Andrzej Michalski | 2009-02-12

GTX 285 vs 9800GTX - spojrzenie okiem gracza

kategoria: karty graficzne

typ tekstu: recenzja

 

Stać się posiadaczem najlepszej i najwydajniejszej karty graficznej jest marzeniem nie jednego gracza. Najszybszy akcelerator wraz z szybkim procesorem daje nam przepustkę do świata, gdzie będziemy mogli podziwiać efekty graficzne "nie z tego świata". To wszystko w połączeniu z wysoką rozdzielczością naszego monitora spowoduje, że będziemy po prostu bezsprzecznie zachwyceni. Tak w skrócie można opisać coś, czego pragniemy, coś co jest celem chyba nie tylko dla graczy, ale również dla każdego człowieka. Chyba nikt by się nie pogniewał, jeżeli mógłby oglądać najlepszą jakość w parze z wydajnością.

OK, pora zejść na ziemię;) Tym razem chciałbym Wam przedstawić bohatera tego artykułu kartę graficzną - ASUS GeForce GTX 285. Produkt ten jest w tej chwili najwydajniejszą jednordzeniową kartą graficzną dostępną na rynku.

Pierwsze wrażenia

Pudełko w jakim została zapakowana karta, można powiedzieć, że przyciąga wzrok. Jasno zielony kolor razem z czarnym ładnie się komponuje, dodatkowo białe i duże wypukłe litery w postaci ENGTX285 dopełniają całości.

W środku znajdziemy:

  • kartę graficzną
  • płytę z instrukcjami (jest polski)
  • skróconą instrukcję
  • kupon rabatowy na zakup gier ze strony nVidii
  • skórzaną podkładkę pod mysz
  • przejściówkę DVI / D-Sub
  • jedną przejściówkę 6-pin / molex
  • kabelek S-video

W środku oprócz samej karty nic szczególnego nie ma, trochę szkoda, aczkolwiek sytuację ratuje (jeżeli można to tak nazwać) skórzana podkładka pod myszkę. Jednak ja, dziękuję i tak nie skorzystam.

Sama karta to konstrukcja referencyjna, została wykonana w procesie technologicznym 55 nm, co głównie przekłada się na mniejsze zużycie prądu oraz mniejsze wydzielanie ciepła. Mimo iż liczba tranzystorów (1.400 mln) pozostała taka sama jak u starszego brata (GTX 280, 65 nm), to powierzchnia rdzenia została odpowiednio zmniejszona do 470 mm2 (576 mm2 w GTX 280). Również maksymalny pobór prądu został obniżony do wartości 183W, co przy GTX-ie 280 i jego 236W wydaje się być dość dużo różnicą.

Zegary taktujące względem GTX 280 poszły nieznacznie w górę i obecnie wynoszą 648 MHz (602 MHz) dla rdzenia, 1476 MHz (1296 MHz) dla częstotliwości shaderów oraz 2484 MHz (2214 MHz) dla pamięci typu GDDR3 (efektywne).

Najważniejsze jest jednak, jak GTX 285 będzie się sprawował w praktyce. Po długich oczekiwaniach przyszedł wreszcie czas na wymianę grafiki. Najpierw trzeba było odinstalować wszelkie sterowniki, po tej czynności dopiero komputer przeszedł w stan OFF, wyjęcie wtyczki z kontaktu i dopiero potem zabrałem się za tą konkretną "operację". GTX 9800 pozwolił się na bezproblemowe usunięcie, chwila moment i już godny (mam nadzieję) następca siedział na przeznaczonym mu miejscu. Ciekawość zżerała mnie od środka, jak też będzie się zachowywała nowa grafika, czy będzie głośniejsza czy może cichsza? Czy nie będzie problemu z sterownikami i tak dalej... Tyle się czytało różnych artykułów na ten temat.

Moje obawy okazały się... nietrafione. ASUS GTX 285 "zainstalował" się bez problemów. Po pierwszym uruchomieniu komputera pierwszą rzeczą, która rzuciła mi się w oczy, a raczej w słuch to głośność. GTX 9800 startował niczym odrzutowiec przez pierwsze sekundy, w karcie Asusa też można to zaobserwować, ale w znacznie, znacznie mniejszym stopniu. Pierwszy plus. Co do głośności ogólnej, to Asus w spoczynku pracuje mniej więcej tak samo jak karta Gigabyte, za to w trybie 3D wygrywa zdecydowanie nowa grafika, jest cichsza. Drugi plus.

