Diego_90 | 2011-11-24

AKG K 272 HD - High-Definition do PC-ta?

kategoria: słuchawki

typ tekstu: recenzja

 

AKG Acoustics to ceniona w świecie audio marka, która może poszczycić się dosyć długą działalnością- od 1947 roku. W 1994 roku ta wiedeńska spółka została wykupiona przez Harman International Industries- stąd napis „by Harman” na produktach opatrzonych logiem tej marki.

miniRecenzja
wyróżniona!


AKG zajmuje się produkcją (głównie projektowaniem) przewodowych oraz bezprzewodowych systemów elektroakustycznych. Jak do tej pory marka jest ceniona nawet w świecie najbardziej wymagającej grupy tzw. audiofili.

Dosyć szeroka oferta produktów skierowana jest zarówno do zastosowań indywidualnych/osobistych (personal audio), jak i profesjonalnych.

- AKG K 272 HD

- Użytkowanie K 272 HD

- Platforma testowa

- Testy

- Podsumowanie

AKG w ofercie „personal audio” posiada bardzo wiele różnych typów słuchawek. Cała oferta jest podzielona na kilka działów – w zależności od zastosowań – są to następująco: HOME, DJ, GAMING, ON THE GO oraz specjalna linia produktów - QUINCY JONES LINE.

Do tej pory miałem okazję zrecenzować na łamach portalu benchmark.pl słuchawki K 830 BT należące do działu ON THE GO, oraz produkt skierowany dla graczy- GHS 1, z działu o jakże wymownej nazwie- GAMING.

Tym razem postanowiłem przyjrzeć się słuchawkom z działu HOME. Obecnie znajduje się w nim 11 modeli słuchawek, a mój wybór padł na model K 272 HD. Jest to produkt reklamowany jako: lekkie, wygodne, dobrze izolujące i co najważniejsze oferujące dobrej jakości dźwięk słuchawki.

Czy warto zakupić ten model, jako słuchawki do PC-ta? Czy sprawdzą się nie tylko w odsłuchach muzycnych? Postanowiłem sprawdzić jak mają się zapewnienia producenta do rzeczywistego stanu rzeczy. Swoimi obserwacjami postanowiłem podzielić się z Wami. Słuchawki w teście odsłuchu zostały skonfrontowane z AKG GHS 1 oraz Sennheiser HD 380 Pro.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że o opłacalności danego zakupu oraz jakości dźwięku powinien każdy sam zadecydować. Poniższy artykuł, a w szczególności testy oparte są głównie o moje odczucia - wybór słuchawek powinien polegać na „przesłuchaniu” kilku wygrzanych modeli, a nie na opinii osób trzecich.

Zapraszam do dalszej lektury.

AKG K 272 HD

Produkt sprzedawany jest w stosunkowo niewielkim, kartonowym pudełku. Na opakowaniu umieszczono m.in. kilka ilustracji produktu. Nie zabrakło również zestawienia danych technicznych.

Zawartość opakowania:

  • Słuchawki
  • Ulotka na temat bezpieczeństwa
  • Karta gwarancyjna
  • Przejściówka na dużego jack’a 6,3 mm

Wewnątrz opakowania, znajdziemy tylko rozsądne minimum- poza słuchawkami oraz przejściówką nie ma tam nic więcej użytecznego. Jednak, czego więcej potrzeba docelowemu odbiorcy? Z pewnością może to być jakieś etui do bezpiecznego transportowania słuchawek.

Dołączona przejściówka na jacka 6,3 mm wydaje się jak najbardziej rozsądnym posunięciem, gdyż produkt skierowany jest również do bardziej wymagających użytkowników. W przypadku GHS 1 taka przejściówka była absolutnie zbędą, gdyż były to słuchawki skierowane dla graczy. Nie mniej jednak miło, że nawet w ich przypadku producent „dorzucił” taką przejściówkę.

Sama przejściówka dołączona do słuchawek K 272 HD posiada gwint, dzięki czemu możemy ją zakręcić na kablu sygnałowym słuchawek. Jakie są zalety takiego posunięcia? Z pewnością głównym plusem jest to, że nie zgubimy jej, pozostawiając ją np. w jakimś urządzeniu.

Główne cechy:

  • lekkie
  • bardzo dobra izolacja od dźwięków zewnętrznych
  • miękkie super-dopasowane, welurowe poduszki nauszne zapewniają doskonały komfort nie męcząc uszu nawet przy długim słuchaniu
  • idealne zarówno do zastosowań profesjonalnych np. w studiu jak i stacjonarnych odtwarzaczy CD/MP3 i multimediów
  • pałąk samo-dopasowujący się do kształtu głowy
  • przetworniki: dynamiczne, zamknięte
  • pasmo przenoszenia: 16 Hz – 28 kHz
  • impedancja: 55 Ohm
  • maksymalna moc wejściowa: 200 mW
  • SPL (Sound pressure level): 91 dB (SPL/V)
  • Typ: przewodowe, wokółuszne
  • THD (zniekształcenia harmoniczne) <0,3%
  • przewód z miedzi OFC 99,99% o długości 3m
  • pozłacany wtyk jack stereo 3,5mm
  • waga słuchawek bez kabla: 240 gram

AKG K 272 HD to zamknięte, wokółuszne słuchawki. Jako, że jest to sprzęt do zastosowań bardziej profesjonalnych niż np. GHS 1, to nie zostały one wyposażone w mikrofon.

Słuchawki są niskooporowe (tylko 55 Ohm), ale posiadają powiększone przetworniki XXL z membranami wykonanymi w technice Varimotion. Technologia ta polega na tym, że na peryferiach membrana jest podatna na wibracje, natomiast im bliżej jej środka, tym jest ona sztywniejsza. Jest to stereofoniczna konstrukcja, która ma zapewnić wysokiej jakości dźwięk.

Produkt nie posiada systemu składania muszli, a sam producent nie dorzuca jakiegoś stojaka na nie. To raczej jednak nie dziwi gdyż, cena jak na sprzęt „bardziej profesjonalny” nie jest wygórowana.
Pałąk jest bardzo solidny, chociaż na pierwszy „rzut oka”/ kontakt, sprawia wrażenie jakby się miał rozlecieć. Składa się on z dwóch prętów oraz opaski wykonanej z tworzywa sztucznego. K 272 HD same dostosowują się do rozmiaru głowy - z muszli wychodzą ściągacze, które przyciągają opaskę, zamocowaną pod prętami pałąka.

Pręty u góry są rozszerzone, dzięki czemu napis AKG na zewnętrznej stronie opaski jest bardziej wyeksponowany.

Po jej wewnętrznej stronie nie znajdziemy nic ciekawego, poza naklejkami z numerem modelu oraz informacją, gdzie zostały wykonane – w Chinach.

Słuchawki posiadają sporych rozmiarów muszle, które obejmują ucho w całości (przynajmniej u mnie tak jest). Umieszczone na nich welurowe poduszki nauszne są bardzo wygodne i dobrze dostosowują się do głowy.

Samo tworzywo jest całkiem miłe w dotyku. Po wewnętrznej stronie nauszników zastosowano materiał skóropodobny. Same poduszki są dosyć wygodne, co najważniejsze bardzo łatwo się je demontuje. Jeśli zajdzie potrzeba bez problemu można je wyczyścić/wyprać i założyć z powrotem.

Obudowy muszli wykonane są z tworzywa sztucznego, posiadają jednak aluminiowe obręcze, które nadają temu produktowi ciekawego wyglądu. Musze mają możliwość minimalnej korekcji pozycji, dzięki czemu dobrze się dostosowują do głowy.

Ciekawi natomiast fakt zastosowania takich, a nie innych materiałów – słuchawki wyglądają na dużo tańsze poprzez te plastikowe kopuły.

3 metrowy przewód został wykonany z miedzi beztlenowej (OFC 99,99%). Charakterystycznie dla AKG wchodzi on tylko do jednej słuchawki, co jest równie komfortowe co praktyczne- w razie uszkodzenia łatwiej będzie go wymienić. Sam przewód nie jest sztywny, ponieważ posiada lekki, gumowy pancerz, dzięki czemu nie przeszkadza w spokojnym użytkowaniu tego produktu.

