Ciekawostki

Zobacz, co można zmieścić w 4 kilobajtach kodu

opublikowano przez Marcin Jaskólski w dniu 2011-08-09

Zapewne wielu z naszych czytelników miało styczność z tak zwaną demosceną, czyli nieformalnym zrzeszeniem twórców zajmujących się między innymi tworzeniem dem. W dniach 4-7 sierpnia w Helsinkach odbywało się party Assembly Summer 2011, gdzie zaprezentowano wiele interesujących produkcji.

Wśród atrakcji nie mogło oczywiście zabraknąć konkursu na czterokilobajtowe intro (4k intro competition). Zasady tego konkursu są proste - jego uczestnicy prezentują swoje produkcje w postaci plików .exe, których rozmiar nie może przekroczyć 4096 bajtów. Naszą uwagę zwróciła produkcja Coder Porn programisty o nicku Archee, która zajęła drugą pozycję w konkursie.
 


 

W czterokilobajtowym pliku Archee upchnął zaawansowaną symulację zachowań tkaniny. Intro pełnymi garściami czerpie z mocy kart graficznych obciążając je w maksymalnym stopniu. Karta Radeon HD 5770 pozwala na działanie intra w rozdzielczości 1280x720 przy ponad 40 klatkach na sekundę. Sam Archee pisze, że wpadł na ten pomysł już... 12 lat temu, ale zaawansowanie ówczesnych komputerów nie pozwoliło mu na zrealizowanie swojej wizji. Stworzenie tego intra zajęło mu podobno sześć dni. Wszyscy chętni do sprawdzenia intra na własnej konfiguracji mogą je pobrać za pomocą tego linka.
 


 

Inną produkcją która zwróciła naszą uwagę jest Uncovering Static grup Fairlight i Alcatraz, która zajęła drugą pozycję w konkursie na najlepsze demo. Z kolei ta produkcja zajmuje AŻ 64 kilobajty. Demko można pobrać za pomocą poniższego linka. Robi wrażenie prawda?
 

Więcej ciekawych newsów:

Źródło: geeks3d.com i informacja własna

marketplace

Komentarze

88
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Fairlight = mocne.
    Zaloguj się
  • avatar
    Odpaliłem Coder Porn na swoim HD 5770 i w 1920x1080 tnie, a w 1280x720... tnie trochę mniej. Na pewno nie jest to jednak 40 kl./s ;/

    Od siebie polecę:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=T_U3Zdv8to8
    Zaloguj się
  • avatar
    czy ktoś może przybliżyć/wyjaśnić jak to jest możliwe, że takie efekt można upchać w paru KB?

    sam podkład dźwiękowy (jakiś mod?) musi trochę zajmować, a co dopiero grafika i animacja.

    domyślam się, że w czystym, specyficznym kodzie musieli korzystać z gotowych instrukcji i bibliotek, ale tu pytanie, czego?
    Zaloguj się
  • avatar
    To całkiem ciekawe.
  • avatar
    polecam, http://www.theproduct.de/ - fr.08 na przyklad ;)
    teksty w napisach bezcenne

    jest tam tez FPS 96K :)

    @d.ante na bardzo chlopski rozum, ten kod to same instrukcje co i jak ma powstac, wszystko jest generowane na starcie - stad cala tajemnica ;)
    nie masz bibliotek, tekstur etc.
    Zaloguj się
  • avatar
    Mi na gtx 580 w full hd 147kl/s ale się chwali nie? :) he ale ogólnie nigdy bym nie przypuszczał,że to całe 4kb...szok
  • avatar
    wciąż pozostaje 64k....

    ciężko uwierzyć, że wszystko zostało wykreowane przy zastosowaniu wzorów matematycznych, funkcji i sekwencji procedur :)
    Zaloguj się
  • avatar
    tu gierka, hehe: http://kk.kema.at/files/kkrieger-beta.zip
  • avatar
    Dema pamiętam z czasów amigi niektóre robiły naprawdę niesamowite wrażenie, flash, walker itp.Pamiętam też jedną animacja 3D pink floyd nawiązującą do teledysku Waiting For The Worms do tego cały otwór i wszystko mieściło się na jednej dyskietce !!!

