Komentarze

(85)

19arek93

0 + - 2011-03-13 10:17

Szczerze to nie chce mi się czytać, zatoki mam zapchane od paru dni.
W artykule jest wspomniane ze każdy może sobie pobrać SDK i pobawić się androidem w emulatorze? ;)

suntzu

0 + - 2011-03-13 11:15

"jedną z nich jest możliwość przełączenia się na kontrolę głosową, w skład której wchodzi opcja syntezy mowy oraz wyszukiwania głosowego."
- nie działa w pełni w PL

-> Google Maps też nie działa w pełni w PL. Np. na zdjęciu funkcja 3d.

-> z Tego co wiem nie działa klawiatura PL po bluetooth.

-> Da się z tego dzwonić np. przez bluetooth?

yanou

0 + - 2011-03-13 12:16

Wyszukiwanie głosowe w PL działa na pewno. I z tymi polskimi znakami na klawiaturach bluetooth to masz jakąś obsesję... nie widziałem chyba jeszcze newsa o Androidzie, w którym w Twoim komentarzu nie pisałbyś o tym (zarówno tu jak i na PCLabie) ;/

suntzu

0 + - 2011-03-13 14:26

"Wyszukiwanie głosowe w PL działa na pewno." Działa, ale np. nie da się wybierać głosowo, nie da się nawigować głosowa. Mniejsza integracja. Można użyć w ograniczony sposób np. by napisać SMS. Ale nie da się powiedzieć ""Text to Ania" wrócę później" i SMS leci do dziewczyny. To działa w wersji ENG i jest świetne!.


"I z tymi polskimi znakami na klawiaturach bluetooth to masz jakąś obsesję."

Używam telefonu zamiast laptopa. Ciężej czyta się bez polskich liter. Nie widziałem by jakakolwiek redakcja zwróciła na to uwagę. Będę tak długo pisał puki albo google tego nie naprawi, albo redakcje nie bedą na to zwracać uwagi. Bo na papierze wygląda to świetnie, ale rosjanie, chińczyki mają problem bo klawiatura pisze im tylko po ENG.


Niestety mamy tutaj dyskryminację. Pisanie wyłącznie o superlatywach OSu, bez wspomnienia o wadach, narodościowych uważam za błąd recenzenta, albo PR Google.



limes_inferior

0 + - 2011-03-13 22:25

"puki" - a po co ci polskie znaki, skoro i tak masz problemy, z ortografią? ;)

suntzu

0 + - 2011-03-14 07:38

Patrz ile napisałem w tym temacie. Przepraszam, że nie zwracam na ortografię i polskie znaki. Jak chcesz możemy merytorycznie porozmawiać, ale argument z ortografią uważam, za najbardziej prymitywny.

Zadania zaczynamy z dużej litery.

limes_inferior

0 + - 2011-03-14 11:05

Biorę pod uwagę, że jesteś bardzo aktywnym czytelnikiem i często widze twoje posty na różnych forach. Przyczepiłem się więc trochę niepotrzebnie - ot wydało mi się to zabawne w kontekście tego co piszesz o polskich znakach.
Rozumiem więc że czasem może wpaść jakiś błąd - choćby przez zwykłą nieuwagę, bo wiadomo, że im więcej się pisze, tym większa szansa na popełnienie błędu - normalne.

Nie wiem czy jest to argument prymitywny czy nie. Osobiście bardzo zle czyta mi się posty, w których są błędy ortograficzne. Dużo lepiej toleruję brak polskich znaków - może dlatego, że mieszkam za granicą i czesto nie mam możliwości ustawienia sobie polskich znaków, więc sam jestem zmuszony, żeby tak pisać.

Zwykle też nie czepiam się o ortografię, styl czy interpunkcję - nie ma to sensu, nawet jeśli ktoś coś napisze to i tak autor odpowiada zwykle "a co cię to obchodzi, będe pisał jak chcę, bo tak mi wygodniej".

Jak już wspomniałem na początku - wydało MI się to zabawne w połączeniu z kontekstem wypowiedzi i tyle (stąd przymrużenie oka). Nie każdego musi to bawić tak samo.

suntzu

0 + - 2011-03-14 14:45

Teraz widzę, dla mnie też to zabawne w takim kontekście.

krakn

0 + - 2011-05-16 08:36

Tak czy siak, też mieszkam "za granicą" cokolwiek to oznacza i nie mam problemów ze zmianą klawiatury w zależności od języka czy to Hiszpański, czy angielski czy polski, tam na MacBook pro czy na blaszance, kwestia kilku chwil i piszesz po polsku.
Tak czy siak należało by zwracać uwagę na taką możliwość lub jej brak.
Skoro ma to być recenzja wiarygodna a nie sponsorowana czy tendencyjna.

the_bart123

0 + - 2011-03-13 11:19

brak (ukrycie) klawisza Alt w pl warunkach moze byc klopotliwe


zaleta Android wobec iOS jest TYLKO zastosowanie widget-ow ktore notabene zra procka i co za tym idzie... baterie

w sumie wiecej to juz nie znam - wiem tylko tyle ze iOS smiga na przedpotopowym procku 412MHz a Android muli na +-600MHz - sam fakt ze wiara nawet podkreca procki w HTC Desire do ponad 1300MHz by plynnie chodzil ten super Android mowi samo za siebie


ale kazdy kupuje co lubi - najwazniejsze jest to by byl uzmyslowiony co kupuje

Darkeners

0 + - 2011-03-13 11:30

Że niby co? iOS działa na 412? Jak mniemam mówisz o iPhonie 3G, albo iPhonie1... tylko, że najnowsze wersje iOSa nie wychodza już na te telefony.

Poza tym android 2.3 działa świetnie na 600Mhz o ile roździelczość nie jest 800x480...

Adixxx

0 + - 2011-03-13 12:04

Czas sie obudzic. Przyjmij do swojej wiadomosci, ze android jest bardzo przereklamowanym systeme na dodatek piekielnie niewydajnym.
IOS smigal swietnie na 400mhz procesorach a android nie potrafi sie zadowolic nawet cortexem a9...
Fanboy'e androida sa duzo gorsi od fanboy'ow apple'a.

suntzu

0 + - 2011-03-13 12:23

Mulenie Androida było spowodowane złymi Lanucherami. iOS posiada wsparcie GPU, dlatego jest tak płynny. Dziś ja mam ustawiony na sztywno 400MHz!!! i działa super. Można grać w 95% gier na i wszystko jest płynne.