Na kablu nie umieszczono, żadnego potencjometru lub czegoś w tym rodzaju, co pozwoliłoby na zmianę poziomu głośności, gdyż jest to produkt celujący w inną grupę użytkowników, niż np. AKG GHS 1. Nie powinien to być jakiś większy problem dla np. graczy, gdyż myszki/klawiatury z programowalnymi przyciskami są coraz bardziej powszechne i za pomocą nich można sterować poziomem głośności, nawet bez konieczności minimalizowania gry.

Przewód zakończony jest pozłacaną wtyczką jack 3,5 mm i posiada ona gwint, dzięki czemu możemy na nią nakręcić przejściówkę na dużego jack-a 6,3 mm. 

Użytkowanie K 272 HD
  • Izolacja oraz użytkowanie

AKG K 272 HD dzięki swojej zamkniętej, wokółusznej budowie, bardzo dobrze izolują od otoczenia. Tłumią odgłosy z zewnątrz jak i „nie grają” na zewnątrz. Dzięki temu pozwalają na spokojne oglądanie filmów, granie czy słuchanie muzyki nawet w głośnym otoczeniu. Działa to również w drugą stronę - można słuchać głośno muzyki, a osoba obok nas może bez problemów się uczyć. Jest to ważne np. w akademikach, gdzie przestrzeń życiowa nie należy do największych.

Wygoda użytkowania stoi na bardzo wysokim poziomie. Dłuższe korzystanie z tych słuchawek nie staje się uciążliwe. Nawet 3 godzinne odsłuchy nie powinny być dla większości użytkowników problematyczne. Nie można jednak zapomnieć, że jest to konstrukcja wokółuszna i na dodatek zamknięta, przez co latem (w upalne dni) może nie być do końca tak przyjemne korzystanie z K 272 HD.

  • Wybór źródła i wygrzewanie

Słuchawki w teorii i praktyce są „wybredniejsze” od GHS 1 ze względu na większy rozmiar oraz impedancję (55 Om, z kolei GHS 1 – 32 Omy) przetworników. Dla tej klasy sprzętu zalecane jest już użycie wzmacniaczy słuchawkowych i w tym przypadku się one sprawdzają.

Na zintegrowanym (z płytą główną) układzie Realtek HD z kodekiem ALC 885 słuchawki nie potrafiły „rozwinąć skrzydeł”, przez co dźwięk był raczej średni- dźwięki były odgrywane jakby od niechcenia. Niskie tony gdzieś się zgubiły, a środek po prostu był, ale nie oferował niczego ciekawego.

Jest to jednak praktycznie najniższa półka jeśli chodzi o karty muzyczne i nawet telefon SE K770i oferuje lepszą jakość dźwięku. Co ciekawe po podłączeniu do wcześniej wspomnianego telefonu słuchawki poradziły sobie całkiem dobrze. W każdym razie lepiej niż na zintegrowanej karcie. Wrażenia odsłuchowe były podobne do GHS 1. K 272 HD zaoferowały trochę bogatszy, ale za to mniej dynamiczny dźwięk.

Jak już wcześniej wspomniałem, te słuchawki warto sparować z wzmacniaczem słuchawkowym. Dlatego też słuchawki pracowały u mnie podłączone do karty ASUS ThunderBolt. Jest to karta muzyczna na USB, która posiada wbudowany wzmacniacz słuchawkowy. Zastosowany wzmacniacz, to ten sam układ, co np. w Essence STX, czyli TP6120.

Ze względu na otrzymanie najlepszej jakości dźwięku na karcie ThunderBolt, to właśnie na niej zostały wykonane testy.

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek testów słuchawki odtwarzały przez tydzień po kilka/kilkanaście godzin dziennie różnej maści muzykę – głównie utwory w formacie wav oraz flac. 

Platforma testowa

Jako platforma testowa posłużył komputer PC.
Najważniejsze elementy platformy testowej oraz słuchawki użyte w teście:

Karta muzyczna Asus ThunderBolt
Sterowniki karty muzycznej THUNDERBOLT Card Audio Driver 7.0.1.20
Zasilacz be quiet! Dark Power Pro P9 650W
Słuchawki AKG K 272 HD
Słuchawki Sennheiser HD 380 Pro
Słuchawki AKG GHS 1 Camo

Oprócz użytej karty muzycznej podałem również zasilacz – zgodnie z wieloma opiniami jakość zasilacza wpływa na jakość generowanego dźwięku. W przypadku użytego zasilacza be quiet! raczej nie można mówić, że w jakiś sposób ograniczał kartę.

Asus ThunderBolt był zamontowany wewnątrz obudowy komputera, przy czym nie korzystałem z wbudowanej w nią karty sieciowej. Karta była podłączona, dołączonym do niej przewodem USB, bezpośrednio do płyty głównej. Zasilana była przez wiązkę kabla z tylko jedną wtyczką MOLEX (czyli wiązka nie zasilała innych urządzeń).

Testy

Testy zostały podzielona na trzy kategorie: muzyka, filmy oraz gry. Zostały one przeprowadzone na powyżej zaprezentowanej platformie testowej. Dla wszystkich trzech przetestowanych modeli, w dołączonej do ThunderBolt-a aplikacji wzmocnienie sygnału było ustawione na „High gain” (od 64 do 150 Om). Właśnie na takim ustawieniu słuchawki grały najlepiej.

W przypadku muzyki były odtwarzane te same utwory na słuchawkach użytych w teście.

Film – zobaczyłem w całości film na słuchawkach AKG K 272 HD, później wybrane momenty odsłuchiwałem na pozostałych słuchawkach (włącznie z K 272 HD).

Gry – kilka wybranych tytułów m.in. Counter-Strike: Source, Colin McRae: DiRT 3 oraz Call of Duty: Black Ops w trybie wieloosobowej rozgrywki. 

Muzyka

W swoim głównym zastosowaniu słuchawki spisują się bardzo dobrze. Wydobywający się dźwięk jest neutralny i bardzo naturalny. Mamy tutaj do czynienia z wyrównanym pasmem.

Otrzymany dźwięk jest „poukładany”, nie ma mowy o „zamulaniu” czy zakrywaniu np. przez wysokie tony, średnicy. Alokacja oraz rozróżnienie dźwięków jest bardzo precyzyjne, a wręcz intuicyjne.

Do rozkoszowania się muzyką na tych słuchawkach, konieczne jest posiadanie zbioru audio w wysokiej jakości, gdyż AKG K 272 HD są wstanie wyciągnąć wszelkie niedoskonałości z odtwarzanego dźwięku.

W muzyce elektronicznej niektórym osobom może brakować soczystości basu, którą oferują np. słuchawki AKG GHS 1. W zamian jednak otrzymujemy czystszy, naturalniejszy dźwięk, który pozwala spędzić długie godziny na słuchaniu muzyki. Bardziej wyrazisty wokal oraz ogólna większa szczegółowość, to kolejne zalety.

GHS 1 ogólnie bardziej eksponują niskie rejestry, jednak oferują skromniejszy artystycznie przekaz. Sennheisery HD 380 Pro oferują podobnie jak GHS 1, dźwięk mniej szczegółowy natomiast z głębszym basem i większą dynamiką. Różnica pomiędzy GHS 1 a 380 Ppro w zasadzie jest taka, że GHS 1 grają spokojniej i naturalniej. „Sennkom” zdarzyło się natarczywe odtwarzanie z gorszym wokalem.

O ile w muzyce elektronicznej nie było takiej różnicy to przy kawałkach Linkin Park, Nirvany, Green Day-a różnica między K 272 HD, a resztą wzrasta. Różnice są bardzo łatwo odczuwalne – instrumenty lepiej brzmią m.in. pogłos talerzy perkusji zostaje, a nie ucina się. Produkt AKG po prostu oferuje wierność przekazu z bardzo dobrym wokalem, który w przypadku rywali bywał przyćmiony przez odtwarzane tło.

