Na topie

| 2011-01-31

Intel Sandy Bridge - chipset P67 vs H67

kategoria: procesory, płyty główne

Producenci: inny

 

Podsumowanie

W niższym segmencie procesorów Sandy Bridge wpływ chipsetu na wydajności jest znikomy. W przypadku procesora Sandy Bridge Core i3 praktycznie nie było żadnych różnic. Testy syntetyczne wykazały, że Sandy Bridge Core i5 może działać szybciej na chipsecie P67 - nie miało to jednak większego znaczenia w takich aplikacjach jak  gry. Już wkrótce kolejne testy płyt z podstawką 1155 oraz mocniejszymi przedstawicielami drugiej generacji procesorów Core.

Tak jak było to wspomniane na początku, różnice pomiędzy obydwoma chipsetami sięgają znacznie głębiej - co omówiliśmy w recenzji. Mamy nadzieję, że to niewielkie porównanie pomoże wam w wyborze odpowiedniej płyty głównej. 

Asus Maximus IV Extreme (P67)

Skomplikowana, wydajna, rozbudowana i... droga konstrukcja. Płyta jest po prostu świetna, ale jej cena powoduje, że niewiele osób zdecyduje sie na zakup. Jej rynkiem docelowym są jednak właśnie najbardziej wymagający użytkownicy. Jeśli tylko uznają, że cena Maximusa IV Extreme jest adekwatna do możliwości sprzętu, na pewno nie będą oni zawiedzeni. Do płyty dołączono oprogramowanie antywirusowe Kaspersky Anti-Virus oraz 3DMark Vantage w wersji Advanced. Dodatkowo otrzymujemy CPU-Z w wersji ROG (Republic of Gamers).

Gigabyte GA-H67A-UD3H (H67)

Ta płyta z pewnością znajdzie więcej zwolennikow. Cena nie jest specjalnie wygórowana, a możliwości płyty naprawdę przyzwoite. Jeśli nie zamierzasz bawić sie w podkręcanie, a możliwośc wykorzystania integry jest dla ciebie nie do pogardzenia, nad tym produktem warto się zastanowić. Do płyty dołączone jest oprogramowanie antywirusowe Norton Internet Security w wersji OEM.

Obie płyty w swoich segmentach to naprawdę znakomite i godne polecenia konstrukcje. Przeciętnego użytkownika z pewnością bardziej zainteresuje propozycja Gigabyte. Bezkompromisowy potwór Asusa to sprzęt dla nielicznej grupy zapaleńców, którzy na dodatek mają odpowiednio dużo gotówki.

 

   Podsumowanie: GA-H67A-UD3H
  plusy:
dobre wyposażenie (SATA III i USB 3.0)
pełen zestaw portów wyjścia obrazu
możliwość wykorzystania integry (chipset H67)
  minusy:
drugi port PCI Express x16 działa z prędkością x4
brak obsługi SLI
skromne możliwości podkręcania (ograniczenia H67)

 

Ocena: GA-H67A-UD3H
Jakość wykonania:
dobra
Dodatkowe wyposażenie:
zadowalające
Układ komponentów:
dobry
Ergonomia:
dobra
BIOS:
dobry
Wydajność:
dobra
Podkręcanie:
słabe
Chłodzenie: zadowalające
Oprogramowanie:
zadowalające
Stosunek możliwości/cena:
dobry
Ogólna ocena:
Sugerowana cena producenta: ok. 500 zł

 

   Podsumowanie: Asus Maximus IV Extreme
  plusy:
8 portów USB 3.0 na tylnym panelu
bogate wyposażenie
EFI BIOS
zaawansowane możliwości i narzędzia do OC
obsługa 3-way NVIDIA SLI przy użyciu NF200
  minusy:
cena!
niemożność wykorzystania integry (ograniczenie P67)
niewygodne umiejscowienie dodatkowego zasilania (molex)

 

Ocena: Asus Maximus IV Extreme
Jakość wykonania:
bardzo dobra
Dodatkowe wyposażenie:
bardzo dobre
Układ komponentów:
zadowalajacy
Ergonomia:
dobra
EFI-BIOS:
bardzo dobry
Wydajność:
dobra
Podkręcanie:
bardzo dobre
Chłodzenie: dobre
Oprogramowanie:
dobre
Stosunek możliwości/cena:
zadowalający
Ogólna ocena:
Sugerowana cena producenta: ok. 1300 zł

