Marcin Jaskólski | 2011-06-07

AMD 990FX - chipset i testy płyt Asus Crosshair V Formula, Asus Sabertooth 990FX, Gigabyte 990FXA-UD7, MSI 990FXA-GD80

kategoria: płyty główne

producenci: AMD, AsRock, Asus, Gigabyte, MSI

 

Podsumowanie

AMD 9 Series

Premierę nowego-starego chipsetu mamy za sobą. Jest on w stanie komfortowo obsłużyć procesory AMD Bulldozer, których ... wciąż nie ma i co najgorsze, nie wiadomo kiedy dokładnie będą (przypominamy, że AMD wspomina o 60-90 dniach oczekiwania od dnia premiery chipsetu). Miejmy nadzieję, że tym razem firma dotrzyma terminu i Buldożery okażą się udanymi układami, bo brak realnej konkurencji dla dominującego na rynku Intela byłby dla konsumentów niezbyt mile widziany.

Pierwsze testy płyt z nowymi chipsetami należy potraktować wstępnie - dowiedzieliśmy się jedynie, że przy użyciu procesorów poprzedniej generacji nie należy się spodziewać żadnego wzrostu wydajności. Owszem nowości są i nie można zaprzeczyć, że cieszą - jak choćby obsługa SLI i wprowadzenie nowoczesnego UEFI (chociaż EFI ze słynnym DRM zapewne nie będzie cieszyć każdego).

EFI BIOS Asus EFI BIOS Asus

EFI BIOS na płytach Asus Sabertooth 990FX i Asus Crosshair V Formula

Wszystkie przetestowane płyty okazały się ciekawymi urządzeniami, jednak pora nie jest najlepsza, aby je teraz kupować. Jeśli masz płytę z podstawką AM3, dla której producent dodatkowo obiecał obsługę procesorów Zambezi, jej wymiana na najnowszą płytę AM3+ z chipsetem 990FX nie ma w tej chwili sensu. Bez procesorów AMD FX nie wiemy jakich różnic w działaniu możemy się spodziewać. Jeśli jednak jesteś zdecydowany na zakup Buldożera, a posiadasz płytę AM2/AM2+, zakup najnowszych modeli może być sensownym posunięciem.

 Czarne gniazdo AM3b na Gigabyte 990FXA-UD7

Czarny socket AM3b na płycie Gigabyte 990FXA-UD7

Do premiery procesorów pozostało trochę czasu, więc w tej chwili warto poczekać nie tylko na pełną dostępność płyt opartych na 990FX, ale również na spadek ich cen, co w tym momencie jest największą wadą nowych konstrukcji.

 

Wejdź na:

Polecamy:    
Intel Z68: chipset i przegląd płyt głównych
EFI vs BIOS - najważniejsze różnice Asus Rampage III Black Edition i Gigabyte G1.Assassin - płyty dla graczy
Intel Z68: chipset i przegląd płyt głównych EFI vs BIOS - najważniejsze różnice Asus Rampage III Black Edition i Gigabyte G1.Assassin - płyty dla graczy

 



odsłon: 88550

Komentarze

(86)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 12:33

A$u$ zwykł podnosić magistrale o kilka MHz stąd u niego ciut lepsze osiągi
mam rozumieć, że tym razem to nie nastąpiło (w co nie uwierzę), czy też nikt z testujących nie raczył na to zwrócić uwagi i poinformować o zaistniałym fakcie czytelników
kiedyś sami o tym pisaliście... :(

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 12:41

Sytuacja z wyższym lub niższym taktowaniem magistrali występuje w produktach różnych firm. A co z tymi płytami gdzie taktowanie jest niższe o kilka MHz - też producent tak robi? ;)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 12:51

Marcin startujesz w wyborach na polityka? Twoje odpowiedzi coraz częściej przypominają odpowiedzi na pytania jednego ze znanych braci zapytanego o NFOZZ :P
to inaczej ;)
Czy w testowanych modelach (wszystkich) były te same wartości ustawione (wyższe lub niższe)?

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 12:53

Nie. np. przy Sandy zdarza się, że magistrala zamiast 100MHz, ma 99,x, albo 100,x - tak jak jednak napisałem wyżej, nie ma w tym żadnej prawidłowości, jeśli chodzi o firmy.