Niskie tony pomimo tego, że nie są eksponowane tak jak w przypadku GHS 1 czy 380 Pro, to są one wierniej oddane tzn. nie spotkamy się tutaj z „pustym” uderzeniem. GHS 1 w tego typu muzyce oferują mniej dobitny bas od 380pro, ale za to odtwarzają naturalniej dźwięk - instrumenty brzmią lepiej.

W muzyce klasycznej ponownie najlepiej spisują się słuchawki K 272 HD. Grają łagodnie i wiernie odwzorowują dźwięki. Z kolei 380 Pro grają całkiem ciekawie, ale odrobinę za ostro i też nie do końca wiernie. GHS 1 można by uplasować pomiędzy tymi dwoma modelami – m.in. instrumenty brzmią gorzej od K 272 HD.

Pomimo tego, że do krótkiego odsłuchu, do tej pory zdecydowanie wolałem takie, które wyróżniają dolne rejestry, to K 272 HD mają w sobie to coś. To coś, to z pewnością naturalne brzmienie instrumentów i bogaty przekaz. W przypadku długich odsłuchów wygrana K 272 HD jest bezsprzeczna (w porównaniu z przetestowanymi modelami). Wygoda użytkowania w połączeniu z neutralnym, naturalnym przekazem pozwolą na wielogodzinne odsłuchy muzyczne. Słuchawki o takim paśmie po prostu nie męczą użytkownika i pozwalają w pełni skupić się na wykonywanych czynnościach.

Zdecydowanie najwygodniejsze użyte w teście słuchawki to K 272 HD. HD 380 Pro wywierają większy nacisk i oferują ten sam poziom izolacji/redukcji szumów z otoczenia. Pod tym względem GHS 1 uplasowały się na ostatniej pozycji. Ze względu na swoją budowę nie mogą zaoferować takiej izolacji co rywale.

Jeśli chodzi o muzykę to zdecydowanie jestem zadowolony z przejścia z GHS 1 na K 272 HD. Dla muzyki ogólna klasyfikacja: 1 miejsce K 272 HD, na 2-gim GHS 1 minimalnie przed ostatnim w tym zestawieniu HD 380 Pro. 

Filmy

Jakość dźwięku w filmach jest naprawdę dobra o ile posiadamy go w dobrej wersji- wszelkiej maści RIP-y odpadają. Słuchawki pokazują, na co ich stać na filmach w oryginalnej jakości np. z płyt DVD. Jedną z testowych pozycji był film Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka. Film ten posiada bardzo wiele efektów specjalnych, dlatego idealnie nadawał się do testów.

AKG K 272 HD zaoferowały bardzo ciekawe i miłe doznania. Dźwięk był niemalże idealny- odpowiednia ilość niskich tonów, jak i wysokich. Nic nie zgrzytało. Pozycjonowanie było również bardzo dobre, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że na tych słuchawkach „słychać więcej”. Ogólnie dźwięk był bardziej przejrzysty od tego, co zaoferowały pozostałe modele. GHS 1 i 380 Pro zaoferowały głębszy bas, ale za to wysokie tony potrafiły dać o sobie znać.

K 272 HD dzięki dobrej izolacji pozwalają skupić się na wydarzeniach w filmie i rozkoszować się nim. Dzięki naturalności i neutralności dźwięków słuchawki nie męczą i pozwolą na zobaczenie nawet bardzo długich (czasowo) pozycji.

W zasadzie wszystkie trzy modele pozwoliły na delektowanie się filmem.
K 272 HD, ze względu na budowę (wygoda użytkowania + dobre tłumienie) oraz ogólną lepszą jakość dźwięków okazały się najlepsze. Na 2-gim miejscu GHS 1 wraz z HD 380 Pro- słuchawki Sennheiser-a oferują lepsze tłumienie, ale za to minimalnie gorszy dźwięk w generalnym odczuciu). 

Gry

Tutaj z założenia powinny najlepiej poradzić sobie słuchawki AKG GHS 1 ze względu, że jest to produkt stworzony z myślą o graczach. Czy tak faktycznie jest?

Na pierwszy ogień idzie znana większości graczy gra sygnowana nazwiskiem słynnego szkockiego rajdowcy Colin-a McRae-a – DiRT 3.

K 272 HD zaoferowały dźwięk naturalny i przejrzysty. Nie miałem również wrażenia braków w paśmie, że np. niskie tony są za mało wyeksponowane, lub wysokie tony zaczynają kaleczyć uszy.

Poszczególne dźwięki bardzo dobrze się ze sobą zgrywały. Dźwięki otoczenia (m.in. publiczności), speakera jak i samochodu, były odpowiednio pozycjonowane i nie „zakrywały się” nawzajem. Muzyka w menu była należycie odgrywana.

Pisk opon, odgłosy silnika, czy zmiana nawierzchni, po której porusza się samochód były łatwo wyczuwalne i gwarantowały wysokiej klasy doznania dźwiękowe.
Mając widok z kokpitu samochodu, dzięki dobremu odgrywaniu dźwięków było wiadomo, kiedy koła samochodu zaczęły jechać po innej nawierzchni. Intuicyjnie można nawet rozróżnić po jakiej nawierzchni obecnie jedzie nasz samochód.

Ogólnie słuchawki zagrały efektownie i dobrze, ale to raczej nie dziwi- czemu dobre, stereofoniczne słuchawki miałyby sobie nie poradzić z grami?

W porównaniu z pozostałymi słuchawkami, dźwięki były zdecydowanie najlepiej odwzorowane. „Brzdące” (GHS 1) zagrały troszeczkę gorzej pod względem samej jakości dźwięku, jednak ogólny przekaz był bardzo dobry. Oferowane dźwięki pomimo tego, że były bardziej sztuczne to ciekawe eksponowanie dolnych rejestrów zapewniło podobne doznania do K 272 HD. Sennheiser-y HD 380 Pro wypadły zdecydowanie najgorzej z całej stawki, ponieważ dźwięk silnika był dziwny i odrobinę zagłuszał pozostałe dźwięki.

  • Counter-Strike: Source

AKG K 272 HD podobnie jak w DiRT 3 poradziły sobie bardzo dobrze. Pozycjonowanie było dobre, ale nieprzesadzone, po prostu naturalne. Nie spotkałem się z sytuacją abym np. słyszał zbyt bardzo oddalonych wrogów. Dźwięki otoczenia są przejrzyste i wyraźne. Podobnie jak i komunikaty głosowe („gotowce”).

Odgłosy broni (strzałów, przeładowania), czy wybuchów były bardzo dobre. Nie brakowało odpowiedniego podkreślenia niskimi tonami. GHS 1 zaoferowały dobitniejsze efekty wybuchów jednak ogólnie dźwięk był mniej naturalny i wyraźny. HD 380 Pro poradziły sobie najgorzej „racząc” gracza dosyć sztuczną oprawą dźwiękową.

Call of Duty: Black Ops

Słuchawki K 272 HD po raz kolejny spisały się bardzo dobrze- dobre pozycjonowanie, naturalność oraz bogatość przekazu. Nie odczułem również jakiś braków w paśmie - Black Ops to gra zdecydowanie „basowa”. Wszelkiej maści wybuchy były dobrze podkreślane- wystarczająco głęboko i dynamicznie.

Dźwięki tłuczonego szkła, stąpania po śniegu, czy wydawane przez helikoptery były należycie odtwarzane. Ogólnie dźwięk był bardzo przejrzysty i nie odniosłem wrażenia, aby czegoś mi w nim brakowało. Mimo to, GHS 1 zagrały bardzo ciekawie. Jak zwykle było sztuczniej od K 272 HD, ale całkiem ciekawe wybuchy oraz cała oprawa, sprawiają, że nie jestem w stanie określić, które słuchawki są dla tego tytułu lepsze.

