• benchmark.pl
  • Gry
  • Frank Azor o wizji gamingu w AMD - wywiad z nowym architektem rozwiązań dla graczy
Gry

Frank Azor o wizji gamingu w AMD - wywiad z nowym architektem rozwiązań dla graczy

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2019-09-11

Założyciel legendarnej marki Alienware opowiedział o swoim transferze do AMD. Czym będzie się zajmował główny architekt rozwiązań dla gamingu?

Gracze to jedna z najważniejszych, ale też najbardziej wymagających grup klientów. Firma AMD nie zamierza bagatelizować tematu i ostatnio wzbogaciła swój zespół o kolejnego ważnego pracownika – do „czerwonych” dołączył Frank Azor, założyciel legendarnej firmy Alienware, który objął funkcję głównego architekta rozwiązań dla gamingu.

Frank Azor to współzałożyciel legendarnej marki Alienware – początkowo pracował on jako inżynier, ale z czasem obejmował stanowiska kierownice w dziale sprzedaży i marketingu. Następnie, po połączeniu z firmą Dell w 2006 roku, piął się w górę, obejmując stanowiska kluczowe stanowisko wiceprezesa i dyrektora generalnego Dell ds. konsumenckich i biznesowych marek premium, w tym XPS, Alienware oraz asortymentu gamingowych produktów.

Zespół AMD wzbogacił się więc o speca w dziedzinie sprzętu dla graczy. Frank Azor jest odpowiedzialny za architekturę i definicję innowacyjnych rozwiązań dla gamingu oraz strategii wykorzystujących własność intelektualną AMD - w wywiadzie ujawnił on kilka szczegółów na temat swojej nowej roli i zamiowania do gier.

Po 21 latach spędzonych w Alienware zdecydowałeś się przejść do AMD. Skąd taka decyzja?

Wierzę, że wywarłem naprawdę duży wpływ na branżę zajmującą się urządzeniami do gier komputerowych – zarówno podczas pracy w ramach integratora systemów w Alienware, gdy firma była spółką prywatną, jak i później, już po przejęciu firmy przez Dell.

Mam nowatorskie pomysły, które mogą być zrealizowane wyłącznie przez firmę, która posiada kompleksowy ekosystem własności intelektualnej obejmującej procesory, karty graficzne, procesory APU, chipsety i oprogramowanie. AMD to aktualnie jedyna firma, która posiada wysokiej klasy portfolio własności intelektualnych (IP) z kluczową architekturą, która wygrywa w każdym segmencie sprzętu do gier, włączając komputery stacjonarne, konsole, chmurę i urządzenia mobilne.

Zespół AMD jest otwarty nie tylko na możliwości, które dostrzegam dla branży oraz korzyści, jakie przyniosą one graczom, ale i pozwala mi je realizować. To wyjątkowa okazja dla nas wszystkich, ale przede wszystkim dla graczy, którzy mają świadomość, że firma AMD jest szczególnym dostawcą technologii. Nie mogę się doczekać, aby zaprezentować im, nad czym pracujemy.

Główny architekt do spraw rozwiązań dla gamingu (Chief Architect of Gaming Solutions) to wyjątkowa nazwa – skąd się wzięła? Jak się odnosi do obowiązków, które będziesz wypełniać?

Rola, jaką pełnię w AMD i branży gier, jest wyjątkowa, a także pod wieloma względami pierwsza w swoim rodzaju. Z tych powodów na początku nie było oczywiste, jaki tytuł powinno nosić to stanowisko, jednak w końcu zdecydowaliśmy się na głównego architekta do spraw rozwiązań dla gamingu.

Dokładny zakres obowiązków na tym stanowisku stanowi dość poufne IP firmy AMD, dlatego nie mogę zdradzić zbyt wielu szczegółów. Mogę jednak powiedzieć, że najważniejsze dla naszego zespołu będzie odpowiadanie na potrzeby graczy poprzez wprowadzanie innnowacji.

Jak wygląda Twoja wizja działu AMD dedykowanego gamingowi?

W tej chwili mogę zdradzić, że szczerze wierzę, że nie ma firmy bardziej oddanej graczom niż AMD.

