Marcin Jaskólski | 2011-09-29

Killer Rig, czyli komputer za 15 tysięcy

kategoria: komputery

producenci: Komputronik

 

Podsumowanie

Ten produkt znajdziesz w sklepie benchmark.pl

Chłodzona cieczą komputerowa bestia w postaci Infinity Game-ON Ultimate to naprawdę potężna maszyna. Ze względu na swoją cenę jest przeznaczona raczej dla mieszkańców Olimpu niż zwykłego śmiertelnika.

 

Dawniej konfiguracje Quad-SLI służyły głównie do bicia rekordów w 3D Markach. Po naszych testach można zauważyć, że gry wyposażone w nowoczesne silniki potrafią bez problemu sięgnąć po moc oferowaną przez konfiguracje multi-GPU. Oczywiście zastosowania takiej niesamowitej maszyny nie kończą się na grach, jednak komputer sprzedawany jest jako super-maszyna dla graczy i pod takim kątem został przetestowany.

Komputer o takiej mocy sprosta niemal każdemu zadaniu jeśli chodzi o branżę rozrywkową. Niemal, bo większość produkcji (zwłaszcza starszych) nie będzie mogła wykorzystać drzemiących w nim możliwości. Niemniej widać, że nowe silniki - jak choćby nasz rodzimy RED Engine napędzający Wiedźmina 2 - świetnie czują się w towarzystwie czterech układów graficznych.

Dla kogo polecilibyśmy taki zestaw? Oczywiście tylko dla największych maniaków grania, którzy dodatkowo dysponują zasobnym portfelem. Można oczywiście dowodzić, że zakup komputera wyposażonego w topowe podzespoły jest średnio opłacalny, bo właśnie one najszybciej i najwięcej tracą na wartości rynkowej. Ale tak naprawdę... kogo to interesuje? Na pewno nie nabywców takiej maszynki. :-) Masz kasę i chcesz grać na totalnym wypasie? To jest właśnie komputer dla ciebie.

Temu komputerowi nie brakuje praktycznie niczego i trudno znaleźć tu cokolwiek, co można by ulepszyć lub też wymienić. Za jakość płacimy odpowiednią cenę i jest to właściwie główna i jedyna wada tej konstrukcji.

 

  Komputronik Infinity Game-ON Ultimate
  plusy:
znakomity procesor podkręcony do 4,5 GHz
chłodzenie wodne procesora i kart graficznych
16 GB RAM
dwie dwuprocesorowe karty graficzne w Quad SLI
dwa superszybkie dyski SSD w RAID0 na system
duży dysk talerzowy na dane
napęd Blu-ray
  minusy:
oh, ta cena...
Orientacyjna cena w dniu pisania tekstu: 14 999 zł

 

 



odsłon: 124145

Komentarze

(156)

Fourth Illusion

-1 + - 2011-09-29 14:43

kasa wywaloan troche w bloto, no i ten wd green :| nie mogliscie juz za ta cene dorzucic black-a ? i inna plyte :|

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-29 15:27

płyta jest super a wydawanie 2x tyle na dysk który jest magazynem jest wywalaniem kasy w błoto, każdy ma swoje zdanie

Fourth Illusion

-1 + - 2011-09-29 15:37

magazyn nie magazyn za ta kase szbszy mogl by byc bo tutaj kosmiczne transfery a tutaj co ? kaszana, a plyte bym dal jakiegos Roga :) zreszta glupota jest samemu nie skaldac takiego kompa

Szymon331

-1 + - 2011-09-29 22:53

Ale po kie licho?
To co może działać szybciej działa szybciej na SSD. To co nie potrzebuje szybkości upchnięte jest na HDD. A czy HDD ma średni transfer na poziomie 80, 100 czy 140MB/s nie ma już takiego znaczenia.

agnus

1 + - 2011-09-30 02:11

Sami specjalisci. Ze za drogo że za słabo. WY złożycie lepszy za mniej. Ktoś inny nie umie, nie chce i kupuje taki bo go na to stać :) i tyle.

Szymon331

-2 + - 2011-09-30 10:32

Do mnie piszesz?

agnus

0 + - 2011-10-02 13:08

Nie, nie do Ciebie, ogólnie. Wkleił się pod Twoją wypowiedzią.

