Maksym Słomski | 2011-05-28

DiRT 3 - optymalne karty graficzne

kategoria: gry, wyścigi, karty graficzne

producenci: Codemasters

 

Podsumowanie testów

DiRT 3 - samochód

DiRT 3 - zza kierownicy

DiRT 3 w zimie

DiRT 3 to z pewnością najładniejsza gra o tematyce wyścigów. Nieznacznie wyprzedza NFS Shift 2, głównie ze względu na efekty cząsteczkowe oraz tekstury o nieco wyższej rozdzielczości. Wahałem się długo czy nie wystawić jej najwyższej oceny. W tym miejscu zaznaczam, że gdyby skala ocen była inna, trzecia część DiRT otrzymałaby 9 punktów na 10 możliwych. Do perfekcji jednak nieco jej brakuje, także wystawiam notę 4/5.

Pomimo wykorzystania bibliotek Directx 11, które w grach spotykamy obecnie niezmiernie rzadko, wszystkie karty były w stanie bez problemu ujarzmić produkcję Codemasters. Oczywiście ustawienia maksymalne i rozdzielczość Full HD były barierą nie do przejścia dla niektórych modeli, ale drobna korekta ustawień pozwalała na ogromny przyrost wydajności. Z grą bez problemu poradzą sobie nawet słabsze dwurdzeniowce. DiRT 3 nie wykorzystuje potencjału drzemiącego w procesorach z większą ilością rdzeni.

Jeżeli marzyliście o uczestnictwie w rajdach, ale nigdy nie byliście w stanie wyrobić sobie licencji, to DiRT 3 może stanowić dla was pewnego rodzaju rekompensatę. Wrażenia z gry na kierownicy są ponoć niesamowite. Nie jestem fanatykiem wyścigów, ale po zabawie z tym tytułem sam zacząłem rozważać jej zakup. Rywalizacja na torze potrafi porządnie wciągnąć!

 

Moja ocena:
Grafika:
dobry plus
Dźwięk:
dobry
Grywalność:
dobry 
Ogólna ocena: 
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 139 zł (PC)

 

Przeczytaj także:
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - optymalne karty graficzne Dragon Age 2 - nowa era RPG Crysis 2 - optymalne karty graficzne

 



odsłon: 97540

Komentarze

(140)

suntzu

0 + - 2011-05-28 12:47

Cena przejdzie, optymalizacja świetna. Pozostaje czekać na F1 2011 :) Wreszcie dopieścili silnik, grafika rewelacyjnie przy tak wysokim FPS.

W takich chwilach pojawia się uśmiech na mojej twarzy, uśmiech, że jestem PCtowcem i mogę sobie pograć w HD, na najwyższych detalach....

reenstix

0 + - 2011-05-28 12:54

A taką otoczkę zrobili, że niby powrót do korzeni, że będzie jak za starego dobrego Colina2.0 - a tu znowu klops. Krótkie odcinki, niepotrzebne tryby obowiązkowe w karierze. Zamiast skupić się na stworzeniu ciekawej kariery to skupili się chyba na tych trójkącikach wybuchających :). Nie wiem jak inni, ale ja się bardzo zawiodłem. Wolę już gorszą graficznie, ale w pełni rajdową grę FIA WRC 2010. No i pozostaje tylko czekać do października na FIA WRC 2011.

Konuz

0 + - 2011-05-28 15:13

Myślę, że wielu fanów starych colinów się po raz kolejny zawiodło tą papką dla amerykańskich nastolatków, lubujących się w takich "elo" klimatach, gdzie jeździ się samochodem Le Mans po bezdrożach Kenii. Ta seria umarła i już nie wróci, a szkoda :(. R.I.P.

lwses

0 + - 2011-05-28 12:59

@Maksym Słomski VERY GOOD :) wszystko się potwierdza odnośnie Dirt 3 mam gra jest dopieszczona:) ale dręczy mnie inny problem który podejrzewam,że jest spowodowany przez games for windows live albo przez system win7 i jego błędów a mianowicie częste wieszanie się gry zarówno w dirt2 jak i dirt3 poradził sobie z tym ktoś ? i jeszcze nie można przypisać ustawień kierownicy w dirt3 bo resetują się. ??

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 13:05

Dzięki!

Na te problemy ponoć pomaga granie w trybie Offline oraz wymuszenie Dx 9. :)

regist88

0 + - 2011-05-28 13:38

Klikając na "DiRT 3: testy kart graficznych" (tylko to oglądam w recenzjach gier) już myślałem, że tylko taki HD 6970 pozwoli grać na full detalach, a tu... miła niespodzianka. Gierka dobrze zoptymalizowana. No i do tego lubi więcej rdzeni procka niż ich taktowanie ;)

-YoSHi-

0 + - 2011-05-29 13:04

Intel Core i5 750
4 rdzenie @2 GHz: AVG 60 MIN 50

Intel Core i5 750
2 rdzenie @3,7 GHz: AVG 62 MIN 51

TAKŻE PRAWIE MASZ RACJĘ.

Dragoslaw25

0 + - 2011-05-28 13:48

Wymagania tej gry są epicko zawyżone!

