Na topie

Xbox One obsłuży klawiaturę i myszkę [AKT.]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Konsole do gier

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Konsole do gier Tematyka: Na Topie Producenci: Microsoft Razer

Podczas konferencji X018 firma Microsoft zapowiedziała, że jeszcze w listopadzie pierwsze gry otrzymają pełną obsługę zestawów klawiatura+mysz. To kolejny przykład tego, jak gigant z Redmond zbliża do siebie konsole i pecety.

  • Xbox One obsłuży klawiaturę i myszkę [AKT.]
A A

Aktualizacja, 15 listopada 2018: Każdy posiadacz konsoli Xbox One może już pobrać i zainstalować listopadową aktualizację systemu. Ulepszone wyszukiwanie i aplikacja Amazon Music to niektóre z nowości, ale najważniejszą jest oczywiście obsługa klawiatury i myszki. 

Na razie w najlepsze gry na Xbox One nie zagramy na klawiaturze i myszce, a to, czy taka opcja pojawi się w przyszłości, zależeć będzie od decyzji producentów poszczególnych tytułów. W rzeczywistości na razie można to sprawdzić jedynie w dwóch tytułach: Fortnite i Warframe, ale kolejne dołączą do nich jeszcze w tym miesiącu.

Xbox klawiatura mysz

Z konsolą Xbox One kompatybilne są prawie wszystkie nowoczesne klawiatury przewodowe i bezprzewodowe wykorzystujące interfejs USB, więc z tym akurat nie powinno być problemu. 

 

News, 11 listopada 2018: Poświęcono jej niewiele czasu, ale w gruncie rzeczy to jedna z najciekawszych zapowiedzi, jakie uświetniły konferencję X018. O co chodzi? Microsoft potwierdził, że już 14 listopada konsole Xbox One zaczną obsługiwać klawiatury i myszki. 

Microsoft dostarcza producentom gier narzędzia, dzięki którym mogą oni dostosować swoje gry (tworzone przecież z myślą o konsolowych kontrolerach) do tego nowego rozwiązania. Cel jest taki, by w każdym przypadku oferowały one przyjemną rozgrywkę na zestawach klawiatura + mysz.

Xbox One - klawiatura i mysz

Jedną z pierwszych gier, w których posiadacze konsol Xbox One przetestują to nowe rozwiązanie, będzie (bijąca rekordy popularności) Fortnite. Jeszcze w listopadzie obsługa klawiatury i myszy zostanie dodana również w takich produkcjach jak War Thunder, Vermintide 2, Strange Brigade, Bomber Crew, Deep Rock Galactic czy X-Morph Defense. Następne w kolejce są między innymi DayZ, Moonlighter i Warface.

A jak to będzie wyglądać od strony praktycznej? Czy gracze korzystający z klawiatury i myszki będą mogli rywalizować w sieci z tymi, którzy grają na padach? Zdaje się, że decyzja należeć będzie do samych producentów, ale w przypadku Fortnite jedni i drudzy nie odnajdą się na serwerach. 

Designed for Xbox

Nowa opcja będzie dostępna dla posiadaczy klawiatur i myszek różnych producentów. Dodatkowo, we współpracy z firmą Razer gigant z Redmond chce też wprowadzić na rynek linię peryferiów „Designed for Xbox”. Urządzenia te zostaną zaprezentowane w styczniu, podczas targów CES 2019.

Źródło: IGN, Polygon, Microsoft. Foto: Razer

Odsłon: 7274 Skomentuj newsa
Komentarze

45

Udostępnij

Zobacz podobne

  1. TicTac
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-11-11 10:47

    Na to czekałem. Jak wejdzie nowa konsola to już nie będę wydawał paru tysięcy na PC-eta tylko do gier kupię sobie konsolę a do pracy jakiegoś zgrabnego lapka :). Oczywiście o ile się to rozwiązanie przyjmie też na inne gry np.: BF5, Cybepunk itp.