GTX 285 w przeciwieństwie do GTX 9800 posiada trzy tryby pracy:

  • Częstotliwość GPU:
    • tryb 2D: 300MHz / shader: 600MHz
    • tryb low 3D: 400MHz / shader: 800MHz
    • tryb 3D: 648MHz / shader: 1476MHz
  • Częstotliwość pamięci:
    • tryb 2D: 100MHz (200MHz DDR)
    • tryb low 3D: 300MHz (600MHz DDR)
    • tryb 3D: 1242MHz (2484MHz DDR)

W praktyce sprawdza się to znakomicie, w czasie przeglądania Internetu czy innych rzeczy, grafika nie nadwyręża się, pracuję na minimalnych ustawieniach. Gdy włączymy na przykład jakoś grę, karta automatycznie się przestawia do najwyższych częstotliwości. Następny plusik.

Szkoda, że nie miałem jak sprawdzić pobieraną moc, no ale cóż. Trzeba uwierzyć producentowi, który twierdzi, że maksymalne TDP (Thermal Design Power) wynosi 183W, co w stosunku do GTX 9800, różnica wynosi tylko 23W. Nie jest tak źle, pamiętajmy, że ta konstrukcja jest o wiele bardziej złożona niż konstrukcja, starsza o kilka miesięcy. Swoją drogą, ta różnica wynosząca 23W na niekorzyść Asusa i tak się wyrówna, ponieważ teraz karta w 2D pobiera mniej prądu. Przynajmniej chciałbym tak myśleć.

Jak widzimy na tabelce porównawczej, nowy GTX wyróżnia się prawie jeszcze raz większymi wartościami niż dotychczasowa moja karta graficzna, która miała premierę w kwietniu zeszłego roku. Ciekawe, czy przyrost wydajności będzie wprost proporcjonalny do tych wyników? Za chwilę się przekonamy;)

 

Oprogramowanie

Oprogramowanie o którym wspomnę należy najlepiej ściągnąć ze strony producenta, ponieważ w ten sposób dostaniemy najświeższą wersję. Warto jednak nimi się zainteresować, bo dzięki temu kontrola naszej karty stanie się łatwiejsza i przyjemniejsza, również dla oka;)

ASUS Smart Doctor - monitoruje prędkość obrotową wentylatora, napięcie PCI-E, temperaturę GPU i pamięci, a dodatkowo został wyposażony w suwak do ręcznej zmiany taktowania w.w. komponentów. Oprócz tego, zastosowanie technologii HyperDrive i SmartCooling, które dynamicznie przetaktowują kartę oraz zmieniają prędkość wentylatora.

GamerOSD - pozwala na zmianę osiągów systemu w czasie rzeczywistym przez zwiększenie taktowania procesora przy pomocy OSD podczas gier. Ponadto, umożliwia pokazywanie FPS-ów (Frames per Second), prędkości GPU oraz przechwytywać screenshoty i wideo.

Co ciekawe, żeby zadziałała aplikacja Smart Doctor, musimy zainstalować GamerOSD. Jak to się sprawuje w praktyce? Otóż , już wyjaśniam.

Przed zainstalowaniem Smarta, wentylator cały czas pracował na 40%, czyli ponad 1300 RPM. Dzięki Smartowi, możemy sami ustawić aż pięć poziomów pracy wentylatora, który będzie zwiększał obroty wraz z podwyższającą się temperaturą. Tym sposobem, można sobie ustawić tak obroty wiatraka karty graficznej, że w czasie normalnej pracy, w spoczynku, obroty wyniosą np. około 1100 RPM. Przy tej prędkości karta jest prawie niesłyszalna. Możemy sobie bardzo dokładnie ustawić przy jakiej temperaturze, mają wzrastać obroty wentylatora.

Jest również możliwość ustawienia tego samego z poziomu samych sterowników, ale tam jest już tylko jeden stały poziom. Ustawiamy tam na 35%, temperatura wzrośnie tylko o jeden stopień, a różnica w głośności jest dosyć spora (na naszą korzyść oczywiście).

Jak widzimy, mamy duży wybór opcji do ustawiania obrotów wentylatora.