SoundsGreat

0 + - 2011-05-28 13:50

Widać gra faworyzuje Radeony. GTX470 na poziomie HD6850? Coś mi tu nie gra...

hideo

0 + - 2011-05-28 14:05

nawet jeśli to nic nowego i nic strasznego, od lat niektóre gry lepiej mykają na GF a inne na radeonach, można się przyzwyczaić do tego faktu

JoHnNy08PL

0 + - 2011-05-28 14:34

Hello Captain Obvious!

hideo

0 + - 2011-05-28 14:36

a mimo wszystko niektórym "coś tu nie gra..." ;)

RafiXII

0 + - 2011-05-28 20:32

No ba jak radek jest gorszy to norma ale jak gf to o boże co za kaszana .... dzeici....

Lightning

0 + - 2011-05-28 14:03

Czekałem na tego typu test :) Musze mieć tą grę :)

zgniatar1

0 + - 2011-05-28 14:03

z tym faworyzowaniem to raczej nie jest prawda zieloni widocznie nie dopieścili jeszcze sterów pod tą grę teraz mniej więcej wychodzi gdzie pląsają te karty bez zoptymalizowania sterowników

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 14:19

Możliwe. :) Zastanawiałem się czy testować na najnowszych sterach nVidii w wersji beta, ale w końcu zdecydowałem się na 270.61.

jjanusz89

0 + - 2011-05-28 14:07

Kurcze jakoś szału niema...Dirt 2 to była rewolucja dostawał same celujące oceny a tu trochę lipa...jakby dodatek do 2... Może pora pomyśleć o nowym silniku...

JoHnNy08PL

0 + - 2011-05-28 14:37

Po co nowy silnik jak gra jest średnia? Zrobili by jak w starych dobrych Colinach i byłoby pięknie, a tak każdy OS nowym wozem startujemy...
Ale mam pomysł! Wyrzucić Bena Klocka!

abovePL

0 + - 2011-05-28 14:15

Szkoda, że seria Colin umarła wraz z jej kierowcą...
Teraz zamiast ścigać się w błocie w Finlandii jeździmy po torze z 8 innymi przeciwnikami i rozwalamy "trójkąty".

Jak nie cierpiałem w serii Call of Duty rzucania na różne front, granie różnymi postaciami tak w Dirt nie cierpię mnóstwa durnych trybów i wyścigów zamiast jednego słusznego.


WRC jest słabe i od biedy można pograć jednak wolałbym coś od Codemasters.

berger6630

0 + - 2011-05-28 14:20

na padzie- też za każdym razem muszę ustawiać przyciski od nowa
bez sensu
-i fakt faktem nieraz gra się zawiesza (ati 6850 &B55 X4) pomimo sterów 11.5b hotfix który niby co nieco naprawia

hideo

0 + - 2011-05-28 14:28

nie wiem jakiego masz pada, ale osobiście polecam TYLKO i WYŁĄCZNIE pad od Microsoftu czyli xbox360 wireless controller for windows, mam go do gier na pc i jeśli tylko gra obsługuje pada to ZAWSZE i BEZPROBLEMOWO bez jakiegokolwiek ustawiania wykrywa tego pada i po prostu działa od razu bez konfigurowania przycisków, to stosunkowo drogi pad (z ładowarką i aku trzeba dać około 200zł a ja dałem chyba 220zł jakiś czas temu) ale zdecydowanie najlepszy, a wiem jak bywa z innymi padami do pc bo miałem w życiu 3 różne, jeśli pad do pc to tylko MS XBOX360 for Windows, inne potrafią sprawiać czasem problemy w różnych grach

Leesiuu

0 + - 2011-05-28 14:39

ALbo masz pada z PS3 i odpowiednie sterowniki [motioninjoy] i nie dość że masz mnogość ustawień to na dodatek czujnik ruchu, ustawienie go jako zwykłego pada a co najlepsze możesz go ustawić tak, żeby system czytał go jako pada od Xboxa! :)) Na prawdę polecam ta opcję z tym padem, zero problemów :))

hideo

0 + - 2011-05-28 15:31

wow, tego nie wiedziałem, w sumie nie przyszło mi do głowy by podłączyć sixaxisa/dualshocka do pc ale spoko jak można :)

Diabeł

0 + - 2011-05-28 18:24

ja mam podpietego dual shocka z pierwszego playstation przez przejsciowke ktora kupilem 10 lat temu i gra mi sie elegancko we wszystkie tytuly :)

lesiu1111

0 + - 2011-05-28 20:51

Zawsze kiedy na starcie gry pojawia się "Press any key to continue" naciskajcie klawisz na kontrolerze, na którym chcecie grać. Jeśli ustawicie sobie sterowanie na padzie, lub na kierownicy, to po następnym włączeniu gry używajcie klawisza na tym konkretnym kontrolerze. Ot cała sprawa, choć trzeba powiedzieć, że dziwne podejście Codemasters.

lwses

0 + - 2011-05-28 14:40

no własnie i tu jest problem którego nie można rozwiązać z tymi zwiechami i przypisaniem klawiszy ???

Mixtape

0 + - 2011-05-28 14:37

Do Hookiego : Są jakieś różnice między DX9,10 i 11 czy w ogóle nie ma ?

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 14:41

Szczerze? Wymusiłem Dx 9 (trzeba edytować 2 pliki) i wydajnościowo było niemalże to samo. Na moje oko jedyną różnicą jest Shader Model 5.0, czyli delikatna zmiana jakości cieniowania.

