowej.
  • Wprowadzona bardzo dużo poprawek, ulepszeń oraz doprecyzowań dotyczących wskazówek na mapie oraz etapów zadań.
  • Naprawiono błąd powodujący, że czasami grawitacja nie działała na konia gracza.
  • Dodano skrzynkę dla gracza. Gracze mogą teraz przechowywać w niej przedmioty, a dostęp do skrzyni uzyskają w różnych miejscach świata gry zaznaczonych na mapie.
  • Koń nie będzie już bez powodu zatrzymywał się niespodziewanie przed mostami oraz wąskimi przejściami. 
  • Naprawiono błąd niesłusznie sugerujący, że gracz jest przeciążony.
  • Naprawiono rzadki błąd powodujący, że gracze nie mogli wybierać znaków.
  • Naprawiono problem powodujący, że gracz nie mógł czasami wytwarzać glyfów.
  • Naprawiono błąd powodujący, że niektórzy kupcy nie przyjmowali rupieci. 
  • Materiały potrzebne do wytwarzania przedmiotów oraz składniki alchemii nie mają już wagi.
  • Naprawiono problem z brakiem kompatybilności między niektórymi częściami pancerza a fryzurami. 
  • Naprawiono problem, który powodował, że czasami znak Quen wybuchał na Geralcie podczas scen dialogowych.
  • Naprawiono rzadko występujący błąd powodujący, że gracz nie mógł zagrać w Gwinta z Madame Serenity w Passiflorze.
  • Karta Zoltana (Gwint) powinna teraz zawsze być dostępna pod Drzewem Wisielców jeśli gracz nie wygrał jej wcześniej w Białym Sadzie.
  • Naprawiono problem uniemożliwiający graczom rozmowę oraz grę w Gwinta z karczmarzem w przybytku Na Rozstajach.
  • Poprawione rozmaite literówki oraz błędy we wszystkich wersjach językowych gry.
  • Liczne usprawnienia w systemie streamowania gry. Gracze zauważą znaczne zmniejszenie ilości tekstur niższej rozdzielczości, NPCe pojawiają się teraz szybciej, rozmaite elementy świata gry będą teraz ładowane znacznie szybciej. Zmiany te powinny być najbardziej widoczne na komputerach oraz konsolach bez dysków SSD.
  • Usprawniono wydajność na bagnach na terenie Ziemi Niczyjej.
  • Naprawiono problem powodujący spadki w wydajności gry podczas gdy w pobliżu była mgła.
  • Zoptymalizowano rozmaite efekty graficzne w zadaniu Bitwa w Kaer Morhen w celu uzyskania lepszej wydajności.
  • Wprowadzono szereg usprawnień, które pozytywnie wpływają na wydajność gry w wielu miejscach.
  • Usprawniono ogólną wydajność gry.
  • Naprawiono problem powodujący, że magiczna kopuła Keiry czasem negatywnie wpływała na wydajność.
  • Usunięto kursor myszy pojawiający się podczas niektórych przerywników filmowych.
  • Dodano ostrzeżenie pojawiające się w momencie, gdy na dysku nie ma miejsca na wykonanie nowego pliku zapisu.
  • Gra będzie teraz poprawnie zapamiętywać wybór ustawienia trybu wiedźmińskich zmysłów dla daltonistów. 
  • Naprawiono błąd, przez który Zoltan czasami pojawiał się w złym miejscu po zakończeniu zadania Represje w Novigradzie.
  • Naprawiono problemy z dialogiem między Geraltem a Yennefer podczas zadania Ostatnie Życzenie.
  • Naprawiono błąd powodujący sytuację, w której pojawiały się dwie takie same postaci w jednej scenie w zadaniu Spis Cudzołożnic.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre etapy zadania Bitwa w Kaer Morhen były niedostępne dla gracza i niepoprawnie oznaczane jako niewykonane.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że Lambert nie wsiadał do łódki w zadaniu Ostatnia Próba.
  • Naprawiono błąd, za sprawą którego w niektórych przypadkach Madame Serenity pojawiała się w złym miejscu podczas zadania Spisek.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że zadanie Fałszywe Papiery było oznaczane jako niewykonane w przypadku kiedy gracz nie wspomniał, że jeden z braci zginął.
  • Naprawiono błąd, który czasami nie pozwalał graczom wziąć udziału w ostatnim wyścigu konnym na Skellige,  Wyścigi Śmiałków: Ku chwale bogini!. 
  • Naprawiono błąd, który powodował obecność niepożądanych przedmiotów w Novigradzie po zakończeniu zadania Bitwa w Kaer Morhen.
  • Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom na dalsze postępy w fabule w przypadku gdy zostali znokautowani przez strażników podczas podążania za Krwawym Baronem w zadaniu Sprawy Rodzinne.
  • Naprawiono problem, który powodował, że gracze nie mogli użyć pochodni w zadaniu Dorwać Juniora.
  • Usunięto występujący czasami niekończący się ekran ładowania w zadaniu Żelazna Dziewica.