Wiąże się to głównie z takim, a nie innym nastawieniem dźwiękowym Black Ops-a. Twórcom chodziło o epatowanie niskimi tonami, stąd GHS 1 radzą sobie, aż tak dobrze. Z drugiej strony mamy większą przejrzystość i bogactwo dźwięków, która na dłuższą metę może być bardziej przydatna. Nie wspominając już o samym fakcie, że K 272 HD zapewniają ogólnie większą wygodę użytkowania ze względu na swoją budowę. Jeśli jednak ktoś posiada GHS 1, a nie jest jakimś maniakalnym graczem i/lub nie przeszkadza mu nacisk, jaki wywierają muszle na głowę, to dla gier zdecydowanie nie musi wymieniać swoich słuchawek.

HD 380 Pro po raz kolejny na samym końcu. Słuchawki zaoferowały dźwięk sztuczny (bardziej od GHS 1), a czasami nawet zbyt natarczywy.  

Podsumowanie i ocena

AKG K 272 HD w połączeniu z kartą ASUS ThunderBolt spisują się całkiem dobrze. Osoby, którym brakuje podkreślenia niskich tonów w niektórych utworach mogą pobawić się ustawieniami equalizera, z którego osobiście nie korzystam. W zasadzie z dwóch powodów: korzystania z wtyczki kernel sound w foobarze (pomijane są wszystkie modulacje dźwięku- EQ itp.), oraz po prostu podoba mi się dźwięk, który otrzymują z tych słuchawek bez zmian w EQ. Neutralność oraz naturalność dźwięku pozwala na długie odsłuchy.

W ostatnim czasie dosyć często korzystałem z słuchawek i to pozwoliło docenić mi zalety tego produktu. W porównaniu z GHS 1, słuchawki wypadają lepiej, gdyż oferują bogatszy i naturalniejszy dźwięk. Ponadto zdecydowanie wyższa wygoda użytkowania pozwala na dłuższe użytkowanie.

AKG GHS 1 to bardzo dobry produkt, co zresztą poniekąd udowadnia ta recenzja. Jako, że jest to dobrej klasy sprzęt stereofoniczny to sprawdza się nie tylko w grach (do których zostały stworzone), ale również filmach i muzyce.

Sennheiser-y HD 380 Pro w połączeniu z ThunderBoltem nareszcie odżyły (wiele osób sugerowało zastosowanie lepszego źródła dla tego modelu), ale niestety nie w wszystkich grach się sprawdzają. Wprawdzie w muzyce spisują się całkiem dobrze to jednak do ogólnego użytkowania warto zastanowić się nad GHS 1, albo jeszcze lepiej – K 272 HD. Po ostatnich podwyżkach cen modelu HD 380 Pro, powoli jest mu bliżej do tego drugiego modelu, niż wersji „gaming-owej”.

Poczynione testy na rzecz tej recenzji oparte są na moich odczuciach i wcale nie twierdzę, że dla kogoś innego HD 380 Pro nie będą grały lepiej, od GHS 1 czy nawet K 272 HD. Nie mniej jednak, krótki test (muzyczny) na grupie znajomych zakończył się podobnym rezultatem- K 272 HD najlepsze z całej stawki, natomiast z 2-gim miejscem bywało już różnie. Dla jednych to AKG GHS 1 grały lepiej, innym spodobało się to, co zaoferowały „Sennki”.

Zanim przystąpimy do zakupu słuchawek warto zastanowić się, do czego ich będziemy potrzebować/używać i do czego je podłączymy. Zakup np. K 272 HD do karty bez wzmacniacza słuchawkowego to raczej nie jest dobry pomysł. W połączeniu z układem Realtek HD (z kodekiem ALC 885) otrzymałem raczej wątpliwej jakości dźwięk. Zdecydowanie lepiej z tym samym układem poradziły sobie słuchawki GHS 1. Są to słuchawki, które grają zaskakująco dobrze nawet z bardzo słabymi źródłami, czyli sprawdzą się m.in. do użytku z laptopami.

Wracając do AKG K 272 HD to jest to solidnie wykonana konstrukcja, chociaż pierwszy kontakt z nimi nie napawał optymizmem. Wyglądają raczej średnio, ale oferują dźwięk wysokiej klasy, więc poniekąd można im to wybaczyć. Cena również nie wydaję się wygórowana, skoro poradziły sobie lepiej od niewiele tańszych modeli.

Jedyny minus, jaki dostrzegam w tych słuchawkach to zastosowane materiały. Nawet może nie chodzi o ich jakość, bo z słuchawkami nie dzieje się nic złego, ale raczej o wygląd. Prezentują się zdecydowanie gorzej od tego, co oferują, ale po pewnym czasie się do nich można przyzwyczaić- początkowo miałem wrażenie jakby to była zabawka.

Ode mnie AKG K 272 HD głównie ze względu na swoją neutralność oraz naturalność przekazu otrzymują ocenę "Super produkt 5/5".

  AKG by Harman K 272 HD
 

Plusy:
Wygoda użytkowania

Wykonanie
Izolacja hałasów
Neutralny i naturalny dźwięk
Jakość dźwięku

Minusy:
Mogły być wykonane z lepszych/innych materiałów
Brak etui

Cena: ok. 600 zł

Podziękowania dla wszystkich, którzy przyczynili się do powstania tej recenzji.



odsłon: 14822

Komentarze

(83)

-AssassiN-

1 + - 2011-11-25 16:16

Całkiem dobra recenzja, daje 5- za recenzję heh. Diego ale tych punktów już uzbierałeś :D

Diego_90

1 + - 2011-11-25 16:26

Dzięki za komentarz.
Uzbierało się tego trochę ;) Jak już zdecyduje, którą platformę wybieram to biorę CPU (najprawdopodobniej) za to ;)

PJSPP

1 + - 2011-11-25 16:33

-AssassiN- dajesz 5 za recenzję, a wciskasz minus (łapka w dół)? Czyli u ciebie 5 = marnie? Zauważyłem zresztą, że chyba w każdej recenzji dajesz minusy (a przynajmniej w paru ostatnich). To taki kompleks na tle minirecenzji publikowanych przez innych?


A co do samej recenzji to temat mnie zupełnie nie interesuje, jednak przeczytałem i jestem na tak. Ode mnie plus.

Diego_90

0 + - 2011-11-25 16:39

Zobaczymy, co z tego będzie dalej- zwróciłem mu też na to uwagę w jego najnowszej recenzji. Podobno to nie on...


Dziękuję za opinię i ocenę.

Lightning

0 + - 2011-11-26 22:05

"Podobno to nie on" taaa krasnoludki xD

Bardock

0 + - 2011-11-30 20:21

Podobno czy nie, wystarczy kliknąć na "ocena", żeby się tego dowiedzieć...

Diego_90

0 + - 2011-12-02 10:14

Tak, zgadza się.
Ja jednak odnosiłem się do jego stwierdzenia:
"Heh, jak ja nic nie daje xD. Nie oceniam, prac innych userów. Hmm ale wiem kto to może robić, zmienie hasło na pewności. Dzięki za info :D"

-AssassiN-

0 + - 2011-11-25 16:29

Możesz również je przesłać mi :D. Na święta hehe

Diego_90

0 + - 2011-11-25 16:37

Bardzo ciekawa propozycja, muszę się nad nią dogłębnie zastanowić ;)
No, bo wiesz przekazałbym Ci te pkt-y ,a Ty byś później "wydał na głupoty" i by było na mnie... Chyba jednak będzie bezpieczniej jak sobie za to np. CPU wezmę.

aleurwal

0 + - 2011-12-05 17:25

Mam mikrofon AKG i potwierdzam jakość AKG daje najlepszą.

Diego_90

0 + - 2011-12-05 17:53

Przyznam szczerze, że jeszcze nie korzystałem z mikrofonów tej marki- no poza tym zastosowanym w GHS 1.

-AssassiN-

0 + - 2011-11-25 16:36

PJSPP, coś się do mnie "przykleiłeś" od czasu napisania recencenzji o Kaspersky. Szukasz tylko najmniejszego powodu, do oceny mojej osoby :/

Diego_90

0 + - 2011-11-25 16:41

No wiesz poniekąd ma rację- nie mi oceniać czy to Ty faktycznie dawałeś te "-", ale mógł się poczuć pokrzywdzony. W końcu włożył w swoją recenzję trochę wysiłku, a od "kogoś" dostaje "-" bez żadnego wytłumaczenia.