    Ciekawe czy idzie gdzieś jeszcze dostać takie perełki z czasów 500 czy też 1200
    Zaloguj się
  • avatar
    Dzięki Marcin Jaskólski, nawet mi kiedyś po głowie chodziło by sobie kupić amige 1200 i pograć w Banshee, wings of fury itp klasyki
  • avatar
    Pewnie Kuligowi75 i Wulfenowi to na ich SUPER konsolach nie odpali
    Zaloguj się
  • avatar
    A nigdy! Na ich konsolach mozna odpalic jedynie tetrisa z 5 FPS/sec :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Ładnie. Gdyby jeszcze producenci oprogramowania korzystali z tych możliwości ...
  • avatar
    Coś mi się wydaje, że pierwszą linijką kodu jest odwołanie się do biblioteki DirectX, która zajmuje już kilka ładnych megabajtów ;)

    Wciąż jednak wydaje mi się to nieprawdopodobne... widać za dużo programuję w C++ :P
  • avatar
    Jak ja to mawiam - wszystko jest kwestią optymalizacji. Widać jak się chce to można ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam jakieś 0,2 fps na moim laptopie :D Fail
    Zaloguj się
  • avatar
    Bez bibliotek w systemie nie byłoby się czym podniecać.
    Zaloguj się
  • avatar
    Zabiliscie mi kompa xD
  • avatar
    Na HD 4850 jest 20 fps.
  • avatar
    Pierwszy filmik przypomina mi toribash :P
  • avatar
    Niezłe, u mnie pierwsze demko wyciągało permanentne 60 KL/s drugie zaś Od 10 Do 30 KL/s. Fajne to :) aż dziw ile danych można upchać w tak małym pliku :)
  • avatar
    Z drugiego filmiku sobie ściągnąłem podkład i wyciąłem początkowy motyw, coś pięknego.
  • avatar
    nuda
  • avatar
    4 kilobajty równa się 4096 bajtów. Jeden bajt to liczba całkowita, która w systemie dziesiętnym ma wartość z zakresu od 0 do 255.
    A wiecie, ile pamięci może zajmować najmniejszy możliwy poprawnie działający program wykonywalny? 4 bajty....
    Będzie on złożony tylko z jednej instrukcji ASM. Program się uruchomi i po chwili sam wyłączy. Albo wystarczy wpisać te 4 bajty w hex editor i zapisać jako plik z rozszerzeniem .COM
    Ja wiem, jakie to wartości. A Wy ?
  • avatar
    kkrieger - polecam tak jak już to zrobiło kilka osób wcześniej.
  • avatar
    Zapraszam na http://riverwash.pl/ ;)
  • avatar
    Nic ciekawego w tym demie 64k - kazdy robi tylko swoje wersje silnika 3D. Kiedys demo to bylo demo, przykladowo na C64 koderzy zaskoczyli konstruktorow sprite'ami na ramce :-) Teraz z ta iloscia bibliotek dla PhysX, dla DX nie sposob nie zrobic czegos ladnie wygladajacego, ale to chyba demo compo powinno wtedy zmienic nazwe na NICE COMPO, czy cos w tym stylu...
    Zaloguj się
  • avatar
    kkrieger gra jest lepszą kompresją :)
  • avatar
    http://webhosting.pl/Maciek.Gajewski.Demoscena.komputerowa.sztuka.przyszlosci
  • avatar
    Dla mnie większym nadal wypasem jest 4KB intro Elevated
    http://www.youtube.com/watch?v=_YWMGuh15nE

    .exe -> http://www.pouet.net/prod.php?which=52938
  • avatar
    Ale kompresja tego demka! Antyvir sprawdzał to 4KB przez 15 sekund! :-D
    Zaloguj się
  • avatar
    Jaka ładna muzyka z tego drugiego demka. TO jest podkład z osobnego pliku czy generowany z kodu?
    Zaloguj się
  • avatar
    kkrieger to najlepszy przykład geniuszu. To jest kombinacja różnych technik - kompresja, powielanie, tricki matematyczne (wzory,geometria) i wszelkiego rodzaju optymalizacje.
    Tu też coś w dechę:
    http://www.theprodukkt.com/debris/
  • avatar
    Hmm dziwne zassałem ten 64k plik i Vipre mi go wywalił jako: Trojan Packed.Win32.Krunchy (V)
    Zaloguj się
  • avatar
    niestety "program fltatz_uncovering_static.exe przestał działać..."
    Windows 7 32 bit