    Skomentuj

  2. bodziokrak
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-11-11 13:03

    Wreszcie, czas odpuścić pc, płacąc nie wiadomo jakie ceny za grafiki teraz top około 5000zł następna generacja pewnie z 7000zł, pamięci chociaż ponoć tanieją no i proce. Myślę że wielu zatwardziałych pc-ciarzy się przekona, jeszcze niech tylko zapowiedzą jakąś mocniejszą konsolę, następną generację, chętnie z wymianą na dowolny dysk twardy + SSD dla wymagających gier i bez szukania płyt do odpalenia gry,
    no i na dopełnienie HDMI 2.1 (takie moje oczekiwania).

    Skomentuj Historia edycji

    1. sabaru
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2018-11-11 13:10

      Oby się nie okazało że następna generacja będzie kosztować 4000zł.

      Skomentuj

      1. bodziokrak
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-11-11 13:16

        Szczerze jeśli będzie moc, niech kosztuje, jeszcze żeby microsoft się ogarnął i bardziej się przykładał pomagał producentom w tworzeniu gier, bo w stosunku do ps, sporo tracą. Jedynie ścigałki im wychodzą, a flagowe produkty Halo, Gears of War jakoś przygasły. No i z racji myszy mogą wypuszczać strategie, już widzę total war na 65", a powoli rozglądam się za 82-85".

        Skomentuj

      2. kitamo
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-11-11 15:09

        jeśli będzie kosztowała 4000zł i przez kolejne kilka lat nie będę musiał niczego dokładać a gry będą wychodziło tak jak na obecną generację to nei widze zadnego problemu - wręcz przeciwnie.

        Skomentuj

      3. Adrian Waleczny
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-11-11 16:14

        Niech kosztuje i 5000 zł i więcej, co to za problem, konsole kupuje się na kilka lat, ważne, żeby była jak mocniejsza.

        Skomentuj

        1. Zero-Cool
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2018-11-11 22:29

          Komputer też kupuje się na kilka lat, co z tego że Xbox One X obsługuje gry w 4k jeżeli kartę graficzną w nim można co najwyżej przyrównać do RX 580 który kosztuje 1000zł jeżeli masz stary sandy bridge i5-2500/i7-2600 (w przypadku i7-2600k to przy rozdzielczości 4k CPU nie jest wąskim gardłem i wydajność w grach dyktuje tylko GPU, więc nie trzeba mieć najnowszego coffelake czy cokolwiek teraz jest na rynku bo różnica pomiędzy tymi CPU to kilka FPS) to wystarczy że dokupisz do niego kartę za 1k i masz sprzęt mocniejszy od konsoli za 2k, co prawda jeżeli zaczynasz od zera i nie lubisz bawić się w komputery to konsola jest lepszym wyjściem.

          Muszę przyznać że konsole mają kilka przewag nad PC typu w multi brak hacków, gry można odsprzedawać, a do tego M$ chyba ma aktywną jakąś akcję że to co masz kupione na PC możesz też odpalać na konsoli czy coś takiego, więc tutaj polityka jest ciekawa, do tego masz jakiś abonament że płacisz co miesiąc 20zł ale masz dostęp do wszystkich nowych gier czy jakoś tak. Jeżeli dodadzą mysz i klawiaturę do wszystkich gier + wszystkie gry strategiczne z PC będą działać na konsoli to chyba przesiadam się z blaszaka na konsole (jakoś większość znajomych siedzi na Xbox), ale wciąż mam I7-2600k i wystarczy że kupię RX580 to będę miał wydajność xbox one x za 1000zł albo jakiegoś 1080 z kopalni za 1300zł i będę miał sprzęt mocniejszy od konsol na najbliższe 5lat (chyba że karta wyzionie ducha w tym czasie).

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-11-12 02:12

            Ja grafe co 2 lata wymieniałem za 2kzł po to by pograc w wysokich detalach. Jednak po pewnym czasie zauwazyłem że na PC pojawiają sie 2-3 gry rocznie które są po prostu warte zakupu.
            Dawac co 2 lata 2k zł dla 6-8 gier to troche przesada.
            Jasne, moge kupowac grafe i co 10 lat ale co to za sens wydawac 2-3k zł i caly czas obnizac detale wraz z wiekiem karty.
            Ale pieniądze i tak nie sa dla mnie najważniejsze bo lubię modernizować peceta od tak nawet sobie mimo ze nie gram na nim - służy mi jako narzedzie pracy więc i tak nie odpuszczam jego modernizacji włączając w to GPU (próbowałem ostatnio cos robić w Fusion360 na integrze to myslałem że jajko zniosę).

