Na topie

Windows 10 ukaże się wcześniej niż przewidywaliśmy?

Autor:
Tomek Wilczyński

więcej artykułów ze strefy:
Systemy operacyjne

Kategoria: Komputery Systemy operacyjne Tematyka: Windows 10 Producenci: Microsoft

Microsoft rozważa wprowadzenie Windows 10 na rynek dwa miesiące wcześniej.

AA

Wedle informacji udzielonych przez Microsoft już kilka miesięcy temu Windows 10 miał mieć premierę jesienią tego roku. Jest jednak duże prawdopodobieństwo, że gigant z Redmond zmieni (lub już zmienił) swoje plany wydawnicze i wyda nowy system dwa miesiące wcześniej.

Microsoft przyzwyczaił nas już, że kolejne OS-y otrzymywały status RTM (gotowy produkt) pod koniec sierpnia, a premiera odbywała się dwa miesiące później, na jesień. Okazuje się jednak, że producent poważnie zastanawia się nad tym, czy nie pospieszyć się i cofnąć proces o około dwa miesiące.

Wedle tej coraz bardziej prawdopodobnej teorii Windows 10 byłby gotowy już w czerwcu. Do konsumentów trafiłby zaś w okolicach końca sierpnia. Wśród wielu głosów tłumaczących zmianę decyzji Microsoft najczęściej powtarza się informacja, że producent chce zdążyć na... gorączkę zakupów przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Nie jest bowiem niespodzianką, że Windows to podstawa nie tylko dla wielu przedsiębiorstw, ale również uczniów. Rodzice wraz z ich potomstwem już za standard uznają OS-a z Redmond i dołączony do niego pakiet Office. Zwłaszcza jeśli mówimy o rynku europejskim, w którym PC ma znaczną przewagę nad komputerami Apple.

Warto jednak pamiętać o tym, że teoria ta dotyczy jedynie wersji Windows 10 na PC i tablety. Wielce prawdopodobne, że konsole Xbox i smartfony otrzymają system we wcześniej ustalonym terminie.

Wpływ na szybsze uporanie się z problemami niegotowego Windows 10 ma bez wątpienia program Windows Insider. Dzięki niemu producent otrzymał ponad 2 mln darmowych testerów, a sam mógł zająć się poprawianiem błędów.

Myślicie, że Windows 10 ukaże się wcześniej niż do tej pory przewidywaliśmy?

Źródło: neowin

 

Odsłon: 15337 Skomentuj newsa
Komentarze

33

Udostępnij
  1. Anavrin990
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2015-02-10 01:58

    No... jak już system operacyjny jest w pośpiechu robiony to nie wróż nic dobrego.Oby jednak wszystko poszło gładko bo liczę na tą wersje okien.

    Skomentuj

    1. kamaleon
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2015-02-10 05:09

      Technical Preview chodzi calkiem dobrze, wiec sierpien to dobry termin. Pozatym zawsze po premierze wychodza latki wiec nie widze w tym problemu.

      Skomentuj

      1. phillosoff
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-02-27 02:46

        Ja przerzucę się na 10 kiedy tylko będzie gotowa. Wersję testową mam, działa przyzwoicie, a zmiany idą w dobrym kierunku. Gdybym siedział na 7, to może bym się wahał z przesiadką, ale mam 8.1 więc zmiana będzie tylko na plus: żegnajcie kafelki, witaj menu start :) No i za darmo. I DX 12.

        Jest parę mocnych argumentów za.

        Skomentuj

    2. leotoro
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2015-02-10 08:17

      Ja jednak poczekam do końca roku aktualizacją OS z 7 do 10.
      Spokojnie poczytam (na benchmark.pl) co tym razem jest popaprane, a co działa lepiej.
      Nikt mnie nie goni z tą aktualizacją, to moja decyzja, a PR z Małego i Miętkiego (Microsoftu) może sobie przyśpieszać co chce !

      Skomentuj

      1. VEN1963
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-02-10 10:09

        masz rację leotoro - myślę warto poczekać na pierwszych oficjalnych testerów. Niedawno zainstalowałem sobie nowe okienka i zostałem bardzo miło zaskoczony. Tak od samego początku powinien wyglądać W8. Fajnie że w MS posłuchali użytkowników i zrobili to czego chcą. W mojej historii pominąłem W8 - ale z przyjemnością zmienię system ma W10.

        Skomentuj

      2. znik70
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2015-02-10 15:52

        na pewno gorzej działa media player, bo go w win10 nie ma. chyba że dodatkowo dopłacisz. chciwa łapa coraz prężniej grzebie paluchami :)

        Skomentuj

  2. Palmoster
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-10 06:41

    Jak chcą to potrafią. Miła niespodzianka. Na ogół są opóźnienia, a tutaj proszę :-) niech GTA V bierze przykład!

    Skomentuj

  3. Palmoster
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-10 06:41

    Jak chcą to potrafią. Miła niespodzianka. Na ogół są opóźnienia, a tutaj proszę :-) niech GTA V bierze przykład!

