Marcin Jaskólski | 2012-01-24

Intel Core i7 3820 - test i cena

kategoria: procesory

producenci: Intel

 

Podsumowanie

Core i7 3820 jest bardzo wydajnym procesorem w atrakcyjnej cenie, ale ma silnego konkurenta... również ze stajni Intela. Jest to oczywiście wspominany w tej recenzji Core i7 2600K/2700K. Jeśli jednak nie zależy ci na łatwym podkręcaniu za pomocą mnożnika, zintegrowana z procesorem grafika cię nie interesuje, a technologia QuickSync nie jest dla ciebie imperatywem, Core i7 3820 może być ciekawą alternatywą, bo dzięki większej pamięci cache oferuje nieco wyższą wydajność od 2600K.

Core i7 3820

Core i7 3820 jest tańszy od Core i7 2600K (a przynajmniej powinien być tańszy - pamiętajmy o podatku od nowości), ale równocześnie płyty główne dla podstawki 2011 są droższe. Wyższa cena płyt głównych oznacza jednak również większe możliwości, jak większa liczba linii PCI Express (w standardzie 3.0) przydatna dla osób chcących zbudować konfiguracje oparte na kilku kartach graficznych, czy też czterokanałowy kontroler RAM. Platforma 2011 umożliwia też stworzenie konfiguracji o znacznie wiekszej pamięci RAM niż 1155.

Core i7 2600K/2700K jest topowym procesorem w swoim segmencie, natomiast jeśli będziemy potrzebować jeszcze większej mocy obliczeniowej, zawsze możemy wymienić czterordzeniowy Core i7 3820 na sześciordzeniowe modele Sandy Bridge-E. Wybór nie jest prosty, a na horyzoncie widnieją już 22-nanometrowe procesory Ivy Bridge. Duży wybór może nas, czyli klientów, tylko cieszyć, bo każdy będzie mógł dobrać sobie procesor w zależności od potrzeb.

 

  Intel Core i7 3820
  plusy:
znakomita relacja ceny do wydajności
możliwość podkręcania magistralą systemową
czterokanałowy kontroler pamięci RAM
  minusy:
ceny płyt dla procesorów 2011 osiągające ceny samego procesora
Orientacyjna cena: ok. 1400 zł
 

 



odsłon: 71416

Komentarze

(66)

Morgi

-13 + - 2012-01-24 11:08

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

NuCore

16 + - 2012-01-24 12:14

Polska jezyk, trudna język;)

niesmiertelny

-20 + - 2012-01-24 17:24

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

Bakak

7 + - 2012-01-24 19:40

Masakra, niedługo będziemy "gadać" tylko slangiem :P

juggler

3 + - 2012-01-24 13:31

Tak.

mlodyb13

0 + - 2012-01-24 13:51

morgi nie wiem czy zauważyłes ale ten procek jest poprostu marny co chodzi o cena/wydajność

w weilu testach dogania go FX (znająć życie wyniki sa brane bez patchy) a wogole lepszyw wyborem jest tanszy o prawie 500pln i5-2500k

morgi jesteś żałosnym fanboy-em

Morgi

-5 + - 2012-01-25 10:12

Nie jest, to moc OC, wydajnosc jest wielka, poza zasiegiem, platforma bardzo zaawansowana dla profesjonalistow, ktora oferuje tylko Intel. Tak juz jest, ze dla wymagajacych pozostaje tylko lider, tak powinno zostac.

Szymon331

1 + - 2012-01-26 08:40

Trudno Cię zrozumieć...

NuCore

1 + - 2012-01-27 12:26

On posługuje się alternatywną wersją języka polskiego;) Jak widać w 3cim komentarzu ma nawet swojego ucznia:D

gregory003

0 + - 2012-01-25 10:33

Może nie zauważyłeś, ale ten procesor jest tańszy od 2600K. Płyty główne zaczynają się od 900zł, ale za to możemy w przyszłości tanim kosztem, bez wymiany płyty zmodernizować platformę do sześciordzeniowca. Procesor dla tych, którzy takiego procesora potrzebują. A mityczny path do FXa daje średnio +0% wzrostu wydajności (w niektórych aplikacjach wydajność wzrasta o średnio 2,5-3,5%, ale w innych o tyle samo - średnio - spada).

No co jednego się zgodzę - dla większości lepiej będzie wziąć i5 2500K - w domowych zastosowaniach sprawdzi się na pewno co najmniej równie dobrze, a koszt platformy niższy.

cipher

0 + - 2012-01-24 14:53

Na zdrowie.