PJSPP

0 + - 2011-11-25 17:12

Nie chodzi o moją krzywdę, tylko o czystą uczciwość. Jak uważasz, że jest źle daj minus, jak uważasz, że dobrze daj plus, jak nie masz pewności wstrzymaj się. Nie pisz jednak jednego a rób przeciwnie.

Dla mnie nie było istotne jaką dostałem ocenę, ale sama opinia. A w przypadku, gdy słowa są inne od czynów to nie wiem co sądzić. Czy mam coś ulepszać czy kolejną podobnie napisać?

PJSPP

0 + - 2011-11-25 17:06

Bo wiesz: u mnie napisałeś, że nie będziesz źle oceniać, a dałeś minusa (do czego masz pełne prawo i nie musisz tego tłumaczyć). Po co więc mówić jedno a robić przeciwnie? Byłem ciekaw czy to tylko do mnie, czy też tak ogólnie masz. No i wyszło mi, że dajesz minus każdemu. Dlatego też na to zwróciłem uwagę.

Obok łapek jest link "ocena" do pliku z ocenami i tam można sprawdzić kto jaką dał.

-AssassiN-

-2 + - 2011-11-25 16:45

Ja też dostałem minuty, bez komentarza i wiem jak to jest:). I to ktoś, że tak powiem z "konkurencji", hasło zmienione już mam xD.

adivxv5

0 + - 2011-11-25 20:53

w końcu testowane słuchawki podłączyłeś do w miarę dobrej karty muzycznej. Dzięki temu test wyszedł miarodajny, a testowany sprzęt grał na odpowiednim poziomie, aby go dobrze ocenić.

Diego_90

0 + - 2011-11-25 23:53

Ja bym nie powiedział, że jest to tylko "w miarę dobra karta muzyczna". Jeśli chodzi o układ wzmacniacza słuchawkowego to jest to, ten sam układ, co w STX(wspomniałem o tym w recenzji). Patrząc ogólnie to jest to produkt, nawet lepszy od STX-a. Z tym, że tutaj mamy możliwość używania zestawów max. 2.1 gdyż jest to karta stworzona z myślą o stereo.
Wiadomo, że znajdzie się sprzęt lepszy od tego, ale jeśli chodzi o układy dla PC to jest to całkiem dobry produkt. Dziwi mnie marketing ASUS-a, ale to ich sprawa. ThunderBolt mógłby wypełnić idealnie lukę pomiędzy STX a Essence One, który ma całkiem ciekawą cenę...
Swoją drogą dziwi mnie fakt „olania” tej karty przez redakcje, które testowały płyty, do których był dołączony ten „potworek”…

Co do słuchawek, to dla dwóch testowanych modeli (K 272 HD i HD 380 Pro) trzeba już coś pokroju tej karty posiadać. Sennheiser-y HD 380 Pro dopiero na tej karcie pokazały, że są produktem dobrym, ale i tak nie przekonały mnie w grach.
AKG K 272 HD bardzo mi się spodobały i jestem zadowolony z przejścia z GHS 1 właśnie na ten model. GHS 1 jak na swoją cenę są bardzo dobrym produktem, jednak jak to mówią „apetyt rośnie w miarę jedzenia”.

adivxv5

0 + - 2011-11-27 12:37

Nie, nie kolego ThunderBolt to jest coś pomiędzy D2 a STX tym, że w wzmacniaczem, który nie poprawia, aż tak bardzo brzmienia, tylko napędza dobrze wymagające słuchawki. Jeśli mówimy o grach to na poziomie STX a może i nawet nieco lepszym .Natomiast jeśli chodzi o zastosowanie typowo muzyczne to Essence raczej konkrecji w swojej cenie nie ma. Są porównania na sieci, które trafiłem i jedno znacznie oceniają ta kartę dobrą, ale bez fajerwerków :)

Spróbuj recenzować może w przyszłości Audio-Technica ATH-A500 które są bardzo chwalone. W grach jak i w muzyce sprawiają się znakomicie podobno znakomicie.

adivxv5

0 + - 2011-11-27 13:08

"Swoją drogą dziwi mnie fakt „olania” tej karty przez redakcje, które testowały płyty, do których był dołączony ten „potworek”

Bo, redakcja Benchmarku nie ma zielonego pojęcia o komputerowym Audio. Po tym względem redaktorzy leżą, piszą momentami takie bzdury, że głowa boli. Ale to twoich reckach na szczęście widać spory postęp :)

Diego_90

1 + - 2011-11-27 19:50

Cieszy mnie to, że idzie to w dobrą stronę ;)

Co do "olania" ThunderBolt-a to nie ma, co patrzeć tylko na ten portal... Prawie wszystkie portale potraktowały tak samo tą kartę ;)

Audio-Technica ATH-A500

jarekzon

0 + - 2011-11-26 14:57

Marzą mi się takie słuchawki, ale nie w tej cenie.

Lightning

0 + - 2011-11-26 22:07

Ty widać strasznie lubisz testować słuchawki ;)

Co do ich samych - brzydki wygląd no i ogólnie bardzo drogie - na pewno bym ich nie kupił.

Diego_90

0 + - 2011-11-27 19:54

Tanie nie są to fakt, ale do najdroższych im strasznie daleko.

Wygląd - po kilku dniach człowiek przyzwyczaja się do niego, a nawet na pewien sposób mogą się podobać ;)
K 272 HD wygląd mają przeciętny, ale nadrabiają w tym, co najważniejsze- słuchawki miały głównie dobrze grać i tak faktycznie jest (przynajmniej w moim odczuciu).

piochux

0 + - 2011-11-27 01:35

bardzo drogie? przecież to średnia półka cenowa. to co powiesz o, dajmy na to, akg k701. a i tak są droższe słuchawki.

Ja po tej recenzji wiem że właśnie k272 hd kupie. w pierwszej kolejnosci zastanawialem sie nad sennheiserami 598 ale odpaldy po odsluchu. zreszta dawac 600 (albo i 900 jesli sie slabo szuka) zł za słuchawki które są praktycznie tym czym model hd555 za 300zł ma wątpliwy sens. W tych akg jestem zakochany, tylko nie wiem czy moj xonar dx je wysteruje na tyle dobrze żeby być z nich zadowolonym...

devil12

1 + - 2011-11-27 12:52

Dobra recka,ciekawa i podoba mi się ;D Ode mnie pluss

Bakak

0 + - 2011-11-27 22:08

Świetny tekst, w sumie nie ma się do czego przyczepić, ale nie był bym sobą gdybym tego nie zrobił.
Jako całkowity laik w kwestii odsłuchu dźwięku, brakuje mi dokładniejszego uporządkowania informacji.
Piszesz bardzo składnie i "nawet" jasno, jednak przydała by się jakaś tabelka porównawcza po każdym rozdziale, lub na sam koniec recki, która opisywała by co i w jakich słuchawkach jest na plus/minus ewentualnie określało daną cechę skalą punktów.
Po prostu trochę pogubiłem się w tych wszystkich opisach, do tego stopnia, że w pewnym momencie musiałem wrócić do tytułu recki, aby upewnić się jakie słuchawki są recenzowane.

Oczywiście +++++++++++

Diego_90

0 + - 2011-11-27 22:59

Rozumiem Twoje podejście- całkiem słuszne, jednak zwróć uwagę, że faktycznie podałem na koniec każdego "działu”, jaka jest klasyfikacja.