  • Naprawiono błąd, który powstrzymywał graczy przed zakończeniem kontraktu Zlecenie: Barciowe Widziadło. Gracze, którzy mają problem z tym zadaniem będą musieli wrócić do zamarzniętego ula i jeszcze raz zbadać znajdujące się nieopodal ślady stóp.
  • Usunięto błąd, który powodował, że gracz mógł zostać zamknięty w pokoju w zadaniu Przez Czas i przestrzeń.
  • Naprawiono błąd, który czasami uniemożliwiał graczom progresję głównego wątku po zakończeniu zadania Dorwać Juniora, zwłaszcza po wizycie w obozie Vernona Roche'a.
  • Naprawiono problem z kupowaniem wina, który czasami nie pozwalał graczom zakończyć zadania Serce nie sługa.
  • Naprawiono błąd, który powstrzymywał progresję zadania W wilczej skórze po tym jak gracz przeczytał pamiętnik Morkvarga.
  • Usunięto rzadko występujący błąd powodujący, że gracze nie mogli przeszukać ciała żołnierza Dzikiego Gonu podczas zadania Echa przeszłości.
  • Keira teraz będzie bez problemów korzystać z portalu kiedy poprosimy ją aby udała się do Kaer Morhen podczas zadania Dla dobra nauki.
  • Naprawiono problem powodujący, że znajdującym się niedaleko Novigradu partyzantem Scoia'tael nie zawsze można było zagrać w Gwinta.
  • Naprawiono błąd powodujący sytuację, w której gracze mogli zostać zamknięci w piwnicy podczas zadania Królewski gambit.
  • Naprawiono błąd, który czasem powodował, że gracz nie mógł znaleźć Triss podczas zadania Ostatnie przygotowania. 
  • Naprawiono problem z okazyjnym brakiem karczmarza w tawernie Zimorodek po zakończeniu zadania Teraz albo nigdy.
  • Naprawiono problem z Yennefer, która nie zawsze pojawiała się w Oxenfurcie podczas zadania Wielka Ucieczka. 
  • Naprawiono problem powodujący, że Kapitan Wolverstone nie pojawiał się w karczmie Złocisty Jesiotr.
  • Naprawiono rzadki błąd powodujący, że ochroniarze nie byli wrogo nastawieni w zadaniu Racja stanu.
  • Naprawiono problem powodujący, że gryf w kontrakcie Zlecenie: Bestia z Oxenfurckiej Puszczy nie zawsze się pojawiał.
  • Wywerna będzie teraz zawsze pojawiać się w konktrakcie Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu.
  • Naprawiono problem ze zrekrutowaniem Sukrusa ze Skellige na ochroniarza podczas zadania Miecze i pierogi. 
  • Naprawiono rzadki problem, który powodował, że wizje w zadaniu Echa Przeszłości nie zawsze był wyświetlane. 
  • Zlecenia: Licho przy studni już nie będzie liczyć się do osiągnięcia Geralt Zawodowiec.
  • Naprawiono rzadko występujący problem powodujący, że gra nie mógł rozmawiać z Lambertem w Kaer Morhen podczas zadania Ostatnia Próba.
  • Naprawiono rzadki problem powodujący, że gracze nie mogli zakończyć zadania Tajemniczy handlarz.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze nie zawsze mogli przywołać konia po zakończeniu zadania Lekcja szermierki.
  • Wejście do mauzoleum podczas zadania Poszukiwani: Rynsztunek szkoły żmii nie będzie już zamknięte bez powodu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że gracze nie mogli używać znaków ani mieczy po zakończeniu walki na pięści w Szałwii i Rozmarynie podczas zadania Spis cudzołożnic.
  • Naprawiono problem, który uniemożliwiał graczom zbadanie źródła sygnału podczas zadania Zakłócenia.
  • Naprawiono problem z zadaniem Brudna forsa.
  • Naprawiono rzadki błąd związany z ekranem ładowania podczas kontraktu Zlecenie: Upiór z Eldbergu.
  • Naprawiono problem związany z ekranem ładowania w rezydencji Aeramasa podczas zadania Nabiał i ciemne siły.
  • Naprawiono problem, który powodował, że NPCe oferujący kontrakty, Zlecenie: Śmiertelne rozkosze oraz Zlecenie: Leśnica znikali.
  • Szereg usprawnień mających na celu poprawę stabilności działania gry.
  • Eliksir Oczyszczenia nie będzie już podpinał się w miejsca szybkiego wyboru w momencie, gdy graczowi skończy się jedzenie.
  • Dodano oddzielny panel na książki w ekwipunku. 
  • Wprowadzono dodatkowe podpowiedzi na ekranach ładowania.
  • Przepisy (alchemia oraz wytwarzanie przedmiotów) mogą być teraz przypinane, co będzie skutkowało odpowiednim zaznaczeniem potrzebnych do ich wykonania składników w panelu sklepu.
  • Wprowadzono funkcjonalność, która zaznacza obecnie wyekwipowane przedmioty w panelu napraw.
  • Dodano rozróżnienie między książkami przeczytanymi i nieprzeczytanymi.
  • Lista dostępnych pakietów DLC jest teraz wyświetlana w osobnym menu celem większej przejrzystości.

