Na topie

Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm - karta z blokiem wodnym już oficjalnie

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: Nvidia GeForce Nvidia Turing RGB LED Producenci: Zotac

Model Zotac ArcticStorm świetnie sprawdzi się w efektownych zestawach z chłodzeniem cieczą. Nie powinniśmy jednak spodziewać się niskiej ceny.

  • Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm - karta z blokiem wodnym już oficjalnie
A A

Kartę Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm zapowiadaliśmy przy okazji targów CES, ale na jej oficjalną premierę trzeba było trochę poczekać. Zainteresowani zwodowanym RTX-em już mogą szykować pieniądze, bo nowa karta właśnie pojawiła się w ofercie producenta.

GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm to całkowicie niereferencyjna konstrukcja, która powinna zainteresować entuzjastów składających komputer z chłodzeniem cieczą. Na karcie zainstalowano blok wodny typu full cover (obejmujący wszystkie mocno nagrzewające się elementy karty graficznej), który ma cechować się dobrą wydajnością odprowadzania ciepła. Dodatkowo z tyłu znalazła się płytka osłaniająca laminat.

Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm

Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm

Nie bez znaczenia jest też efektowne wzornictwo. Blok wyposażono w system podświetlenia Spectra LED 2.0, którym można sterować z poziomu dedykowanej aplikacji (użytkownik ma do wyboru kilka efektów statycznych i dynamicznych). Całość prezentuje się bardzo interesująco.

Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm

Producent zastosował niestandardowy projekt płytki drukowanej, na której umieszczono układ graficzny Nvidia Turing TU102 z 4352 rdzeniami CUDA, 11 GB pamięci wideo GDDR6 352-bit, a także rozbudowaną sekcję zasilania w układzie 16+4. Taktowanie rdzenia zostało fabrycznie podniesione 1545 do 1575 MHz, natomiast zegar pamięci to standardowe 14 000 MHz.

Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm

Do dyspozycji oddano standardowy zestaw wyjść obrazu: HDMI 2.0b, 3x DisplayPort 1.4 oraz USB typ C. Oprócz tego przewidziano dwa 8-pinowe złącza zasilające.

Specyfikacja karty graficznej Zotac GeForce RTX 2080 Ti ArcticStorm

  • układ graficzny: Nvidia Turing TU102
  • procesory strumieniowe: 4352
  • taktowanie rdzeni: 1350/1575 MHz
  • pamięć wideo: 11 GB GDDR6 352-bit
  • taktowanie pamięci: 14 000 MHz
  • złącze zasilające: 2x 8-pin
  • wyjścia wideo: HDMI 2.0b, 3x DisplayPort 1.4, USB typ C
  • chłodzenie: blok wodny (2-slotowy)

Model Zotac ArcticStorm niebawem powinien trafić do sprzedaży. Warto dodać, że wcześniej podobne karty pojawiły się w ofercie firm - pisaliśmy już: Gigabyte Xtreme WaterForce WB, MSI Sea Hawk EK X i EVGA FTW3 Ultra Hydro Copper.

Aktualizacja 19.02.2019 8:40

Dowiedzieliśmy się, że karta już jest wysyłana do dystrybutorów, ale u nas powinna pojawić się w ciągu kilku najbliższych tygodni. Sugerowana cena została ustalona na poziomie 6950 złotych. Wychodzi więc na to, że będzie to jedna z tańszych zwodowanych wersji GeForce'a RTX 2080 Ti.

Źródło: Zotac

Odsłon: 5866 Skomentuj newsa
Komentarze

18

Udostępnij
  1. sn00p
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-02-18 10:54

    Karta z blokiem wodnym seryjnie produkowana to wielkie wyzwanie. Ciekawe jak wygląda regulamin przy reklamacji. Takie konstrukcje potrafią się rozszczelnić nawet jeśli mamy najdroższe komponenty. Płyn trzeba spuszczać i napełniać układ na nowo przynajmniej raz w roku, ponieważ traci on swoje właściwości.

    Skomentuj

    1. dolph
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-02-18 11:05

      Tzn co dokładnie traci płyn w chłodnicy?

      Skomentuj

      1. sn00p
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2019-02-18 11:29

        W płynie są środki zapobiegające korozji. Z czasem płyn traci te właściwości. Feser One to jeden z najlepszych płynów na rynku. Producent zaleca wymianę co roku. Jego maksymalna żywotność to 3 lata. Ale po roku bierzesz ryzyko na siebie. sidewindercomputers.com/feonef1coflu.html

        Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-02-18 20:13

          ten feser one to nie jest żaden cud. Glowna jego zaleta to barwnik który sprawia ze swieci w UV co podoba się wielu moderom>

          Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-02-18 20:31

          http://overclock.pl/articles/show/id/592,17,30,wybor-czesciplyn

          a tu możesz poczytać czemu feser zaleca wymianę co roku ;)

          Skomentuj Historia edycji

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2019-02-18 11:27

      @sn00p ciekawe bo w mojej chłodnicy płyn krąży od 4 lat i jakos nie rozszczelnia sie i nie traci własciwosci.