Muzyka:
"Jeśli chodzi o muzykę to zdecydowanie jestem zadowolony z przejścia z GHS 1 na K 272 HD. Dla muzyki ogólna klasyfikacja: 1 miejsce K 272 HD, na 2-gim GHS 1 minimalnie przed ostatnim w tym zestawieniu HD 380 Pro. "

Filmy:
"W zasadzie wszystkie trzy modele pozwoliły na delektowanie się filmem.
K 272 HD, ze względu na budowę (wygoda użytkowania + dobre tłumienie) oraz ogólną lepszą jakość dźwięków okazały się najlepsze. Na 2-gim miejscu GHS 1 wraz z HD 380 Pro- słuchawki Sennheiser-a oferują lepsze tłumienie, ale za to minimalnie gorszy dźwięk w generalnym odczuciu)."

Gry- tutaj sytuacja bardziej złożona gdyż różnie zachowywały się słuchawki (380 Pro i GHS 1) dla danych tytułów. Dużo zależało od samej gry- i tak raz GHS 1 były po prostu dobre innym razem były bardzo dobre np. w Black Ops-ie.

"Jeśli jednak ktoś posiada GHS 1, a nie jest jakimś maniakalnym graczem i/lub nie przeszkadza mu nacisk, jaki wywierają muszle na głowę, to dla gier zdecydowanie nie musi wymieniać swoich słuchawek.

HD 380 Pro po raz kolejny na samym końcu. Słuchawki zaoferowały dźwięk sztuczny (bardziej od GHS 1), a czasami nawet zbyt natarczywy."

Diego_90

0 + - 2011-11-27 23:00

Finalna klasyfikacja

Muzyka:
1. AKG K 272 HD
2. AKG GHS 1
3. Sennheiser HD 380 Pro (minimalnie za GHS 1)

Filmy:
1. AKG K 272 HD
2. AKG GHS 1 oraz Sennheiser HD 380 Pro

Gry:
1. AKG K 272 HD
2. AKG GHS 1
3. Sennheiser HD 380 Pro

Ogólna:
1. AKG K 272 HD
2. AKG GHS 1
3. Sennheiser HD 380 Pro

Bakak

0 + - 2011-11-28 00:23

o właśnie i takie przedstawienie tego aspektu jest jak najbardziej satysfakcjonujące, aczkolwiek pokusił bym się o więcej szczegółów...HEHE
Tak czy siak, jest bardzo dobra recka.

Bakak

0 + - 2011-11-28 00:24

Kurde niechcący kliknąłem "kciuk w dół" :/

habdog

0 + - 2011-11-28 11:45

Wyrównane ;)

Diego_90

0 + - 2011-11-28 16:29

Spoko ;)
I tak najbardziej dla mnie liczy się opinia.

habdog

0 + - 2011-11-28 11:48

Diego, + ode mnie leci, widać że jesteś kumaty ;) Niektórzy redaktorzy Benchmarka powinni brać z Ciebie przykład ;)

Z mojej strony prosiłbym Cię o całkowite zajęcie się sprzętem audio na portalu, redaktory raczej pomijają te kwestię, a to na tyle szeroki temat że zawsze jest o czym pisać, ale na tyle wąski że przy Twojej częstotliwości pisania mr dałbyś radę ;)

Pozdrawiam!

Diego_90

0 + - 2011-11-28 16:38

Dziękuję za docenienie mojej pracy.

Mam jedną recenzję związaną z dźwiękiem w najbliższych planach- mam nadzieję, że uda się ją zrealizować równie dobrze.
Jako, że audio staje się moją coraz większą pasją to pewnie jeszcze nie raz wrzucę tutaj jakiś tekst związany z tym działem ;)
Pomyśleć, że zaczęło się tak niewinnie, od spróbowania tylko czegoś minimalnie lepszego. Dokładniej chodzi mi tutaj o głośniki Creative T6100 na dźwiękówce kolegi (Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro (USB)) w porównaniu z Realtek-iem HD grały o „niebo lepiej”.
Jak tylko zdałem sobie z tego sprawę postanowiłem kontynuować temat audio- i tak oto jestem posiadaczem satysfakcjonującego (jak na razie) mnie sprzętu: Corsair SP2500 + AKG K 272 HD + ASUS ThunderBolt.

Zwierzak

0 + - 2011-11-28 19:48

Jedna z najlepszych w ostatnim czasie recenzji. Czyta się przyjemnie, nie dostrzega się błędów. Widać, że recenzję pisała osoba znająca się na tematyce audio. Dodatkowo należy docenić, że w tym temacie nie ma testów z punktowym wynikiem, a tylko odczucia testera.
Łapa w górę za recenzję miesiąca.

vincentlaw

0 + - 2011-11-28 20:42

Orientuje się ktoś czy można kupić poduszeczki do słuchawek tego typu? Od kilku lat posiadam bowiem AKG K181 DJ i moje już się zniszczyły. Byłbym wdzięczny za odpowiedź gdyż szukałem i niestety nie znalazłem.
Pozdrawiam.

Diego_90

1 + - 2011-11-28 21:05

http://www.thomann.de/pl/akg_gabki_do_sluchawek.html
Dokładniej:
http://www.thomann.de/pl/akg_k_181_dj_ohrpolster.htm

W PL do K181 DJ nie znalazłem- podobno serwisy oferują nausznice. Napisz maila może ktoś odpowie(poniżej dane oficjalnego Polskiego przedstawiciela) ;)

"
Sprzęt konsumencki w Polsce. Wyłączny przedstawiciel :  JBL ,  HARMAN KARDON ,  AKG ,  INFINITY ,   LEXICON ,  MARK LEVINSON ,  REVEL ,  JBL SYNTHESIS .  
jblinfo@rb.com.pl

W  sprawach serwisowych.
serwis@rb.com.pl
"

vincentlaw

0 + - 2011-11-29 04:58

Dzięki !

doc_struś

0 + - 2011-11-29 11:17

Fajna recka:) łapa w górę!

smog11

0 + - 2011-11-29 16:17

jak dla mnie, te słuchawki w połączeniu z nuforce u dac2 są dość uzależniające... :) Dobra recka, ale szkoda że nie ma w platformie lepszego źródła.

Wiskas

0 + - 2011-11-29 19:47

Masakra audio to głęboka studnia. Przebrnąłem przez reckę i cieszę się że mi słoń na ucho nadepnął.
„Słuchawki posiadają sporych rozmiarów muszle, które obejmują ucho w całości (przynajmniej u mnie tak jest)” -Nice :) Recenzja max ale nie mój temat. Duży plus +

Marko

1 + - 2011-11-30 18:05

Są ładne i mają świetne parametry polecam

Tor-1919

0 + - 2011-11-30 19:06

Minusy: Cena !!!

adivxv5

0 + - 2011-12-01 00:27

zastanów się, zanim coś palniesz bezsensu.

Diego_90

0 + - 2011-12-01 00:36

Prosiłbym o bardziej rozbudowane komentarze na przyszłość.
Twoje zdanie powinno wyglądać mniej więcej tak:
Cena jest zdecydowanie za wysoka, gdyż/iż/ponieważ.

kostia

0 + - 2011-11-30 19:55

Zastanawiam się jaki jest sens płacenia takiej kwoty za słuchawki AKG, kiedy za połowę mniej mamy na przykład Philips SHP8900 które są lepsze praktycznie w każdym aspekcie, a w kwestii brzmienia to powiedziałbym że to nawet przepaść. Magia marki robi swoje ? Miałem okazję ich posłuchać . Polecam podpiąć do jakiegoś dobrego klocka audio i nawet ktoś bez słuchu wyraźnie poczuje różnicę i nie chodzi tu akurat o ten model Philipsa który swoją drogą jest świetną konstrukcją, tylko o to że te AKG na tle wielu tańszych modeli wypadają dość blado.

adivxv5

0 + - 2011-12-01 00:29

ja myślę, że Aurvany Live (200zł) rozkładają te Philipsy na łopatki...