Szymon331

0 + - 2011-10-07 09:29

Aha, ok.

piaseq

0 + - 2011-09-29 19:21

Samo 5 lat gwarancji to już nie kasa w błoto. Poza tym różnica między zielonym a czarnym jest spora. Na pewno będzie widoczna przy ładowaniu się gier, które wczytują dużo danych. A to chyba do grania miało być, prawda?

aleurwal

-2 + - 2011-09-29 18:31

15 tysięcy od Komputronika, czyli komp za 10 tys, marża 5 tys. Za 15 kawałków można lepszą bude złożyć.

Paweł Kowalski

1 + - 2011-09-30 09:12

wyzywam cie, zaproponuj taki konfig w swojej cenie

Bucek

-1 + - 2011-09-29 14:52

Mi bardziej ta obudowa nie pasuje... Zamienić miejscami zasilacz z układem chłodzenia i było by ekstra:) ale jakby leżał na ulicy mógłbym się nawet schylić :P

Szymon331

-1 + - 2011-09-29 22:54

Centralnie. Ładna obudowa tylko zasilacz totalnie nie tu gdzie być powinien. Dziwne.

Draxill

-1 + - 2011-09-29 14:53

Może Gothic 3 w końcu pójdzie bez zacinki.

Silent83PL

-1 + - 2011-09-29 15:00

sprawdzałem na swoim - nie pójdzie :P
300fps a i tak zacina

JohnSylv

0 + - 2011-09-30 18:20

Dokładnie, tnie nawet na ramdysku :P

krzywyzielarz

0 + - 2011-10-02 23:03

Fakt, aż sam sprawdziłem xD

Jakub Kutzmann

0 + - 2011-09-29 14:55

A fuj, Intel, redaktor fanboy, zło, szatan, żenada, propagandowa tuba etc. ;-*

Lightning

-1 + - 2011-09-29 16:14

O tak :) Artykuł sponsorowany przez Komputronik xD

angelboy

-3 + - 2011-09-29 14:56

jak zwykle kupa kasy nie wiadomo za co ?!

a swoją drogą to przy takim sprzęcie, bo teoretycznie 2x GTX590 daje 4 procesory graficzne, to spodziewałbym się czegoś lepszego a niżeli tylko 75 klatek przy maksymalnych ustawieniach Metro 2033: DirectX 11, 1920 x 1080
[FPS] Very High, AAA, AFx16, DOF, PhysX

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-29 14:58

dość leciwy silnik gry po prostu nie wykorzystuje tej mocy. nowszy RED Engine skaluje się bardzo dobrze

adivxv5

-4 + - 2011-09-29 14:58

-1

kleksiq

0 + - 2011-09-29 15:01

Na jednym ze zdjęć widać brak płynu w wężach ;) słabo odpowietrzniony układ ;)

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-29 15:30

widać ze przed robieniem fotek leżał na płasko zamiast cały czas pionowo, redakcja jak widać nie odpaliła kompa przed fotografowaniem :)

zizolec

-3 + - 2011-09-29 15:01

Minus
* pobór prądu koło 1400 zł rocznie, 10% ceny

Plusy
* znakomita farelka na jesienne wieczory

orbik

-2 + - 2011-09-30 16:18

przeciez to ze zasialcz ma 1500W nie znaczy ze type pobiera... Twoje wyliczenia sa z kosmosu troszke :)

UnitedTerror

0 + - 2011-10-06 14:39

Ja powiem że wyliczenie nie są blednę w skali roku ale jestem skłonny powiedzieć że mogło by wyjść nieco więcej, płacąc za energetykę co 2 miesiące mamy ponad 230zl. Po samej kompilacji widać że sprzęt potrafi pobrać sporo więc przy bardziej intensywnym przesiadywaniu i grywaniu na "luksusach" nasz rachunek mógłby oscylować w granicach nawet 300zl za samego kompa a w dzisiejszych czasach gdzie oszczędność energii jest cholernie istotna to dla normalnego użytkownika który zwraca na to uwaga (a wypadało by ) jest to nie do przyjęcia.

amb00

-1 + - 2011-09-29 15:02

"# dyski: 2 x OCZ Vertex 3 120GB (RAID0) + WD Caviar Green 2TB"

W komputerze za 15 tyś powinien być jeden dysk SSD o pojemności 256 GB, dysk twardy o pojemności 3 TB, szybszy ram procesor core i7 990X. Mogli by też podkręcić karty graficzne.

amb00

-2 + - 2011-09-29 15:06

Zapomniałem dodać, że w takim komputerze powinna być lepsza płyta gówna.

