Na topie

World of Tanks 1.0, mobilne World of Warships i inne plany Wargaming na 2018

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Przez 12 ostatnich miesięcy firma Wargaming pracowała w pocie czoła, by w 2018 roku oddać w ręce graczy mnóstwo nowości.

  • World of Tanks 1.0, mobilne World of Warships i inne plany Wargaming na 2018
A A

World of Tanks w wersji 1.0, mobilna wersja gry World of Warships, nowości w World of Warplanes, World of Tanks Blitz i Total War: Arena oraz kontynuacja działań e-sportowych – oto plany na rok 2018, którymi firma Wargaming podzieliła się z fanami przy okazji imprezy WG Fest odbywającej się w Moskwie.

World of Tanks 1.0 – większe i ładniejsze

Marzec 2018 roku to oficjalny termin debiutu gry World of Tanks w wersji 1.0. Najważniejszą zmianą będzie przejście na autorski silnik graficzny CORE, co sprawić ma po prostu, że walki wirtualnych czołgów będą jeszcze bardziej cieszyć oczy.

Jednym z wprowadzanych systemów jest zaawansowane oświetlenie. Wargaming zdecydował się na wykorzystanie technologii globalnej iluminacji, polegającej na realistycznej symulacji efektów świetlnych, odbijających i załamujących się zgodnie z ukształtowaniem terenu. 

Twórcy zapowiadają nowe efekty wizualne, które zwiększą realizm pola walki. Modyfikacji poprawiających między innymi to, jak prezentuje się teren, woda i roślinność, doczeka się 25 map, a najlepsze, że ulepszone systemy cieniowania czy oświetlenia nie wpłyną znacząco (jak zapewnia producent) na wydajność.

Sekret tkwi w technologii strumieniowania, dzięki czemu zapotrzebowanie na pamięć grafiki jest mniejsze. Twórcy przyłożyli się też do optymalizacji poszczególnych elementów graficznych, tak by obraz wyglądał ładnie, a animacje były płynne nawet na nieco starszych konfiguracjach.

Silnik graficzny CORE to także większa czystość detali, będąca owocem renderingu opartego na fizyce obiektów. Otoczenie zyska efekty przemoczenia, a woda – odkształcenia piany morskiej. Niebo, dzięki ruchomym chmurom ma być realistyczne, a technologia Adaptive Shadow Maps poprawi dynamikę cieni.

Skoro już przy dynamice jesteśmy, warto też wspomnieć o czymś, co nazywa się „różnorodną florą wolumetryczną”. Chodzi mianowicie o widoczne efekty interakcji pomiędzy pojazdami i roślinami. Dopełnieniem całości są efekty, takie jak „bloom”, promienie bogów i aberracja chromatyczna oraz zaawansowana destrukcja obiektów (dzięki technologii Havok). 

„Aktualizacja 1.0 to radykalna zmiana. Dusza gry pozostanie niezmieniona, ale nowy silnik graficzny prowadzi do zwiększenia jakości obrazu w znacznie większym stopniu niż zwykłe podniesienie rozdzielczości. To oszałamiająca różnica i wprost nie możemy się doczekać kiedy gracze będą mogli jej spróbować” – powiedział Milos Jerabek. 

Warto też wspomnieć o tym, że wraz z grafiką odświeżona zostanie ścieżka dźwiękowa. Każda mapa ma mieć motyw przewodni, nawiązujący bezpośrednio do reprezentowanej lokalizacji. Muzyka będzie w dodatku dostosowywała się do tego, jak toczy się bitwa.

Jeżeli chcecie samodzielnie przekonać się, o jak dużych zmianach mowa, możecie pobrać program World of Tanks enCore 2018 – o, tutaj.

World of Warships Blitz – mobilne okręty

Wcześniej, bo już 18 stycznia 2018 roku odbędzie się równie ważna dla firmy Wargaming i miłośników jej gier premiera. W wersjach przeznaczonych na Androida i iOS zadebiutuje World of Warships Blitz – będzie to okazja, by toczyć morskie pojedynki niezależnie od tego, w jakim miejscu się znajduje.