Testy

Wszystkie testy i benchmarki będę porównywał z moją starą kartą, która jeszcze do niedawna "siedziała" w moim komputerze. Niestety, jak to w życiu bywa, przyszedł czas na nią, aby ustąpić młodszemu, bardziej "wysportowanemu" zawodnikowi. Muszę wspomnieć, że GTX 9800 dawał radę, nie było takiej gry (oprócz Crysisa), co by nie "chodziła" na maksymalnych ustawieniach i to w rozdzielczości 1680 x 1050.

Czterordzeniowy procesor Phenom II został podkręcony z standardowych 3000 MHz do bardzo stabilnej częstotliwości 3700 MHz, podnosząc napięcie do wartości 1.4V. Pamięci pracowały przy nominalnych swoich ustawieniach. Przy takich wartościach wykonywałem serie testów i benchmarków. Każdy test został powtórzony trzy razy, a wynik uśredniony.

Platforma testowa:

  • Procesor: AMD Phenom II X4 940 @3.7 GHz
  • Cooler: Noctua NH-U12P (~1000 obr./min), Pasta Noctua NT-H1
  • Płyta główna: Gigabyte GA-MA770-DS3 (bios F7)
  • Karta graficzna: ASUS GTX 285 1 GB DDR3
  • Zasilacz: Be quiet! Dark Power 650W
  • Pamięć: Kingston 4 x 1 GB DDR2 800 MHz CL 5-5-5-18
  • Dyski: Seagate Barracuda 7200.10, 2 x 250 GB SATA II (RAID 0)
  • Obudowa: Cooler Master S
  •  Monitor: LG L227WT 22"

Aplikacje, gry i sterowniki:

  • GPU-Z 0.3.1
  • RivaTuner 2.22
  • 3DMark06
  • Video Card Stability Test
  • Call Of Juarez Benchmark
  • Stalkier Clear Sky Benchmark
  • World In Conflict
  • HardwareOC Crysis Benchmark
  • Crysis Warhead Benchmarking Tool 0.31
  • Far Cry 2
  • F.E.A.R.

ForceWare 178.13 whql – Gigabyte GTX 9800 Vista 32-bit
ForceWare 181.22 whql – Asus GTX 285 – Vista 32-bit

Pomiary były wykonywane przy temperaturze pokojowej 20 stopni. Bez narzędzia Smart Doctor. Przy karcie GTX 285 był wykonywany test programem Video Card Stability Test, w ciągu piętnastu minut temperatura osiągnęła poziom 80 stopni, a wentylator rozpędził się do 1800 RPM. Jako, że mam komputer bardzo wyciszony, głośność ta wyraźnie wzrosła, ale nie na tyle, żeby dotkliwie przeszkadzała (ciszej niż w GTX 9800). Muszę wspomnieć też o tym, że w czasie grania w gry, nie osiągniemy takiej temperatury, będzie ona niższa o około od 5 do 10 stopni (ale zależne jest to od gry i nie jest to regułą).

W spoczynku widać wyraźną różnicę, 41-42 stopni robi wrażenie (Fan 35%), nie można narzekać, jest to zasługa wykonania w procesie technologicznym 55 nm.

W 3DMarku06 widzimy dość znaczny wzrost punkcików.

Za pomocą aplikacji HardwareOC Crysis Benchmark sprawdziłem wydajność w grze Crysis. Na poziomie Medium różnica jest najmniej zauważalna, na High już jest lepiej. Poziom Very High przyniósł najbardziej zauważalną różnicę, prawie jeszcze raz tyle klatek, robi wrażenie.

W Crysis Warhead wykorzystałem bardzo dobre narzędzie „Crysis Warhead Benchmarking Tool 0.31”. Tutaj też nie ma żadnych wątpliwości, kto rządzi. GTX 285 nie daje żadnych szans. Na najlepszym poziomie „Enthusiast”, średni FPS wyniósł około 31, momentami spadając do 21fps-ów. Daje nam to możliwość dość płynnej rozgrywki, ale moim zdaniem do komfortowego grania ciut jeszcze brakuje.

Do pomiaru FPS-ów w Far Cry 2 został wykorzystany benchmark wbudowany w grę.  Tutaj również jest bardzo duża przewaga nowej karty. Przyrost klatek na sekundę jest większy o prawie 50%. Może podam dla przykładu jakie duże znaczenie ma podkręcony procesor. Na standardowym taktowaniu 3000 MHz, na poziomie Ultra uzyskałem wyniki: Min – 33,65, średnio – 50,45, Max – 77,1.