            Na konsolach znajduje w ostatnich latach wiecej tytułów które mnie interesują tak wiec granie na PC odpuściłem prawie całkowicie.

            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-12 15:42

            Zawsze mnie śmieszą te argumenty. PCta to trzeba upgradować, a konsole nie, dlatego lepiej kupić konsolę. Tylko to, że grafika na PC w tym czasie cały czas się rozwija i różnica między obrazem z PCta, a konsoli stale rośnie to już jakoś pomijane w dyskusji.

            Sprzęt powinien być wybierany pod gry jakie lubisz i tu się w pełni zgadzam. Jak ktoś mówi, że gra na konsoli, bo tam są tytuły które lubi, a na PC nie ma to pełen szacunek, mimo iż samemu mnie te gry nie interesują ani trochę. Ja gram na PC bo gry w które gram są albo tylko na PC albo są zdecydowanie lepszą wersją niż wydania konsolowe i w dodatku ta platforma pozwala mi na uzyskanie wyraźnie lepszego poziomu grafiki i nieporównywalnie wręcz lepszego poziomu płynności.

            Niemniej jak ktoś zaczyna wypisywać farmazony o jakiejś "opłacalności" czy inne bzdury to aż żal serce ściska od tej ignorancji.
            Kupisz PC raz, za trochę więcej jak konsole i możesz grać tyle samo czasu jak na konsoli. Racja, że na PC wymagania rosną bo pojawia się nowy sprzęt, ale razem z tym wzrostem wymagań rośnie też różnica między tymi nowymi poziomami detali a tym co się dostaje na konsoli jako "jedyne słuszne" ustawienia. To, że do odpalenia gry z 2015 roku na full wystarczył ci twój komp, a teraz w 2018 musisz ciąć detale to żadna wada w stosunku do konsol, bo na konsolach te detale po prostu tnie za ciebie wydawca.
            Poza tym na PC masz wybór między poziomem detali, a płynnością. Na konsoli wydawca decyduje za ciebie, że masz chcieć grać w power-pointa, żeby tylko udało się skleić jakiś trailer który nie straszy pikselami.

            W miarę częste upgradowanie PC (powiedźmy co 2 lata, bo częściej nie ma najmniejszego sensu) jest dla entuzjastów, którzy chcą grać z wszystkimi nowinkami graficznymi jakie tylko się pokazują i nie godzą się odpalać gry jakkolwiek inaczej niż w najwyższych ustawieniach w wysokiej płynności. Na konsoli entuzjaści nie mają czego szukać, ewentualnie jako dodatek do ogrania gier, które wyłącznie z marketingowych powodów nie pojawiają się nigdzie indziej.
            Każdy kto twierdzi inaczaj najzwyczajniej na świecie nie ma pojęcia ani o sprzęcie, ani o grafice.

            Skomentuj

          3. JanuszJestem
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-12 16:08

            rlistek - dzięki, wyjąłeś mi to z... pod palców, nie muszę sam już tego pisać. I być może nawet lepiej to ująłeś niżbym to sam zrobił.

            Skomentuj

          4. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-12 17:29

            "Tylko to, że grafika na PC w tym czasie cały czas się rozwija i różnica między obrazem z PCta, a konsoli stale rośnie to już jakoś pomijane w dyskusji"

            Tak Januszku tak się rozwija że do tej pory nie ma ładniejszych gier na pc od exów z PS4. Jak tam HDR na pc który jest już od dawna na konsolach.

            Masz Januszku RDR2 na PS4 za 700 złociszy :) Konsola 1.84TF ośmiesz do tej pory rydwany pc za wielki szmal.

            https://www.youtube.com/watch?v=312jw-AmQHk&feature=youtu.be

            Jesteś w stanie pokazać ładniejszego sandboxa na pc :)

            Tutaj kolejne perełki graficzne które zawitają na tak starej jeszcze konsoli z 2013 roku. Ze świecą szukać tak pięknych gier graficznie na pc.