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-29 15:33

a jaka jest lepsza, bo wydaje mi się ze do podkręcania nie ma lepszej i stabilniejszej?
ja np taka mam i mam 5ghz na napięciu mniejszym niż 1,4v, miałem tez najwyższy i droższy model Gigabyte na z68 i nie był wstanie pociągnąć tego samego procka dalej niż 4,6ghz na dużo większych napięciach

Darodaredevil

-2 + - 2011-09-29 17:50

Asus Maximus IV Extreme ROG, do tego ma 4x PCI Express x16 wiec mozesz zlozyc np 3waySLI na niej + OCZ Revo SSD dysk

scooby14444

-1 + - 2011-09-29 18:16

Przerabiałem temat 3waySLI+Revo3 i to na X58. Nie che to chodzić, nie wiem czemu, ale nie byłem w stanie doprawadzić do używalność takiego konfigu. Wimdows nie był wstanie poprawnie zabootować.

Darodaredevil

-1 + - 2011-09-29 19:01

coś tam niecoś słyszałem że nowe Revo mają ten problem za sobą (wyszły na początku września) ale kto wie, trzebaby szukać recenzji w necie

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-30 09:15

Asus nie oferuje nic wiecej do tego zestawu a jest droższy, jak widac nei chodzi o wkladanie tylko najdrozszych elementów a raczej o efekt

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-29 15:34

wole 240gb z gigowymi transferami niż 256 z 300/500

Leser

0 + - 2011-10-13 19:03

Poczytaj co to jest RAID0 to sie dowiesz, czemu sa dwa mniejsze, zamiast jednego większego ;)

Leser

0 + - 2011-10-13 19:05

miało byc do amb00 ;)


Pymyn

-1 + - 2011-09-29 15:03

Starczy na dobre 5 lat : D

hideo

2 + - 2011-09-29 15:12

niezły potwór, raz świetny raz stosunkowo słaby, ale i tak robi wrażenie, tyle że z kompa do gier nie kupuje się na 5 lat, pytanie ważniejsze: czy człowiek który tego kompa kupi będzie miał kasę i chęci by za rok zmienić go na nowszego o takiej cenie, bo co to za radocha mieć 3 lata wydajnego kompa skoro będą nowsze sporo wydajniejsze ;)

Szymon331

-1 + - 2011-09-29 23:00

Według mnie takie maszynki składają fanatycy by poszpanować trochę, porobić benchmarków i... tyle. Zabawa jest nie z gier a z samego faktu posiadania takiego komputera.

Za 8 miesięcy komputer o podobnej wydajności złożymy nie za 15 tysięcy a pewnie za 7 tys.

Zamiast teraz kupować coś takiego od razu lepiej kupić za te powiedzmy 7 tys a drugie tyle przeznaczyć na komputer za kolejne 7 tys. Będzie się miało topową wydajność cały czas. Te najszybsze komputery najszybciej tracą na "nowości"

GreQonE

-1 + - 2011-09-29 15:13

Nie pasuje mi w tej konfiguracji raid0 z ssd - wiem z doswiadczenia, ze dopoki nie skladamy filmow to ciezko jest zobaczyc roznice w wydajnosci.

Pytanie do autora: o co chodzi z tym nie do konca odpowietrzonym ukladem? :D

QraJr

-1 + - 2011-09-29 15:38

Brakuje w teście części "pobór prądu i temperatury". Zestaw w sam raz na zimę.

Marcin Jaskólski

1 + - 2011-09-29 15:49

Wyszliśmy z założenia, że osoba wykładająca taką sumę na kompa będzie miała w nosie pobór energii i związane z tym koszty ;)

krolik_beny

0 + - 2011-09-29 18:25

Masz rację. Jak kogoś stać to ma gdzieś koszty ale z chęcią bym zobaczył ile to je prądu :) Tak z czystej ciekawości.