      Skomentuj

      1. awesome1337
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2019-02-18 11:33

        i nie masz zadnego nalotu czy syfu zbierajacego sie na finach w blokach ?

        jak nie to masz ultra farta bo generalnie ta zalecana wymiana płynu i czyszczenie raz do roku nie bierze się znikąd

        Skomentuj Historia edycji

        1. BariGT
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-02-18 12:25

          No jasne, ze nie bierze sie z nikad - kasiorka musi sie zgadzac, a jaki to interes taki plyn, co raz kupisz i masz na zawsze?

          Skomentuj

          1. awesome1337
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2019-02-18 13:01

            identyczna sytuacja ma miejsce przy użyciu wody destylowanej
            nawet jak wrzucimy do niej srebro czy dodamy coś zapobiegajacemu korozji czy algom

            nawet użuwajac glikolu przy otwartym loopie mamy szanse na jakieś osady po pewnym czasie

            AIO działa lata dlatego że są to kompletnie zamkniete konstrukcje produkowane w odpowednim srodowisku

            Skomentuj Historia edycji

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-02-18 17:22

            z tym środowiskiem to bym nie przesadzał za bardzo - AIO działają tak długo jak działa gwarancja. Pozniej otwierasz taki blok i widzisz co w srodku jest.

            Korozja tak łatwo nie postepuje, najwięcej syfu może zebrac się w chłodnicy bo one idealne w srodku nie są i woda wypłukuje to do obiegu.

            Najlepiej widać czy cos się osadza po finach w bloku na CPU - ja u mnie miałem delikatny bialy nalot gdy otwierałem loopa w 2014roku. Przeplukalem i tyle.

            Bardziej narażone sa uszczelki na to że zaczną popuszczać - nasmarowane wazeliną zachowują swoje właściwości dluzej.

            Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-02-18 17:19

          Tak, blok mam przezroczysty i widze czy jest nalot czy nie.
          Tego WC loopa mam od 2010 roku i tylko raz go rozbierałem i wode zmieniałem (wymieniałem karte graficzna więc musiałem zdjąc z niej blok).

          Ogolnie nie używam zadnych wymyślnych plynow - mam wode destylowaną z odrobiną alkoholu izopropylowego.
          Gdy rozebrałem calosc w 2014 to był delikatny nalot wewnątrz bloku na CPU ale nie przeszkadzał on zupełnie w niczym - przepływ był zachowany jak i temperatury.

          Może gdybym wlał jakies wymyślne turbo płyny za 50zł/l to bym miał więcej syfu.

          Tak czy siak od 4 lat jest czysto i pewnie otworze calosc przy wymianie następnego komponentu.

          Skomentuj

    3. BariGT
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-02-18 11:29

      Z tym "seryjnie produkowanym" to bym nie szalal. Zotac Extreme Core 2080Ti kosztuje 1800$ takze ten tutaj bedzie pewnie podobnie. Nie nazwal bym takich produktow "masowymi" .

      Skomentuj

  2. Majuss
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-18 11:14

    Szyna pamięci 252-bit'y ???

    Skomentuj

    1. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-02-18 11:28

      352-bit (standardowo jak w RTX 2080 Ti)

      Skomentuj

    2. kitamo
      Oceń komentarz:

      7    

      Opublikowano: 2019-02-18 11:28

      tak, bo 4 bity sa odpowiedzialne za chłodzenie, a 96 za transfer wody w bloku.

      Skomentuj Historia edycji

  3. Premek1804
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-18 19:38

    Moje AIO chodzi juz z 5 lub 6 lat Zalman lq320 i co działa dobrze i nadal świetnie chłodzi i7 3770k na 4.9 ghz. Więcc nie wiem skąd te zalecenia wymiany płynu, jakieś rozszczelnienia itd.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-02-18 20:10

      chodzi o kase.
      Tak samo jak z lekami - lek może 2 lata leżec w aptece, a tak naprawdę jak jest dobrze przechowywany to może i 10 lat zachowywać swoje właściwości.

      Co nie zmienia faktu ze w wodzie mogą np. pojawić się nawet glony (ja dodaje alkoholu żeby się nie pojawialy) jednak w szczelnie zamkniętym AIO raczej mało prawdopodobne. Szybciej kumulacja wypłukanych syfków poprodukcyjnych się pojawi i miejscami może pojawić się korozja.
      Naprawde dużo mułu musiało by się w bloku pojawić żeby przestal dobrze chłodzić - szybciej zacznie przeciekac.

      Skomentuj

  4. DragonRed
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-20 13:06

    Ciekawe jak będą się kręcić GPU od Nvidia po przejściu na litografię 7nm.Już teraz ludziska przerabiają swojego Radeon VII i biorą do niego niestandardowe chłodzenia wodne dochodząc do taktowanie 2300Mhz.Na zwykłym chłodzeniu powietrzem osiągają 2100Mhz.
    Jeden Chinol wykręcił prawie 35tysięcy punktów na chłodzeniu wodnym w 3D Mark gdzie podstawowa wersja robi 28tysięcy.
    Widziałem w necie , że zwodowany RTX 2080 Ti robi 2120Mhz więc Nvidia przy takim obrocie spraw z całą pewnością przy przejściu na 7nm będzie osiągała 2500Mhz na rdzeniu.Sam jeszcze używam karty AMD , która kręcona jest na 1080Mhz na rdzeniu i normalnie nie dowierzam jak technologia poszła w przód.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!