    Skomentuj

    1. znik70
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-02-10 15:54

      podwójne komentarze to efekt spartolonego Internet Explorera. trzeba na serwerze skrypty odpowiedno poprawić aby ukryć ten od lat wstydliwy microsoftowy problem. jak już minusujecie to benchmarka za to że nie przystosował skryptów.

      Skomentuj

  4. Glider
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2015-02-10 08:01

    Przy takiej ilości testerów i gromadzonych informacji mają dużo większy wgląd w produkt i ilość baboli jaka by wyszła po premierze teraz może być załatana i naprawiona dużo wcześniej. A zabieg dobry: Kup komputer/tablet z Windows 10 + do tego Office i sprzedaż się nakręca. Schodzą 3 produkty + akcesoria do nich i dodatkowe usługi jak przedłużenie gwarancji/ubezpieczenie czy oprogramowanie (przy zakupie z.... dany program x% taniej - np., antywirus itp).

    Skomentuj

    1. znik70
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-02-10 15:55

      gracik już teraz można by kupić, ale z naklejką (free upgrade to win10), tak jak to było kiedyś z windows vista i naklejką do upgrade do win7. potem to samo było win7->win8 . czy tak się stanie z win10 ?

      Skomentuj

      1. Glider
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-02-10 16:58

        W końcu sezon komunijny się zbliża :) Mi Win 8.1 nie wadzi bo użytkuję go na tablecie i do korzystania z kilku aplikacji wystarczy. Worda, czy Gimpa i tak odpalam z pulpitu. Natomiast na co dzień korzystam z Windows 7 na lapku i powiem, że do zmiany mi nie śpieszno. Dycha w końcu optymalizuje korzystanie z interfejsów a'la Win 7 i poprzednie a także tego z Win 8, więc tym razem może być dobry, poprawiony i funkcjonalny system.

        Skomentuj

  5. barwniak
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-10 09:15

    Zainstalowałem na VirtualBox-ie, niestety stery od grafiki win8 nie działały, poczekam, może NV coś wypuści jeszcze dla Consumer Preview.

    Skomentuj

    1. siwyandrew
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-02-10 12:38

      a czy virtual box przypadkiem nie posiada w ramach addonów swoich wlasych sterownikow do grafiki?

      Skomentuj

  6. Tabalan
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-10 09:33

    To, że M$ może przyspieszyć wydanie kolejnej dużej aktualizacji do Windows 8 jest aż tak dużym zaskoczeniem?

    Skomentuj

  7. jeomax.co.uk
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2015-02-10 10:24

    Calkiem mozliwe, bo M$ juz przebiera nozkami za Windowsem 365.

    Skomentuj

  8. Author
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-10 10:35

    Zdanie ma bład logiczny

    "czy nie pospieszyć się i cofnąć proces o około dwa miesiące."

    Pospieszyć się i cofnąć to oksymoron, jak można cofnąć proces i równocześnie go pośpieszyć no zeby nie został z tego tylko moron

    Skomentuj

  9. Kropeczka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-10 11:01

    Dziękuje postoję - 7 mi wystarczy....
    System to nie Fifa żeby co rok nowy numerek...

    A jak się wkurzę, prywatnie przejdę na pingwinka. OOOO !!!

    Skomentuj

    1. kombajn
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2015-02-10 11:14

      Windows 7 premiera 22 października 2009
      Windows 8 premiera 26 października 2012
      Windows 10 premiera w 2015
      masz racje "System to nie Fifa żeby co rok nowy numerek"

      Skomentuj

      1. kombajn
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2015-02-10 11:18

        Przy okazji przypomniało mi się że wiele wydań pingwina ma roczny lub nawet pół raoczny cykl wydawniczy np Ubuntu więc trafiłeś jak kulą w płot.

        Skomentuj

        1. manioor
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-02-10 11:57

          ubuntu czasami nawet schodzi ponizej kwartału :)

          Skomentuj

          1. skoti
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2015-02-11 03:44

            Za update do W10 jeśli masz W7+ też nie. Do czego zmierzasz?

            Skomentuj

        2. skoti
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2015-02-11 03:48

          Niektóre dystrybucje Linuksa nawet nie robią wydań - przykładowo Arch Linux ma cykl wydawniczy ciągły - tzn aktualnym wydaniem jest wersja w repo i po prostu do niej aktualizujesz (więc wydania potrafią być nawet co kilka minut ;p) - tam wszystko łącznie z podstawowymi narzędziami, programami rozruchowymi czy jądrem jest zwykłym update i po jednej instalacji możesz mieć 10 lat aktualną wersję i nie instalować systemu mimo, że już z pierwotnego systemu nie ostał się nawet plik ;p.

          Skomentuj

        1. kombajn
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2015-02-10 13:17

          Co takiego ma Windows 7 że używasz go zamiast Visty, XP albo Windowsa 3.11? Tylko DX no prosze cię przecież win xp na dysku SSD działa błyskawicznie... Od takiego pierniczenia głupot głowa mnie boli.