Diego_90

0 + - 2011-12-01 00:35

Od razu przypomina mi się ta perełka z kilku dni wstecz- coś w stylu CAL!-e po zmianie kabelka grają jak słuchawki za 1000 zł :)//
Wracając do Philips SHP8900 to według wielu opinii HD 380 Pro są od nich lepsze. Sam nie testowałem, więc nie wypowiadam się w tym temacie.

adivxv5

0 + - 2011-12-02 14:52

Aurvany Live! też bardzo zyskują po zmianie kabla, ale ich porównanie do znacznie droższych modeli, to jednak nieco naciągane :) Niemniej jednak sporo fajfry przy tym. Względnie małym kosztem, zyskujemy lepsze słuchawki.

adivxv5

0 + - 2011-12-02 14:53

frajdy*

Diego_90

0 + - 2011-12-02 15:42

No nie wątpię, że może być przy tym wiele zabawy i frajdy :)
Nie robiłem porównania: z oryginalnym i nowym kablem, więc nie wiem czy faktycznie zmiany są tam jakieś "kolosalne". Nie mniej jednak pewnych (pozytywnych) zmian można się spodziewać, co zresztą potwierdza wiele osób. Fakt, faktem "do słuchawek za 1000 zł" i tak im jeszcze będzie brakowało.
Tak z ciekawości- jakie wrażanie po wymianie kabelka? Bo z tego, co widzę(profil) posiadasz CAL!-e.

adivxv5

0 + - 2011-12-02 18:09

Ciężko mi wrócić do świata żywych po ściągnięciu tych słuchawek :) Tak mnie wkręca słuchanie muzyki czasami. Choć, trza było jeszcze odpowiednie wzmacniacze operacyjne dobrać do Xonara i programy skonfigurować (JRIVER, XXHighEnd + fidelizer) do odtwarzalna muzyki, bo foobar na pewno najlepszy nie jest.

Diego_90

0 + - 2011-12-04 21:59

Jak dla mnie foobar(KS) gra tak samo jak JRiver(KS). Zarówno słuchawki: AKG K 272 HD, GHS 1, Q701 jak i zestaw głośników Corsair SP 2500.
Bufor w foobarze 50 ms/JRiver tak samo + KS + fidelizer
JRiver oferował tylko sporadyczne problemy- zawiesił się i zablokował dostęp do wzmaka...

kostia

0 + - 2011-12-01 17:43

Gratuluję myślenia

kostia

-1 + - 2011-12-01 17:54

To dziwne bo akurat wiele opinii na temat porównań obu tych słuchawek czytałem i były akurat zupełnie odwrotne . Oczywiście to tylko moje zdanie ale mam akurat obie te słuchawki w domu i pozwolę się nie zgodzić. Najpierw kupiłem HD 380 i byłem zadowolony. Po namowach paru zaprzyjaźnionych "audiofili" :) Zakupiłem Philipsy i sennheisery wylądowały u syna. Powiem krótko. Jak dla mnie i jeszcze paru osób które porównywały między tymi słuchawkami jest przepaść brzmieniowa

kostia

-1 + - 2011-12-01 18:08

Chciałbym jeszcze tylko dodać że daleko bardzo obce są mi zapędy audiovoodo. Jestem elektronikiem z wykształcenia i teksty o brzmieniu kabli zwyczajnie mnie tylko śmieszą. Jeśli coś oceniam to zaznaczam że jest to tylko wyłącznie moja subiektywna ocena i niekoniecznie komuś musi się podobać to co podoba się mi. Co do AKG nie twierdzę że to są złe słuchawki tylko że troszkę za drogie. Zresztą to dwie różne konstrukcje bo Philipsy są konstrukcją otwartą i w głośnym pomieszczeniu zwyczajnie się nie sprawdzą. Poza tym jak ktoś lubi tzw "basik" to też całkowicie odradzam. :)

Diego_90

0 + - 2011-12-01 18:36

Jeśli mi się kiedyś uda dostać w ręce te Philipsy to na pewno je porównam z m.in. AKG K 272 HD.
Jednak jakoś nie jestem przekonany o tym, czy faktycznie porównywałeś obydwa modele...
Raz piszesz, że: "Philips SHP8900, które są lepsze praktycznie w każdym aspekcie, a w kwestii brzmienia to powiedziałbym, że to nawet przepaść."
Następnie:
"Co do AKG nie twierdzę, że to są złe słuchawki tylko że troszkę za drogie."
To w końcu grają tragicznie w porównaniu z Philips-ami, czy tylko są od nich droższe? Nie rozumiem tego toku rozumowania.

Preferencje osobiste są najważniejsze i dlatego jestem w stanie pojąć to, że dla Ciebie słuchawki x są lepsze od słuchawek y, niezależnie od ich ceny. Bardzo ważne jest źródło- jego „zgranie” z słuchawkami.

kostia

-1 + - 2011-12-01 19:25

Masz rację trochę się zapędziłem z tą przepaścią :) . Chciałem się teraz rozpisać ale napiszę krótko. Jak dla mnie (podkreślam) :) To Philipsy grają bardziej analitycznie i z większą ilością szczegółów. Bez podkolorowań. Niestety ta szczegółowość to największa wada Sennheiserów jak i troszkę zbyt wyeksponowany i słabo kontrolowany dół pasma. Sennheisery są na pierwszy rzut oka bardziej efekciarskie ale to szybko mija po chwili słuchania. Co do AKG to uważam że w Philipsach słyszałem więcej szczegółów, a dla miłośników kobiecych wokali góra pasma wyda się zbyt hmm... "zapiaszczona ". oferują Philipsy to słuchawki grające cudownie i ale na pewno nie przypadnią do gustu miłośnikom poprawiania dźwięku korektorem. Tam nie ma "basu" ani "wysokich" a miękkość i wyrazistość przekazu niektórym wyda się nudna

Diego_90

0 + - 2011-12-02 15:46

Jeśli jeszcze można zapytać – to, na czym testowałeś/próbowałeś te dwa (K 272 HD i SHP8900) modele?

kostia

0 + - 2011-12-06 11:31

W kompie to audiotrak prodigy HD2, ale zazwyczaj słucham muzyki bezpośrednio ze starego CD Denon DCD-970. Tyle tylko że praktycznie to niewiele zostało tam z oryginału. Zmienione zasilanie, op-ampy no i przede wszystkim zegar. Wzmacniacz rotela ale tam słuchawek nie podpinam :)

Ralphie

-1 + - 2011-12-02 08:13

Każdy inaczej słyszy. Dobra recka:) + oczywiście. Pozdrawiam RafiXII

DyndaS

0 + - 2011-12-02 12:46

Sam posiadam od kilku lat AKG K530 i nie narzekam. Bardzo czysty dźwięk więc świetnie sprawdza się przy instrumentach choć przy muzyce lekko brakuje basu

MrAndy

0 + - 2011-12-02 19:18

Nie bardzo rozumiem co w tym zestawieniu robią HD 380 Pro, które są przeznaczone do zupełnie innych zastosowań niż oglądanie filmów, granie itp. Ja ich używam do masteringu i tu sprawdzają się bardzo dobrze.

Diego_90

0 + - 2011-12-02 21:32

AKG K 272 HD też nie powstały z myślą o grach... Jedyne "gaming-owe" słuchawki użyte w tym teście to GHS 1.
Jeśli jakieś słuchawki radzą sobie dobrze/bardzo dobrze w muzyce to poradzą sobie, co najmniej średnio z grami.
Właściciel użytych w tej recenzji słuchawek HD 380 Pro, stosuje je do ogólnego użytku(PC). Fakt, faktem główne nastawienie to muzyka, ale zagrać w coś, też mu się czasami uda.
Testy były podzielone na 3 działy, więc można sprawdzić jak (dla mnie) poradziły sobie słuchawki w danej "dziedzinie".
Swoją drogą skok cenowy HD 380 Pro jest bardzo ciekawy, a właściwie to nieciekawy… Jakiś czas temu można je było kupić za ok. 300 zł, a teraz ceny zaczynają się od 400 zł.