Aktualnie masz Launcher Pro, Go Launcher i masę innych. Sam stockowy jest świetny.



Przewaga Androida?

Lecimy od początku. Ekran główny ustawiesz sobie na xPulpit. Czyli może to być którykolwiek pulpit.

Pulpit to nie syf. Ustawiasz sobie tylko te rzeczy, którE potrzebujesz. Zamiast mieć 200apsów i 20stron w iOS to masz 4strona w Androidzie. Oprócz tego masz "syf" jak w iOS, czyli zbiór wszystkich aplikacji ułożonych tak jak w iOS/Lista/przeiwjanie poziome (iOS)/pionowe.

Belka z góry-> centrum powiadomień, ustawień

Migająca dioda powiadomień LED

Dostęp do systemu plików, używanie telefonu jako PenDrive.

Brak konieczności używania aplikacji zewnętrznych iTunes. Uaktualnienia, synchronizacja, wszystko robi się z poziomu telefonu. Można też robić to bezprzewodowo.

Uaktualnienie telefonu trwa 10min, brak konieczności ponownego przesyłania wszystkich informacji.Uaktualnienie i przesłanie 16GB w iPhone4 zajmuje wiele godzin!!!

Dla PRO userów
-Możliwość undervolage.
-Możliwość korekcji ekranu
-Ustawienie odświeżania+V-SYNC= energoefektynwość w grach bo limit FPS jest np 30.
- Ustawienie "zarządzania" częstoltiwością. Czyli CPU idzie MHz UP przy 90% obciążeniu, a MHz down przy 70%.
- ustawienie systemu plików JFS/EXT4-2.

suntzu

0 + - 2011-03-13 12:26

Przykład zastosowania w praktyce owych rzeczy. Jest gra Dungeon Defenders, która tnie się bardzo na iPhone 4 i mnniej na GalaxyS

-> Ja robię OC do 1.2GHz i mam wszystko płynnie. Niestety iShi konfiguracja nie uciągnie tego i 800MHz to za wolno.

Adixxx

0 + - 2011-03-13 12:55

Weź pod uwagę to, że SGS na ekran o mniejszej rozdzielczości i nowszy układ graficzny.

Tego procka to sobie kręć do 2GHz i tak Android będzie chodzić wolniej od iOS. Problem polega w tym, że póki Android będzie musiał działać na wielu procesorach będzie chodzić wolniej od iOS.

Popatrz sobie co potrafi procesor Apple A5 w nowym iPadzie
http://www.youtube.com/watch?v=ep5k5c31FDo

suntzu

0 + - 2011-03-13 13:57

Ma ekran dobry, 200PPI jedyny słuszny objective C vs Android czyli Java, C++

suntzu

0 + - 2011-03-13 14:08

ucięło tekst, więc jeszcze raz.
--------------------------
Rozdzielczość powyżej 200ppi jest dobra. Zwróć uwagę, że iP sprzed 4 posiadał rozdzielczość przesadnie niską.

To była tragedia 133PPI. Natomiast iP4 posiada przesadnie za dużą.... Ale jak dają to bierz. SGS ma za to SAMOLED.
----------------------------

Proponuję przeczytać jeszcze raz co napisałem. Android działa płynnie przy 200MHz. Na takiej częstotliwości oglądam filmy DIVX/XVID.

----------------------------

Tak iPad to aktalnie sprzętowo najlepsze urządzenie jago wadą jest iOS, który jest gorszy od Androida, bo nie ma jakiejkolwiek wymienionej funkcji w artykule. iOS to równierz gorszy ekosystem-> obsługuje jedynie słuszny OBJ C vs Android szybko i prosta Java i natywny C++

Sytuację iOSa ratuje większa/lepsza baza aplikacji. To zasługa wyłącznie developerów, którzy dopiero teraz odkrywają Androida.

suntzu

0 + - 2011-03-13 14:10

ajj sorry wpadka. Głosowe funkcje ma lepsze iOS,

the_bart123

0 + - 2011-03-13 13:11

nie no - wymieniles niezaprzeczalne wady Android - ale czemu tak zapale nie wymieniles jego wad? :)

lista jego jest dluzsza niz iOS :-]

the_bart123

0 + - 2011-03-13 13:11

...to bylo do suntzu - nie wiem czemu pod kims innym sie to pojawilo

suntzu

0 + - 2011-03-13 13:47

Bo jesteś noob, wszystko jest ok.

Wymieniaj wady Androida proszę bardzo.

Adixxx

0 + - 2011-03-13 14:03

A Ty jesteś ignorantem!
Nie możesz przyjąć do wiadomości, że iOS jest dużo wydajniejszym systemem? Ośmielę się napisać, że nawet Symbian^3 jest szybszy od Androida.
Bronisz swoich pustych racji co najmniej jakbyś był prezesem Google'a.

suntzu

0 + - 2011-03-13 14:13

Udowodnij to?

Wydajność na czym polega? Ja potrafię oglądać filmy na 200MHz na Androidzie. Mówię o popularnych kodekach jak DIVX. 400MHz to za mało na filmy DIVX w iP3g.

Adixxx

0 + - 2011-03-13 14:28

A ja odpaliłem film w HD na n95 i też potrafiłem oglądać...

Przepraszam bardzo, ale jak mam Ci udowodnić moje racje?
Mam przyjść do Ciebie z iP4, E7 i SGSem?
Chcesz zobaczyć dowody to sobie wejdź na youtube'a i pooglądaj filmy.