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 13:01

porównaliście wszystkie nastawialne zegary? szyny, taktowanie mostków, pamięci itd itd? czy u któregoś producenta wystąpiło najmniejsze odchylenie od specyfikacji, które nie miało miejsca u innych?
czy też nikt nie zaprzątał sobie takimi drobnostkami głowy?

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 13:04

bo odchylenia magistrali rzędu ułamków procenta się zdarzają i będą zdarzać? sugerujesz, że magistrala na AM3+ w wysokości 200,9 MHz (co widać na zrzucie ekranowym CPU-Z) miała zasadniczy wpływ na wysokość wyników? :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 13:17

a czy nie powinniście ustawić dokładnie tych samych wartości w BIOS/UEFI aby te wyniki były faktycznie porównywalne?
0,9 MHz to jest 0,45% dla całej wartości, co przy wynikach wyrażanych w tysiącach robi już różnicę
czyli jednak A$u$ nadal ustawia wyższe zegary, tylko to chciałem wiedzieć :)

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 13:34

Zrzut pochodzi z testów podkręcania na płycie Gigabyte :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 13:35

naprawdę rozważ karierę w polityce xD

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 14:06

Nic z tego, polityka mnie mierzi :P

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 14:14

mam nadzieję (nadal), że w następnym teście ustawicie te same wszystkie wartości (Hz, V itd) na wszystkich opisywanych egzemplarzach czy to będą mobo czy inne ustrojstwa
w końcu chodzi wiarygodność portalu, czyli rzetelne porównanie a nie faworyzowanie jakiegoś producenta

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 14:27

Miło się gadało, ale zaczynasz znowu odbierać sygnały z kosmosu, więc pozwolisz, że się oddalę ;)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 14:33

wiłeś się jak piskorz wyciągnięty z wody by jednoznacznie nie odpowiedzieć o ile różniły się ustawienia na płytach różnych producentów, kto trzymał parametry, a kto mógł wpłynąć na wyższe wyniki w testach przez ich podwyższenie, brzytwa Ockhama się kłania znów :)

ToFFik

0 + - 2011-06-07 15:01

Czepiasz się byle czego... Proponuję podać firmę Asus do sądu, ewentualnie Benchmark :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 15:11

A$u$a nie można podać do sądu, a przynajmniej polskiego oddziału, bo to firma krzak, która nic nie importuje i za nic nie odpowiada, już to przerabiałem z UOKiK :P

R2rrO

0 + - 2011-06-07 16:32

A ja Cie popieram i dostrzegam te dziwne "zbiegi okoliczności" Rzeczywiście takie rzeczy mają miejsce - No ale jak sam dobrze wiesz nikt się do tego otwarcie nie przyzna.

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 16:38

dzięki, ale ja nie oczekuję, by ktoś się do tego przyznał, pilnuję jedynie by wszelkie nieścisłości zostały jednoznacznie wyjaśnione :)

morgoth5

0 + - 2011-06-07 16:22

No to mamy jedyną osobę na swiecie, która ustawia mnożnik na 20, FSB na 200 i ma równe 4000MHz. Co z tego, że każdy ma 4000.9MHz albo 4000.8MHz, ale Ty jesteś jedyny w swoim rodzaju, ja wiem że zdarzają się takie przypadki, ale jedno słowo - Stul już ten pysk, bo pieprzysz głupoty i zaczynasz mnie denerwować swoimi "pr0" wypowiedziami.

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 16:35

kochaniutki, to nie jest video-czat, tutaj mogę jedynie związać paluszki lub je posklejać, trochę logiki Panie Inteligentny Inaczej :)

Promilus

0 + - 2011-06-07 14:57

Tego się nie da ustawić na równo. Są odchylenia zegarów wynikające z samego generatora i PLL. Tego nie da się skompensować ustawieniami w BIOS!

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 15:09

a czy nie sądzisz, że te "odchylenia", które wpływają na końcowy wynik redaktor powinien podać? tu chodzi, a pełną informację

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 16:02

Sławek przecież to się będzie różnić w zależności od egzemplarza płyty. Gdyby odchylenie było ponad normę na pewno byśmy o tym poinformowali. Generalnie mogę podawać takie informacje, ale większego sensu w tym nie widzę.

