Smartfony

Xiaomi chciałoby oferować swoje smartfony w USA

przeczytasz w 1 min.

Sprzedaż ruszyć miałaby pod koniec tego lub najpóźniej na początku przyszłego roku. Pytanie, czy Xiaomi faktycznie uda się podbić amerykański rynek czy też skończy się jedynie na ambitnych planach?

Xiaomi zalicza się do grona 5 największych producentów smartfonów. A skoro powszechnie wiadomo, iż apetyt rośnie w miarę jedzenia, Chińczycy chcieliby jeszcze bardziej poprawić swoje notowania, a tym samym zwiększyć sprzedaż przygotowywanych urządzeń. Plan jest już gotowy, jego realizacja może okazać się jednak trudna.

Xiaomi chciałoby sprzedawać swoje smartfony w USA. To oficjalne stanowisko producenta, wygłosił je sam prezes Lei Jun. Nie podał jednak konkretów, z jednym wyjątkiem. Sprzedaż ruszyć miałaby pod koniec tego lub najpóźniej na początku przyszłego roku.

W tym miejscu przypomnieć wypada, iż Xiaomi zadebiutowało w USA już w 2015 roku. Cały czas oferuje tam jedynie mniejsze akcesoria. Od początku zapowiadano, że jest to swojego rodzaju badanie gruntu i na smartfony przyjdzie odpowiedni czas. Wszystko zatem zdaje się zgadzać, ale Xiaomi z pewnością nie będzie miało lekko.

Wystarczy bowiem zagłębić się w to, jak wyglądają amerykańskie podboje Huawei. Kiepsko. Również Xiaomi będzie musiało nie tylko zainteresować mieszkańców USA swoimi propozycjami, ale również, a być może przede wszystkim, stawić czoła tamtejszym regulacjom prawnym i niechęci władz do chińskich produktów.

Źródło: gsmarena

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Himoto
    1
    Ciężko im będzie.
    USA to dość specyficzny rynek, gdzie bebechy sprzętu są mało ważne, a liczy się design i marka. Oczywiście znajdą się bardziej otwarci ludzie którzy chętnie wypróbują coś nowego, ale jednak u amerykanów dominują takie marki jak Apple, Samsung, LG, Motorola i HTC [tak przynajmniej o kiedyś wyglądało]. Dodatkowo Apple ma prawie połowę ich rynku, więc ciężko oczekiwać, że nagle nowa dla marka wybije się ponad 1-2% w ogólnym stanie telefonów w USA.