 



odsłon: 153264

Komentarze

(47)

Lightning

-1 + - 2011-01-31 16:06

Obie te płyty są bardzo drogie, ale test zdecydowanie wygrywa Gigabyte GA-H67A-UD3H.
Szkoda, że nie znalazła się w testach żadna nowa i na prawdę wymagająca gra - Mafia II, Metro 2033 zresztą Crysis lub GTA IV również byłyby mile widziane.

R2rrO

0 + - 2011-01-31 16:56

No bo co mógł innego napisać fanatyk Gigabyte'a ? :E Obie płyty są bardzo drogie ?? :o Wydaje mi się że tylko jedna z nich (Asus) jest bardzo droga.

Poza tym nie chodzi o to która z tych dwóch płyt jest lepsza bądź gorsza - tu raczej chodziło o porównanie chipsetów, o czym zresztą mówi pierwsza strona tego "testu"

Lightning

0 + - 2011-01-31 19:16

"Obie te płyty są bardzo drogie" ja za swoją zapłaciłem 150 zł. :) (ale to akurat był jeden z moich najgorszych zakupów, ale za taką cenę...)

Krzychu2009

0 + - 2011-01-31 19:25

Fanatyk? Gigabyte jest nieco bardziej popularne od ASUSA. Jest pewniejsze w działaniu. A ceną okupione jest Pci-X. Ta płyta dla mnie jest spalona, jeśli chodzi o szerokość przesyłu 4x dla drugiego złącza. Niestety musi mieć min.8x...

Już ja się naciąłem na Płycie wersji premium od asusa z nforce. Co prawda kosztowała 800zł, a popracowała niespełna pół roku. Z gwarancji wróciła nie sprawna. Uwielbiam serwis ASUSA, dobrze ze gpu przynajmniej naprawili na krótki okres. Czasy się zmieniają, jednak niektóre rzeczy nie.

Od gigabyte zdecydowanie rzadziej serwisowałem.

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 20:03

Wielu użytkowników ma przejścia z serwisem i nie dotyczy to serwisu wyłącznie jednej firmy. Sam uszkodziłem kiedyś płytę Asusa, a serwis wywiązał się ze swojego zadania nienagannie. Nie należy generalizować, że serwis firmy X jest super, a Y jest do bani, bo zawsze znajdzie się tyle samo osób, które będą twierdzić dokładnie odwrotnie.

Lightning

0 + - 2011-01-31 21:06

Zgadzam się w 100 procentach.

Ogólnie mówiąc Asus i Gigabyte to dwie znakomite marki godne polecenia, no ale wszystko ma prawo się zepsuć.

goran

0 + - 2011-01-31 17:59

Obie płyty są ... w cenie adekwatnej do mozliwości. Test wygrywa zdecydowanie Asus.

R2rrO

0 + - 2011-01-31 18:40

OMG następny "fan" :]

Lightning

0 + - 2011-01-31 19:16

Gdyby kosztował z 500 zł. mniej... to się zgodzę ;)

Paweł Maziarz

0 + - 2011-01-31 16:07

Trochę intryguje mnie w tabelce porównawczej umieszczenie cechy "Zintegrowana grafika", której oczywiście ani jedna, ani druga płyta nie ma bo ma ją procesor. Płyta co najwyżej może umożliwić nam z niej skorzystać.

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 16:19

Poprawione na "Możliwość wykorzystania zintegrowanej grafiki", żeby nikt nie miał wątpliwości ;)

Paweł Maziarz

0 + - 2011-01-31 16:21

- "testy różnych konstrukcji z podstawką 1155 ruszą pełną parą." - czy będzie coś z poza H678 i P67?

- Zaskoczyła mnie obsługa przez obie płyty 32 GB pamięci RAM - niby tak się MSI chwaliło, a tu chyba większość nowych płyt tyle obsługuje.