Szymon331

0 + - 2012-01-24 11:11

Cóż, na pierwszy rzut oka widać że procesor jest tylko minimalnie szybszy od i7 2600K co zapewne spowodowane jest trochę większą częstotliwością. Cache chyba niewiele tu pomaga.

Cena natomiast jest raczej odpowiednia. Raptem ze 200zł więcej niż wspomniany i7. Jeżeli ktoś szuka procesora do komputera służącego do pracy a nie stać go na coś więcej niż i7 3820 to... moim zdaniem nie warto inwestować w LGA 2011. Zaledwie parę procent więcej mocy za większą cenę zarówno płyty jaki i samego układu.

Na przyszłość też nie warto inwestować, ponieważ niedługo czeka nas premiera Ivy Bridge która wydajnościowo pewnie będzie w okolicach testowanego procesora a przy tym za niższą cenę.

hazoc

3 + - 2012-01-24 17:46

Co ty w ogóle gadasz. Przecież ten procek jest wyceniany właśnie taniej niż i7-2600K

Szymon331

-2 + - 2012-01-24 20:40

To akurat się okaże gdy zobaczymy oba na sklepowej półce.

ICE1979

0 + - 2012-01-24 21:12

"niedługo czeka nas premiera Ivy Bridge która wydajnościowo pewnie będzie w okolicach testowanego procesora a przy tym za niższą cenę.
Skomentuj"
Bez urazy ale naprawde wierzysz ze intel wprowadzi ivy ktore beda tansze ?

Szymon331

0 + - 2012-01-26 08:42

Tańsze może nie będą. Sądzę że zastąpią obecne Sandy, być może na początku dowalą "podatek od nowości" ale finalnie pewnie nie będą droższe od SB-E

ICE1979

0 + - 2012-01-26 20:17

Tak ale sb-e sa bardzo drogie , wyjatek to w/w model, Ja mysle ze majac plyte z tym procesorem na teraz , pozniej bedzie mozna sie zastanowic nad ivy -E a to oczywiscie mocniej niz ivy

wujashek

0 + - 2012-04-07 21:59

testy w grach i 3dmarkach niewiele tu mowia.
benchmark przetestowalby te procki w renderowaniu, to roznice by wyszly od razu

wujashek

0 + - 2012-04-07 22:00

oczywiscie chodzi mi o testy rzeczywiste a nie syntetyki. chociaz w syntetykach niby roznica tez jest.
to sa procki do pracy a nie zabawy

gicior

-5 + - 2012-01-24 11:58

Coś mi tu się nie podoba na moim konfigu (patrz profil) na standardowych ustawieniach(bez jakiegokolwiek oc) mam wynik w 3D mark 11 extreme:Graphics score-2262
Physics score-8541
Combined score-3005
To dlaczego u was w testach są inne wyniki?

Marcin Jaskólski

4 + - 2012-01-24 12:22

Inna platforma testowa = inne wyniki. Masz GTX 580, a w naszej platformie testowej siedzi HD 6970

robinek

2 + - 2012-01-24 12:32

Czas porzucic AMD, mimo ze nigdy nie bylem zwlennikiem Intela. Lecz nie ma co sie oklamywac Intel to zacny producent :)

saddam

0 + - 2012-01-24 14:16

Zacny będzie 10-core Ivy Bridge E / Xeon E5.

Bart Tut

3 + - 2012-01-24 12:37

Cena ma być mniejsza niż 2600K więc czemu sugerujecie 1400zł ?
Skoro w komputroniku będzie drogo, to nie znaczy, że wszędzie ma tak być.

Marcin Jaskólski

0 + - 2012-01-24 13:01

Jak widzisz przy cenie jest napisane "Orientacyjna cena", a nie "Sugerowana". Po prostu w takiej średniej cenie można było kupić ten procesor w momencie pisania artykułu. Z tego co widzę KT nie ma go jeszcze w swojej ofercie

rasiaknorris

0 + - 2012-01-25 09:26

komputronik to syn i córka acta:P tam wszystko jest przejebane:P i droższe o 15%

regist88

4 + - 2012-01-24 14:16

Procek może i opłacalny, ale płytki pod niego zdecydowanie za drogie.

saddam

4 + - 2012-01-24 14:43

Ale z niezłą perspektywą przesiadki na six-core SB lub nawet octo-core Ivy. Przyszły 10-core Xeon E5 też pewnie pojedzie na takiej płycie.