          Skomentuj

          1. kombajn
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2015-02-10 13:20

            Admin przepraszam za słowo które ktoś mógłby uznać za wólgaryzm, ale i tak czekam na ban ;)

            Skomentuj

          2. cooger
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-10 14:44

            Akurat XP i SSD to słabe połączenie - XP nie obsługuje TRIMu.

            Skomentuj

          3. znik70
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2015-02-10 16:12

            spytałeś: "Co takiego ma Windows 7 że używasz go zamiast Visty, XP albo Windowsa 3.11? Tylko DX no prosze cię przecież win xp na dysku SSD działa błyskawicznie... Od takiego pierniczenia głupot głowa mnie boli."

            odpowiadam: vista żre na start 2GB ram, a 7demka tylko 1,5GB. poza tym 7demka sprawniej alokuje pamięć i sprawniej robi scheduling procesów. sprawniej zarządza przydziałami pamięci, szczególnie dla karty graficznej. praktyczny przykład, na kompie z 4GB RAM, vista64bit, gra sims3 się zaczina. na windows7 bez problemu. dokładka ramu nie pomaga. wiem że sims to badziew, ale podaję przykład. XP jest spoko, ma nawet wersję 64bit, tyle że niedostępną w normalnej sprzedaży (teraz żadnej). win3xx/9x ? jednozadaniowe. zacinają się. nie mają ochrony pamięci. porządne windowsy zaczynają się na XP, a ostatnią porządną wesją jest 7. i tyle, to jest odpowiedź na twoje pytanie.

            Skomentuj

          4. kombajn
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2015-02-10 18:28

            A słyszałeś kiedyś o pytaniach retorycznych albo o ironii? Nie? Tak myślałem.

            Skomentuj

          5. skoti
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2015-02-11 03:35

            Od takiego pierniczenia głowa boli jeszcze bardziej.
            Vista zjada podobnie ram co 7mka. Vista po prostu jako pierwsza z Windowsów prealokuje pamięć ram (na wzór Linuksa, BSD czy MacOS) i pokazuje ile zaalokowała, a nie tyle ile używa (czytaj to co używa + to co zaalokowała, aby nie marnować czasu gdy będziesz potrzebował i zwiększyć wydajność). W Windows 7 po prostu pokazują to co się używa, a prealokowana pamięć jest traktowana jako wolna (bo tak jest i w Viście). Ale jak to mówią czego oczy nie widzą tego sercu nie żal i W7 ludzie uznali za oszczędny (gdy nic się nie poprawił względem Visty).

            Scheduler w Windowsie NT praktycznie nie przechodzi zmian. Od początku istnienia jest dokładnie ten sam algorytm (multilevel feedback queue - Windows to nie Linux, który z tego algorytmu zrezygnował kilkanaście lat temu i już przeszedł kilka poprawek). Scheduler w Windowsie przeszedł poprawki w Vista (od Visty wykorzystuje licznik cyklów w nowoczesnych procesorach, aby lepiej zarządzać czasem i w Viście wprowadzono kolejki do do urządzeń wejścia/wyjścia). W Windows 7 akurat nic nie zmieniano.

            Podobnie też w W7 nic nie ruszano przy SMT, a co wreszcie akceptowalnie zaimplementowano w Viście.

            WinXP dobry (i to 64bit, na której prawie nic nie działało?). No tak jeśli lubi się system, który tragicznie wykorzystuje wielowątkowe procesory (SMT praktycznie nie istniało w XP), scheduling na oko zamiast sprzętowych rozwiązań, i długa alokacja pamięci zamiast prealokowania w czasie wolnym.

            Na końcu wisienka na torcie. W3.1x czy W95/98 jednozadaniowe? Czego człowiek się nie dowie ;p. Jednowątkowe i owszem, ale jakoś pamiętam, że można było odpalić na nich jednocześnie więcej niż jeden program (tym jest wielozadaniowość - nie myl pojęć!). Ofc miały gorszy algorytm schedulera niż NT (3.11 Cooperative Scheduler, 9x/Me Preemptive Scheduler), ale nie da się o nich powiedzieć jednozadaniowe... a jednowątkowość w czasach gdy nie było wielowątkowych czy wielordzeniowych procesorów nie była wcale wadą.

            PS. Porządne Windowsy zaczynają się przynajmniej od Windows 2000 (nie zdobył popularności, bo był promowany na serwery, ale był dobry do wszelkich zadań i XP w praktycznie niczym się nie wyróżniał (poza przeznaczeniem do grania)).

            Skomentuj

        2. assiduus
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2015-02-10 14:28

          Ja zaktualizuję chociażby z tego względu, że mainstream/extended support dla Windows 10 będzie sięgał dalej w przyszłość niż wsparcie dla Windows 7.

          Skomentuj

      2. znik70
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2015-02-10 15:58

        to przypomina raczej mundial.

        Skomentuj

  10. Griba
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2015-02-10 16:40

    nie podoba się co niektóry w10 prosta sprawa nie instaluj
    kolejna sprawa rozwiązana

    Skomentuj

    1. Detrioux
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2015-02-10 21:37

      Polska język trÓdna język.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!