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 16:12

ok, to konkretnie podaj jaką normę zastosowałeś, czyli jaka jest ta znormalizowana tolerancja? ;)
będzie wiadomo czy różnice w wynikach też się mieszczą w tej "normie"

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 16:21

Po przetestowaniu dziesiątek płyt AM3 wiem, że odchylenie taktowania magistrali o 1-2MHz jest dość często spotykane i uznaję je za normalne. a co podpowiadają Ci na temat głosy? ;)

suntzu

0 + - 2011-06-08 05:58

Ale napięcia jednak różnią się skandalicznie dużo... Co ma wpływ na TDP....

Podczas stresu jedne płyty podwyższają (te do OC) inne zaniżają (typowe)....

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 16:29

poradziłem się szklanej kuli, wiesz, że ta paskuda miała czelność stwierdzić, iż wyższe wyniki A$u$a o 1-2% przyjmując Twoją "normalizację" faktycznie kompletnie nic nie wnoszą i nie rozstrzygają :o
CBDU (co było do udowodnienia) jak pisała moja matematyczka na koniec wywodu matematycznego na tablicy xD

jewgienij

0 + - 2011-06-09 08:09

Moja matematyczka pisala ->CND, czyli "co nalezalo dowiesc".

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 13:07

wiesz doskonale, że w tym artykule nie opisywaliście Intela i nie o płyty pod ich procki się pytam, a chcę zweryfikować wyniki z TEGO tekstu

morgoth5

0 + - 2011-06-07 16:19

Gościu ma rację, więc skończ pieprzyć głupoty człowieku.

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 16:41

najpierw chcesz gadać (na "pisanym") portalu, a teraz hmm... gotować czy seksić? może sprecyzuj swoje oczekiwania ... bo nie wiem czy jesteś w moim typie xD

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 12:55

możliwe odpowiedzi to ... tak/nie/nie wiem ;)
niepotrzebne skreślić xD

Grzegorz Kubera

0 + - 2011-06-07 13:00

Sławek... pozdrowienia. :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 13:02

cześć Grześ :) również pozdrawiam i miłego dnia życzę :)

Dexter77

0 + - 2011-06-07 13:16

Poniewaz plyty mierza wydajnosc same sobie to jest wiecej czynnikow wplywajacych na wynik. Kazda z tych plyt musi posiadac jakis wzorzec sekundy zeby mozliwe bylo okreslenie czestotliwosc czy tez operacji/sekunde. Wystarczy ze taki wzorzec sie spieszy i juz oprogramowanie pomiarowe pokaze ze szyna jest 199MHz (co moze byc nieprawda bo pomiary sprzetem dedykowanym pokaza ze jest to 201MHz). I wyniki wyrazone w GFLOPach czy innych tez pokaza zanizona wartosc. Tak wiec podawane wyniki nalezy traktowac z rezerwa rzedu 2%. Mniejszy blad pomiarowy moznaby bylo uzyskac majac bardzo doklady wzorzec czasu i stosowac go do pomiaru kazdej plyty. Wtedy mozna dyskusowac o roznicach w wydajnosci na plycie X i Y.

NextGen1987

0 + - 2011-06-07 13:23

Jak dla mnie wygrywa Asus Sabertooth pod każdym względem (wydajna a najbardziej oszczędna!), a różnice między 8xxFX a 9xxFX są małe, ale w jednym z testów w PCMark, 8XXFX odstaję o około 200pkt...

safeuse

0 + - 2011-06-07 13:29

Temat z cyklu - 990FX mniejsze zło? Po co kupować tak drogie płyty pod tak mierne procesory? Chyba tylko

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 13:34

dziwi mnie wyższa prądożerność Gigabyte, to nie pierwszy ich produkt pod procki AMD, który okazuje się bardziej łakomy na prąd,
czy może to być spowodowane jedną z zastosowanych technologii, mam na myśli np. USB Power 3x
macie jakąś oficjalną wypowiedź lub możecie ją uzyskać od vendora?

RV6x6

0 + - 2011-06-07 13:53

Chipsety 890 i 990 sa technologicznie identyczne.To jest ten sam krzem z takiego samego wafla.
Roznice tkwia w oprogramowaniu/licencjach (np SLI) oraz socjecie /ukladach zasilania.
Nie mogliscie tego poprostu napisac w artykule ?
Druga sprawa, dlaczego NIKT nie interesuje sie mozliwosciami i dzialaniem zastosowanych kart dzwiekowych ?
Jakie technologie wspiera, jakie szumy jakie parametry, jakie licencje.
Jest np bardzo witalne dla kazdego kto podlacza PC-ta przez lacze cyfrowe do dekodera czy plyta obsluguje Dolby digital live badz dts connect.