Warto dodać jeszcze podkręcanie za pomocą magistrali, które jest zablokowane na S1155.

regist88

1 + - 2012-01-24 14:47

No tak, coś w tym jest. Niemniej jednak SB-E i IB-E to nie procesory dla zwykłego zjadacze chleba.

saddam

4 + - 2012-01-24 15:02

Dla zwykłego zjadacza chleba jest łopata i mecz w TV, a nie komputer. ;)

Zapomniałem wspomnieć o tym, że S2011 to platforma dla entuzjastów i bardziej wymagającyh użytkowników, która ma znacznie więcej lini PCI-E i czterokanałowy kontroler pamięci. Pod multi-GPU lepiej wybrać S2011 niż typowo konsumencki S1155.

S2011 jest droższy ale ma swoje zalety.

rasiaknorris

0 + - 2012-01-25 09:26

a e5 nie ma innego socketa?

mutissj

3 + - 2012-01-24 15:28

Dobrze podsumowane, jedyna wada tego procesora to droga płyta pod niego :P

vroos

1 + - 2012-01-24 17:00

Na wszystkich wykresach jest Core i7 3960X 3,3-3,0GHz (6C/12T) a powinno być 3,3-3,9 GHz.

Marcin Jaskólski

0 + - 2012-01-25 09:35

Dzięki, zaraz poprawimy

Lightning

0 + - 2012-01-24 17:47

Niestety ze względu na gigantyczne ceny płyt głównych ten procesor jest z góry nieopłacalny. Znacznie lepszą ofertą jest minimalnie słabszy i7 2600K.

Zresztą - już niedługo pojawi się Ivy Bridge.

hazoc

1 + - 2012-01-24 17:53

Pierwszy raz od dawna muszę przyznać że procesor Intela jest warty swojej ceny. Wg mnie jest to teraz o wiele lepszy zakup niż i7-2600. Cała platforma może wyjdzie nieznacznie drożej ale na pewno daje większe możliwości.

rdaneel

-3 + - 2012-01-24 18:10

Tradycyjnie przetestowaliście wydajność swojej karty graficznej i wyszło że jest... jakaś. Może dajcie ze dwie inne, przynajmniej czegoś się dowiemy

O wydajności procesora w grach dalej nic nie wiadomo ponieważ nie udało się wam ustawić odpowiednich warunków do testu procesora.

Gratuluję podwójnie, ponieważ to już kolejny test z którego nic nie wynika.

Bakak

0 + - 2012-01-24 19:57

TO nie jest test kart graficznych tylko porównanie różnych procesorów do najnowszego modelu od Intela. W takich testach nie robi się porównania do wiekszej ilości kart graficznych.

rdaneel

-1 + - 2012-01-24 20:24

Tego akurat w tym teście nie widać.

Może czytelniej:
redakcja nie przetestowała "różnych procesorów do najnowszego modelu od Intela " ponieważ nie udało im się ustawić konfiguracji do testów procesorów w grach.

Bakak

-1 + - 2012-01-24 20:58

to nie jest tes kart graficznych więc siłą rzeczy jest tylko jedna karta graficzna. Chcesz sie dowiedzieć jak sprawuja sie karty graficzne w poszczególnych grach przeczytaj test kart graficznych, tam tez wystepuje tylko jeden procesor!

rdaneel

-1 + - 2012-01-24 21:38

Poddaję się.
Przeczytaj jeszcze raz.
Jak nie zrozumiesz: kolejny.

Lightning

-1 + - 2012-01-24 21:57

A jaka to jest ta "konfiguracja do testów w grach" bo sam nie wiem?

Każdy z testowanych procesorów był używany razem z Radeonem HD 6970 wiec wynik pozwala określić który z procesorów jest wydajniejszy.

rdaneel

2 + - 2012-01-24 22:13

Wyniki nie pozwalają czegokolwiek określić bo ich rozrzut zawierają się w obrębie błędu pomiaru.

Konfiguracja do testów to: niska rozdzielczość bez AA.

Lightning

-1 + - 2012-01-24 22:29

Zawsze będziesz miał jakiś błąd pomiaru nawet jeśli robisz testy syntetyczne.

BTW co Ci się nie podoba w rozdzielczości 1920x1080 i AA? Ja osobiście przy testach nie tylko korzystałbym z takiej rozdzielczości (albo jeszcze wyższej) ale również w miarę możliwości uruchomił teselację :)

rdaneel

2 + - 2012-01-24 22:38

LOL.

Taka rozdzielczość + AA zabija wydajność karty graficznej a w konsekwencji wysyła wyniki wydajności CPU do kosza.
Przy takich ustawieniach swobodnie można udowodnić że dowolny celeron ma wydajność procesora klasy i7 (co zdaje się udowodniono tutaj).

Jeżeli masz różnicę w wydajności między 50 a 100FPS to inaczej wygląda kwestia błędu pomiaru rzędu 1-2 FPS niż jak masz różnicę między 49 a 50 FPS, nieprawdaż?