W benchmarku gry Call Of Juarez, ustawienia zostały ustawione następująco: Details – High, Shadows quality – Normal, Shadowmap size – 2048 x 2048, Anti Aliasing MSAAx4, Audio – disable. Wynik sam mówi za siebie.

W World In Conflict został wykorzystany wbudowany test programu. Mapa „Wybrzeże”, ustawienia wszystkie na maximum.

Czyżby program by się pomylił? Na górnej belce możemy zaobserwować wyższość GTX 9800. Nie mam pojęcia dlaczego. Może jakiś błąd:/

High AAx4 GTX 9800

High AAx4 GTX 285

Ultra AAx4 GTX 9800

Ultra AAx4 GTX 285

W Stalkerze nie ma niespodzianki, to są wyniki jakich się spodziewałem. GTX 285 daje nieźle popalić starszemu bratu.

Podkręcanie

Każdy szanujący się gracz, nie byłby graczem, gdyby nie spróbował podkręcić swojej karty graficznej. Nie, no żartuję, ale... coś w tym jest. Powyższe zdanie mówi samo za siebie. Nie będę się rozwodził na ten temat, tylko przejdę od razu do rzeczy.

Mój egzemplarz niezbyt był skory do podnoszenia zegarów. Moje próby stanęły na 716/1542/1365. Na tym poziomie karta była stabilna, po przekroczeniu tych wartości, komputer się niestety resetował. Temperatury w tym stanie były większe o 10 stopni w stresie, także dochodziły do 90 stopni.

W 3DMarku06 muszę się przyznać, spodziewałem się większego przyrostu punktów. Natomiast w grach jest postęp i widać wyraźnie, że O/C akceleratora graficznego daje rezultat, minimalny, ale zawsze coś. Podejrzewam, że jakby procesor był bardziej podkręcony wyniki byłyby jeszcze bardziej satysfakcjonujące.

Podsumowanie

Przyszedł czas na podsumowanie. Po wielu bojach, w kółko uruchamiania tych samych testów i benchmarków, możemy teraz w spokoju jeszcze raz przyjrzeć się wykresom, żeby się przekonać jaka jest przewaga najnowszej grafiki.

Zadane na początku pytanie, czy nowy GTX 285 z jeszcze raz większą wydajnością niż GTX 9800, będzie uzyskiwał jeszcze raz większe wyniki? Teraz można śmiało stwierdzić, że tak. Może nie tak dosłownie, ale niewiele brakuje.  Ponadto, niewielkie zużycie energii (w porównaniu z starszym bratem), bardzo cicha praca (szczególnie w 2D) stawiają tę kartę na najwyższym poziomie.

Czy mogę polecić tę kartę? Oczywiście, że tak. Konstrukcja ta, idealnie sprawdzi się z wysoko postawionym procesorem, jest tylko jedno ale, mianowicie cena. Cena na dzień dzisiejszy, rzeczywiście może odstraszyć, ale dla prawdziwych hardcorowców nie będzie to przeszkodą.

Myślę, ze z powodzeniem karta ta wystarczy do grania w dużych rozdzielczościach z ustawieniami na maxa do końca roku, potem nadejdzie już zapowiadany nowy układ GT300, ze sporymi miejmy nadzieję zmianami. No i znowu nadejdzie czas na testy, testy i jeszcze raz testy.

Na zakończenie proponuję do obejrzenia filmik własnej produkcji (tylko proszę się nie śmiać, nie mam dużego doświadczenia w tym zakresie). Dla porównania: filmik z Stalkera i Crysisa trwa po 46 sekund z GTX 9800, a z GTX 285 odpowiednio 23 i 27 sekund (oczywiście mierzony był ten sam fragment). Można to sobie porównać z wykresami, wychodzi na to samo, fps-y nie kłamią;) Sorry, za kiepską jakość, ale kręciłem cyfrówką, więc sami wiecie.


 

Plusy:

  • bardzo wysoka wydajność
  • niska temperatura oraz ciche chłodzenie w trybie 2D
  • PureVideo HD
  • Tri-SLi
  • CUDA / PhysX
  • 1024 MB pamięci GDDR3

Minusy:

  • średni potencjał O/C
  • cena

Kartę graficzną ASUS GTX 285 1 GB możesz kupić w sklepie: benchmark.pl, komputronik



odsłon: 16530

Komentarze

(51)

_nick_

0 + - 2009-02-12 15:01

pierwsza mini-recenzja z video :)

Gratulację Andrzej świetna recka.

