TDP: 225 W | 3D Mark Fire Strike: 9770 | Pojemność pamięci: 4096 MB
nVIDIA GeForce GTX 970
5.1 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4,5/5

TDP: 290 W | 3D Mark Fire Strike: 9300 | Pojemność pamięci: 4096 MB
AMD Radeon R9 290X
4.8 na 10 pkt.
Ocena benchmark.pl
  • 4,5/5

Porównywarka

Ocena benchmark.pl

Oceny cząstkowe w poszczególnych kategoriach oraz ocena końcowa

Wydajność w grach

nVIDIA GeForce GTX 970
6.1
AMD Radeon R9 290X
5.5
AMD Radeon RX 470
5.0
Zotac GeForce GTX 1650 OC
n/d

Wyniki w benchmarkach

nVIDIA GeForce GTX 970
3.5
AMD Radeon R9 290X
3.1
AMD Radeon RX 470
1.2
Zotac GeForce GTX 1650 OC
1.1

Teoretyczna moc obliczeniowa

nVIDIA GeForce GTX 970
1.3
AMD Radeon R9 290X
1.9
AMD Radeon RX 470
2.2
Zotac GeForce GTX 1650 OC
0.8

Głośność i pobór mocy

nVIDIA GeForce GTX 970
3.2
AMD Radeon R9 290X
2.0
AMD Radeon RX 470
1.6
Zotac GeForce GTX 1650 OC
2.5

nVIDIA GeForce GTX 970vsAMD Radeon R9 290X : Wynik ogólny

Cechy szczególne

Wydajność urządzenia według najważniejszych wskaźników

3D Mark 11

nVIDIA GeForce GTX 970
13000
AMD Radeon R9 290X
11500
AMD Radeon RX 470
b/d
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Program po wykonaniu pomiarów zwraca tę wartość oznaczoną jako wynik Entry.

3D Mark Fire Strike

nVIDIA GeForce GTX 970
9770
AMD Radeon R9 290X
9300
AMD Radeon RX 470
9885
Zotac GeForce GTX 1650 OC
9277
Program po wykonaniu pomiarów w benchmarku Fire Strike zwraca tą wartość, jako wartość podstawową.

Crysis 3

nVIDIA GeForce GTX 970
54 kl/s
AMD Radeon R9 290X
53 kl/s
AMD Radeon RX 470
b/d
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na maksymalnym poziomie oraz ustawieniach SMAA 2TX i AF x16.

Metro: Last Light

nVIDIA GeForce GTX 970
68 kl/s
AMD Radeon R9 290X
65 kl/s
AMD Radeon RX 470
b/d
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach SSAA x2 i AF x16.

Tomb Raider

nVIDIA GeForce GTX 970
60 kl/s
AMD Radeon R9 290X
70 kl/s
AMD Radeon RX 470
70 kl/s
Zotac GeForce GTX 1650 OC
b/d
Wynik to średnia zmierzona liczba klatek na sekundę przy rozdzielczości 1920x1080, detalach na najwyższym poziomie oraz ustawieniach FXAA i AF x16, a także włączonym TressFX.

Różnice

Zalety jednego urządzenia nad drugim

nVIDIA GeForce GTX 970

Dlaczego warto wybrać:
nVIDIA GeForce GTX 970

  • Częstotliwość rdzenia
    1050 MHz vs 1000 MHz
    5% więcej
  • Taktowanie pamięci
    1750 MHz vs 1250 MHz
    40% więcej
  • Efektywne taktowanie pamięci
    7000 MHz vs 5000 MHz
    40% więcej
  • TDP
    225 W vs 290 W
    22% mniej
AMD Radeon R9 290X

Dlaczego warto wybrać:
AMD Radeon R9 290X

  • Szerokość szyny
    512 bit vs 256 bit
    100% więcej
  • Przepustowość pamięci
    320 GB/s vs 224.4 GB/s
    43% więcej
  • Jednostki cieniujące
    2816 vs 1664
    69% więcej
  • Ilość potoków ROP
    64 vs 32
    100% więcej
  • Ilość jednostek TMU
    176 vs 104
    69% więcej
  • Wydajność zmiennoprzecinkowa
    5905 GFlops vs 3494 GFlops
    69% więcej
  • Prędkość wypełniania pikseli
    64 Gpix/s vs 35.6 Gpix/s
    80% więcej
  • Szybkość wypełniania texeli
    176 GTex/s vs 115.9 GTex/s
    52% więcej

Specyfikacja

Szczegółowa lista cech i parametrów urządzenia

nVIDIA GeForce GTX 970 vs AMD Radeon R9 290X

Parametry GPU

Producent procesora
Nvidia
Nazwa kodowa
Maxwell
Częstotliwość rdzenia
1050 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
28 cm

Parametry GPU

Producent procesora
AMD
Nazwa kodowa
Hawai XT
Częstotliwość rdzenia
1000 MHz
Proces technologiczny
28 nm
Dwuprocesorowa
nie
wersja karty
referencyjna
Długość karty
27.5 cm

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1750 MHz
Efektywne taktowanie pamięci
7000 MHz
Pojemność pamięci
4096 MB
Szerokość szyny
256 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
224.4 GB/s

Pamięć karty

Taktowanie pamięci
1250 MHz
Efektywne taktowanie pamięci
5000 MHz
Pojemność pamięci
4096 MB
Szerokość szyny
512 bit
Typ pamięci
GDDR5
Przepustowość pamięci
320 GB/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
1664
Ilość potoków ROP
32
Ilość jednostek TMU
104
Wydajność zmiennoprzecinkowa
3494 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
35.6 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
115.9 GTex/s

Parametry procesora

Jednostki cieniujące
2816
Ilość potoków ROP
64
Ilość jednostek TMU
176
Wydajność zmiennoprzecinkowa
5905 GFlops
Prędkość wypełniania pikseli
64 Gpix/s
Szybkość wypełniania texeli
176 GTex/s

Kultura pracy

TDP
225 W
Pobór mocy w spoczynku
72 W
Pobór mocy pod obciążeniem
255 W

Kultura pracy

TDP
290 W
Pobór mocy w spoczynku
116 W
Pobór mocy pod obciążeniem
425 W

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11, Shader Model 5.0, OpenGL 4.1
Technologie specjalne
CUDA, PhysX, PureVideo
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
2x DVI, HDMI, DisplayPort
Zasilanie
8-pin

Technologie i złącza

Obsługiwane technologie
DirectX 11.2 Shader Model 5.0 OpenGL 4.3
Technologie specjalne
Eyefinity 2.0, ZeroCore, App Acceleration, UVD, DDM Audio, Mantle, TrueAudio
Typ złącza
PCI-Express x16 v. 3.0
Złącza wideo
2x DVI-D, Display Port, HDMI
Zasilanie
6+8-pin