Wulfen

0 + - 2011-05-28 14:44

http://www.youtube.com/watch?v=q3t09Xm2H94

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 14:48

Czyli w zasadzie to samo. :) Wzrok mnie nie mylił. ;)

Mixtape

0 + - 2011-05-28 15:47

Czyli różnic BRAK. Ale pomimo to mam to gówno włączone w ustawieniach gry...Niech sobie będzie. Po to tam kartę z DX 11 żeby go wykorzystywać pomimo braku różnic w grafice ;)

lwses

0 + - 2011-05-28 14:44

Maksym napisz dla przypomnienia jak wymusić może pomoże mi w problemach wcześniejszych.Bo dziwi mnie fakt,że jednym idzie wszystko dobrze a drudzy mają takie problemy,może te konta widows live lipne ?

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 14:50

Musisz edytować plik "hardware_settings_config.xml" . Znajduje się w :

C:\Users\user name\Documents\My Games\DiRT3\hardwaresettings

Drugi taki sam plik jest chyba w folderze "system" w katalogu z grą - edytuj obydwa na wszelki wypadek. Tam zmień wartość "Force Directx9" na True.

Znawca

0 + - 2011-05-29 15:02

Tak jak mistrz przewidywał pomiędzy DX9 a DX11 zero różnic i po co było się napinać :D

http://www.youtube.com/watch?v=q3t09Xm2H94

jjanusz89

0 + - 2011-05-28 14:47

Zrobili by kontynuacje dawnych Colinow... 10 państw w każdym 10 długich odcinków , dużo samochodów + ta grafika albo lepsza. Szkoda ze tak mało WRC w tych dirtach...

-YoSHi-

0 + - 2011-05-29 13:14

LOL przecież single player to tylko trening i do tego można pomijać wyścigi których nie lubisz. W trybie Live! masz tryb Timebomb w którym masz rajdów przez 24/7...

thoodeon

0 + - 2011-05-28 14:48

Grał już ktoś w tę grę na GTX 560 ti i mógłby napisać jak się sprawuje?

Z góry dzięki.

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 15:00

Przecież masz GTX 560 w teście. :)

thoodeon

0 + - 2011-05-28 15:18

Mam 560, ale 560 ti już nie :P.

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 15:50

W teście użyto wersji GTX 560 Ti - zaraz to poprawimy. ;)

Rekuto

0 + - 2011-05-28 15:47

W takim razie dopisz to Ti a nie wprowadzasz ludzi w błąd.

thoodeon

0 + - 2011-05-28 16:14

Coś ostatnio widać, że karty geforce mocno po dupie dostają od radeonów - żeby 6870 i 6950 wypadały o wiele lepiej od GTX'a 560 ti i GTX'a 480? Eh..

Rekuto

0 + - 2011-05-28 17:06

Gra jest robiona pod karty AMD

piotrek8x

0 + - 2011-05-28 14:49

Na hight w dx11 pogram a w mojej roździałce może nawet na ultra ;)

lwses

0 + - 2011-05-28 14:53

Dzięki Maksym.

a dla tych co chcą porównać sobie dx9 vs dx11 w dirt2

http://www.pcgameshardware.com/aid,699998/Dirt-2-DirectX-9-vs-DirectX-11-graphics-compared-Top-article-of-December-2009/Practice/

Patrick.

0 + - 2011-05-28 15:03

Wszystko jest ok : ) Nie mogę się do niczego doczepić. Tylko szkoda, że tym razem nie było GTX'a 260. W innych testach gier był. Posiadam tą kartę i chciałem się dowiedzieć, jak ta gra będzie działać na tym GPU : P

error3

0 + - 2011-06-01 16:13

U mnie na phenomie x4 955 3,2GHz@4GHz i gtx 260/216 podkrecona na 670/1450/1206 min fps to 46 a max 60 ;]
Wszystko na full, tylko msaa x8, rozdzialka 1650:1080.
Wychodzi nieco lepiej niz 6870 :D

kuman

0 + - 2011-05-28 15:18

zostaję przy Pierwszym DIRT, który jest najbardziej rajdowy z tego wszystkiego..... grafika w 3 jest taka sama jak w 2 czesci.

Ktoś ostatnio kupił licencje na WRC, już nie pamiętam nazwy, ale ma być coś nowego, TAK też chce stare COLINY MCRAE !!!!

_ryox_

0 + - 2011-05-28 15:58

Popieram ! Kupiłem Dirt 3, ale pomimo opisu ze sklepu Gry-Online, niby najlepszego, licencji WRC nima, a na pudełku pisze jak byk, że gra nie jest w żaden sposób licencjonowana ani sygnowana przez FIA. A tak poza tym, to Milestone, ostatni wydawca gry WRC 2010 na PC zostało kupione przez Ubisoft razem z licencją WRC, szkoda, że Codemasters nie dało rady no i to nabijanie ludzi w butelkę... żal.

Malcolm Feth

0 + - 2011-05-28 15:50

super, bardzo sie ciesze ze wrzucilismy filmik z gameplay'a i troche screenow... filmik pomogl mi wlasnie w podjeciu decyzji - gra nie warta pieniedzy ;)

misiek12_sdz

0 + - 2011-05-28 15:52

Na 4 stronie są zdublowane testy CPU RAM Vintage. Ponadto jest błąd w opisie Vintage który twierdzi że testowana była gra Portal 2. Na razie wszystko co znalazłem.

