Na topie

Yamaha zaprasza - slalomem na 3 kołach do przyszłości

Autor:

Szef strefy Ciekawostki

więcej artykułów ze strefy:
Ciekawostki

Kategoria: Ciekawostki Tematyka: Motoryzacja Producenci: Yamaha

Yamaha zaprezentowała swój nowy, 3-kołowy motocykl o nazwie Niken. Jakkolwiek to brzmi, pomysł wydaje się naprawdę dobry.

  • Yamaha zaprasza - slalomem na 3 kołach do przyszłości
A A

Yamaha to marka, której miłośnikom dwóch kółek przedstawiać nie trzeba. Być może wkrótce będzie to dotyczyło także wielbicieli… trzech kółek. Japoński producent wykorzystał Tokyo Motor Show, by pochwalić się swoim nowym motocyklem.

Pojazd otrzymał nazwę Niken i nie jest pierwszym trójkołowcem na świecie, ale zdecydowanie jednym z robiących największe wrażenie. Po pierwsze dlatego, że nieźle wygląda (jak na taki „wybryk natury”), po drugie – bo pomysł jest naprawdę niegłupi i wydaje się tutaj dobrze wykorzystany.

Yamaha Niken ma z jednej strony dawać przyjemność porównywalną do tej z jazdy typowym motocyklem, a jednocześnie zapewniać większe bezpieczeństwo na drodze. Dzięki 2 kołom z przodu kierowca ma się czuć pewniej podczas jazdy po asfalcie. 

Yamaha Niken slalom

„Ten potężny, trójkołowy pojazd napędza chłodzony cieczą, rzędowy silnik 3-cylindrowy. Niken jest wyposażony w technologię LMW, która zmniejszenia skutki zmiany środowiska jazdy i wyróżnia się znakomitą stabilnością podczas pokonywania zakrętów. Zapewnia on doskonałe osiągi do dynamicznej, sportowej jazdy na różnych nawierzchniach oraz możliwość swobodnego pokonywania zakrętów na wymagających, krętych drogach” 

W taki sposób koncepcję zachwala producent (przy okazji wspominając o optymalnej konstrukcji nadwozia, 15-calowych kołach i dwóch widelcach upside-down, które mają podkreślać sportowy charakter pojazdu). Dodatkowo serwuje nam taki oto materiał: 

Na koniec dodajmy jeszcze tylko, że wiele wskazuje na to, że Yamaha rzeczywiście wierzy w potęgę trzech kół, bo bazując na tej samej koncepcji zaprojektowała… elektryczną „hulajnogę”:

Zresztą od kilku lat produkuje też trójkołowy skuter Tricity. 

Źródło: The Verge, Yamaha

Odsłon: 2867 Skomentuj newsa
Komentarze

9

Udostępnij

Ciekawostki w marketplace

  1. chotnik2
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-28 13:15

    Ciekawe jak sie tym jezdzi, szczegolnie z zakretach.

    Skomentuj

  2. kokosnh
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-28 16:37

    Ja tam wolę snowboard... :D

    Skomentuj

  3. tomto
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2017-10-28 21:38

    Te amortyzatory dali na zewnątrz chyba tylko po to żeby pojazd był szerszy ...
    Przecież w jednośladzie chodzi o to żeby był wąski - tak jak Piaggio MP-3 - amorki schowali do środka ...

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2017-10-29 13:20

      Nie ma znaczenia skoro owiewka/lusterka/kiera i ta sa szersze.
      Sa na zewnatrz zeby mozna bylo latwiej sprawdzic ich stan i wymieniac, tak samo jak tarcze hamulcowe i hamulce sa w tym na zewnatrz.

      Skomentuj

  4. Michał 06
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-10-28 22:41

    Ależ to jest brzydkie

    Skomentuj

  5. Bulba
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2017-10-29 07:57

    tomto: Bzdury piszesz.
    Jezeli szerokosc motocykla to kierownica lub lusterka
    to jakie znaczenie ma wszystko to co miesci sie w ich obrysie ?

    Skomentuj

  6. TicTac
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-10-29 10:55

    Motor w sam raz dla Policji - Sędzia Dreed :)

    Skomentuj Historia edycji

  7. bendyz
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-10-29 11:21

    Wygląda pokracznie. Jedyny przypadek gdzie widzę przewagę nad klasycznym motocyklem to hamowanie na ślislkiej nawierzchni no i może to, że nie trzeba nóg na ziemi kłaść żeby się podeprzeć. Poza tym wady: CIężar takiego rozwiązania - przez to i osiągi, koszty serwisu - 2 razy wiecej opon, amortyzatorów. Wydaje mi się również że problemem może być nierównomierne zużywanie się amortyzatorów przez co motocykl może sam skręcać gdy tylko będą drobne różnice - ale to moje gdybanie. Do tego szerokość - w wielu krajach omijanie samochodów w korku jest legalne, a tu mógłby być problem.
    Oczywiście z miłą chęcią sam bym się przejechał i ocenił

    Skomentuj

  8. Centik
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2017-10-29 11:22

    Yamaha daje czadu z niecodziennymi projektami ale chętnie bym takiego wypróbował bo zastanawia mnie jak się tym jeździ. Pamiętam jak w 2009 roku chcieli zrobić fazera w dieslu a to by było bardzo ciekawe. https://www.scigacz.pl/Yamaha,pracuje,nad,turbo,dieselem,10028.html

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!