Wydajność polega na szybkości działania systemu. Niby na czym innym miałaby polegać?

the_bart123

0 + - 2011-03-13 14:32

przepraszam ale wojujecie teraz w zlym miejscu - plynnosc filmu w duzej mierze zalezy od programu odtwarzajacego i kodekow dopiero potem od procesora

the_bart123

0 + - 2011-03-13 14:39

ale lecac dalej - wiem ze majac HTC Desire z AMOLED dostawalem bialej goraczki wychodzac na otwarta przestrzen gdzie lekko chmurki byly i musialem przeslaniac ekran by cos na nim zobaczyc - w jaskrawym sloncu NIC nie bylo widac!

a czytajac porownanie SAMOLED z AMOLED szalu nie ma - wiec wnioskuje ze SAMOLED to akurat jako wade piszesz - no chyba ze telefonu uzywasz w ciemni - wtedy uznam SAMOLED jako zalete

uzywalem iPhone 4 przez jakies 2 miesiace i robilem ten sam test - co moge napisac to tylko tyle ze - niebo a ziemia

co do DPI - faktycznie nie widac roznicy w rozdzilczosciach miedzy takim HTC Desire i iPhone 4 jak je sie trzyma z 1 metr od oczow - a ilu z was tak robi?

roznice widac golym okiem jak sie zblizy telefon na 20-30cm

suntzu

0 + - 2011-03-13 14:51

Tak zgadzam się iP4 ma troszku jaśniejszy ekran. Jednak to telefon 1.7x drożśzy od glaxy S.

Jednak AMOLED ma np. świetne kolory, świetną czerń. Tu jest przewaga tego wyświetlacza. Ja na SAMOLED wszystko widzę w jasny dzień, podobnie jak na iP4, jednak na 3gs, który jest w cenie Galaxy S już nie.

"iPhone 4 jak je sie trzyma z 1 metr od oczow - a ilu z was tak robi?

roznice widac golym okiem jak sie zblizy telefon na 20-30cm"

Różnicę widać przede wszystkim dlatego, że np. Galaxy S ma ekran znacznie większy od iP4. Przez to jest dużo bardziej czytelny. Gęstość pomaga w iP4, jednak dla mnie wygodniejszy jest duży ekran (sam telefon jest nie wiele większy od iP4)

suntzu

0 + - 2011-03-13 14:44

Dokładnie. Wydajność polega na płynności. Czyli ilości klatek na sekundę. Nie ma różnicy pomiędzy Android, a iOS. Oba systemy są tak samo wydajne.

Ilośc klatek na sekunde jest większa w przypadku Androidowych telefonów.

W szczególnych przypadakch wydajniejszy jest Andorid. Ponieważ potrafi robić płynnie rzeczy, który iOS nie potrafi.

Adixxx

0 + - 2011-03-13 14:53

Błagam, chyba nie miałeś nigdy w życiu urządzenia z iOS...

suntzu

0 + - 2011-03-13 15:07

Powtarzam. Udowodnij mi nie filmami na judupie, tylko realny framerate, realny pomiar. Miałem iP i mam teraz Androida. Android jest super płynny super szybki.

Mam wrażenie, że nigdy ty nie miałeś Androida.

suntzu

0 + - 2011-03-13 16:29

Dla porównania w 3d

Ukochana nokia z Maemo n900 13FPSów
iP3gs -25FPSów
SGS-40FPSów

-> Warto zaznaczyć, że oba smartphony mają GPU 200MHz, ale SGX535 vs 540 SGS. Tylko, że 3gs ma do przerenderowania dwukrtonie mniejszą powierzchnię!

jacy4

0 + - 2011-03-13 15:09

Nawet nie czytałem tego co pisaliście bo wiem o co wam chodzi. Ale GŁÓWNA wada iOS to to, że jest tylko w produktach apple.

jan Kowalski

0 + - 2011-03-13 22:45

JEZUS MARIA, CO TY GADASZ?

Jeda rzecz- APLIKACJE. I dalsza dyskusja nie ma sensu.

suntzu

0 + - 2011-03-14 07:40

Zaczyna być ich, więcej na Androidzie. Mają więcej możliwości, są lepsze. Z grami nie jest tak różowo. Jednak dynamika jest większa.

Przypomnę sytuację sprzed 3 lat. Wtedy dla Ciebie iPhone też był kiepski? Nie było na niego przecież tyle aplikacji ile na WM6

KaNiOn

0 + - 2011-03-14 01:27

Ty natomiast na razie nie przedstawiłeś nic poza: "Nie możesz przyjąć do wiadomości, że iOS jest dużo wydajniejszym systemem?"; "Tego procka to sobie kręć do 2GHz i tak Android będzie chodzić wolniej od iOS"; "Przyjmij do swojej wiadomosci, ze android jest bardzo przereklamowanym systeme na dodatek piekielnie niewydajnym." hehehe znawca się znalazł - to, że sprzedawca tak Ci mówił nie koniecznie jest prawdą ;)

suntzu

0 + - 2011-03-14 07:41

To czemu mi na 200MHz chodzi tak samo płynnie jak iPhone?

KaNiOn

0 + - 2011-03-14 08:59

To było do Adixxx'a

FamilyGuy

0 + - 2011-03-13 14:25

"Mulenie Androida było spowodowane złymi Lanucherami. iOS posiada wsparcie GPU, dlatego jest tak płynny."

No i teraz wypada napisać, że Google pracuje nad Androidem od 2005r. Przez ponad 5 lat nie udało im się zrobić czegoś co iOS ma od samego początku. Dla mnie to porażka. Całe szczęście, że w 3.0 coś się ruszyło bo już mi się żal robiło tej firmy.

suntzu

0 + - 2011-03-13 14:39

No czyli potwierdzasz, że nie jestem ignorantem i widzę też wady OSów? TNX:)

-> Tak Apple ma lepszy "launcher" pod względem szybkości bo używa GPU. Na androidzie masz do wyboru z 5 launcherów.

Każdy z nich ma miliony ściągnięć. Są szybkie, mają ogromną funkcjonalność. Dla mnie nie ma znaczenia czy liczy CPU/GPU. Ma znaczenie to, że iOSowy launcherm nie ma % funkcjonalności tego co oferuje Android. W szybkości nie zauważysz różnicy, bo wszystkie działają tak płynnie jak iOS.


-> W 2005 roku były zupełnie inne priorytety. Google budowało ekosystem opierający się na Dalvik, po to by aplikacje powstawały szybciej niż na iOS. Potem dopiero skupili się na C++. Ostanie miesiące/ROK to rozwinięcie usług internetowych jak market.android.com i nacjonalizacji, oraz rozwój funkconalności....