Mateusz Sołtysiak

0 + - 2011-05-30 09:22

Dzięki. Zostało to poprawione.

Wojtek50008

0 + - 2011-05-28 15:55

Tak sie zastanawiam - wszystkie testy sa robione na podkreconych procesorach - ciekawe kiedy na pudelkach z grami bedzie napisane - minimalne wymagania: Procesor i5 3 GHz @ 4 GHz. Jak komus bede malo kilku klatek to i tak sobie podkreci albo kupi lepszy procesor. Kazdy moze wyskalowac sobie wydajnosc - o ile sie zmienie z wyzsza czestotliwoscia z proporcji. Co innego jesli chodzi o liczbe rdzeni. Po na dzien dobry testowac podkreconego procka ? Moze od razu i7 najwyzej taktowanego wziasc do testow i nie bedzie problemu :D

Wojtek50008

0 + - 2011-05-28 15:56

Ale bykow narobilem i literowek - sorry :) za szybko chcialem napisac :D

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 15:59

Testy CPU są od tego, żebyś mógł zobaczyć jak gra radzi sobie przy niższym taktowaniu i mniejszej ilości rdzeni. :)

Wojtek50008

0 + - 2011-05-28 16:03

No tak ale testuje sie w tym artykule karty graficzne, a nie procesory :) Tak przynajmniej jest w temacie artykulu :)

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 16:08

To prawda, ale jest przecież krótka sekcja CPU/RAM. :)

hideo

0 + - 2011-05-28 16:38

wielkie +++ za sekcję cpu i ram! to mi się BARDZO podoba w testach!!! szkoda tylko, że mało kiedy dajecie także AMD cpu, ale przeboleję to

Quarantino

0 + - 2011-05-28 16:19

Panowie, mam do Was jedne pytanko. Rozumiem jedno, że nie macie i nie jesteście wstanie przeprowadzić testów na wszystkich kartach graficznych. Szanuję Was za to co robicie, pamiętajcie o tym! Ale mam jedno aleee... Tydzień temu, w tym temacie: http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Wielu_zechce_przejsc_Zabojcow_Krolow_po_raz_drugi%2C_bo_-_co_tu_kryc_-_Wiesiek_nie_rozczarowuje._Zapraszamy_do_recenzji_i_testow.-3801.html macie nagle do testów HD 5870, a teraz jej nie macie? Jakim to cudem, powiedzcie mi? Czy one tak sobie wędrują po Waszym stanowisku pracy i mają robione testy wydajności, kiedy one tego zapragną?

Pozdro ;)

Grzegorz Kubera

0 + - 2011-05-28 16:29

Testy Wieśka były przeprowadzone w redakcyjnym labie, natomiast Maks przeprowadza testy u siebie w domy - współpracuje z nami zdalnie. Stąd ta różnica.

eryk1310

0 + - 2011-05-28 16:30

Mam pytanie ;????
czy na gt 220 2 Gb ramach i 1 rdzeniu 2,2 pójdzie ?

hynio

0 + - 2011-05-28 16:33

powinno odpalić bezproblemowo!

Lightning

0 + - 2011-05-28 16:55

Masz poczucie humoru xD
Może i odpali, ale w jakiej rozdzielczości?

hynio

0 + - 2011-05-28 18:08

kolega się pyta czy odpali, na moje oko na minimalnych będzie chodzić płynnie, przy takiej karcie nie patrzy się na detale!

Lightning

0 + - 2011-05-28 21:30

Ale jaka to jest przyjemność grać na minimalnych? Znacznie lepiej zrobi gdy pogra w Dirt 2

Marked

0 + - 2011-05-29 10:46

Pochwalić trzeba optymalizację,u mnie chodzi płynnie na max co tylko się dało ustawić i msaa x8.Grafika jest bardzo ładna ale nie ma dużego postępu.Minus dla mnie to dalej za mało klasycznych rajdów,nudne rallycrossy które przechodzę na siłę i ten cały tryb gymkhana.Do rewelacyjnych CMR2/4 daleko :|

Marked

0 + - 2011-05-29 10:48

miało być na dole;/

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 16:56

Skoro 8600 OC dał radę... ;) Z tym jednym rdzeniem bardziej będzie bida, ale na niskich detalach powinno śmigać.

hynio

0 + - 2011-05-28 16:32

mi na HD4850 gra chodzi na max'a(jakie mogę ustawić 4xULTRA a reszta na HIGH i 8AA) i średnio mam 50klatek, do cholery jasnej nie mogli jakiegoś obejścia zrobić aby można było więcej efektów odpalić na DX10.1?

Lightning

0 + - 2011-05-28 16:56

Niestety teraz już mamy i to od dłuższego czasu DX 11 :)

PS: To już prądu nie oszczędzasz? ;)

hynio

0 + - 2011-05-28 18:03

od jakiegoś czasu nie, a wszystko przez PES11 bo na integrze lekko cioł, swoją drogą ciekawe jak by poszedł dirt na niej

hynio

0 + - 2011-05-28 18:06

a propo zapomniałem, właściwie to oszczędzam, bo jak zauważyłem że jak na max'a chodzi mi zbyt płynnie to lekko skręciłem kartę na 560/840MHz (org. 600/993)

Michur

0 + - 2011-05-28 19:49

wow to jakieś 20 gr do przodu .... w skali roku

hynio

0 + - 2011-05-28 21:30

nie tylko, bo karta jest referencyjna i mocno się grzeje, a jak ma obniżone zegary i podwyższoną RPM wiatraka to z całą pewnością przedłużam żywotność karty a na tym mi najbardziej zależy!