Andrzej Michalski

0 + - 2009-02-12 19:20

Dzięki;)

maciek1o3s

0 + - 2009-02-12 16:52

Tak na boku to GTX 285 Zotac'a ma troszkę więcej punktów w 3DMarku06 od ASUS'a więc jest lekkie przekłamanie:
Produkt ten jest w tej chwili najwydajniejszą jednordzeniową kartą graficzną dostępną na rynku.

Ale recka ładna

Andrzej Michalski

0 + - 2009-02-12 19:16

"Produkt ten jest w tej chwili najwydajniejszą jednordzeniową kartą graficzną dostępną na rynku"
Chodziło mi ogólnie o GTX 285.

maciek1o3s

0 + - 2009-03-09 13:20

A no chyba że tak :)

assistant

0 + - 2009-02-12 19:10

recenzja super, oby takich więcej było ;)

P.S. jak zmienię grafikę to też napisze.

prezes

0 + - 2009-02-12 19:31


Gratulacje. Dobrze napisany artykuł, starannie i „lekkim piórem”, miło się czyta. Jedna z lepszych mini recenzji na portalu. Pozostaje czekać na inne.

zeratul

0 + - 2009-02-12 20:03

ładnie, pozostaje tylko pogratulować
zastanawia mnie tylko dlaczego "GTX 9800" a nie "9800 GTX"

Andrzej Michalski

0 + - 2009-02-12 21:06

"GTX 9800" a nie "9800 GTX" - hmm, nie wiedziałem, że jest to jakaś różnica:P

zeratul

0 + - 2009-02-13 13:16

no bo z tego co wiem to nie ma, tylko na ogół jest właśnie 9800GTX a nie na odwrót ale to mały i mało istotny szczegół

Andrzej Michalski

0 + - 2009-02-13 17:07

Masz całkowitą rację, powinno być 9800GTX. Szkoda, że nie edycji:/

zeratul

0 + - 2009-02-13 23:17

nie przejmuj się, myślę że każdy wie o co chodzi:), ale zwróciłem na to uwagę bo jakoś tak nienaturalnie "brzmi"

Szaqall

0 + - 2009-02-12 20:08

Obie są do kitu...

assistant

0 + - 2009-02-12 21:12

A co Ci się w nich nie podoba? Najszybsza karta graficzna dostępna na rynku ,a Ty mówisz ,że do kitu. No chyba ,że masz lepszą...

Szaqall

0 + - 2009-02-12 20:09

Ale materiał wykonany z klasą.

Szymon331

0 + - 2009-02-12 21:54

Widzę panie Andrzeju że nie tylko kartę pan wymienił w swoim komputerze ;) Jeśli chodzi o recenzję to nie jest to już "mini-recenzja" i gratuluję wykonania tak dobrej roboty. Szkoda tylko że wysłużonego 3D marka 06 nie zastąpił bardziej wiarygodny Vantage.

I taka rada ode mnie. Jeśli chodzi o film to najlepiej jest filmować monitor z większej odległości używając zooma. Unika się wtedy zniekształceń beczkowatych.

Andrzej Michalski

0 + - 2009-02-12 22:05

Tak, tylko że Vantage jest do jednorazowego użytku:/
I dzięki za radę, przy następnej okazji na pewno skorzystam z niej:)

crazybob

0 + - 2009-02-12 22:13

Jak dla mnie karta zupełnie nie opłacalna. Cena zbyt wysoka w stosunku do wydajności, a sama wydajność karty lepsza od GTX280 o 5-6%, jak wynika z testów na zagranicznych stronach. Za taką kasę lepiej wziąć wydajniejszego 4870 X2

scoobydoo19911

0 + - 2009-07-24 15:25

uważam że nie dokońca masz rację nie zapominaj że gtx 285 radzi sobie praktycznie z każdym tytułem w dowolnej rodzielczości i nie ma problemu ze wsparciem multi gpu bo jest jedno rdzeniowy w przeciwieństwie do hd4870x2 który przy grze nie radzącej sobie z crossfire czy sli wypada nawet gorzej niż standartowy hd4870

crazybob

0 + - 2009-02-12 22:29

Zapomniałem jeszcze o samej recenzji :P Wg. mnie bardzo dobrze wykonana robota, film wcale mnie nie śmieszył, każdy chce chociaż na chwilę zabłysnąć na ekranie :P Zasłużone 5 :)