... Jak słusznie zauważyłeś wydaje się, że teraz chcę przeniesieć ciężar systemu na GPU połączyć Androida 3.0 z 2.x?....

Z tego co pamiętam to potem będą chcieli połaczyć Chrome OS z Androidem.

Waise

0 + - 2011-03-13 14:55

Argumenty Suntzu bardziej mnie przekonują. Może dlatego, że on podał jakieś argumenty, zamiast się pieklić "ios jest lepszy ios jest lepszy" :/ "Fanboje Androida są gorsi"? Może dlatego, że wiedzą o czym piszą.

suntzu

0 + - 2011-03-13 20:04

Dzięki. Wiesz, miałem iPhone, a teraz mam SGS. Wygoda użytkowania to ogromny plus Androida.

Gdyby dużo lepszy był iP4... kupiłbym. Ale jeżeli cena to 1100zł różnicy.... W dodatku za mniej pieniędzy dostaję lepszy telefon, z lepszym OSem.... Wygrywa Android.

Znam wielu developerów i wiem, że dopiero raczkują w Androidzie. Ten system był taktowany na początku jako zabawka. Dopiero teraz poważni ludzie zaczęli się nim bawić.

Dlatego kierunek przez najbliższy rok powinien być taki iOS-->Android.

Sytuację na rynku psuje Microsoft, który stosuje pełno nie ucziciwych zagrywek by popularyzować WP7. Nie mam tutaj rywalizacji niech wygra lepszy.... Android może przegrać jeżeli ludziom będzie się płacić za telefony z WP7.

FamilyGuy

0 + - 2011-03-13 15:01

Ale dlaczego usprawiedliwiasz opóźnienia tak ogromnej firmy jak google. Nie ma co ich bronić tym bardziej, że konkurencja na tacy podsunęła im rozwiązanie co zrobić, żeby system działał płynnie. Wystarczyło zatrudnić dodatkową grupę ludzi i zrobić popularną "zżynkę".
Przez te pierwsze lata istnienia Androida to czym on tak naprawdę różnił się od Windows Mobile. Cały czas zastanawiam się nad przyczynami upadku M$.

suntzu

0 + - 2011-03-13 15:09

Nie był COOL, był wydajny, dobry, dużo świetnego softu. Nie miał Marketu, nie było fajnych telefonów. No i były drogie.

Buzzraider

0 + - 2011-03-13 22:50

"Sytuację na rynku psuje Microsoft, który stosuje pełno nie ucziciwych zagrywek by popularyzować WP7. Nie mam tutaj rywalizacji niech wygra lepszy....
Android może przegrać jeżeli ludziom będzie się płacić za telefony z WP7." o co tu chodzi? jakim ludziom? i ile?


ja rozumiem ze android "ok" itd. ale chyba zapomniales suntzu o tym ze telefon po wyjeciu z pudelka wlozeniu karty sim i wlaczeniu ma DZIAŁAĆ szybko a ty piszesz o jakims sciaganiu launcherów z internetu, pewnie mam tez sobie przekompilowac system, nadawac roota, podkrecac procka itd.

Sytuacja jest prosta. jestes entuzjasta bierz androida: formatuj-rootuj-podkrecaj. Jestes uzytkownikiem telefonu ktory ma działać szybko "out of the box" bierz iOS albo WP7

jan Kowalski

0 + - 2011-03-13 23:27

Dobrze gada!

KaNiOn

0 + - 2011-03-14 01:19

Hehehehe - jeśli się nie mylę to po wyjęciu IP z pudełka nie uruchomimy go bez instalacji iTunes'a i podpięcia telefonu do kompa więc argument trochę nie trafiony (mając Androida wolni jesteśmy od takich idiotyzmów)...
Btw nie wiem co wy macie do tej prędkości Androida (zaczynam podejrzewać, że nie mieliście go w ręce) - mam SGS i miałem 3gs - zabijcie mnie, ale uważam, że Android działa szybciej - szybciej przełącza się między aplikaciami itd. aczkolwiek to chyba tak jak zmiana z Firefoxa na Opere bo szybciej strony renderuje - 0,005sec w stosunku do 0,008sec - miażdżąca różnica która każdy widzi ;]

suntzu

0 + - 2011-03-14 07:42

MS zapłacił miliard Nokiii za to by wzięli WP7. To przełoży się na niższą cenę telefonu...

To nieuczciwa konkurencja.

--> Potem MS każe sobie płącić za licencje i tak za 3 lata będziesz miał telefony o 50% droższe

MarcinPcFg

0 + - 2011-03-14 09:16

Nokia ma szczescie, ze M$ chce z nia wspolpracowac i w nia inwestuje, bo od kiedy na rynku popularnosc zaczely bic smartphone'y Nokia nie wypuscila nic sensownego caly czas opierajac sie na Symbianie.

Skoro M$ inwestuje w mocno upadla Nokie to normalna bizes, ze chca cos z tego miec. To nie instytucja charytatywna. Nie trafiaja do mnie Twoje argumenty i oskarzenia o oszustwo Microsoftu.

suntzu

0 + - 2011-03-14 14:48

Ok.... to zmieńmy parę nazw.

Intel 1mld płaci sklepom, by kupili ich produkty i sprzedawali je swoim klientom, zamiast konkurencji.

MS 1mld płąci Nokii, by ci kupili ich system i sprzedawali je swoim klientom (operatorom sieciowym), zamiast OSy konkurencji.

To nie uczciwe zagranie.

MarcinPcFg

0 + - 2011-03-14 15:51

Nie kojarze by Nokia miala jakas alterantywe, ale przeciez nie robila nic na sile.

Jesli chodzi o M$ to ich wielikim bledem bylo wypuszczenie WP7, w stosunku do Androida, z mocno wygorowanymi wymaganiami sprzetowymi.

Oba koncerny potrzebuja sie nawzajem. Takie jest moje zdanie i nie uwazam tego za cos zlego.

Zobaczymy co w ciaga tej 5 letniej umowy wypracuja ;)

suntzu

0 + - 2011-03-14 18:12

Czyli jak Intel płaci producentom sprzętu/sklepom za stosowanie swoich CPU to źle i nielegalne....