Lightning

0 + - 2011-05-28 20:00

Ty to już nie masz co robić... "chodzi mi zbyt płynnie" do mnie takie stwierdzenie oznacza powyżej 60 kl./s. (zresztą nawet gdybym miał 2 razy tyle to bym zegarów nie obniżył).

hynio

0 + - 2011-05-28 21:34

przy 40 a 60 klatkach różnicy nie poczujesz

-YoSHi-

0 + - 2011-05-29 19:52

Widzę, że Lightning kupił Fermi, przejrzał na oczy i przejął moją rolę.

Urlop xD

Lightning

0 + - 2011-05-29 21:44

Co takiego? ;) Ja nie obrażam żadnej karty graficznej, tylko dziwię się jaki sens ma zaniżanie taktowań ;)

BTW Fermi to porządna maszynka - nic czego można się przyczepić ;)

PS: Jaki urlop? Nie będziesz już "gościł" na benchmarku? Nudy będą... xD

hynio

0 + - 2011-05-30 21:31

nie kupił spermiego tylko go dostał gratis, tzn kupił używkę 9800GTX na gwarancji która nawaliła i w zwrocie gwarancyjnym dostał spermiego:D

michal13225

0 + - 2011-05-28 16:43

Na moim sprzęcie przy 1440x900 i ustawieniach na ULTRA wybranych z listy chodzi płynie przy 35-45 FPS, przyznam się, że chodzi lepiej niż DiRT 2 :P

hynio

0 + - 2011-05-28 21:36

do ultra daleko brakuje, ehmm niestety ten dx11 dużo blokuje

Marked

0 + - 2011-05-29 10:50

tylko że dx 11 w tej grze nic nie daje,tak samo jak w dirt 2 zwykła ściema

michal-prezes1

0 + - 2011-05-28 17:17

Klawiatura - granie na niej jest całkiem spoko, w porównaniu do DIRT 1,2 oraz Shift 1,2 to Dirt 3 wypada wyśmienicie. Wiadomo, że nie jest to fizyka i kontrola jazdy jak za starych czasów w CMR 2.0 . Na najłatwiejszym poziomie można spokojnie grać na klawiaturze, na nieco wyższym to troszkę trudniej, ale też daje radę.

-YoSHi-

0 + - 2011-05-29 19:53

bo zakup pada za 100 zł przekracza Twoje pojęcie...

Lightning

0 + - 2011-05-29 21:46

Bo zakup kierownicy za 300 zł. odczuje nawet Bill Gates :)

hilaran

0 + - 2011-05-28 17:28

Fajna recenzja :)

arekdbz

0 + - 2011-05-28 17:29

A ja jakoś gram na najwyższym poziomie trudności za pomocą klawiatury i wygrywam... I tak samo było we wszystkich innych colinach. W Shift też grałem na klawiaturze bez problemów. Jedyna gra, w którą się nie da grać na klawiaturze jest rFactor i tylko w niego gram na kierownicy. Dla dirta nawet nie chce mi się rozkładać sprzętu.

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 17:32

Nie twierdzę, że wygrywać się nie da. Chodziło mi raczej o to, że łapy bolą po dłuższej rozgrywce. :)

-YoSHi-

0 + - 2011-05-29 19:54

taa grasz na najwyższym na klawiaturze i wygrywasz - i wtedy się obudziłeś zlany potem.

Chiny_X

0 + - 2011-05-30 10:09

a ty jak zwykle wiesz wszystko lepiej...
bo jak ty tak nie umiesz to znaczy, że się nie da...

thoodeon

0 + - 2011-05-28 18:16

Wyciekła może jakaś informacja pod jakie karty będzie bardziej robiony BF3/ Diablo III?
Gdyby ktoś posiadał jakieś informacje na ten temat to prosiłbym o odpowiedź, bo nastawiam się na kupno karty pod te tytuły.

ProTofik

0 + - 2011-05-28 18:46

U mnie gra działa na maxa (GTX 570). FPS nigdy nie spada poniżej 60. Ogólnie b. polecam grę, miło się gra.
http://www.youtube.com/watch?v=a2wftQUOC-w

Maxver

0 + - 2011-05-28 18:52

Ja na ultra detalach msaa x2 1280x1024 mialem minimum 60fps :D

Doktorek

0 + - 2011-05-28 19:02

Gram na ultra w 1680-1050 min fps 40k/s ale wie ktos czemu nie mozna wszystkich ustawień dac na Ultra tylko niektóre sa czy ta gra juz tak ma czy mozna to jakos odblokować w budzie siedzi GTX 460 1GB

NextGen1987

0 + - 2011-05-28 19:28

Kto gra w to na klawie do tego na ''strzałkach'' i to jeszcze prawą ręką?! ;-)
Gra całkiem niezła, lepsza niż DiRT 2, ale ciut ''inna'' niż Dirt 1 i starsze części...

Lamowaty

0 + - 2011-05-28 20:13

Gra całkiem przyjemna, ciekawe trasy, samochody, graficznie bardzo ładna, zoptymalizowana jednym słowem kolejna udana produkcja. Jednak osobiście nie podoba mi się rozwiązanie z menu gry i styl jazdy jakiś taki zbyt zręcznościowy jakby, ale to moje odczucie.