            Gameplay od 3:35min
            https://www.gamersyde.com/hqstream_the_last_of_us_part_ii_e3_2018_trailer-42327_en.html

            https://www.gamersyde.com/hqstream_ghost_of_tsushima_e3_2018_trailer-42330_en.html

            https://www.gamersyde.com/hqstream_death_stranding_e3_trailer-42329_en.html

            Nie opłacalne ładować się w pcta za 10 tysi a tym bardziej teraz gdzie za rogiem nowa generacja konsol.
            PS5 wymiecie ten syf pctowy że hej. Ten twój rydwan pc przy PS5 będzie pośmiewiskiem :)

            Widzisz jak bredzisz..... Januszku :)))

            Skomentuj

          5. rlistek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-11-12 17:42

            @PS4Ekskluzyw
            "Perełki graficzne" w 800x600 w 30fps. Co za pajac.

            Widzisz, twój problem jest taki, że ty tej grafiki na PC nie masz jak zobaczyć. To, że jakieś gry wychodzą w wersjach multiplatformowych i sobie sprawdzisz tę grę na konsoli i w porównaniu do tych "eksów" wyglądają słabo, nie znaczy, że tak samo słabo wyglądają na PC. Tego nigdy nie zrozumiesz dopóki tych swoich fanboyowskich klapek z oczu nie ściągniesz. Masz ból tyłka, bo jedyne na co cię stać to to PS4 za 700zł i wypisujesz farmazony, żeby sobie tylko kompleksy poleczyć.
            Konsola nigdy nie będzie w stanie wyświetlić takiej grafiki jak PC i to, że jakieś gierki wyłącznie decyzjami marketingowymi na PC nie wychodzą, bo gdyby nie te kilka gier to sprzedaż tych zabawek była by komicznie niska, nic tutaj nie zmienia.
            Także płacz sobie dalej. Może któregoś dnia ci się poszczęści i ktoś ci da pograć na dobrym PC, to ci się oczy otworzą. Póki co dalej sobie trzaskaj w te 800x600@30fps.

            Skomentuj Historia edycji

          6. PS4Ekskluzyw
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-12 17:59

            Widzisz Januszku jak pajacujesz na brak argumentów i ładniejszych gier na pc wypisujesz dyrdymały "w 800x600"

            Specjalnie za przykład podaję konsolę PS4 z 2013 roku.
            RDR2 pokaż ładniejszego sandboxa na pc czekam..... Biedulek nie jest w stanie i piszę swoje dyrdymałki :)))

            The last of us 2
            Ghost of Tsushima
            Death stranding

            Nie jesteś w stanie odnieść się do tych gier :) No ba bo dobrze wiesz co zrobią z twoim rydwanem pc w kwestii oprawy. PS5 tylko to przypieczętuję :)

            Ech..... Ból dup.... nie do opisania :) Możesz z łaski swojej nie pisać więcej tych bzdur.

            Skomentuj Historia edycji

          7. Adrian Waleczny
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-12 20:21

            Grafika na pececie się rozwija? Coś słabo to widać...

            Skomentuj

          8. Wiedzmin69
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-13 01:51

            Rlistek wez sie ogarnij, grafika na pc sie rozwija ale nie ma zadnej gry ktora to wykorzystuje, jakie masz pc exclusivy? Symulator kozy i LoL? A normalne gry AAA to juz rok wczesniej kazdy na konsoli ogra i sprzeda nie bedzie czekal na PC premiere zeby trzy paski przesunac w ustawieniach graficznych. Smiech na sali twoje argumenty. A tym czasem wracamy do RDR2 ;)

            Skomentuj Historia edycji

          9. Ghola
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-11-13 14:46

            Smutno mi jak widzę wypociny kogokolwiek kto pisze że grafika jest lepsza na konsoli niż na PC.

            Jest to fizycznie niemożliwe. Każda gra na konsolę jest robiona na PCcie, i to naprawdę wysokiej klasy.

            Słabej jakości grafa na PCtach jest wymuszona beznadziejnym Hardware Konsol od kilku generacji, co mnie wnerwia niesamowicie bo muszę modować grę aby miała np tekstury o rozdzielczości 4K, bo inaczej jakiekolwiek zbliżenie kuje w oczy, niestety konsola niema szans na ogarnięcie czegoś takiego bo niema odpowiedniej ilości pamięci na pokładzie.

            Serio chciałbym aby konsole kosztowały po 7 koła i aby miały porządny hardware w środku, wtedy grając na PCcie nie musiałbym się wnerwiać na marną jakość grafiki w porcie.