Jak MS płaci Nokii to wszystko cacy. Jak dla mnie stosujesz podwójne standardy.
-----------------------------

Lol, sami tworzą symbiana i Nokia M8? działa bardzo fajnie. MeeGo tworzą z Intelem, ale jest gotowy Maemo na N900?.

Jest darmowy i otwarty Android. Zero inwestycji i mają OSa.

Bada od Samsunga (samsung z chęcią szuka partnerów by podzielić się nim)

Windows CE

--> Jest tego trochę
----------------------------


Wiesz, że WP7 nie można tworzyć natywnych aplikacji i nie będzie się dało? MS uznał, że natywność będzie dostępna tylko dla zaufanych partnerów jak np. Adobe (Flash). Więc wygórowane wymagania musisz pomnożyć razy dziesięć.

------------

MarcinPcFg

0 + - 2011-03-31 14:23

No i jednak sie bedzie dalo ;)

suntzu

0 + - 2011-03-14 19:39

------> Ale żal.... Wypisuję często fakty, tylko po to by podważyć parę mitów. Liczyłem na dyskusję, a wy nie podajecie żadnych FPSów z gier, by udowodnić wydajność iOS-a, nie dajecie żadnych dowodów. Okazuje, że ilość FPSów jest proporcjonalna do sprzętu jakim dysponuje dane urządzenie/rozdzielczości. Mimo, że dźwięk, WiFi idą przez Dalvik do Androida 2.2 co obniża wydajność nieznacznie, ale tego już nikt tutaj nie wspomniał.

Apropo był argument, że launcher Androida nie wykorzystuje GPU i od 5 lat google tego nie było wstanie zrobić...

Patrzcie z drugiej strony przez ponad 5 lat Apple nie zrobiło np. Gestów na iOS, by wyświetlić wszystkie swoje pulpity jak w Compiz.

Nie chcę nikogo wpuszczać kanał. Takie moje spostrzeżenia. Denerwują mnie argumenty z cyklu

-> wydajniejszy iOS (mit)
-> więcej aplikacji (mit)
-> lepsze aplikacje (oojjj mit)
-> najlepszy hardware (mit)
-> najlepsza jakość (mit)
-> cienki, lekki (mit=> są lepsze)
jedynie -> więcej gier/lepszych (prawda)


Nie mówi się o tym, że ceny na Appstore są wysokie i ten sam program na Android Market jest często za darmo. Sam telefon jest dwa razy tańszy.... Nie mówi, a szkoda.

adammo

0 + - 2011-03-14 22:11

Android i iOS co do wydajności działają podobnie, nie zacinają się, no chyba, że mamy jakąś taniochę z androidem, w appstore znajduje się...280'000 aplikacji??czy nawet więcej...na jesieni zeszłego roku w android market było 80'000 a nie sądzę by przez ten czas nadrobili 200'000, najlepszy hardware?? Co przez to rozumiesz...poza tym co za różnica, u apple jest zgranie softu z hardwarem, więc nie ma problemów z płynnością aplikacji, co rozumiesz przez słowo jakość?? chyba wykonanie, no fakt trochę się rysuje...ale jakie telefony się nie rysują. lepsze aplikacje?!!!! Ciekawe dość, gdyż np.jest ta sama aplikacja na androida i iOS...na androidzie nie dość, że nie dostaje do rogów i jeszcze jakby wychodzi za ekran to na androidzie wygląda ewidentnie bledziej niż na iP.
Chcecie gesty itd. zróbcie jailbreak po sprawie.
CENA?! wszyscy mówią oficjalne ceny, a na Allegro iPhone 4 w stanie bardzo dobrym/prawie nie używanym można dostać za 1500-2000 zł.

suntzu

0 + - 2011-03-14 22:41

Mamy inne allegro. Bo NOWY! telefon to koszt 2300-2400zł minimum i nie mówię tutaj o jakimś z Anglii po JB z odblokowanym tymczasowo SimLockiem. Prawie nowy, to nie nowy.

Galaxy S też można dostać taniej.... Jednak ja piszę, ceny nowy+brak simlock. Cena 1300zł vs 2400zł.

adammo

0 + - 2011-03-15 23:05

Przed chwilą sprawdzałem...1800zł. Przynajmniej będzie wsparcie przez następne 2 lata... a nie kilka softów i do widzenia, bo już zaprezentowany został sgs2 czyż nie?

suntzu

0 + - 2011-03-17 04:09

daj link do aukcji kup teraz, telefon PL (nie UK), bez simlocka.

suntzu

0 + - 2011-03-15 04:25

Apropo... Android ma już 250k aplikacji vs iOS 350k

W październiku było 100k Android i 285k iOS....

adammo

0 + - 2011-03-15 23:11

http://webhosting.pl/150.000.aplikacji.w.Android.Market
Update'y i nawet usunięte aplikacje są często liczone jako osobne aplikacje...

suntzu

0 + - 2011-03-17 04:09

No to trzeba czekać jednak dynamika jest tu największa.

suntzu

0 + - 2011-03-14 22:36

->ojj grales w dunegon defenders? Ta gra nie dzila na iOS i Androidzie, tu oprocz walce w grze masz walke o kazdy FPS. Ludzie wychodza z mojego serwerea bo nie da sie grac, a ja moge....

-> Sorry tak masz rację... pomyliło mi się z liczbą aktywacji. Jeszcze więcej aplikacji jest na iOS. Dynamika wzrostu jednak dla Androida jest tu nieubłagana.

->Najlepszy hardware, czyli Najlepszy ekran, najlepsze WiFi, Najlepszy aparat, nagrywanie HD, najbardziej energooszczędny CPU, wydajne rozwiązanie, ekran 4' przy podobnych gabarytach

-> Tylko np. taki telefon jak Galaxy S naprawiasz samodzielnie za 35zł wymieniając tył. iPhone 4 nie rozkręcisz (spejalne śrubki), a tył kosztuje set złotych

Masz też alu szczotkowane, w androidach i mniej się rysuje.