Lightning

-1 + - 2012-01-24 22:48

No to co? Redaktor miał grać na nowoczesnym i bardzo wydajnym sprzęcie w niskiej rozdzielczości, bez żadnych detali i AA? :)

Fakt - gdyby grał w 1280x720 i ultra low byłoby pewnie z 200 kl./s. i wynik byłby trochę dokładniejszy, jednak kogo by on obchodził? Jak ktoś wydaje tyle forsy na komputer to raczej (raczej?) będzie go używał w wysokich rozdzielczościach, a w grach z detalami na ultra high.

rdaneel

2 + - 2012-01-24 22:53

Nie, wystarczyłoby gdyby grał po prostu w 1280 razy coś i bez AA.
"Kogo by on obchodził"? WTF??? To czego jest to niby test???

A jak ktoś chce sobie sprawdzić jaką grafikę ma kupić, to zapraszam do testów kart graficznych. Tam testuje się takie rozdzielczości.

Marcin Jaskólski

-2 + - 2012-01-25 09:47

Oczywiście, że w niskiej rozdzielczości i przy najmniejszych detalach różnice pomiędzy procesorami byłyby większe. W gruncie rzeczy byłby to jednak test w warunkach, które nigdy przez nikogo nie byłyby (podkreślam) realnie stosowane.

rdaneel

1 + - 2012-01-25 17:45

Ja to jednak czegoś nie rozumiem.

Jak będzie wyglądał wykres Wiedźmina 2 jeżeli dołożymu drugą kartę graficzną? Czy też nie będzie różnicy w wydajności między Phenomem a podkręconym i7 czy też się jednak "jakaś różnica" się zrobi?

A co stanie się z aktualnością tego testu jeżeli za pół roku wyjdzie 2x szybsza karta graficzna? Zaktualizujecie testy czy jak?

"które nigdy przez nikogo nie byłyby (podkreślam) realnie stosowane." A kto "realnie stosuje" 3D Marka Nikt? To po co testować?
Kiedy wreszcie dotrze do testerów że tu testujemy WYDAJNOŚĆ procesora a nie dostępnej (choćby i najszybszej) karty graficznej i w związku z tym należy wyeliminować wąskie gardło? Nas interesuje który PROCESOR jest szybszy w Wiedźminie i o ile a nie to, że sypie wam się karta graficzna.

Gi3r3k

1 + - 2012-01-25 22:57

@rdaneel
Nie trzeba stosować niskich rozdzielczości ani CrossFire/SLI - wystarczy znaleźć odpowiednie miejsce testowe, w których procesor zostanie mocno obciążony. Nie jest to jednak wcale takie proste zadanie, dobrze wiem, bo testuję CPU u konkurencji. Nie takie proste, ale możliwe, trzeba jednak na to poświęcić dużo czasu na poznanie gry od podszewki, a i to nie gwarantuje, że znajdzie się dobre miejsce testowe... Mimo wszystko życzę redakcji Benchmark powodzenia :)

Jeszcze co do Wiedźmina, to Bulldozer spisuje się w tej grze bardzo kiepsko.

rdaneel

1 + - 2012-01-25 23:18

"wystarczy znaleźć odpowiednie miejsce testowe, w których procesor zostanie mocno obciążony. Nie jest to jednak wcale takie proste zadanie, "

No dobrze. Można. Tylko po co się tak męczyć?

hazoc

0 + - 2012-01-25 09:36

masz 100% racji. Ale widać nie wszyscy to rozumieją

Bakak

0 + - 2012-01-24 19:50

Procesor bardzo wydajny, ale dla przecietnego kowalskiego zupełnie nieopłacalny. Tylko osoba nie licząca sie z kosztami wyda blisko 2500-3000 PLN tylko na mobo i CPU. Zdecydowanie ciekawszy wydaje się zakup i5 2500K i jakas płytka do niego do 500 PLN, a za reszte kasy: pamieć, zasilacz i HDD, grafa już sie nie zmieści w tych 3 tyś, ale za okolo dodatkowy 1 tyś będzie kompletny komp na 2-3 lata.
Nawet AMD ze swoim Phenomem II x6 1100/1090 wygląda bardziej interesująco. Oczywiście mowa o przecietnym kowalskim , który nawet nie tyka programów do szyfrowania, renderowania i edycji grafiki tylko bawi sie w gry, internet i od czasu do czasu przerobi jakis plik Video na inny format.

Bakak

0 + - 2012-01-24 19:51

sorrka za brak polskich znaków, komentarz pisany na telefonie.