            Skomentuj

          10. kitamo
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-15 10:20

            ale nikt nie pisze ze jest lepsza grafika na konsoli, ludzie ogarnijcie się.
            Sa gry które wyglądają lepiej bo mają dobry design.
            Na PC można cuda robić ale problem w tym ze tych cudów nie ma. Jest za to miliard gier z przeciątną oprawą graficzną ale za to są popularne bo to Battle Royale.

            Zobaczcie battlefielda V - jak się wylaczy DXR to roznica miedzy konsolami a pecetem jest tylko w framerate bo roznice sa niewielkie w samej oprawie.
            Jak się wlaczy DXR to roznice są ciut większe ale framerate gorszy niż na konsoli.

            Na jakość oprawy graficzne jnie sklada się tylko rozdzilczosc i framerate.

            Skomentuj

    2. rlistek
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2018-11-11 13:13

      To ja jedno pytanie tylko... Po co ci ten top czyli karta graficzna za 5000zł skoro zadowala cię poziom grafiki jak na konsoli?

      Skomentuj

      1. bodziokrak
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-11-11 13:18

        Nie zadowala poziom grafiki, dlatego nie kupię obecnej generacji.

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2018-11-11 13:44

          W sensie, że liczysz, że nowa generacja będzie czymś innym niż obecna jak wychodziła? Przecież to będzie taki sam tani PC upchany w pudełko jak PS4/XbO, z tym, że odpowiednio od nich szybszy po tych iluśtam latach, ale tak samo daleko od topowych PCtów.
          Konsole są targetowane w ludzi, którzy chcą sobie pograć, za dużo na sprzęt nie wydając i któzy są gotowi na kompromisy w jakości na rzecz właśnie ceny. Także nie liczyłbym na jakąś drogą i mocną konsolę, a spodziewam się takiej samej budżetówki jak zawsze. Tych samych limitów 30fps czy 60fps w mało wymagających grach.
          Fajnie, że wreszcie będzie obsługa myszy+klawy jak dla ludzi, ale to wciąż nie będzie sprzęt pod moje potrzeby.

          Skomentuj

      2. musslik
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2018-11-11 13:29

        Takie karty są niezbędne bo deweloperzy strasznie słabo potrują swoje tytuły z konsol na pc...

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-11-11 13:40

          Widać, że nigdy w życiu nie widziałeś gry odpalonej na porządnym PC.

          Rozumiem, że również twierdzisz, że takie samochody jak Porsche, Ferrari czy Lamborghini też są zbędne, bo przecież na drogach i tam masz ograniczenie prędkości, co nie?

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-11 15:11

            widac ze nie zrozumiales tego co napisal.

            Problem ze słaba optymalizacją tej samej gry na PC jest wszechobecny niestety ale taka jest kolej rzeczy - łatwiej optymalizować by było gry jakby każdy posiadal np. GTX1060 i nie bylo by zadnego innego GPU. No niestety nie jest tak różowo.

            Gier dobrze zoptymalizowanych dla PC naprawde jest bardzo mało rok do roku.

            Skomentuj

          2. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-11 15:39

            Nie. Po prostu na konsole jest z tego powodu łatwiej optymalizować.
            No i sorry, ale jakoś nie przypominam sobie gry na PC, która by mi źle działała w ostatnim czasie.

            Wciąż, "gorzej zoptymalizowana" gra na mocnym PC to niebo a ziemia przy "dobrze zoptymalizowanej" grze na konsoli.

            Skomentuj

          3. musslik
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-11 19:20

            Jako gracz z grubo ponad 25 letnim stażem stwierdzam, że obecnie nie ma się co pchać w PC co kosztuje 4-5x więcej niż konsola bo gry nie wyglądają 4-5x lepiej niż na konsoli.

            Skomentuj

          4. HardCorak
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-11 21:00

            Żeby odpalić gry w jakości konsol to wystarczy 2x droższy. Poza tym jak nie wyglądają lepiej jak wyglądają? 60 fps jest znacznie przyjemniejsze dla oka.