- "QReset ("zawsze działający" reset, w przeciwieństwie do standardowego, który po zawieszeniu systemu podczas podkręcania nie zawsze chce restartować komputer)" , a to nie wiedziałem, że restart (czy tam reset) potrafi czasami odmówić posłuszeństwa

- "Pomiary przepustowości pamięci wprowadziły nas w lekką konsternację, bo procesory pracujące na chipsecie H64 osiągały minimalnie lepsze wyniki." - literówka? (powinno być H67?)

- zrzut pod "Maksymalna ilość pamięci jaką można było przeznaczyć dla zintegrowanego GPU wynosiła 482 MB." nie bardzo wiem co przedstawia

- wykresiki z poborem energii przydało by się porównać ze sobą bo tak skakać między nimi to trochę niefajnie jest

Niemniej jednak test (porównanie) bardzo fajne i czekam z niecierpliwością na więcej, a szczególnie na jakieś płyty z innymi chipsetami niż H67 i p67 - Z68, H65 i H61 (coś jeszcze?).

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 16:30

- przyznam się, że jeszcze nie wiem. jak chcesz mogę dać znać na maila jak będę miał konkretne modele

- nigdy reset nie odmówił Ci posłuszeństwa przy zwisie podczas podkręcania? mi się to zdarzało wielokrotnie

- zrzut GPU-Z ilustruje to, że nie ściemniamy i faktycznie przetestowaliśmy kompa z dwoma działającymi na raz układami graficznymi ;)

Literówka poprawiona. BTW strasznie mnie dręczysz ;)

Paweł Maziarz

0 + - 2011-01-31 16:47

A tam strasznie dręczę - po prostu jestem zainteresowany tematyką i mam pytania, a jak wiadomo jeżeli ich nie ma to prezentacja jest do d**y.

Chętnie poprosił bym na emaila (w moim profilu) listę płyt ;)

voxcordi

0 + - 2011-01-31 16:26

Obie MB reprezentują potencjał godny rozważenia i adekwatny do stosunku cena/wyposażenie/możliwości. Prywatnie zaś, poczekam jednak na platformę 2011.

gregotsw

0 + - 2011-01-31 17:05

To co Intel zaserwował z tym blokowaniem OC to jest prawdziwa żenada. Osobiście nie wyobrażam sobie kupować CPU i go nie podkręcać. Wydawać 1000zł na płytę główną? Śmiech na sali, bo niby po co? Żeby móc robić oc przez bluetootha?
Wszystko wskazuje na to, że AMD ze swoimi buldożerami pojedzie intela w niższym i średnim segmencie. Bo to właśnie te tańsze CPU potrzebują OC, a nie te za 1000zł.

Left-Hand

0 + - 2011-01-31 17:07

Przydał by się jakiś duży pożądny test płyt pod socket 1155

Wenezo

0 + - 2011-01-31 17:21

Macie wrażenie jak byście dostali od intela z liścia przy dziewczynach? dopłacać gruba kase tylko dlatego że jest odblokowane parę funkcji w biosie? dam sobie jaja uciąć że i na h67 dało by się podkręcać tak jak na p67...

R2rrO

0 + - 2011-01-31 17:26

Czy producenci sprzętu robią tak specjalnie na złość nam potencjalnym nabywcą??

Gdybym był zmuszony do zakupu platformy Intala,bez wahania wybrałbym procesor z zintegrowana grafiką HD 3000 i chipsetem H67.
Grafika Intela HD 3000 jest tylko w procesorach z serii "K" czyli tej droższej ale za to z odblokowanym mnożnikiem. No skoro kupiłem już droższy z możliwością OC to chciałbym z niej skorzystać (skoro za to zapłaciłem) no i zonk! Nie ma takiej opcji:)

To działa w drugą stronę - Kupuje ktoś kto chcę tylko kręcić i używać z jakąś mocna kartą graficzną. Ktoś taki tez musi kupić serię "K" ale jemu mocniejsza grafika jest w ogóle niepotrzebna! Kupując taki procesor,grafika jest już wliczona w cenę procesora,choć będzie się zwyczajnie marnować...