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 14:05

już to tutaj wałkowałem - brak odpowiedniego wzmacniacza w redakcji
tych informacji musisz szukać na innych portalach, od razu podpowiem, że na żadnej polskiej stronie niestety nie znajdziesz takiego testu :(

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 14:05

Oczywiście wierzymy producentom, gdy twierdzą, że coś działa identycznie, czy też szybciej... ale i tak to sprawdzamy ;) Dlatego nie ograniczyliśmy się do krótkiego newsa, że 990FX działa identycznie jak 890FX, ale dokładnie to sprawdziliśmy. Jeśli chodzi o karty dźwiękowe - pomyślimy o rozszerzeniu testów płyt głównych. Jakieś propozycje co chcielibyście widzieć w takich testach

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 14:09

niop... TrueHD 7.1 xD

RV6x6

0 + - 2011-06-07 14:21

Informacje o wsparciu DDL i dts Connect potwierdzone recznym tego sprawdzeniem a nie skopiowaniem tresci strony www producenta.
Sprawdzenie jakosci dzwieku na wyjsciach analogowych w porownaniu do jakiejs karty referencyjnej.
Sprawdzenie czy karta prawidlowo przekazuje (bistreaming) dzwiek cyfrowy preenkodowany w podstawowych formatach jak DD DTS, DTS HD i w czystym PCMie 44/48khz/96khz.

NuCore

0 + - 2011-06-07 15:39

@ Autor

Skoro cena sugerowana przez producenta to 666zł, taką trzeba było umieścić, a nie podawać jakieś politycznie poprawne ok.670zł;) Fajnie, ze taki test się pojawił, niemniej szkoda, że zabrakło Crosshair III Formula, wszak różnice pomiędzy 790FX, a 890FX do największych nie należą i zapewne tak samo (jeśli ktoś nie używa USB3.0 i Sata 3) nie będzie wielkich różnic na prockach Am3 pomiędzy 790FX, a 990FX (poza Sli oczywiście).
Może zrobicie taki mały przegląd Crosshair'ów? Wszak nawet Crosshair II Formula będący na Am2+ i nForce 780a obsługuje Phenom'y II X4 oraz X6.
Na pewno takie zestawienie pozwoliłoby pokazać jak z tym samym procesorem postępuje rozwój płyt głównych.

http://www.asus.com/Search/?SearchKey=crosshair

Test idealny:
- Crosshair II Formula
- Crosshair III Formula
- Crosshair IV Formula
- Crosshair V Formula
(Crosshair IV Extreme można by już pominąć, wszak miałby to być wyścig Formuł);)

jewgienij

0 + - 2011-06-09 08:43

W testach mozna z pewnoscia pominac odsluchiwanie sygnalu z wyjsc analogowych, bo wszystkie karty graja rownie tragicznie. Mialem kiedys audigy 2. Jedyne w czym przewyzszala AC'97 to rownowaga tonalna jednak po podlaczeniu ampa lampowego i monitorow sluchac sie tego nie dalo. Najwyzej do gier strategicznych. Do sluchania muzy z kompa tylko zewnetrzny przetwornik D/A. Naturalnie najlepiej lampowy. No i bezwiatrakowy komp rzecz jasna.

TurnToTomorrow

-1 + - 2011-06-07 14:28

Modlę się!!! Módlmy się razem, żeby chińskie buldozery były wielką kupą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TurnToTomorrow

0 + - 2011-06-07 14:49

Nie lubię AMD i nie chcę, żeby buldozery były lepsze od Intela
pozdrawiam

JohnSheppardPL

0 + - 2011-06-07 15:08

a ja nienawidzę INTELA i chcę aby Buldożery rozpierdoliły Intelom te ich i7

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 16:05

Ktoś tu zaraz dostanie bana za używanie nieodpowiedniego słownictwa :P

Dark Overlordus

0 + - 2011-06-07 18:49

No co? Prawdę gada. Piwo mu trzeba postawić a nie bana walnąć.