            Skomentuj

          5. musslik
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-11-12 07:51

            Xbox one z pewnością ale nie Xbox one x :)

            Skomentuj

          6. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-12 00:27

            @musslik
            No jak jesteś biedny to oczywiście, że bez sensu się pakować w coś co kosztuje dla ciebie zbyt dużo. Wydocznie różnica między 170fps a 30fps i ustawieniami ultra a medium/high nie jest dla ciebie warta aż takiej różnicy w cenie.
            Nie ma w tym nic złego. Na szczęście jest wybór i każdy może kupić coś na miarę swoich potrzeb. Ty kupisz konsolę, ja kupię PCta, bo widzisz, dla mnie ta różnica jest warta wydania odpowiednio więcej.
            Także z łaski swojej daruj sobie te absurdalne, arbitralne stwierdzenia, że "nie ma się co pakować w PC", bo jedyne co możesz powiedzieć, to że nie ma co się pakować w PC będąc ograniczonym twoim budżetem. Każdy ma swój rozum i samemu ocenia swoją sytuację i potrzeby.
            Elo haterze ignorancie o/.

            Skomentuj Historia edycji

          7. musslik
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-11-12 19:26

            @rlistek

            Udany z cobie nolife te twoje krucjaty na tym portalu są pocieszne, weź ty się za coś konkretnego i nie marnuj życia na bzdety...

            Skomentuj

          8. rlistek
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-13 00:03

            @musslik
            O tak, bo napisanie kilku komentarzy raz na jakiś czas to tyle czasu zabiera, że faktycznie lek na raka mógłbym zamiast tego odkryć. Cute try tho.

            Skomentuj

          9. Zero-Cool
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-11-11 23:17

            Optymalizacja gier AAA dzisiaj nie jest zła, kwestia zabezpieczeń gier, odpal sobie kiedyś grę z "DENUVO" na jakimś średnim sprzęcie potem zcrakuj tę grę i zobaczysz skok wydajności, co prawda to DRM zabija wydajność CPU więc to najwięcej będzie zależało zainstalowanego procesora, mając pewnie jakiegoś i7-8700K nie odczujesz różnicy ale siedząc na jakimś pentiumie 4560 czy i3-8300 to przekonasz się jak g**niane DRM kaleczą blaszaki...

            Oczywiście optymalizacja swoją drogą, głupie sterowniki potrafią w poszczególnych tytułach zwiększyć wydajność o 100% (no dobra dawno się z czymś takim nie spotkałem ale przy GTX9800 i Duke Nukem Forever doświadczyłem podobnego zdarzenia).

            Jeżeli chcecie porównywać gejmingowe zdolności PC do konsoli to niestety od 2011 roku na rynku CPU praktycznie nic interesującego się nie stało natomiast od roku 2011 na rynku GPU dopiero w 2016 wyszedł Pascal z Geforce 1060 6GB za 1000zł i Radeon 480 8GB też za 1000zł, karty które w końcu przywiały trochę nowości godnej wydania gotówki. Teraz pewnie znowu czeka nas 5 lat ewolucji. Ja nie widzę tego "komputera o wydajności konsoli 2x-4x razy droższego" ciekawe jaki byłby koszt konsoli gdybyśmy dodali cenę premierową Xbox One i XBox One S i porównali ją z zakupem nowego PC z i7-2600k z zaledwie jedną zmianą karty graficznej w przeciągu tych 7 lat...

            Skomentuj

          10. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-12 02:24

            Panie kolego Zero - masz zero wiedzy chyba o tym Denuvo i crackowaniu :)

            Tak optymalizacja lezy w wielu grach na PC - doskonałym przykładem sa też gry które nie posiadają denuvo.

            Battlefield 4 - po premierze musiał być łatany bo były framedropy, problemy z multi, disconnecty itp.

            Homefront - jeden wielki smietnik jeśli chodzi o wydajność.

            Batman: Arkham Knight - chyba nie musze nic dodawać.

            Forza horizon 3 - framedroppy, stuttering, wychodzenie do windowsa, problemy z uruchomieniem gry

            Forza Horizon 4 - problemy z uruchomieniem, wychodzenie do windowsa, problemy z dzwiekiem (zapraszam na YT Forza 4 fix)

            GTA 4 - bańka miliard patchy na starcie gry po premierze na PC.

            Mortal Kombat X - nawet na najmocniejszych kartach problemy z wydajnoscia, działaniem, crashami itp.