Pamiętajcie, że przygotowaliśmy dla was benchmarkowe centrum gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdzie znajdziecie wszystkie najważniejsze informacje związane z tym tytułem.

Źródło: thewitcher

marketplace

Komentarze

51
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Swoją drogą jesteście chyba jedynym portalem, który przeczytał te zmiany i poprawił literówkę, która jest na każdej innej stronie gdzie poprostu skopiowano z wpisu producenta. Brawo, niby to tylko jedno słówko, ale dobrze wiedzieć, że chce wam się bardziej niż innym.
    Zaloguj się
    20
  • avatar
    Najważniejsza zmiana to Koń nie będzie już bez powodu zatrzymywał się niespodziewanie przed mostami oraz wąskimi przejściami.
  • avatar
    Naprawiono błąd, który powodował, że po zakończeniu głównego wątku wciąż można było spotkać wojowników Dzikiego Gonu.

    No super spoilery w liście zmian patcha tego jeszcze nie widziałem :D
  • avatar
    Na bogato trzeba przyznać :)
  • avatar
    Najlepsze są te komentarze 'kiedyś gry wychodziły bez patchy, bez łatania dziur, były bezbłędne'.
    Nie wiem ile lat mają osoby które to piszą, dużo osób napisało, że kiedyś gry wymagały mniej pracy, ale to bez znaczenia.
    Gry nigdy nie wychodziły bez błędów! Był mniejsze lub większe od zawsze.
    Nawet w XVI wieku zdarzało się że drukarnia wypuściła źle wydrukowaną talię kart.

