TDP: 165 W | 3D Mark Fire Strike: 11120 | Pojemność pamięci: 4096 MB
nVIDIA GeForce GTX 980
5.4 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 5/5

TDP: 290 W | 3D Mark Fire Strike: 9300 | Pojemność pamięci: 4096 MB
AMD Radeon R9 290X
4.8 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4,5/5

Porównywarka

Ocena benchmark.pl

Oceny cząstkowe w poszczególnych kategoriach oraz ocena końcowa

Wydajność w grach

nVIDIA GeForce GTX 980
6.8
AMD Radeon R9 290X
5.5
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
5.1
Zotac GeForce GTX 1650 OC
n/d

Wyniki w benchmarkach

nVIDIA GeForce GTX 980
4.1
AMD Radeon R9 290X
3.1
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
1.4
Zotac GeForce GTX 1650 OC
1.1

Teoretyczna moc obliczeniowa

nVIDIA GeForce GTX 980
1.4
AMD Radeon R9 290X
1.9
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
1.2
Zotac GeForce GTX 1650 OC
0.8

Głośność i pobór mocy

nVIDIA GeForce GTX 980
3.3
AMD Radeon R9 290X
2.0
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
4.0
Zotac GeForce GTX 1650 OC
2.5

Cechy szczególne

Wydajność urządzenia według najważniejszych wskaźników

3D Mark 11

nVIDIA GeForce GTX 980
15220
AMD Radeon R9 290X
11500
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
b/d
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Program po wykonaniu pomiarów zwraca tę wartość oznaczoną jako wynik Entry.

3D Mark Fire Strike

nVIDIA GeForce GTX 980
11120
AMD Radeon R9 290X
9300
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
11689
Zotac GeForce GTX 1650 OC
9277
Program po wykonaniu pomiarów w benchmarku Fire Strike zwraca tą wartość, jako wartość podstawową.

Crysis 3

nVIDIA GeForce GTX 980
64 kl/s
AMD Radeon R9 290X
53 kl/s
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
b/d
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na maksymalnym poziomie oraz ustawieniach SMAA 2TX i AF x16.

Metro: Last Light

nVIDIA GeForce GTX 980
75 kl/s
AMD Radeon R9 290X
65 kl/s
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
b/d
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach SSAA x2 i AF x16.

Tomb Raider

nVIDIA GeForce GTX 980
70 kl/s
AMD Radeon R9 290X
70 kl/s
Nvidia GeForce GTX 1060 Founders Edition
71 kl/s
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach FXAA i AF x16, a także włączonym TressFX.

Różnice

Zalety jednego urządzenia nad drugim

nVIDIA GeForce GTX 980

Dlaczego warto wybrać:
nVIDIA GeForce GTX 980

  • Częstotliwość rdzenia
    1126 MHz vs 1000 MHz
    13% więcej
  • Taktowanie pamięci
    1750 MHz vs 1250 MHz
    40% więcej
  • Efektywne taktowanie pamięci
    7000 MHz vs 5000 MHz
    40% więcej
  • TDP
    165 W vs 290 W
    43% mniej
AMD Radeon R9 290X

Dlaczego warto wybrać:
AMD Radeon R9 290X

  • Szerokość szyny
    512 bit vs 256 bit
    100% więcej
  • Przepustowość pamięci
    320 GB/s vs 224.4 GB/s
    43% więcej
  • Jednostki cieniujące
    2816 vs 2048
    38% więcej
  • Ilość jednostek TMU
    176 vs 128
    38% więcej
  • Wydajność zmiennoprzecinkowa
    5905 GFlops vs 4600 GFlops
    28% więcej
  • Prędkość wypełniania pikseli
    64 Gpix/s vs 36.1 Gpix/s
    77% więcej
  • Szybkość wypełniania texeli
    176 GTex/s vs 144.3 GTex/s
    22% więcej

Specyfikacja

Szczegółowa lista cech i parametrów urządzenia

nVIDIA GeForce GTX 980 vs AMD Radeon R9 290X

Parametry GPU

Producent procesora
Nvidia
Nazwa kodowa
Maxwell
Częstotliwość rdzenia
1126 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
27 cm

Parametry GPU

Producent procesora
AMD
Nazwa kodowa
Hawai XT
Częstotliwość rdzenia
1000 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
27.5 cm

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1750 MHz
Efektywne taktowanie pamięci
7000 MHz
Pojemność pamięci
4096 MB
Szerokość szyny
256 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
224.4 GB/s

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1250 MHz
Efektywne taktowanie pamięci
5000 MHz
Pojemność pamięci
4096 MB
Szerokość szyny
512 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
320 GB/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
2048
Ilość potoków ROP
64
Ilość jednostek TMU
128
Wydajność zmiennoprzecinkowa
4600 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
36.1 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
144.3 GTex/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
2816
Ilość potoków ROP
64
Ilość jednostek TMU
176
Wydajność zmiennoprzecinkowa
5905 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
64 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
176 GTex/s

Kultura pracy

TDP
165 W
Pobór mocy w spoczynku
69 W
Pobór mocy pod obciążeniem
257 W

Kultura pracy

TDP
290 W
Pobór mocy w spoczynku
116 W
Pobór mocy pod obciążeniem
425 W

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 12, Shader Model 5.0, OpenGL 4.4
Technologie specjalne
CUDA, GPU Boost, Adaptive Vsync, PhysX, 3DVision, SLI, G-Sync
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
DVI-D, HDMI 2.0, 3x DisplayPort
Zasilanie
dodatkowe 2x 6-pin

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11.2 Shader Model 5.0 OpenGL 4.3
Technologie specjalne
Eyefinity 2.0, ZeroCore, App Acceleration, UVD, DDM Audio, Mantle, TrueAudio
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
2x DVI-D, Display Port, HDMI
Zasilanie
6+8-pin