World of Warships Blitz 

Do dyspozycji użytkowników tabletów i smartfonów twórcy oddają 90 okrętów: japońskich, niemieckich, rosyjskich i amerykańskich, reprezentujących cztery klasy: niszczycieli, pancerników, krążowników i lotniskowców.

World of Warships Blitz screen

W World of Warships Blitz będzie można rozgrywać misje PvE i toczyć bitwy w trybie 7v7 (także multiplatformowo). Thaine Lyman z Wargaming Mobile zapowiada, że tytuł ten zaoferuje „krótkie bitwy, precyzyjne sterowanie i imponujący zestaw okrętów”. Jeden z nich (Aurora) możecie otrzymać za darmo, jeśli zarejestrujecie się przedpremierowo.  

Pozostałe projekty firmy Wargaming

Aktualnie najważniejszym tytułem mobilnym w ofercie firmy Wargaming jest World of Tanks Blitz. Wydawca pochwalił się, że gra została już pobrana ponad 90 mln razy (z czego 20 mln w tym roku). Plany na rok 2018 są następujące: poprawa trybu widza, wprowadzenie chińskiego drzewka i koncentracja na e-sporcie.

Nie można w tym miejscu nie wspomnieć, że ponad 300 pracowników Wargaming Mobile (wraz z zespołami zewnętrznymi) aktualnie rozwija 10 projektów mobilnych – o kilku z nich dopiero usłyszymy.

Pozostałe plany firmy Wargaming obejmują między innymi dalszy rozwój gier Total War: Arena (pojawi się między innymi nowa mapa: Przełęcz Augustusa i nowy dowódca w postaci Spartacusa) i World of Warplanes (nowe możliwości ulepszania maszyn, amerykańskie i rosyjskie bombowce oraz nowe tryby gry). Bardzo istotny w 2018 roku będzie również e-sport.

Źródło: Wargaming

Odsłon: 7341 Skomentuj newsa
Komentarze

7

Udostępnij
  1. kombajn
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-12-24 09:24

    A w tych przykładowych zdjęciach to które ma być na nowym silniku? To po prawej? Bo to po lewej wygląda lepiej. Zresztą silnik, silnikiem ale gra dalej jest kretyńska ileż można grać w Team Deathmatch. Zrobili by singleplayer z fabułą to bym pograł. To multi jest nudne jak flaki z olejem. Rozegrałem ~10k bitew i nie mam ochoty na ani jedną więcej.

    Skomentuj

    1. silvver
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-24 10:22

      Po prawej na nowym. Pobierz sobie EnCore - masz link w tekście, to sobie przetestujesz nowy silnik (to taki benchmark w WG style, gdzie nawet nie pokazuje Ci ilości fps tylko śmieszne WG Points)

      Skomentuj

      1. kombajn
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2017-12-24 12:33

        No obejrzałem. Wypluło 11400 w maksymalnych ustawieniach, cokolwiek to oznacza. Grafika taka sobie, bez szału. Podłoże jak było płaskie i niezniszczalne tak jest nadal a czołgi poruszają się kompletnie nierealistycznie. Najśmieszniejsze było moment gdy ten Mouse podskakuje w tył i przód. Taaa ile to ważyło ponad 100 ton? samochód osobowy mający nieporównywalnie wyższy stosunek mocy do masy i nieporównywalnie mniejszą bezwładność tak się nie zachowuje. Twórcy nie zwrócili by uwagi na fizykę nawet gdyby ta kopnęła ich w cztery litery.

        Skomentuj Historia edycji

        1. silvver
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-12-24 13:18

          Byłeś blisko:
          Weight Limit 188.98/192.9 t

          Skomentuj

          1. silvver
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-12-24 19:35

            Nikt nie gra, ale w Armored Warfare.
            W War Thundera gra relatywnie sporo zapaleńców

            Skomentuj

          2. rekonekcik
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2017-12-26 13:10

            No no, to się popisałeś... Kiedy ostatnio próbowałeś grać w War Thunder? Wiesz wogóle co się z tą grą teraz dzieje?

            Skomentuj

        2. Pixel
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-01-09 12:27

          Wypluło 17327 w maksymalnych ustawieniach.
          Sporo czasu się w tą grę straciło, obiecywali zmiany już fizyki z 2 czy 3 lata temu, równanie miast niemal do ziemi, jeszcze poczekamy.

          Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!