Gdzie w tym wszystkim logika ???
Dlaczego intel nie przygotował funkcji wykorzystania obu grafik ??
Grafika w procesorach serii "K" wystarczy do wszystkiego a nawet niektórych gier! W spoczynku komputer pobiera śmiesznie ilości energii. Jednak gdy chcielibyśmy zagrać w bardzo wymagające gry,zintegrowana grafika mogłaby nie wystarczyć. Wtedy z pomocą przyjdzie dodatkowa karta graficzna,która system załączałby tylko do gier i innych wymagających obliczeń. Oszczędność prądu byłaby o wiele większa,niższe temp. i hałas - czyli same zalety a zintegrowana grafika byłaby zawsze wykorzystywana,skoro za nią zapłaciliśmy.
Intel się ośmiesza swoja pazernością. Wprowadzenie nowej podstawki mogę zrozumieć ale tego już nie..

gregotsw

0 + - 2011-01-31 18:33

Dokładnie, popieram twoją opinię w 100%. INTEL tymi zmianami strzela sobie w stopę, szczególnie, że Buldożery od AMD całkiem dobrze się zapowiadają i na pewno platforma AM3+ będzie dużo tańsza.
W działaniach intela brakuje logiki to fakt.

gregotsw

0 + - 2011-01-31 18:36

A wypuszczanie kilku podstawek na raz to już historia istnie kabaretowa i jawne wyciąganie kasy. Nie kupisz już płyty głównej na kilka lat, bo za rok wyjdą nowe procki pod nową podstawkę.
Obstawiam, że za 3-4 lata będzie można osobno chipsety kupować, albo płacić za programowe odblokowywanie możliwości CPU i droższych chipsetów. Żenada.,

R2rrO

0 + - 2011-01-31 19:01

Akurat nowy socket to nie taki duży problem. Ja nadal siedzę na 775 wiec zmiana na na coś nowszego wiązać się będzie z wymiana również płyty. Ci którzy wcześniej wymienili stare bebechy na 1156 mogą spokojnie 3 do 4 lat siedzieć na tej platformie bo wydajność jest bardzo dobra.
Zmiana na nowa płytę powiedzmy po np. 3 latach, to nie tylko możliwość osadzenia nowszego procesora (nowe gniazdo) ale tez dostajemy nowy lepszy chipset. Może dojdzie do tego że chipset będziemy wymieniać jak procesor - wtedy jednak cena płyt głównych wzrośnie bo będzie potrzebna podstawka dla chipsetu :P
Załóżmy jednak że będzie można wymieniać chipset i cpu - dowolnie :) No dobrze a co z resztą elementów ?? Nowe pamięci ram DDR4,5 ? PCIE 3.0; 3.1 itd nowe gniazda SATA, wsparcie USB3.0; 4.0 a może LPK Intele ?? To tez wymienisz?? Raczej nie... Dlatego uważam że to nic złego jesli po 3- 4 latach wymienimy cała platformę jeśli potrzebujemy nowych rozwiązań.
Obecne CPU maja taka wydajność, że spokojnie starcza na długi długi czas. Dlatego nowy socket to nie taki wielki problem.
Oczywiście mile widziane byłoby pozostanie przy jednym typie bez dodatkowych chipsetów. Niestety ludzie pazerni są na kasę a to czasem prowadzi do idiotycznych posunięć ;)

matronix

0 + - 2011-01-31 18:01

Nie widze niczego dobrego dla domowego uzytkownika w integrowaniu karty graficznej z procem, jedynie kolejne wciskanie czegoś czego nie potrzebuje. Są jeszcze jakieś wersje procesorów intela bez grafiki? Bo szczerze przestaje mnie interesować. Tak gmatwa tak i "wyciaga kase" że najlepiej dać mu chwilke odpoczynku bo wydaje mu się że jest za "dobry"

R2rrO

0 + - 2011-01-31 19:07

"Nie widze niczego dobrego dla domowego uzytkownika w integrowaniu karty graficznej z procem"
Wiec może otwórz oczy, wtedy zobaczysz ;)
Takie rozwiązanie ma wielka przyszłość a gdy uda się to połączyć w PC, tak jak w niektórych laptopach - czyli zintegrowana grafika + dodatkowa karta graficzna, to będzie ideał ! :)
Niższe rachunki, większe możliwości PCta to jedne z wielu zalet, gdyby to sprawnie połączyć :)