Podzespoły AMD znajdziemy zdecydowanie częściej w dedykowanych systemach gamingowych niż podzespoły innych producentów, biorąc pod uwagę przemysł konsolowy, PC i usługi w chmurze, a także niedawno ogłoszoną umowę z firmą Samsung, dzięki której mocniej zaznaczymy swoją obecność na rynku urządzeń mobilnych.

Firma AMD jest unikalna, ponieważ posiada najszerszy ekosystem IP, który przemawia do graczy i jako jedyna dostarcza podzespoły używane w graniu nieomal w każdej formie. Zapewnia to nieskończenie wiele możliwości w zakresie dalszego ulepszania doświadczeń z rozgrywki poprzez zestaw narzędzi, którymi nie dysponuje żadna inna firma.

Przyświeca mi wizja optymalnego wykorzystania tego sukcesu i własności intelektualnej, aby pomóc w dalszym rozwoju branży gier poprzez wprowadzanie innowacji, które może obecnie dostarczyć graczom wyłącznie firma AMD.

Czy jest coś, co Cię szczególnie ekscytuje w kontekście objęcia nowego stanowiska?

Najtrudniejszą rzeczą związaną z podjęciem decyzji o dołączeniu do AMD było pozostawienie bliskich mi osób w Alienware i Dell. Przez te wszystkie lata przeżyliśmy razem niesamowite chwile i wiele osiągnęliśmy – to naprawdę wspaniałe zespoły.

Martwiłem się, że w AMD nie uda mi się nawiązać podobnych relacji, jednak moje obawy zostały szybko rozwiane. Zespół w AMD ekscytuje mnie najbardziej – ludzie są wspaniali, przyjaźni i wyjątkowo inteligentni. Są nastawieni na wygraną, a także chcą pracować ciężko, mądrze i tak długo, jak to konieczne. To znana mi kultura pracy, a spotkanie zaangażowanych w nią ludzi i bycie mile widzianym jest niezwykle ekscytujące.

Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy na temat aktualnie prowadzonych projektów? Możesz się podzielić jakimiś informacjami o zbliżających się nowościach?

Jestem na pokładzie zaledwie od kilku tygodni i głównie staram się jak najwięcej nauczyć. Biorąc pod uwagę fakt, czego udaje mi się dowiedzieć na temat aktualnie wdrażanych projektów, w tym tych, które ogłosiliśmy z takimi partnerami jak Microsoft, Sony i Google, jak i tych, które zostaną ogłoszone wkrótce, mogę powiedzieć, że są one naprawdę niesamowite.

Praca z tak wspaniałymi firmami i ludźmi jest ogromnym przywilejem – to przekracza moje wszelkie oczekiwania.

Jak w obecnej pracy wykorzystasz zdobyte na poprzednim stanowisku wiedzę i doświadczenie?

Uczę się, że projektowanie oraz rozwój produktów IT i obsługującego je oprogramowania jest wyjątkowo złożone i trudne. Jako dostawca najnowszych rozwiązań, w ciągu całej swojej kariery do tej pory nie doceniałem tego, co osiągam teraz, będąc za kulisami.

To niesamowite jak utalentowany, pracowity i inteligentny jest ten zespół. Na tę chwilę tylko słucham i uczę się wszystkiego, czego mogę. Choć od ilości przyswojonych informacji codziennie wracam z biura do domu niemal z bólem głowy, to świetnie się przy tym bawię.

Uwielbiam się uczyć, a uczę się naprawdę wiele.

Jesteś zapalonym graczem – w co aktualnie grasz?

W związku ze zmianą pracy i objęciem nowego stanowiska ostatnio grałem niewiele, jednak obiecałem moim chłopcom, że w ten weekend znajdziemy nieco czasu na Fortnite.

Poza tym sporo grałem w Cities: Skylines – to, mająca już swoje lata, jedna z moich ulubionych gier. Nie mogę się doczekać Age of Empires 4 i umilam sobie pozostały do premiery czas, grając w stare dobre AOE3!

Źródło: AMD

marketplace

Komentarze

9
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ciekawe na jakim procesorze ma domowy komp do gier? :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Zapalony gracz w Cities Skylines... lol
    AOE3... co tam można robić w tej grze tyle lat, żeby nie umrzeć z nudów...
    Zaloguj się
  • avatar
    Kiedy premiera 3950X?