Miałem jednak na myśli bug w antenie, problemy z wyświetlaczem, brak możliwości wymiany baterii (biznesowe zastosowanie), moim zdaniem iPhone jest w dobrej jakości, jednak Androidy nie odstępują, a panuje opinia na Applowskich forach, że to psujące się g....

->Bladość może dlatego, że masz różne wyświelacze, SAMOLED raczej nie możliwe. Jeżeli jest problem z marginesami, wychodzniem poza ekran to wina framentacji Androida (wiele telefonów różne rozdziałki), developera, któy ma to w d...

Szczerze, ja tego problemu na 95% swoich aplikacji nie widziałem... Szczerze to tylko w jednej grze raz i koniec (naprawili).

meathor

0 + - 2011-03-15 14:34

suntzu nie zarzekaj sie ze jestes obiektywny kiedy jednoczesnie za wszelką cene próbujesz udowodnić wyższość androida nad iOS.

Na początek powiem, że mam 3gsa i i5700

Po pierwsze: idiotoodporność. iOS jest systemem bajecznie prostym, banalnym w obsłudze przy czym oferuje wiele funkcji. Bardzo łatwo sie w nim połapać nawet niezbyt lotnym w kwestiach technicznych osobom. Android jest juz moim zdaniem trudniejszy do opanowania, jest sporo opcji konfiguracyjnych i przynajmniej dla mnie czytelnosc menusow itp jest gorsza. Z drugiej strony iOS w swojej prostocie popada w w przesadę - za dużo stawia na aplikacje, tnąc po funkcjach wbudowanych.

2. Wydaje się, że out-of-box android ma więcej możliwości od out-of-box iOS, mniej lub bardziej przydatnych ale zawsze. Pewnych banalnych rzeczy typu belka powiadomień czy szybki switcher brakowałoby mi gdybym nie miał jb

3.android jest przeznaczony na wiele platform sprzętowych, co wiąże sie z problemami w dzialaniu aplikacji niedostosowanymi do danego sprzętu. Problem odwieczny w każdym moim dotychczasowym telefonie jest nieobecny w systemie Apple co uważam za bardzo dużą zalete. Market ponadto nie ostrzega ze app jest niekompatybilny.

Cdn.

meathor

0 + - 2011-03-15 14:37

Cd.


4. Oba systemy mają ogromne możliwości po JB i po zrootowaniu, a także potężne wsparcie hackerów/programistów. Śmiem twierdzić jednak ze jb jest prostszy do wykonania.

Btw. Suntzu wydaje sie ze pominąłeś jb w swoim wychwalaniu możliwości andka :)

5. Czysty i5700 800mhz działałal mi wolniej niż zaćpany modami 3gs 600mhz

Osobiscie wole iOS ale bardzo doceniam potencjal Androida. Oba systemy są bardzo dobre.

suntzu

0 + - 2011-03-15 20:59

1. Daję kontrowersyjne stanowisko by móc dyskutować z innym skrajnym dyskutantem. Jest fanabelia Apple, patrz ile sprzedano 10calowych iPodów.

Sam się z sobą nie zgadzam, ale nie dotaję kontrargumentów popieranymi "dowodami"... Tylko bo tak jest, bo iOS rule, bo Jobs mówi skaczemy to robimy hop hop.

Uważam, że skoro 50 letnie osoby radzą sobie z Androidem, skoro w USA ludzie wolą Androida... to jednak jest wystaraczjąco prosty.

2. Tylko belka w JB działa zupełnie inaczej. Mówisz o SBSetting? Tam można tylko konfigurować WiFI/GPS....+proste programy notanik/kalkulator. W Androidzie to centrum powiadomień wszystkiego, od aktualizacji po SMSy/telefony

3. Ta... tylko, że np. support jest zakończony dla 2g/3g, a aplikacją wymagają X,Y,Z wersji softu by działały i tak dużo aplikacji mimo, że mogę to nie będą działać. TEż nie jest idealnie.

W przypadku Androida problem jest rozwiązany. Market kontroluje i podaje Ci tylko te aplikacjie, które możesz wgrać. Najlepiej to widać na market.android.com tam poszukaj sobie Monster Madness. Nie wgrasz na swoją spicę

Jeżeli aplikacja jest dostępna na twój telefon to błąd Developera.

4. JB nie jest prosty jeżeli masz nowy telefon z nowym firmware i nowym BOOTcoś tam, nie da się wtedy zrobić JB.... Baa problem jest jeszcze taki, że nawet jak zrobisz JB, to np. nie możesz włączyć telefonu bez podłączenia do kompa.

Co do prości...

suntzu

0 + - 2011-03-15 21:03

prostości...

to widzisz jest mały problem, po zrobieniu JB musisz od nowa wszystko wgrywać. Dla iP16GB to parę godzin. W przypadku Androida zrotowanie odbywa się dokładnie na tej samej metodzie. Ściągasz kernel, ROM, CSC, wciszkasz do ODINa i wszystko dalej samo się dzieje. Potem Titanium Backup, albo czymś w tym stylu przywracasz programy i w 15minut masz postawiony całkowicie nowy ROM....

5. Tak bo masz telefon Samsunga. Samsung nie robi dobrego softu. Ściągnij sobie Launcher PRO, który sprawi, że będzie działał bardzo szybko telefon.

Oprócz tego masz CM.

meathor

0 + - 2011-03-15 22:32

Zarówno iOS jak i android mają swoich fanbojów i haterów, myśle że zamiast podsycać flame trzeba sie skupić na obiektywiźmie i faktach. "Daję kontrowersyjne stanowisko by móc dyskutować z innym skrajnym dyskutantem." to po prostu ladnie nazwane flame'owanie ;) Sukces iPadów to temat który można bardzo prosto wyjaśnić: fuksem jako pierwsi wydali na rynek przystępne dla smiertelnika urządzenie, które - tu nikt zaprzeczyć nie może - doskonale nadaje sie do przeglądania internetu,zdjęć czy książek i jest mobilniejsze od laptopa. Wsio na ten temat.