Ale generalnie bardzo pozytywnie, można pograć :]

RafiXII

0 + - 2011-05-28 20:37

Na moje ( mam i gram ) gra jest fajna jeżeli a odklepiemy te gówniane imprezy typu sweet 16 na mtv. I pojeździmy w rajdach przestawiając przed wyścigiem poziom trudności w opcjach advenced na 6 bo 5 troszkę za łatwa :/ a 6 na styk można się spocić nawet. Ogólnie rzecz biorąc gdyby wywalić z tej gry jakieś buggy i trucki zostawić tą gyakame czy cóś bo można poćwiczyć opanowanie auta. - Ale troszkę w innym stylu!!! - Same rajdy i bez tej pedalskiej otoczki dla niedorozwojów. Prawdziwe rajdy z lepszym modelem jazdy to coś co mi się marzy bo to jeb*e casualami za bardzo :/ znów:/

gienQ

0 + - 2011-05-28 21:48

Gra graficznie ładna, model jazdy wygląda na dopracowany. Co do eventów w grze że tak to nazwę to miało być trochę mniej amerykańsko jak to sami twórcy powiedzieli na początku prac nad tą odsłoną serii, no ale jak widać zbiera się jakieś trójkąty driftując przy słupach itp. co w Europie jest w ogóle nie znaną konkurencją. Co do testera/ów gry to trochę nie trafialiście w drogę, a była włączona nawet linia optymalnego toru jazdy :).

Maksym Słomski

0 + - 2011-05-28 22:03

To mój kot prowadził, ja byłem wtedy AFK. :P

19arek93

0 + - 2011-05-28 21:49

"Portal 2: Vintage
8600 GT OC"

carroarmato

0 + - 2011-05-28 22:17

Patrząc na te testy, to mogę stwierdzić, że ten cały jazgot ludzi na temat ograniczania kart graficznych bez musowego oc można sobie wcisnąć w buty, skoro tu i5 na 2,66 daje radę z gtx580, to u mnie chwilowo na 2,8 - 3,3z turbo boost raczej gtx580 aż tak się nie męczy. Miałem trochę procek na 3,8ghz i szału jakiegoś nie było. Parę minimalnego fps więcej i tyle. Tylko w benchamrkach było widać różnicę.

Macieyerk

0 + - 2011-05-28 22:26

Czyli gra nie obsługuje wielordzeniowości,czyli mój Phenom II X2 545 jak ulał.Gra faworyzuje karty oczym świadczy HD6870

Grrruby

0 + - 2011-05-29 00:19

Gra jest niesamowita!
Na XFX 679X i procku 5600+ x2 gra chodzi na ultra detalach w dx11 bez przycinki! Rewelka!!
Brawo dla "Mistrzów kodu"!!!

Aro1991

0 + - 2011-05-29 01:39

Dużym plusem jest świetna optymalizacja na moim GT240 D5 można pograć na detalach medium i high na FHD
ALE NIESTETY wg mnie dużym minusem są RAJDY chyba CODEMASTERS nigdy nie stworzy takich rewelacyjnych rajdówek jak CMR2 czy CMR4,chyba NIKT NIE MOŻE PATRZEĆ NA TE NUDNE RALLYCROSSY :(:(:(:(

Grrruby

0 + - 2011-05-29 01:45

Niech mi ktoś powie proszę jak zagrać split screen na gamepadzie który nie jest w "supported" przez Dirt3...
Jak wchodzę w controls to mam tylko preset keyboard, i nie mogę nic innego wybrać, ale da się przypisać klawisze na gamepad`zie, ale wtedy i tak to jest "niby" keyboard...
HELP!

Dj Sajmon

0 + - 2011-05-29 10:43

Gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana.Zmniejszając jakość bardzo mało traci się elementów.Podobnie jest w przypadku gry blur gdzie w jakości low tracimy głównie rozmycie.Brawa dla Codemasters.
Ich najlepsze gry to TOCA 1 i CMR 1 (rok 98 i każdy na PS robił zawody)Teraz już nie ma takiego czegoś ...

JohnSheppardPL

0 + - 2011-05-29 11:06

to samo co Dirt 2 dosłownie tylko ciekawi mnie czemu HD 6970 i HD 6850 mają taki słaby wynik u mnie działa około 20 FPS lepiej ??
za słaby sprzęt na te karty ???

Draco1980

0 + - 2011-05-29 16:29

W teście vintage pisze Portal 2.
Może mała korekta ???

Mazi417

0 + - 2011-05-29 17:18

gra chyba wykorzystuje silnik graficzny GRIDa ;) chodzi jak marzenie na full (bez aa) na 8800 gt 512 mb, E5200@3.33 ghz, 4 gb ramcu ;)

Patrick.

0 + - 2011-05-29 20:05

Kurde, gra chodzi mi w FullHD i wszystko na max. na GTX'ie 260 i Phenomie II X4 945, bez żadnego OC. No naprawdę postarali się z optymalizacją, wielkie brawa !

morfii77

0 + - 2011-05-29 20:29

zapomniałes o jednym ze gtx 260 nie obsługuje dx11 i dlatego ci działa wszystko na full ale na dx 10

Patrick.