19arek93

0 + - 2009-02-12 22:43

Gratuluje świetnej mini recki i "dream machine" ;-)
Za rok może dwa skończy się zbieranie i zacznie się wymiana mojego sprzętu :)

Andrzej Michalski

0 + - 2009-02-13 08:54

Do dream machine trochę jeszcze brakuje;-)

kopec23

0 + - 2009-02-13 13:32

Żebym ja miał "chociaż" takie "dream machine" ;-P
A recka świetna, podobnie jak sprzęt :)

uRbaN_Ptc

0 + - 2009-02-13 14:14

No sprzeciąl pierwsza klasa

pepe-pa

0 + - 2009-02-13 16:08

Mistrzowska recenzja, właśnie takie powinny być

game4you

0 + - 2009-02-13 17:01

Najlepsza recka jaką czytałem ;)
Sprzęt miazga, ale mój 8800GT lepiej radzi sobie z Clear Sky niż twój 9800GTX, srednio mam 16FPS, może to wina sterowników ;)

hunio

0 + - 2009-02-13 18:52

Może miałeś inne ustawienia.

kulkaaa

0 + - 2009-02-13 17:54

Jest znaczenie. Karta nie nazywa się gtx9800. Z początku nie wiedziałem co to jest za karta a tu andrew taki mały psikus zrobił:) To tak jak by powiedzieć ericsson sony.

Andrzej Michalski

0 + - 2009-02-13 19:46

Pisałem i pisałem i nawet nie zwracałem uwagi czy "GTX" powinien być z przodu czy z tyłu:/

19arek93

0 + - 2009-02-13 22:11

Chyba każdy wie o co chodzi :)
____

kurde! ale ten mój radek to suuuuuszarka :/ jeszcze takiego chłodzenia nie słyszałem!! // ale to tak na marginesie saphire 3650 :p

King82

0 + - 2009-02-14 04:05

Andrzej jak zawsze w pełni profesjonalnie pisze..Brawo i pozdrawiam Cię Ziomuś..

saenq87

0 + - 2009-02-14 15:46

nom recenzja swietna ja mam teraz gtx 280 i mysle o zakupie tego procesora co ty masz bo to musze jeszcze zmienic i wszedzie szykalem jak on radzi sobie z grami w polaczeniu z geforcem i w koncu znalazlem :)

Stefan Casciarri

0 + - 2009-02-14 21:53

Testowanie 285GTX na Far Cry? No ciekawie...

squee

0 + - 2009-02-14 22:19

Recenzja jak najbardziej elegancka, i to video na koniec. Zrób lepszy montaż i będziesz mógł kręcić filmy ;)

zodiac

0 + - 2009-02-15 22:55

Czajnika jeszcze nie było tutaj ?

Czajnik

0 + - 2009-02-19 15:35

juz jestem :-) tylko nie bardzo mam co pisac :-)

Moim zdaniem nie oplaca sie kupowac najwydajnieszego aktualnei modelu grafiki, i ati i amd.. poprostu to sie nie oplaca.. :-) mam 8800GT i anrazie zmiany nie planuje, ale w przyszlosci mocno rozwazam zakup karty ATI o ie niskie ceny sie utrzymaja, a to dlatego ze mam plyte pod cross fire z powodu debilnej polityki Nvidi ktora nei udostepniala SLI innym producentom :-) Karty lepsze sa od NVIDI no ale mozliwe ze taniej bedzie zakupic 2 sztuki od ATI niz bawic sie w zmiane plyty :-)

henry230

0 + - 2009-02-17 13:04

Fajnie się czytało ta recke a co dopiero oglądało:-)heh recka godna uwagi gratulacje!!!

henry230

0 + - 2009-02-17 13:06

Aha bym zapomniał pozycz swojego proca sam bym chciał zobaczyć jakiego kopa dostane na swoim radku 4850

pako159

0 + - 2009-02-20 11:36

Polecam moje rankingi: jeden radek 4850 na AMD Athlon X2 6000+ 3,0 GHz potem na AMD Phenom II 940 3,0 GHz, a następnie w crossfire