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 14:49

Zastanawiam się po co wam parametry kart dźwiękowych takie szczegółowe.... ile z was ma kolumny, bądź monitory które są w stanie wyłapać takie detale nie mówiąc o szumach :))))) wasze komputery są zalane olejem że tak o to się pije???, no i chyba wszyscy mieszkacie na odludziu bo ja mieszkam w bloku i słuchać można tylko o 4 nad ranem jak "wszyscy" w mieście śpią :)

Promilus

0 + - 2011-06-07 15:04

Akurat powiem tak... stare AC'97 z P6IPAT kontra SB Augigy LS - bez porównania, na zwykłych starych philipsach 30W z PW8010 różnica jest słyszalna. Rozkręcenie na max wzmaka bez dźwięku w systemie powodowało przy integrze wyraźne buczenie, na sb zero, cisza. Potem przy którejś tam z kolei płycie wpadłem na realteka z hd audio. Nie powiem, dużo lepiej niż stare integry. W zasadzie powiedziałbym poziom SB Live. Ale nadal gorzej od dobrej karty dźwiękowej. Co prawda już nie szumi, ale trochę gorzej wygląda dynamika dźwięku, szczególnie jak się zwiększy głośność. Nadal jest odczucie, że z integry jest ciut "spłaszczony" dźwięk, wyblaknięty. Jasne, w płytach po 700+ zł może jest lepiej niż

Promilus

0 + - 2011-06-07 16:21

hueh, jak zwykle komenty z ostrymi klamrami (tudzież mniejszy/większy) dają radę. Ogółem nawet na średnim sprzęcie (nie typowe hybrydy 120W lub hexfety zilion wat) różnice są słyszalne między starymi integrami a starymi kartami. Teraz są znacznie, znacznie mniejsze, ale dalej można usłyszeć. Z kabelkami jest ciut inna sprawa. W sreberka nie uwierzę, bo miałem teorię pola i wiem jak głęboko dla danej częstotliwości wnika prąd - to akurat nie jest problem. Problemem są w sumie zakłócenia pola EM z zewnątrz i impedancja kabla zmieniająca sygnał.

jewgienij

0 + - 2011-06-09 09:10

Mam asus p5q deluxe, ktora ma dzwiek Analog Devices. Nawet na zwyklym cambridge 540 i tannoykach M2, czyli sprzecie budzetowym dzwiek jest plaski, niezrownowazony i prawie monofoniczny. Taki jak z kazdej plyty glownej, ktorej probowalem sluchac.

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 14:51

oczywiście nie słucham muzyki z komputera bo to jej zabójstwo :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 15:05

szumy usłyszy każdy z tzw. pierwszym stopniem umuzykalnienia, czyli rozróżniającym dźwięk od ciszy :)
poprawnie działające dekodery mają znaczenie, choćby jak oglądasz film ze ścieżką dźwiękową zakodowaną w AC-3 a masz tylko przednie głośniki
co do muzy z komputera ... na łączu cyfrowym masz nadal tak samo zapisaną muzykę ... cyfrowo, a dzięki ulepszającym programom jak np. CMSS MP3 może brzmieć dużo lepiej, koszt takich rozwiązań też jest niższy niż kupowanie co rusz nowego zestawu Hi-Fi by dekodował nowo wprowadzone formaty
poczytaj więcej na ten temat w sieci ;)

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 15:22

nie muszę czytać, słucham muzyki z cd, a mp3 to tylko wycinek
mam do kolegi pytanie? jaki kabelek ma kolega podpięty do komputera- producent, model, i jaki się najbardziej spisuje kolegi obecnym zestawie i jakie kolumny są podłączone?

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 15:35

nie wiem czy do mnie pytanie ;) ale odpiszę
łączę kablem Toslink, producent nie ma żadnego znaczenia przy przekazie cyfrowym, chodzi lub nie, przy podłączeniu kolumn do wzmacniacza użyty kabel ma znaczenie, przy przekazie cyfrowym nie, to ściema sprzedawców by wcisnąć droższy produkt lamerom
a kolumny mam serii 600 B&W, karta dźwiękowa w kompie X-Fi Elite Pro i spisuje się to wyśmienicie :)

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 15:32

Sławekp dziękuję za rozmowę....

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 15:39

ależ proszę :)

regist88

0 + - 2011-06-07 15:40

Fajny teścik, ale zabrakło mi tutaj jakiejś płytki od ASRocka.