0 + - 2011-05-29 22:11

No tak, ale na DX11 i tak nie ma nic szałowego w grafice, prawie żadnej różnicy.

lukyeti

0 + - 2011-05-30 06:33

Dobra robota Maksym:)łapka w górę:) Do gry raczej nie zasiąde jeszcze mam mafie 2 z DLC na steamie kupioną a nawet nie odpaloną teraz gram w wieśka a już niedługo dungeon siege 3 i heores VI więc kasa będzie potrzebna na co innego.
Ale mam takie pytanie czy da się wyciągnąć ten test z tej gry?
Bo mógłby się przydać do pomiarów wydajności.
Może jest w jakimś katalogu.

Chiny_X

0 + - 2011-05-30 10:14

Jak to jest, że wygląda lepiej i tak też działa przy dx11 niż nowy need for speed pod dx9?

Gonzi

0 + - 2011-05-30 15:00

Na moim sprzęcie w Dirt'a gram na Ultra i rozdziałce 1680x1050 :].

Istvan

0 + - 2011-05-30 17:12

Kuzwa. Setna gra, ktora wymaga XP SP3 i pierwsza, ktora przez to nie dziala - mam SP2.

Heh. Dobrze, ze na regale usmiecha sie do mnie W7.

chrisu1982

0 + - 2011-05-30 21:59

to jest smiech na sali, jak tak to wszedzie slychac, ze konsole blokuja rynek ale jak gra wymaga sp3 to juz problem, pomijajac, ze to system prawie z przed 10 lat

JohnSheppardPL

0 + - 2011-05-30 22:23

specjalnie to robią XP ma zniknąć z rynku i dobrze robią
ale trochę spierd.... z tym windows 8 mogli dać jakieś uaktualnienia win 7 a nie
bawić się w nowy system na podbudowie win 7 a ten na podbudowie visty

hynio

0 + - 2011-05-31 00:15

cholera na ms windows milenium gra nie chce odpalić;(

mikerbest

0 + - 2011-05-31 00:37

A gdzie w wykresach jest karta HD5850?
Podaliście ją w liście kart ale później jej ni ma.

michasu2

0 + - 2011-06-01 13:24

No pięknie zrobiłem sobie ten benchmark w opcjach graficznych i mam avg. 48,40 minimum 38,3. Mam Catalyst 11.5b. No niewiem jak to się ma do waszych testów? Preset oczywiście na ULTRA z AAx8 (r4890, PIIX4 945).

michasu2

0 + - 2011-06-01 13:25

może dlatego bo dx9? nie wiem, a zresztą co za różnica

michasu2

0 + - 2011-06-01 13:26

oczywiście 1920x1200 btw. gdzie tu jest edit eh...

Se8a90

0 + - 2011-06-01 14:52

Jestem zadowolony z opytmalizacji ;)
Na wykręconym GTX260, 4gb ramu i Quadzie Q6600@ 3,5GHz
Uzyskuję po włączeniu vsync pełne 60 klatek w trakcie wyścigu (rzadkie spadki do 55 klatek)

Wszystkie detale MAX ustawione na ile pozwala DX9, czyli wszystko High/Ultra oprócz Post Procesingu (Medium - dx9 nie pozwala na więcej)

I takie detale w 1680/1050 przy 8xMSSA Daje absolutnie pełną płynność gry przy maksymalnych możliwych dla karcie detalach.

Obciążenie w grze wg. GPU-Z wynosi 70% GPU, i ~40-50% CPU, więc jest jeszcze spooory zapas mocy, mógłbym włączyć wyższe opcje wygładzania ale nie lubie tych trybów co rozmazują ekran ;) 8x MSSA (czy MSAA?) mnie zadowala.

Optymalizacja perfekcyjna, plus dla Mistrzów Kodu.

Se8a90

0 + - 2011-06-01 14:59

michasu2 - właśnie dlatego że DX9, DX9 nie pozwala na ustawienie ultra, możesz tylko ręcznie ustawić kilka opcji na ultra, ale ogólnie reszta w DX9 zostanie dla HIGH, a postprocesing, który pewnie najbardziej obciąża grafikę, można ustawić już tylko na poziom Średni.

Porównywaj wyniki Twojej karty z tymi High, nie ultra, to co najbardziej obciąża grafikę miedzy High a ultra jest tylko dla DX11.

Skoro ci którzy mają karty DX11 nie widzą różnicy między DX9 a 11, to włączenie efektów dla DX11 to jest tylko sztuka dla sztuki.....i spora utrata wydajności.

Ja bym wolał poświęcić efekty których nie widać aby mieć stałe 60 klatek a nie 30...... no ale jak ktoś się upiera że oko ludzkie nie widzi więcej niż 24 klatki (zabawne^^) to niech gra jak chce ;)

DyndaS

0 + - 2011-06-03 13:14

nie zauważysz różnicy pomiędzy 60 a 30 klatek...
chyba że będzie Ci spadać poniżej

u mnie na:
i7 930 2,8 GHz
Asus GTX275 896MB
OCZ Platinum DDR3 3x2GB 1600MHz CL7-7-7

~60 klatek

Prosił bym redakcję o używanie kart z serii 2xx do testów - przynajmniej jedną

assistant

0 + - 2011-06-01 19:23

I tak uruchomię to na 8600 GTS i pogram. Choćby po zabójczym OC, ta karta daje rade ze wszystkim ;D