Tommy183

0 + - 2009-02-27 14:54

Recenzja bardzo fajna i widac ze autor dobrze sie do niej przygotowal ja chcialem ze swojej strony zwroci uwage na SLI tylko z tego powodu ze sam jestem posiadaczem takiego rozwiazania.
Jakies pol roku temu kupilem ginward 8800gs (tak wlansie te karty) zakupilem od razu 2 w cenie 650pln... z glosnoascia bardzo latwo sobie poradzilem montujac regulator tym samym nie trace gwarancji... po OC tych kart w 3Dmarku 06 robie 16500 teraz prosze porownac wydajnosc i cene.SLI jest na prawde dobrym rozwiazaniem i jak ktos napisal starzeja sie dluzej, niewielkiem kosztem mam wydajnosc lepsza od wielu kart za ponad 1000pln, wnioski sa chyba oczywiste.

kiotoshi

0 + - 2009-02-28 17:58

no niezla recenzja:). Podziwam i dobrze wykonane.

Sławek 242

0 + - 2009-03-01 16:39

Recenzja świetna tak jak sprzęcik

bilu1238

0 + - 2009-03-10 16:24

karta jest niezła ale jak narazie wystarcza mi mój GF GTX280;p

kapi00z

0 + - 2009-03-22 17:49

Świetna recenzja :D
Co do o/c myślę, że przy chłodzeniu wodnym można bardziej podkręcić.

Andrzej Michalski

0 + - 2009-03-22 21:55

Co do tego nie ma żadnych wątpliwości;)

game4you

0 + - 2009-04-05 16:31

Ja też chcę GTX285 ;(

Andrzej Michalski

0 + - 2009-04-05 17:15

Jak wyjdzie GT300, to sprzedam Ci tanio GTX285:P

Można sobie już rezerwować:P

Makkk

0 + - 2009-04-08 10:14

Trochę się spóźniam z komentarzem, ale lepiej późno niż wcale ;}
Świetna recenzja, w szczególności klip video, wreszcie widzę dokładne porównanie co i jak :} Mialem GTX285 w rękach, ale że tak powiem, odebrano mi go. Teraz widzę, co straciłem, chociaż nie wiem, czy na moim obecnym procku uzyskałbym taką wydajność, nawet po jego podkręceniu...

PS. Wielce chwalony silnik Clear Sky, a jednak nie jest zbyt stabilny na i tak już wg mnie dobrym 9800GTX ;p

Andrzej Michalski

0 + - 2009-04-08 16:15

Wszystkie komentarze są mile widziane, zarówno te pozytywne jak i te negatywne;)

mimrod

0 + - 2009-06-13 14:33

Super recenzja. Film też jest bardzo fajnie zrobiony. Podobała mi się muzyczka ;)
Gratuluję i pozdrawiam.

Andrzej Michalski

0 + - 2009-08-06 20:13

Dzięki za pochwały;)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

O autorze miniRecenzji

Nick: Andrzej Michalski

Imię: Andrzej

Nazwisko: ukryte

Wiek: 38

Status: zwykły

Punkty: 64

Specjalizacje usera:

  • akcesoria
  • komputery
  • laptopy

Ulubieni producenci usera:

  • AMD
  • Canon
  • Cooler Master

  pokaż więcej

Zobacz komputer usera:

  • Junior
  • Gamer Pro
  • Asus UL30VT
  • Ostatnie miniRecenzje
deamonix1 | 2012-05-22

Niedoceniany przez fora GIGABYTE GeForce GT430OC

kategoria: karty graficzne

Firma GIGABYTE wypuściła GeForce GT 430OC który bazuje na chipie - GF 108 - karta graficzna, która łączy w sobie wysokie osiągi i niską cenę.

 

ocena

1211

odsłon: 2682

HemaN | 2012-05-22

Wycieczka na Cape Verde, czyli Radeon HD7770 okiem użytkownika

kategoria: karty graficzne

Dla każdego entuzjasty sprzętu komputerowego wymiana elementów wychuchanej maszyny do niemalże święto.

 

ocena

219

odsłon: 1701

Diego_90 | 2012-05-21

PC Audio - JBL by Harman Jembe vs Logitech Z-520

kategoria: głośniki

Jak na tle najmocniejszego stereofonicznego zestawu Logitecha wypada najnowszy tego typu produkt JBL-a?

 

ocena

010

odsłon: 1137