Nie mówię że android jest trudny, jest trudniejszy po prostu. Android się tak sprzedaje w usa bo:
1) jest dobrym systemem
2) jest na wielu, takze tanszych niz drogie apple urządzeniach
3) jest na lepszych technologicznie urządzniach (np. ludzie uwielbiaja duze ekrany w telach)
4) wiele osób lubi zmieniać często telefony, więc zmiana telefonu z iOS na inny z iOS jest niemożliwa bo model jest tylko jeden - iPhone :)

2. SBsettings to fast switcher o którym wspominałem. Belke wprowadza m.in. Notifier+ czy jakos tak.

CDN

meathor

0 + - 2011-03-15 22:34

3. Prawda prawda, z tymże nie jest to spowodowane rozstrzeleniem specyfikacji sprzętowych na "n" wariantów a naturalnym postępem technologicznym. Pozatym zwykle problemy są z najnowszymi grami z 'super grafiką' na starsze ajfony, appki są raczej kompatybilne.

Hmm, nie jestem w stanie przytoczyć przykładu bo pamiec zawodzi ale wiem ze sciągnąłem z marketu kilka gier, które albo nieodpalały albo miały 5fps. Byc moze nawet jedną z nich było Angry Birds ?

4. Jest prosty nawet jak masz nowy soft. Problemem jest tylko to, że często trzeba czekać aż hakerzy złamią daną wersje nowego softu. Sam proces zwykle jest jednakowo prosty niezależnie od sprzętu.

" nie możesz włączyć telefonu bez podłączenia do kompa"
Thethered jailbreake jest zwykle wypuszczony przez hackerów na przeczekanoe, aż do złamania danego softu na stałe. Tak naprawde zamiast go stosowac lepiej poczekać na wydanie untethered.

Prostota =/= czas trwania procesu

Tak, to wada. Pytanie czy warta stawiania przed szereg bo mysle ze cos co robi sie raz na... 3m-ce ? Moze trwac nawet i 3h ofc jesli nie wymaga czynnego udziału usera.

Rozkminienie jak zrobić roota, jaki kernel, jaka kuchnia itp itd zajęło mi więcej niż rozkminienie jb dla iPhone'a. Ale może jestem omkły.

5. Mam lpro. Od razu lepiej, jednak mówie o wrażeniu outofbox. Zapewne na htc jest lepiej ale nie mam htc ;)

A no i net zamula totalnie w porównaniu do 3GS. Na stronach bez flasha ofc :)

meathor

0 + - 2011-03-15 22:35

Apropo braku flasha w iOS to o ile w iPhonie mnie to nie rusza to już w iPadzie tak. Na tablecie flash  powinien byc zdecydowanie.

Mam sandroid chyba, juz nie pamietam dokladnie :)

adammo

0 + - 2011-03-15 22:42

Flash jest po jailbreaku...frash się nazywa czy jakoś tak.

meathor

0 + - 2011-03-15 23:29

Wiem, można go zainstalować ( bo po jb to tylko cydia jest :) ) ale z tego co wiem bardzo kiepsko działa(ł ?).

suntzu

0 + - 2011-03-16 18:02

3. Nie ważne, że nie działa, możesz zwrócić. To jest plus Androida. Ściągasz crapa i zwracasz. Wiele ściągnąłem crapów na AppStore i często kasowałem wciągu 5min. Parę razy wpadłem i wydałem kasę.

Niestety twój samsung miał uwalone sterowniki 3d. To nie był telefon do gier 3d.

4. To znajdź mi untethered jailbreak na iPhone 3g, który ma najnowszy soft oryginalny 4.1.2 (to chyba ostatni). Na windowsa.

5. Mam Galaxy S na 400MHz mi net nie zamula cud miód... Ty masz tylko Safari i Operę Mini (trochę crapowata), reszta przeglądarek korzysta z Safari. Ja mam Operę Mobile, które biję na głowę każdą inną przeglądarkę działa świetnie....

meathor

0 + - 2011-03-16 21:16

Z tego co wiem to w AppStore też można zwrócić appke, nie znam procedury lecz chyba wymaga to kontaktu z supportem Apple. Ale nie dam głowy sobie uciąć.

"Niestety twój samsung miał uwalone sterowniki 3d. To nie był telefon do gier 3d."
Tak. Co tylko potwierdza to, ze andek andkowi nierówny, że jest duże rozstrzelenie technologiczne i związane z tym dysonanse w kompatybilności aplikacji czyli coś co mnie zawsze irytowało.

Jest jailbrake 3G 4.2.1 przez sn0wbreeze czy redsn0w. Google for "jailbrake wizard"

Zamulanie browsera to moje subiektywne odczucie, jednak w porównaniu do iOSa różnica była naprawdę wyraźna. Moze opera lepiej chodzi.

Na iOSa znam Safari, Opera, Mercury i Skyfire. Przy czym safari jest na tyle dobre, że nie widze potrzeby stosowania substytutów. Pamietam, że opery mini używałen na symbianie, którego defaultowy browser był beznadziejny :) czyżby było podobnie z andkiem ? :p

suntzu

0 + - 2011-03-17 04:03

Można/niemożna. Na Andku zawsze można i masz taką opcję w samym markecie. Moim zdaniem nie ma co porównywać.

Andek jest na telefonie za 500zł i za 1500zł.... iP4 kosztuje 2400zł. Nie ma co porównywać. Jednak Andeki za 1300zł już biją iPhone 4.

Skyfire na bank używa safari (chyba, że coś zmienili).

Opera ma wiele fajnych funkcji jak kompresja danych, turbo, jednak najlepsza to "przekształcanie" stron w locie. Opera automatycznie dostosowywuje stronę tak by była najlepiej widoczna na smartphonie, mimo, że strona nie jest mobilna nie muszę przybliżać jej tylko od razu mogę czytać. Tego nie oferuje żadna inna.

Wbudowana podwzględem szybkości/poprawności jest lepsza. Jednak ja dbam o wygodę i "limit danych"

meathor

0 + - 2011-03-17 19:43

Kupując iphona placi sie za duzo za znaczek, to rzecz niezaprzeczalna. I zgadzam sie, ze nie będąc bogaczem lepiej kupić andka za 1500 (ale z samoled byl !) niz iPhone4 za 2400. Różnica 1000 zł jest zbyt duża. I mówię to jako fan iPhona :)

Skyfire ma zalete w postaci mozliwosci odtwarza flash videos. A opera na ios tez ma turbo itd. Natomiast skoro silnik safari jest bardzi dobry to nie widze powodu by narzekać na jego wykorzystywanie w innych przeglądarkach.

