Na topie

Zgadnijcie, ile pieniędzy Samsung i LG przeznaczają na reklamę

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Mobile

Kategoria: Mobile RTV Ciekawostki Producenci: LG Samsung

Samsung promuje przede wszystkim smartfony, LG dość mocno stawia natomiast na sprzęty gospodarstwa domowego.

  • Zgadnijcie, ile pieniędzy Samsung i LG przeznaczają na reklamę
A A

Mawiają, iż reklama dźwignią handlu. Zachęcanie klientów do zakupu nie jest łatwe, kosztuje też sporo. Najlepiej uzmysławiają to kwoty, jakie na promowanie swoich rozwiązań przeznaczają największe firmy.

A chyba każdy zgodzi się z tym, iż zaliczają się do nich Samsung oraz LG. Z raportu Yonhap News Agency dowiadujemy się, jak duże pieniądze Koreańczycy przeznaczają na reklamę. I tak, w przypadku Samsunga mowa o kwocie 10.2 mld dolarów, a w kontekście LG o sumie 1.1 mld dolarów. W obydwu przypadkach są to wydatki za poprzedni rok.

Muszą się one jednak opłacać, ponieważ względem roku 2015 mówić należy o znacznych wzrostach. Samsung wydał w zeszłym roku około 15% więcej, a LG aż 21.4% więcej (nie bez znaczenia mógł okazać się chociażby debiut na Super Bowl).


Na co w głównej mierze przeznaczone zostały wymienione kwoty? Szczegółów niestety nie poznaliśmy. Raport sugeruje jednak, że Samsung najbardziej wykosztował się na reklamę Galaxy S7, Galaxy S7 Edge oraz pechowego Galaxy Note 7. LG natomiast starało się rozkładać wydatki bardziej równomiernie, prócz smartfonów promując równie mocno sprzęty gospodarstwa domowego.

W tym roku trend nie ulegnie raczej zmianie.

Źródło: androidheadlines, themalaymailonline, Wall Street Journal

Odsłon: 5062 Skomentuj newsa
Komentarze

9

Udostępnij
  1. zakius
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2017-04-06 12:56

    samsung na pewno znacznie więcej niż na dobre pomysły

    Skomentuj

  2. darioz
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-04-06 13:50

    Daliby mi tak po milionie dolarów. Nawet by tego nie odczuli!

    Skomentuj

    1. R2rr0
      Oceń komentarz:

      16    

      Opublikowano: 2017-04-06 13:57

      A może ty dasz komuś tysiaka (złotych), też nie odczujesz.

      Skomentuj

    2. Vendeur
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-04-11 14:50

      Jesteś bytem wieloosobowym, że chcesz "PO MILIONIE" zamiast miliona, czy po prostu nie rozumiesz co piszesz nawet?

      Skomentuj

  3. dolph
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-04-06 17:09

    Pranie mózgów się opłaca... (typu 10 postów o S8) ;/

    Skomentuj

  4. BluePandoraBox
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-04-06 18:49

    dobrze że jeszcze mamy jakiś wybór i możemy wybrać znacznie tańszy fon, na podobnych podzespołach, firm które nie muszą odzyskiwać wydanej na reklamę kasy w cenie (tutaj) fona

    teraz wiadomo czemu po kilku miesiącach flagowy LG tak szybko tanieje - bo może ;)

    Skomentuj

  5. dziks
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-04-07 12:35

    A skad biora te miliardy na reklamy? Z naszych kieszeni... (sam mam ich komorke)

    Skomentuj

    1. ahael
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-04-08 13:13

      Dokładnie ten 1k+ więcej za sprzęt niż tańsza konkurencja za te same lub wydajniejsze fony musi na coś iść :)

      Skomentuj

  6. felson
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-04-07 22:56

    Przypomina się przypadek Fiata Stilo. Dla tych co nie pamiętają: Fiat ładował w reklamę tego modelu tak dużo, że w szczytowym momencie koszt reklamy wynosił 10% ceny samochodu. Stilo zaś sprzedawało się słabo bo w odczuciu klientów było zbyt drogie...
    No ale genjósze marketingu zawzięcie malują słupki i opowiadają głupoty starając się uzasadnić swoją przydatność.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!