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 15:41

no to super, chętnie kiedyś odwiedziłbym Cię i posłuchał tych kolumn, a na pewno nie podłączyłbym ich do komputera tylko zainwestował w porządny odtwarzacz i kabelki głośnikowe, chociaż pewnie już są :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 15:51

pisaliśmy o muzie z kompa (w kontekście mobo) a nie o wzmacniaczu do kina domowego i odtwarzaczach, dlatego ich nie podałem :>
może używaj przycisku "Skomentuj" lub na początku wypowiedzi wpisuj nick osoby do której piszesz, ułatwisz innym zrozumienie kontekstu a i zainteresowany też się prędzej połapie ;)

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 15:45

a co do kabelków i wciskania ich lamerom,to wypraszam sobie. powiem nie chwaląc sie żę projektuje dla jednej z dużych firm hi-endowe zestawy, i kiedy zmieniam w nich 15 cm kabelka na inny to kuzyn który jest zawodowym muzykiem czasem ze mnie się nabija, ale różnice zauważa, i to są niuanse, októrych niektórzy nie maja pojęcia, a jesli jeszcze się wydaje 1200do 2800 zł na metr takiego kabelka i tnie ma kawałki to mówie ze jestem walnięty, ale cóż :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 15:55

czytaj dokładnie, przecie napisałem, że kable do kolumn odpowiadające za przesył sygnału analogowego to inny temat
światłowód (Toslink) to co innego, praktycznie żaden nie ma problemu z przesyłem na tak krótkie odległości sygnału z kilkunastokrotnie wyższymi częstotliwościami od faktycznie używanych

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 15:57

spoko, rozpędziłem się :) nie wykraczajmy poza temat, dzięki za podpowiedź w komentażach, zadko się udzielam, wiec, nie wszystko wiem :)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 16:19

aha, różnice w oplotach pomijam, bo nie mają żadnego znaczenia dla jakości sygnału optycznego czy reklamowane złote końcówki :P, te dodatki jedynie usztywniają sam kabel, przydają się jeśli ktoś nie uważa, utrudni mu to złamanie kabelka ;)

KamiKAzeDBC

0 + - 2011-06-07 15:49

Dlaczego na screen-ie Sabertooth ma 4096 MB RAM, a Crosshair 8192MB?




Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 16:07

Po prosty zrzuty ekranowe były robione w innej konfiguracji. Testy zgodnie z informacjami na podstronie: Paltforma testowa i aplikacje

KamiKAzeDBC

0 + - 2011-06-07 16:28

Mam taką nadzieję :)

Andrjiu

0 + - 2011-06-07 15:50

może kiedys znajde dużo czasu to zrobię taka recke co do głośników komputerowych, ale trochę to potrwa gdyż wszystko muszę odsłuchać w podobnych czasie i jednym miejscu,tak żeby każdy mógł wybrac coś dla siebie "zasób portfela"

regist88

0 + - 2011-06-07 16:59

Mam jeszcze pytanie odnośnie płyty Gigabyte'a - jak została rozwiązana kwestia wsparcie dla 4-Way SLI? Przecież Nvidia na to nie pozwoliła (max 3-Way przy 990FX) - czyżby jakiś zabroniony mostek NF200?
Przetestowana została gdzieś kompatybilność z czterema Geforce'ami?

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 19:32

Mam wrażenie, że problem z 4-way SLI ma bardziej naturę sprzętową (temperatury i pobór energii) niż jakąkolwiek inną. Były już płyty które miały obsługę czterech GeForce - http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-x58a-ud9_10/overview/

regist88

0 + - 2011-06-07 19:46

Chodzi mi o 4-Way SLI na chipsecie AMD, a więc rzecz niepotwierdzoną przez Nvidie

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-08 09:26

Spróbuję się zorientować w temacie

suntzu

0 + - 2011-06-07 17:55

Marcin, zakładka podkręcanie do poprawy.... To nie recenzja procesora, a płyty głównej, dlatego podkręcając obniżasz mnożnik i podkręcasz "FSB".....

.... O zgrozo, ty podniosłeś tylko mnożnik.

-> Do tego wypadałoby zrobić nawiew na chipset....

suntzu

0 + - 2011-06-07 18:02

Tak w ogóle to coś jest nie tak...

Maksymalne napięcie dopuszczalne dla procesora to 1.425V, tam widzę znacznie więcej...