            RAGE - brak tekstur, spadki wydajności, crashe.

            AC : Unity - nawet na Titanie problemy z wydajnością.

            Dying Light - chyba problemów z CPU usage nie musze przypominać bo gra zatykała na starcie nawet najmocniejsze CPU.

            Watchdogs - problemy z działaniem, wydajnością, łączeniem z serwerem itp.

            Te wszystkie gry naprawiano dopiero po ich premierze - po prostu nie były dobrze zoptymalizowane na starcie. No i nie kazda z nich chyba zna denuvo prawda.
            Co mam batmana przypomnieć?
            Sam developer wypowiedział sie na ten temat - nie mieli po prostu czasu i zasobów by zoptymalizować gre, wydali ją w stanie w którym nie nadawała się do tego by ją w ogole wydać ale wydawca naciskał i tyle.

            Optymalizacja gier na PC zajmuje baaardzo duzo zasobów i czasu.
            Do tego problemy z kompatybilnoscia, fixy w sterownikach od producentów sprzętu (zobacz czasem changelog jakiegoś sterownika od karty graficznej, ile tam jest bugfixów).
            Czy gry na PC za 10x tyle co konsola wyglądają 10x lepiej? chodza 10x lepiej?

            Ja oczywiscie zgadzam się z tym że lepsze 60fps niż 30fps, ale tak samo na PC uważam że lepsze 300fps niż 60fps.


            Skomentuj

          11. HardCorak
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-11-12 10:56

            Dziwnym trafem ja nigdy nie miałem problemu z grami na premierę a grałem wiele z nich. No może poza jedną którą była AC Origins ale tam dodatkowo zabezpieczenie żarły procka więc nie ma się co dziwić że 4 rdzenie nie dawały rady.

            Skomentuj

    3. Niepiskoj
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-11-12 08:01

      Tak, tak i jeszcze do tych wymagających gier możliwość dołożenia, pamięci, mocnej grafiki... aj czekaj robi się takie samo bagienko jak na PC. Siedź se może chłopie dalej na tym pececie i płacz że źle a nie chcesz ze swoim kramem psuć zabawę innym.

      Skomentuj

  3. TrackZer0
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-11 15:16

    Ja mam kompa za 4500 pln 2014 rok kupiłem a minęły 4 lata a dalej cisnę na max wszystkie gierki .

    Skomentuj

    1. HardCorak
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-11-11 21:05

      ta tyle że w 30 fps.

      Skomentuj

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-11-12 00:19

        Czyli dokładnie tyle ile na konsolach. W czym problem?

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-11-12 10:10

          W tym ze grając na PC na myszce 30fps to za mało by sterowanie było komfortowe.
          Tym wlasnie rozni sie granie na konsoli od grania na PC.

          Mozna na PC oczywiscie kupic sobie pada ale rownie dobrze mozna sobie kupic wtedy konsole.

          Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-11-12 10:11

          Do tego zobacz bibliotekę gier - grając na PC padem tracisz wiele gier które pojawily sie tylko na konsole. Najwiekszy atut peceta idzie wtedy do piachu.

          Skomentuj

        3. Niepiskoj
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-11-12 11:21

          W 4 tysiącach

          Skomentuj

      2. levusek1992
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-11-15 11:08

        Wątpie, że w 30. Ja mam 2 lata kompa za 2300 zł i na średnich w 60 gram we wszystko

        Skomentuj

        1. JanuszJestem
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-11-15 13:15

          Ta, weź nie ściemniaj, za 2300 to co najwyżej w 1280x720...

          Skomentuj

  4. HardCorak
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2018-11-11 20:58

    Oni jakby chcieli to 1 dzień i cała konsola i wszystkie gry były by kompatybilne z klawiaturą i myszą.

    Skomentuj

  5. IksKwadrat
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-11 23:48

    Kurcze pograłbym w BF albo w PUBG na moim Xboxie na myszce. Niby ogarniam pada super po 2 latach, ale super ogarnianie pada = średnio-słaby gracz na myszce

    Skomentuj

  6. Bywalec2
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-11-16 22:04

    Przydało by się ta myszka do edge w xbox one. W gry nie będę grał ma myszce ale jak kto woli.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!