DarioX7

0 + - 2011-01-31 19:41

A czy w Asusie konfiguracja SLi nie może działać w dualu x16/x16 ? tam z tego co zauważywszy można wyłączyć i włączyć linie PCI-E

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 19:56

Z rozpiski Asusa (strona 4) wynika, że nie. Najwidoczniej NF200 włącza się do akcji tylko przy konfiguracji 3-way

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 19:59

Nie, wszystkie Sandy Bridge posiadają zintegrowany GPU. Tyle, że wszystkie modele mobilne posiadają układ HD 3000, a desktopowe tylko w wersji K.

ErniK

0 + - 2011-01-31 20:00

redakcjo, co to za porownanie podkrecania na zablokowanych procesorach? BEZ SENSU... wlasnie trzeba przetestowac chipsety na prockach odblokowanych...

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 20:04

Procesory odblokowane można podkręcać tylko na P67. Nasze wyniki można znaleźć w artykule premierowym.

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 20:06

Możliwości H67 opisaliśmy na stronie numer 8.

ErniK

0 + - 2011-01-31 23:06

no to dupa blada, a juz planowalem kupno H67 coby obsluzyl zintegrowany GPU... ech...

kopciuch

0 + - 2011-01-31 20:26

Wszystkie płyty H67 i P67 można sobie głęboko wsadzić. Wszystkie są do wymiany, bo mają uwalony sprzętowo Chipset! Produkcja chipsetów wstrzymana!

Źródło:
http://pclab.pl/news44683.html

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 21:01

Moim zdaniem ten link jest znacznie lepszy ;)

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Blad_w_chipsetach_Intela_dla_Sandy_Bridge-33031.html

krzycho1982

0 + - 2011-01-31 20:26

Firma Intel oficjalnie przyznała, że w układach logiki serii 6-tej (nazwa kodowa Cougar Point), przeznaczonych dla płyt głównych z podstawkami LGA 1155 (dla procesorów "Sandy Bridge"), występuje błąd, który może niekorzystnie wpływać na wydajność kontrolera Serial ATA. Producent poinformował o tym, że cała produkcja tych układów została wstrzymana.

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 20:54

Właśnie dopadła nas ta wieść. Wedle Intela poniższy błąd nie ma wpływu na porty SATA 3 „0” i „1” (6Gb/s). Ma wpływ na porty SATA 2 od „2” do „5” (3Gb/s).

Left-Hand

0 + - 2011-01-31 21:25

Czyli jak zakupie teraz płytę i mi się SATA II padnie to będę mógł takom płytę bez problemu wymienić/odesłać na gwarancje ???

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-01-31 21:40

Bez wątpienia. Jak dokładnie będzie wyglądać "akcja ratunkowa" Intela, czyli wymiana płyt? Trzeba poczekać na bardziej szczegółowe wieści.

Rostom

0 + - 2011-02-01 10:21

..."Wiele pytań użytkowników dotyczyło tego, czy w przypadku wykorzystania równocześnie zintegrowanej i samodzielnej grafiki zauważymy spadki w wydajności działania."...
A moje pytanie: Czy możliwe będzie wyłączenie grafiki zewnętrznej przy korzystaniu z wbudowanej w procesor?
Coś w stylu nvidia optimus czy przełączanych grafik (AMD) w laptopach. Można byłoby podłączyć monitor zarówno do karty zewnętrznej jak i do gniazda na płycie. Dzięki temu mielibyśmy albo cichego, oszczędnego "biurowca" albo głośniejszego i prądożernego "gierowca".

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-02-01 10:59

Jak na razie brakuje tego rodzaju rozwiązań dla komputerów desktop - być może wystarczyłyby programowe.

xfire25

0 + - 2011-02-01 12:47

,,Pomiary przepustowości pamięci wprowadziły nas w lekką konsternację, bo procesory pracujące na chipsecie H67 osiągały minimalnie lepsze wyniki. Oczywiście należy brać pod uwagę to, że wyniki zostały zaokrąglone - przykładowo wynik 17,4 był zaokrąglany do 17, a 18,6 już do 19. W praktyce różnice są więc mniejsze niż wynikałoby to z wykresów i mają znikomy wpływ na wydajność platformy.''


czy tylko mi tu śmierdzi nakłanianiem do wydawania dużej kasy na sprzęt?