No nie wiem ja mam z tej wbudowanej w andku raczej srednie odczucia.

suntzu

0 + - 2011-03-17 04:22

Nie ma jailbrake 3G 4.2.1 na 3g untethered. Od redsn0w na win. Sn0wbreez nie mam pojęcia.

meathor

0 + - 2011-03-17 19:33

Jest.

suntzu

0 + - 2011-03-16 17:57

Zauważ, że ja odpowiedziałem na "IOS smigal swietnie na 400mhz procesorach a android nie potrafi sie zadowolic nawet cortexem a9...
Fanboy'e androida sa duzo gorsi od fanboy'ow apple'a."

Bo to bzdura... Musiałem napisać kontrowersyjnie i nikt mi nie dał kontrargumentów. Bo prawda taka, że Androd działa płynnie na 400MHz dla 95% rzeczy. Nikt nie ustawia telefonu na 200MHz. Ja tak, bo po co więcej jeżeli jest płynność. Dla mnie to kontrowersyjna teza, które nie została podważona.

meathor

0 + - 2011-03-16 21:28

iOS na 3G 400mhz chodził dobrze w epoce iOS3. IOS4 chodzi na nich bardzo wolno, a Andro wydaje sie być raczej szybki wiec twój rozmówca fest przegiął.

suntzu

0 + - 2011-03-17 04:05

No i na co to wspsarcie dla GPU? Jeżeli Andek na najlepszy launcherze chodzi szybko przy 200MHz, a łyka wszystko płynnie przy 400MHz.


No, a tak na poważnie to soft 4.1.2 wprowadza zmiany i tam chyba już działa wszystko ok. Jednak iOS4 to był jeden z argumentów przeniesienia się do Apple

suntzu

0 + - 2011-03-17 04:07

*przeniesienia się do Androida.

Nie żeby system był uwalony, ale działał wolno vs Android. Najgorsze jest to, że nic nie mogłem zmienić. Nie można zrobić u Apple downgradu (oficjalnie).

adammo

0 + - 2011-03-15 22:39

Obawiam się, że przy robieniu JB niczego od nowa wgrywać nie trzeba, JB dzielimy na untethered i tethered...chodzi o to, że przy tethered jailbreak zniknie z telefonu po restarcie, ale wtedy można zrobić tak zwany tethered boot czyli włączenie z Jailbreakiem bez ponownego przeprowadzania samego procesu jailbreakingu. ROOTOWANIE ŁATWIEJSZE?! Kernel, ROM, CSC, ODIN, Titatnium backup...przy jailbreaku jest to jeden program + czasem trzeba mieć jeden plik z softem, a i często są 1clickjailbreaki...jedno kliknięcie i wszystko się samo robi. Chodzi Ci o bootrom...wtedy albo da się zrobić jailbreak albo się nie da proste. Poza tym nieudane rootowanie może zbrickować telefon i możesz go co najwyżej wyrzucić.
Przy iOS nie potrzeba żadnych launcherów ani nic takiego menu działa samo w sobie szybko ;] No nie jest tak do końca z tymi softami i aplikacjami wszystkie nowe aplikacje działają na 3gs'ach i iOS4...Ty się czepiasz braku wsparcia?! Na Androidzie są telefony które dostają max 2-3 aktualizacje i dowidzenia a tu telefon jest wspierany przez 3 lata (3 następne softy nie mówię tu o pomniejszych poprawkach).
Amerykanie to grube spaślaki jedzące na codzień w McD czy innym burger kingu :D Dla nich wszystko musi być proste ;]

suntzu

0 + - 2011-03-16 18:12

Źle to ująłem Odin to program, a CSS/ROM/Kernel to jedna paczka, którą ty masz w IPWS zdaję się.

Titanium Backup nie jest wymagany. Wszystko ściągasz z chmury sorry :( Nie trzeba go używać. Ty za to musisz użyć iTunes by wgrać ponownie programy. O tym zapomniałeś

-> iPhone musi mieć do JB program jak redsn0w, paczkę IPWS, a po wszystkim trzeba połączyć z iTunes.

--------------------------------

Najlepsze jest to, że to jednorazowa przygoda. Teraz każdy update telefonu można robić bez komputera. Nie trzeba żadnego programu. Za każdym razem będzie zrootowany i nie ma szans czegoś uwalić o ile nie wgrywa się jakiejś bety/alpha.

Android w zasadzie w ogóle nie potrzebuje komputera. Sam możesz wgrać sobie ROM/Kernel/root bez konieczności podłączania telefonu do komputera. Programy ściągniesz na nowo z chmury. Ja polecam jednak Tiatnium Backup trwa to szybciej+odzyskuje się dane z programów, które nie gromadzą danych na pamięci zewnętrznej.

meathor

0 + - 2011-03-16 21:36

Hmm... Jesli mam na spicy zrootowanego androida 2.2 samdroid to nie musze sie męczyć od nowa z tym wszystkim chcąc upgradować do 2.3 (ponoc daje kopa wydajnosciowego) ? Bo ostatnio mialem to robic ale nie chciało mi sie znowu tego wszystkiego rozkminiać od początku :)

suntzu

0 + - 2011-03-17 04:14

O ile masz clockwork recovery w swoim kernelu. Jednak 2.3 nie jest chyba oficjalne. Nie wgrywaj bet, bo uwalisz sobie telefon. Często freez itd...

No i by kontynuować swój telefon z zrootem musisz wgrać ROM z Custom kernelem, któy ma ROOT-a.

meathor

0 + - 2011-03-17 19:47

No i wlasnie dlatego uważam rootowanie i updatowanie andro za tak skomplikowane, trzeba zbyt duzo sie naczytac, nawybierać. O ile sam proces jest szybki to przygotowanie do niego długie. Ale dzieki, moze pokombinuje jutro !

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 16
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Kingston HyperX 3K SSD 120GB - test, cena i opinie
Kingston HyperX 3K to z pewnością godny polecenia nośnik flashowy ...
kategoria: dyski SSD producent: Kingston Ocena: 4 17