FryceK

0 + - 2011-06-03 23:43

Która opcja w ustawieniach graficznych to efekt ambient occlusion o którym mówi autor? Ja czegoś takiego nie mam. Chodzi o post-processing?

piotrek8x

0 + - 2011-06-07 15:25

Dopiero dzisiaj kupiłem grę i powiem tak: Mi chodzi na Ultra z Wygładzanie 8xqmssa (coś takiego wkarzdym razie max) w 1440x900 i fps nie spada poniżej 30, a jak zmienie na zwykłe x16 to chodzi na 40fps. Dla mnie bomba:D:D

SsEeBbEeXx

0 + - 2011-06-07 16:13

Hmm...z tym, że niby zbędny jest procesor i7 w wymaganiach, polecam zobaczyć ja kgra reaguje na mojego Phenom II x4 3.6GHz...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9c4e091fddc50bac.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5d98e819aa048362.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/674617841effe86f.html

no chyba że Taka i5 2GHz jest 3x szybsza od Phenom II 3.6GHz, wiem wiem i5 vs Phenom II = no comment, ale bez przesady.. gra procożerna, zależy od trasy, ale bierze średnio ok 80% czasem sięga nawet do 100%...

piotrek8x

0 + - 2011-06-07 19:50

Umnie na nieco słabszym procku ok 70~80% procent urzycia. Nie ma ścinek. Na 2 rdzeniowym e8400@3,34 prawie cały czas na 100% procent jak testowałem.

SsEeBbEeXx

0 + - 2011-06-07 20:46

Ale w jakim DX? i rozdzielczość 1440x900 a ja 1920x1080 w DX11 do tego wszystko co się da na max, ale wygładzanie x4 i synchronizacja wł, fps? podczas gry minimum 40 pare max 60 średnio w okolicy 50+, w benchmarku avg to 55fps. karty o dziwo nie "żre" tak bardzo jak procka, ale gra się płynnie, to "pożeranie" zależy od danej trasy też

piotrek8x

0 + - 2011-06-08 12:30

DX 11 wgładzanie maksymalne (8xmsaa) i włączona synchronizacja.

Tomo666

0 + - 2011-06-09 11:52

synchro obcina ci ilość klatek do ilości odświeżania na wyświetlaczu dlatego masz max 60 niema wtedy efektu przeciętej klatki w pół i lekko przesuniętej jednej połowy.

DiamentoKWZ

0 + - 2011-06-09 23:11

Nie wiem gdzie wy widzicie świetną grafikę w tej grze. Ustawiłem wszystko na max. Owszem, modele aut ładne, światła też ale ludzie stojący przy trasie składają się max z 5 wielokątów. Jak wpadłem do wody to prawie się przeżegnałam - toż to woda z Quake 1. Widok kabiny żywcem przeniesiony z pierwszego colina. Drzewa jak ze Swift 3d. No troszku to psuje efekt ogólny. Codemasters odcinają kupony po całej linii. Dirt 1 był najlepszy z całej serii jak dla mnie. Aha, jeszcze nemu gry to wytwór człowieka po LSD! :)

przemasM

0 + - 2011-07-17 20:00

Mam dokładnie to samo zdanie na temat tej gry wszystko co znajduje się płotkami itp. jest martwe i ewidentnie brak tego czegoś aż razi w oczy no i te "ludziki" stojące jak znaki drogowe przy trasie dosłownie mają nerwy ze stali nie ważne jak blisko obok nich przejedziesz nawet nie drgnie taki jeden z drugim zero interakcji.

c0lin.

0 + - 2011-10-22 14:44

Hmmm... coś marnie wypada tutaj GTX 460, bo mój GTS 250 w ustawieniach Ultra na 1920x1080 ma cały czas 30-35 FPSów na tej mapie, a w nieco lżejszych lokacjach nawet po 50 ;) A posiadam procesor dwurdzeniowy od AMD, mianowicie Athlona II 250 i kartę Gainward GTS 250 1024MB - gra jest niesamowicie mało wymagająca, a wygląda pięknie ! ;)

c0lin.

0 + - 2011-10-22 18:07

No i oczywiście włączone MSAAx8 ;)

Kolson

0 + - 2011-12-15 17:23

Trochę pograłem, było fajnie do momentu, gdy wypadłem z trasy i uderzyłem w drzewo,wtedy niespodzianka, przy uderzeniu ekran monitora zasypały mi różowe kwadraciki, w sumie gdy w cokolwiek uderzyłem to ekran rozświetlały mi różowe kwadraciki, zmieniłem sterowniki karty... w końcu wszedłem na youtube.com i zobaczyłem ze taki problem mają też inni. A miałem już kartę do serwisu wysyłać... nic tak nie wkurza człowieka jak niedopracowana gra...

FanatiC_CS

0 + - 2012-02-05 14:42

Hehe
sam też zrobiłem taki benczmark na full max i rozdzielczości
1920 x 1080 i mój gtx 275 amp wypadł lepiej od 6970 !!!

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 16
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Kingston HyperX 3K SSD 120GB - test, cena i opinie
Kingston HyperX 3K to z pewnością godny polecenia nośnik flashowy ...
kategoria: dyski SSD producent: Kingston Ocena: 4 17
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!
89,40,-
 z VAT
89,80,-
 z VAT
76,-
 z VAT