Czemu nie napisałeś, że płyta główna to padaka i nie trzyma napięć w ryzach.

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 19:29

To CPU-Z... ostatnie wersje pokazują strasznie bzdurne napięcia

suntzu

0 + - 2011-06-07 19:43

A w biosie jak pokazuje?>

Niestety z tego co ja widzę to płyty są bardzo różne. Np. dla usera płyty główne obniżają napięcia w stressie, dzięki temu wychodzi taka tabelka gdzie x-y-z platforma pobiera mniej energii o te parę Watów mimo identycznej specyfikacji.


... Z drugiej strony są płyty, które zawyżają by pokazać "większe" OC.

... Praktycznie z mojego świadczenia tylko płyty Intela trzymają konia na wodzy.

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-08 09:24

no właśnie nowe wersje CPU-Z na każdej płycie potrafią pokazywać bzdety. Np. Sandy na sztywno 1.35V podkręcony ponad 5GHz, a w CPU-Z 0,9V

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-07 19:30

Wiesz co Ci powiem? Cholera, masz rację ;) To chyba przez dłuższy kontakt z Sandy Bridge :P

suntzu

0 + - 2011-06-07 19:45

Przy płytach SB, sens zmiany "FSB" nie ma znaczenia... Z drugiej strony takie OC testuje płytę główną

Z cyklu "czy" producent nie uwalił sekcji zasilania.

Ale od dawna nie widziałem takiej sytuacji i nawet Asrock tutaj pokazuje pazur, a raczej szpon, mimo jednej z gorszych sekcji.

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-06-08 09:27

chodziło mi o to, że SB się kręci tylko mnożnikiem, praktycznie nie ruszając magistrali ;)

Sławekpl

0 + - 2011-06-07 19:54

Marcin, nie masz się co kłopotać z poprawkami, z dostępnych obecnie testów oraz Twoich wyjaśnień w komentarzach wychodzi, że i tak wygrał ....
GIGABYTE :)
i żaden kolejny test tego nie zmieni, jeśli masz wątpliwości to mogę to udowodnić rozwijając temat :)

Koriolan

0 + - 2011-06-07 23:17

Z podsumowania wynika jasno, że cały test to kawał ciężkiej, solidnej i nikomu nie potrzebnej pracy.

Z procesorem kosztującym 2/3 ceny płyty nie ma żadnej różnicy względem poprzedniej generacji.
Procesorów, dla których faktycznie przeznaczone są te płyty- ciągle nie ma.

apatch

0 + - 2011-06-08 07:46

@RV6x6

"Sprawdzenie czy karta prawidłowo przekazuje (bistreaming) dzwiek cyfrowy preenkodowany w podstawowych formatach jak DD DTS, DTS HD i w czystym PCMie 44/48khz/96khz."

O czym Ty piszesz, przecież te katy nie mają wyjść HDMI więc nie mam mowy o wypluwaniu DTS HD w czystej formie jak bitstream, enkodowanie tych formatów do podstawowej wersji DTS lub DD tez nie ma sensu skoro normalny odtwarzacz typu PDVD lub TMT przy braku obsługi przez kartę bezstratnych skompresowanych formatów (DTS HD, DTH) wypluje ich odpowiedniki w wersjach core (DTS, DD).Rozkodowany LPCM to inna sprawa, bardziej ma znaczenie użyty odtwarzacz niż karta i sterowniki.


Jeśli chodzi o PCI-E na tych płytach to czemu nikt nie sprawdza działania zewnętrznych kontrolerów RAID PCI-E (za 400zł można całkiem niezły już kupić) na takich płytach a tylko się podnieca kartami graficznymi. Niestety najczęściej Gigabyte nie współpracuje prawidłowo z takimi kontrolerami, uniemożliwiając bootowanie dysku z kontrolerów mobo i zewnętrznych ! W Asusach bywa podobnie, tyle że część działa po poprawkach w biosie a z MSI jest najmniej problemów.


tbuncol

0 + - 2012-02-21 08:08

pudelko crosshair v
a plyta to chyba do intela pokazana

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 16
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Kingston HyperX 3K SSD 120GB - test, cena i opinie
Kingston HyperX 3K to z pewnością godny polecenia nośnik flashowy ...
kategoria: dyski SSD producent: Kingston Ocena: 4 17