    Bezbłędne gry ? A jedna z najlepszych produkcji cRPG TPP - Blade of Darkness ? Baldurs Gate'y też miały swoje patche, udostępniane wówczas poprzez gazety i płytki do nich dodawane, bo Internet miał mało kto.
    A Quake'i czy inne gry ? "Ejj pamietaj, tam jak sie stanie mozna strzelac przez sciane"

    Pisanie, że kiedyś gry nie potrzebowały patchy to zaklinanie rzeczywistości. OK, nie zgadzam się z tym, że na marketing Wiedźmina III wydaje się więcej niż na produkcję gry, ale chyba takie czasy. Natomiast gry od zawsze miewały błędy, proporcjonalne do skali produkcji (legendarne Diablo2 non stop było patchowane).
  • avatar
    Grę już przeszedłem i to tak dosyć solidnie. Zajęło mi to ok 110h. Chciałbym grę przejść jeszcze raz, ale nie zaczynając wszystkiego od nowa. Dlatego zastanawiam się, czy zrobią kiedyś tryb nowa gra+. Byłoby świetnie.
  • avatar
    Od 2 tygodni słyszę, że zaraz ten patch wyjdzie. Inna sprawa, że po tym patchu będzie trzeba 3 raz ukończyć ten najlepszy ACTION RPG w historii.
  • avatar
    Mam pudełko jeszcze zafoliowane - prezent....

    Poczekam z zabawą na zimę i finalny patch powiedzmy 3.0

    Tak się zastanowię na głos, jakim leszczem trzeba być żeby kupować gry w przedsprzedaży - wersje alfa...
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    Nie łatwiej było napisać czego nie poprawili ???
  • avatar
    Kupię jak skończą się beta-testy.
    Zaloguj się
    -28
  • avatar
    Oby wyszedł na dniach bo właśnie zacząłem grać i póki co nie zagrywam mocno bo czekam na te zniany żeby z nimi zacząć.
    Przy okazji, gra ktoś na GTX 650 Ti Boost? Zaskoczyła mnie ta gra bo nawet ze wszystkim na low nie osiąga 60 klatek czego jeszcze nie widziałem przy tej karcie. Za to na wysokich mam dość stabilne konsolowe 30 fps w 900p
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawe czy ich metoda na poprawę wydajnoście nie będzie taka sama jak w przypadku HTC. Czyli delkatny "niezauważalny" downgrade grafiki. Mgła zamiast składać się z 100 warstw bedzie teraz miała np 70 itp.
  • avatar
    Ciekawe czy sterownik nvidii dalej bedzie sie wykladal i crashowal gre bo obecnie przez to nie moge normalnie grac
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie śledziłem wszystkich zmian, a miałem jakiś czas przerwy od gry. Wie ktoś może, czy naprawiono już błąd uniemożliwiający wytworzenie Wyśmienitej Jaskółki (lub innego eliksiru) wymagającego co najmniej dwóch składników specjalnych, podczas gdy gra ograniczała mnie tylko do jednego?
  • avatar
    Ja gram na podstawowej wersji. Patche tylko otwierają furtkę ...
  • avatar
    Czy tylko mi nie pojawiła się jeszcze aktualizacja do tej wersji?
  • avatar
    W tej chwili nie ma tej aktualizacji, wypuścili tylko listę zmian. Co do daty wypuszczenia aktualizacji widnieje tylko informacja: "Już wkrótce dostępna na wszystkich platformach!" sam czekam ale raczej dobije do 100 niż będę grał od nowa :P za dużo godzin a w kolejce inne tytuły :P
  • avatar
    Długo czekałem na tą poprawkę, ale jestem bardziej wkurzony niż zadowolony. Mój PC to nie jest żaden demon prędkości, ale na wersji 1.06 grałem bez problemów na wysokich detalach bez żadnych zacięć. Teraz nie mogę grać nawet na niskich. Gra non stop się zacina, nawet na ekranie ekwipunku, w animacjach a grze, walce, eksplorowaniu nawet nie ma mowy. Na 1.06 miałem płynne 30 fps (mierzone frapsem) a tutaj lipa, ma ktoś z Was podobne problemy?
    Moja konfiguracja PC to: Core 2 Duo E8400(oc na 3600MHZ), 8gb ramu Gskill 1066MHZ, Dysk SSD HyperX Kingston (na ktorym gra jest zainstalowana), grafika GF 550TI Gigabyte, płyta Asus Rampage Formula X48.
    Zastanawiam się czy nie zgłosić tego do RED, bo mnie krew zalewa