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-02-01 13:14

Owszem. Zwłaszcza, że tańsza płyta osiągnęła lepsze wyniki :)

jarwi1972

0 + - 2011-02-01 14:46

Opis ciekawy ,ale dlaczego nie testujecie płyt gł.z tego samego segmentu cenowego ?Dziwne mimo że płyty są ogólnie dostępne? .Chciałbym widzieć test płyty ASUS z serii P67 z GIGABYTE serii H67A.Taki test małby jakiś sens.Nie jestem żadnym fanem ASUS czy GIGABYTE lub innej znanej firmy ,ale myslę że ASUS w serii P67 ma cieniutkie produkty.
Proszę więc o porównanie i testy.Dla Redakcji to żaden problem przecież.
Pozdrawiam

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-02-01 14:53

Tak jak było to zaznaczone we wstępie, oczywiście powrócimy do klasycznych testów płyt z tego samego przedziału cenowego. Były to po prostu dwie pierwsze płyty 1155 które trafiły do redakcji i sprawdzamy tu wydajność różnych chipsetów, a nie porównujemy płyty na zasadzie "która lepsza".

jarwi1972

0 + - 2011-02-01 15:05

Panie Marcinie SZANUJĘ Pańską pracę i świetne artykuły jakie wychodzą z pod Pana ręki ,ale bardziej mnie interesują testy tego samego segmentu cenowego.Mój kolega kupił ASUSA P8P67 PRO i oddał do sklepu w którym zwrócili mu pieniążki.Płyta miała problem z gniazdem Foxconn-a i wysokimi temperaturami.Dlatego interesuje mnie ten temat i pytanie czy historia z FOXCONN-em "zatoczyła koło".Pan pewnie wie o co mi chodzi więc tego nie piszę.
Czekam więc na dalsze testy z nadzieją że będą szybko :-))

Marcin Jaskólski

0 + - 2011-02-01 16:38

Cieszę się, że ktoś docenia moją pracę :) Testów płyt należy się spodziewać w drugiej połowie lutego, mam też zamiar dokładniej przyjrzeć się integrom i ich możliwościom choćby w zakresie wspomagania dekodowania multimediów.

jarwi1972

0 + - 2011-02-01 16:57

Za dobrą pracę należy chwalić.Dobre słowo mobilizuje i bardzo cieszy w dzisiejszych czasach :-))
Z góry dziękuję za informacje
Pozdrawiam

jarwi1972

0 + - 2011-02-01 16:03

Panowie bez paniki!!! może to tylko "wybrany " egzemplarz albo coś w tym jest.Dodam że bedzie ciekawie nawet po przeczytaniu każdego testu.Zacznijmy od tego :http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Blad_w_chipsetach_Intela_dla_Sandy_Bridge-33031.html.
Miłej lekturki:-))

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy
Polecane klawiatury. TOP 10 - maj 2016
Szukasz najlepszej klawiatury? W TOP 10 polecamy wyróżniające się lub ...
kategoria: klawiatury producent: A4Tech Ocena: - 12
Samsung Galaxy S4 mini - sukces w mniejszej skali?
S4 mini ma wielkość zbliżoną do S2, ale wydajnościowo konkurować może z ...
kategoria: producent: - Ocena: - 34
Nokia Lumia 520: jak tani może być dobry Windows Phone 8?
Najnowszy budżetowy smartfon Nokii sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. ...
kategoria: smartfony, telefony producent: Nokia Ocena: 13 28
LG Swift G: gdyby przy tworzeniu Nexusa 4 nie maczało rąk Google
Niepozorny na pierwszy rzut oka smartfon, Nexus 4 tak jak widzi go LG, który ...
kategoria: smartfony, telefony producent: LG Ocena: 9 16
Grid 2 – optymalne karty graficzne i recenzja gry
Świetna oprawa audiowizualna i rozgrywka bardziej w klimatach arcade niż ...
kategoria: gry producent: Codemasters Ocena: 6 57