ICE1979

2 + - 2012-01-24 21:21

Ceny plyt na podstawke 2011 zaczynaja sie od ok 200$ tyle co dobra plyta na 1155
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16813121552
wiec nie bedzie tak zle a budujac kompa na tym ukladzie mozna bedzie za jakis czas (jak topowe procki ivy-e potanieja) wymienic na cos mocniejszego. I caly czas ma sie w kompie mocny sprzet z mozliwoscia rozbudowy, a cena zblizona do sb.
To nie jest takie glupie rozwiazanie.

Ethim

0 + - 2012-01-25 03:16

280$ -> 1400 zł... wspanialy kraj, nawet liczac to obecne 3.30 to by wyszlo ~900-1000zł.

Tak samo na ebay'u w innych krajach 2600k chodza po 310$, polska ? 1300, jedna trzecia ceny dowalona dodatkowo juz nie wspominajac o relacji wysokosci zarobkow do tych cen.

projectdarkstar

0 + - 2012-01-25 08:38

To co za problem zamówić za granicą? Zamów z EU i będzie bez cła i polskiego VATu.

hideo

0 + - 2012-01-25 12:38

każdy kraj EU ma VAT minimum 15% o ile pamiętam, to chyba podstawowa stawka unijna więc wiele nie ratuje a Euro drogie, opłaca się tylko z USA i to jeśli zrobisz tak żeby cła nie policzyli ;)

FeniksLT

1 + - 2012-01-26 17:51

nie rozumiem takiego wypisywania plusów i minusów na siłę, byle było w artykule.

minusy:
• ceny płyt dla procesorów 2011 osiągające ceny samego procesora

A co to za minus dla procesora ? Bezzasadny wniosek.
To, że kupuję nowy samochód z salonu, to chyba jasne, że spodziewam się droższego ubezpieczenia lub w przypadku droższego samochodu droższy koszt wymiany części. Co nie znaczy, że mogę powiedzieć - "auto ma minus, bo ubezpieczenie drogie do niego".

No proszę Was...

ICE1979

0 + - 2012-01-29 09:30

Zapewnie chodzi o proporcje cen plyt do procesorow ktore obsluguja, (intela vs amd)
Przy amd zawsze znajdziesz budzetowe dosc tanie rozwiazanie, przy intelu szczegolnie na tej podstawce ja znalazlem najtaniej z 8 bankami pamieci wlasnie to za 200$ od intela, ale juz jakies podstawowe plyty od asusa czy msi kosztuja ok 300$

pawel75

0 + - 2012-01-27 10:26

Ciekawe czy i w ogóle AMD powstanie z kolan.... mam nadzieję, że tak bo z Intela wyrósł druzgocąco wydajny monopolista.

rosomakos

0 + - 2012-02-01 20:04

Max lipa , za tyle kasy mam AMD FX 8-CORE 8150 ,i jeszcze zostanie .1400 zeta za 4 jądra musiał bym być bardzo zdesperowany.Ładnie sobie krzyczą ,osobiście to bym widział w tej cenie i7 3930k.

adam_m

0 + - 2012-02-08 18:44

te cene to chyba z powietrza wzieliście
gdyby nie cena płyt głównych to ten procek byłby genialny
wydajność równa a nawet większa od 2600k a cena niższa
fakt nie u Was a u konkurencji
ale za 1150 zł w DDR2.pl czego chcieć więcej :)

daniel93

0 + - 2012-02-11 20:27

Ja tam biore za 5 mieś taki zestaw , procesor bardzo wydajny i przyszłościowy i można osadzić 6 rdzeni , jak się bierze proca za 1100 zł to i płytę za 700 zł więc ceny płyt ok a na dodatek jest wszystko na upgrade za kilka lat pci 3 , usb 3, sata 3 :)

spajki

0 + - 2012-02-17 20:08

właśnie przekręciłm swojego i7 3820 na 5.0 GHz :D 125x40 (Vcore 1,46V) ... i nie prawda że ten procek jest zablokowany ... na płycie SABERTOOTH X79 można bez problemu zmienić mnożnik na 40 ... i to nie w trybie turbo

spajki

0 + - 2012-02-22 20:00

całkiem stabilne 5.0 uzyskane przy VCore 1.52V
Dla zainteresowanych na SABERTOOTH X79 maksymalny mnożnik wynosi 44 (standardowy 37) niestety mój egzęplaż nie chce współpracowac powyżej 5 GHz a ustawienie napięcia powyżej 1.56V powoduje komunikat w biosie o przekroczeniu dopuszczalnej granicy i zatrzymuje dalszy start ... :(

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: 2 6
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 17
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!
906,20,-
 z VAT