Gadżety

Windows Holographic może być rewolucją - dla każdego chętnego

przeczytasz w 1 min.

Poznaliśmy oficjalne wymagania sprzętowe gogli VR dla platformy Windows Holographic. Jest dobrze, a nawet lepiej. To wreszcie coś dla każdego.

Windows Holographic to wspólna platforma dla technologii rzeczywistości wirtualnej, rozszerzonej oraz mieszanej. To próba stworzenia zupełnie nowego interfejsu i propozycja zmiany sposobu, w jaki pracujemy, komunikujemy się czy oddajemy się rozrywce. Od dłuższego czasu koncepcja ta rozwijana jest pod kątem okularów HoloLens, ale wkrótce Windows Holographic stanie się też podstawą projektu gogli VR, który niedawno został zaprezentowany przez Microsoft. Okazuje się, że skorzystać z nich będzie mogło wiele osób, za sprawą niskiej ceny i niedużych wymagań, które właśnie poznaliśmy.

Gogle VR od Microsoftu to jedna z największych ciekawostek tego producenta. Gadżet nie będzie wymagał do działania ani zewnętrznych kamer, ani też systemów laserowych, a w dodatku już teraz może pochwalić się długą listą partnerów. Gogle mają być w pełni kompatybilne z systemem Windows 10 i pozwalać na korzystanie z komputera w środowisku trójwymiarowym, w rzeczywistości wirtualnej. Są tworzone z myślą o wielu różnych zastosowaniach, dzięki czemu mogą trafić w gusta milionów użytkowników. Do tego muszą jednak spełniać jeszcze inne warunki i… wygląda na to, że spełniają.

Microsoft Windows gogle VR

Dlaczego gogle Oculus Rift nie zyskały takiej popularności, na jaką liczył producent? Przede wszystkim z trzech powodów: 1) niewielka liczba kompatybilnych treści, 2) wysoka cena gadżetu i 3) duże wymagania sprzętowe. O rozwiązaniu pierwszego problemu już wspominaliśmy, więc teraz przejdźmy do dwóch kolejnych. Same gogle będą stosunkowo tanie – cena to zaledwie 299 dolarów, co po przeliczeniu daje około 1200 złotych. Co jednak jeszcze ważniejsze, do poprawnego działania nie będą one wymagały nie-wiadomo-jak-mocnego sprzętu. Oficjalne wymagania są naprawdę niskie:

  • system Windows 10
  • 4 GB pamięci RAM
  • zgodność z USB 3.0
  • czterordzeniowy procesor
  • karta graficzna z obsługą DirectX 12

Więcej szczegółów na temat Windows Holographic i gogli VR Microsoftu poznać mamy w ciagu kilku najbliższych tygodni.

Źródło: The Verge

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    7
    Zawsze marzyłem o tym, żeby założyć hełm na łeb podczas sprawdzania kalendarza i pisania maila. Z pewnością kupię bo ten elektroniczny pies z DLC jest naprawdę super. Zawsze chciałem mieć psa.
    • avatar
      mgkiler
      6
      To chodzi chyba o to, że możesz nie mieć monitora, a pole widzenia masz jakbyś miał kilka monitorów każdy po 27 cali.

      Tak rozumiem zaletę tego urządzenia.
      • avatar
        Abgan
        4
        Ta, pies zarządził. Dobrze że spinacz z Worda nie wpadł z wizytą, ale jeszcze nie pokazali Office'a :)

        Poważniej patrząc, to w pracy mam 2 ekrany 27" i robiłem już przymiarki do trzeciego, ale nie bardzo mam jak go ustawić, żeby było wygodnie. W goglach, razem z klawiaturą i myszą (nie potrzebuję ich widzieć by z nich korzystać) przestrzeń robocza była by większa i może nawet łatwiej zarządzalna. Chętnie bym spróbował. Ciekaw jestem czy gogle potrafią emulować monitor o jakiejś dużej rozdzielczości (np. 1400 linii poziomych i 3840 pionowych) dla aplikacji, które nie wspierają VR. Wtedy system taką aplikację wyświetli w oknie, a gogle z logiką VR zadbają to by okno było w polu widzenia użytkownika zależnie od położenia jego głowy. I to byłby hit i ogromna kompatybilność wsteczna - gry, filmy, CADy itd...
        • avatar
          decrypterie
          4
          ja widzę jeszcze plus taki ze w momencie potrzeby prywatności nikt mi na ekran nie będzie patrzył:)
          • avatar
            dolph
            -5
            Tylko WIN10 :) Nie dziękuję... co jeszcze będą robić, żeby tą 10 ludziom wepchnąć na siłę?
            • avatar
              Tomasz Słowik
              0
              Z obecną ostrością ekranów w goglach VR? Good luck. Może przy ekranach 4k na oko, czyli jeszcze trochę i nie przy obecnym sprzęcie.
              • avatar
                klakier33
                0
                Bedzie taką rewolucją jak KINECT buahahhahahaha , co zrobi MS to do kosza .