MrAndy

0 + - 2011-12-02 22:18

Co ciekawe jedna z najniższych cen tych słuchawek jest w dosyć dużej sieci sklepów niekoniecznie znanej z niskich cen (nie będę pisał jakiej :) - ale spotkałem się też z ceną ponad 600 zł za ten sprzęt co oczywiście jest przegięciem.

hellodumy

0 + - 2011-12-03 21:06

Bardzo fajna recenzja, sam miałem kupić sobie te słuchawki, jednakże bardziej zależało mi na przenośności tego sprzętu.

nuada94

0 + - 2011-12-03 23:10

Bardzo ciekawe i wysokiej jakości słuchawki niestety nie są zbyt tanie ;/

ludojad

0 + - 2011-12-04 16:54

AKG to niższa półka HiEndu :) Przytuliłbym takie

Pigface

0 + - 2011-12-04 21:17

Fajna recenzja, osobiście mam K 601 i jestem fanem AKG więc cieszą mnie dobre wszelkie dobre opinie :)

Diego_90

0 + - 2011-12-04 21:40

W recenzowaniu raczej nie chodzi, aby pisać "dobre opinie", raczej chodzi o rzetelną opinię.
Cieszę się, że Ci się recenzja spodobała.

Furiath

0 + - 2011-12-05 14:48

Wszystko "fajnie" ale dziwi mnie zestawienie AKG HD272 których cena jest o 150zł wyższa w porównaniu z Senkami HD 380.Stwierdzenie że są gorsze jest tu jak najbardziej na miejscu tylko chodzi tu o klasę sprzetu bo jednak 150zł to jest kawałek sumki jeżeli chodzi o słuchawki, tak więc rzetelnie było by porównać takie AKG HD272 np. z "Senkami" HD595 o podobnej cenie.

Diego_90

0 + - 2011-12-05 15:15

Zgadza się K 272 HD to inna półka cenowa. Niestety nie posiadam sprzętu z podobnej półki cenowej- moi znajomi również. W każdym razie chyba lepiej porównać z kilkoma (wprawdzie tańszymi) modelami, niż napisać "ochy, achy" na temat jak te słuchawki fajnie grają i jakie to one nie są wygodne. Większą wartość dla czytelnika ma właśnie porównywanie, chociaż wiadomo, że optymalne by było testowanie urządzeń tej samej klasy.
Powyższy tekst ma (przynajmniej tak mi się wydaje) wartość dla czytelnika- porównuje dosyć popularne modele. Można również dowiedzieć się czy ew. warto zmienić swoje słuchawki na coś odrobinę droższego np. K 272 HD.
Jeśli ktoś posiada GHS 1 i korzysta z słuchawek do grania to nie koniecznie musi je zmieniać ;)

Dziękuję za komentarz ;)

Diego_90

0 + - 2011-12-05 15:21

Następujących użytkowników:
santos, miki-miki, Davidoff69, Jarrod, caparz0
proszę o uargumentowanie swoich ocen względem mojej recenzji.

Chciałbym poznać wasze opinie- może macie jakieś ciekawe spostrzeżenia? Będę wdzięczny za przedstawienie opinii.

clay_aiken_pl

-1 + - 2011-12-05 17:30

Testowanie sluchawek z karta dzwiekowa pc mija sie z celem

Diego_90

0 + - 2011-12-05 17:51

Użytą kartę dźwiękową można traktować raczej, jako zewnętrzną- nie korzysta z PCI czy PCI-E ;) Korzysta z USB (sygnał) i MOLEX (jako zasilanie).
Poza tym wiele osób korzysta z tej klasy słuchawek na np. STX-ie i jakoś na forach AUDIO nikt o to "nie płacze".
Fakt, faktem na porządnym wzmacniaczu dźwięk, a właściwie, jakość powinna być jeszcze lepsza.
Dziękuję za komentarz

shizer

0 + - 2011-12-05 22:20

Przydało by się wreszcie zmienić moje poczciwe słuchawki Denon AH D-501. Tylko cenowo drogie Te AKG :/ To nie słuchawki dla przeciętnego użytkownika ..

rivaal

0 + - 2011-12-06 10:53

Hey Diego_90, recenzja ciekawa. Dobrze, że ktoś bierze się za audio w grach.

Probowałes może podłaczyc te sluchawki pod integre? Nie chodzi mi o jakosc dzwieku ale o to czy nie brakuje wtedy mocy.

Posiadam teraz sennki hd555 i chce dokupić AKG k701, które maja impedancje o wartosci 60 Ohm(tylko? 5 weicej od Twoich), zastanawia mnie czy bez wzmacniacza poradzi sobie moja karta muzyczna - Xonar d2X na PCI-E tez zasilana dodatkowo przez molex. Wiem ze dopiero STX ma wzmacniacz na sluchawki ale wtedy bym pewnie nie pytał bo czytalem ze spokojnie sobie radzi. Czytalem ze AKG potrzebuje troche wiecej powera od innych sluchawek.

Cieżko mi znaleźć ewentualnei dobrego ampa który nie zbliżałby się do wartości samych sluchawek a wydanei 2k to juz spory wydatek

rivaal

0 + - 2011-12-06 10:59

edit: Sorry ponownie przeczytalem recenzje i zauwazylem ze testowales na zintegrowanej, komentowanie nastepnego dnia wychodzi. Zastanawia mnie czy znasz jakies rozwiazanie - na taki schemat. Potrzebne by bylo mi tylko neutralne wzmocnienei sygnalu, a dokupywanie tak jak w Twoim przypadku zewnetrznej karty ze wzmakiem z STXa mija sie z celem - dwa asusy w rzędzie.

Diego_90

0 + - 2011-12-06 12:01

Znaczy na "integra" z K 272 HD, jako tako sobie poradziła. Braki w dźwięku dosyć znaczne, ale jeśli chodzi o "głośność" to bez problemu dałoby się z nich korzystać. W przypadku K 701 byłoby to marnowanie słuchawek, a 2-ga sprawa to nie wiem czy nie zagrałaby już za cicho.
Co do urządzenia no to albo jakiś DAC albo np. dołożenie czegoś takiego:
Trendsaudio PA-10- wzmacniacz lampowy do słuchawek

http://allegro.pl/mikolaj-trendsaudio-wzmacniacz-przedwzm-pa-10-i1952462548.html

Diego_90

0 + - 2011-12-06 12:03

//te słówko "na" do wywalenia...

PL-ayeR

0 + - 2012-01-28 03:08

Inspirująca recenzja;) Dopracowana jak... w zasadzie nawet nie wiem co.

A słuchawki za tą cenę, powinny być bardzo dobre;) Akurat w tej dziedzinie (audio!), z przeciwienstwie do np kart graficznych, gdzie czesto za wysoka cene oferowano nam szroty, cena jest sporym wyznacznikiem jakosci i mocy sprzetu.

Kuba Mily JDM

0 + - 2012-02-13 23:46

Kolega profeska na maksa. Oby tak dalej, łapka w górę :-)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

O autorze miniRecenzji

Nick: Diego_90

Imię: Karol

Nazwisko: ukryte

Wiek: 22

Status: zwykły

Punkty: 774

Ulubieni producenci usera:

  • AKG
  • Be-quiet
  • Corsair

  pokaż więcej

Zobacz komputer usera:

  • Home PC
  • Zestaw nr. 1
  • Buldożer
  • Ostatnie miniRecenzje
deamonix1 | 2012-05-22

Niedoceniany przez fora GIGABYTE GeForce GT430OC

kategoria: karty graficzne

Firma GIGABYTE wypuściła GeForce GT 430OC który bazuje na chipie - GF 108 - karta graficzna, która łączy w sobie wysokie osiągi i niską cenę.

 

ocena

1212

odsłon: 2717

HemaN | 2012-05-22

Wycieczka na Cape Verde, czyli Radeon HD7770 okiem użytkownika

kategoria: karty graficzne

Dla każdego entuzjasty sprzętu komputerowego wymiana elementów wychuchanej maszyny do niemalże święto.

 

ocena

220

odsłon: 1785

Diego_90 | 2012-05-21

PC Audio - JBL by Harman Jembe vs Logitech Z-520

kategoria: głośniki

Jak na tle najmocniejszego stereofonicznego zestawu Logitecha wypada najnowszy tego typu produkt JBL-a?

 

ocena

011

odsłon: 1156