QraJr

-1 + - 2011-09-29 21:39

Można też postawić założenie że 99% osób czytających benchamarka tego kompa nie kupi. Wszyscy czytają recke tego pc jako ciekawostkę, pobór mocy oraz temperatura to jej cześć.

Na dodatek chyba sam Pan napisał w poprzednim temacie że zestawy te należy traktować jako ciekawostki. Była to odpowiedz na posty użytkowników że nikt z tej www tego nie kupi.

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-30 12:53

Nie przypominam sobie, żebym pisał coś takiego.

QraJr

-1 + - 2011-09-30 14:10

"Baleryon
2011-09-26 15:56

Podejrzewam, że jednak "większość z NAS" (tych, co tu wchodzą) gotowych zestawów nie kupuje.
Skomentuj

Marcin Jaskólski
2011-09-26 16:26

Ale wy możecie zerknąć jak sprawdzają się dane konfiguracje w testach"

Nie tak bezpośrednio ale można to tak odebrać.

MarJano

-1 + - 2011-09-29 15:55

nie podoba mi sie tylko obudowa, jakbym mial tyle $$ od razu kazalbym im zmienic na topowego bigtowera lub cos w ten desen

Ethim

-1 + - 2011-09-29 16:01

Jak rozumiem fps'y sa srednie.
Dlaczego nie pokazaliscie minimalnych ?

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-29 16:05

Tak to średnie FPS. Wiedziałem również, że nie zadowolę wszystkich ;)

Ethim

-1 + - 2011-09-29 16:25

Zawsze tak bywa ;)
Ja jeszcze dopisze, ze mozna bylo dac zestawienie ze stockowym taktowaniem proca (sa wyniki na 4.5) oraz, ze w metro tez trzeba byla dac na najwyzsze - nawet jak komputronowi by sie nie spodobaly wyniki.

Ethim

-1 + - 2011-09-29 17:25

Nie zaywazylem nizej, moj blad.

logoth

-1 + - 2011-09-29 16:04

1500w to troche zapasu nie wiem czemu.
2x120gb to glupota, lepiej 1x240gb z troche lepszej serii. moze PCIex
2tb green przy tej cenie i tylko 120gb na systemowym to zbyt wolny dysk.
juz lepiej 1x120gb+2x2tb raid niz odwrotnie.

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-29 16:43

to ssd w raidzie to najszybsze rozwiazanie ponizej 2000k w tej wydajnosci, a vertexy same z siebie sa najszybszymi dyskami jakie sa dostepne, a tranferów 1gb/s nie ma sie co wstydzić :)

saddam

-1 + - 2011-09-29 16:12

Jakie tryby PCIex umożliwia plaforma S1155? O ile pamiętam, S1155 to bardzo nietrafiona podstawa pod multiGPU przy 2 liniach 8x. Do tego jest S1366.

Zacny zestaw ale bez rewelacji.

Lightning

-1 + - 2011-09-29 16:13

"W przypadku trzech monitorów Full HD uzyskujemy rozdzielczość 5760 x 1080." czy to jest rozdzielczość maksymalna dla tej karty (tych kart?). Czy jest możliwe (w teorii) granie na trzech monitorach o rozdzielczości 2560x1600?

Trochę słaba jest wydajność czterech układów graficznych (zwłaszcza w Metro 2033). W teście 4-way SLI GTX 480 u konkurencji wyraźne wzrosty wydajności były w tej grze przy trzech kartach.

Niektóre testy mogłyby być przeprowadzone w 2560x1600. Szkoda też, że nie karty nie zostały sprawdzone w grach na trzech monitorach.

Osobiście nigdy nie dam za komputer więcej niż 5 tys. zł. (za połowę z tego można już coś ciekawego złożyć).

KamiKAzeDBC

-1 + - 2011-09-29 16:15

Pewnie redakcja nie miała monitora z 2560x1600. Co innego, że przy testowaniu takiego potwora mogli się o niego postarać ;)

Lightning

-1 + - 2011-09-29 16:19

No właśnie. Do tak potężnego configu to po prostu trzeba mieć te 2560x1600 (256x1440) bo inaczej nie pokaże on całego potencjału.

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-29 16:46

u mnie w domu chodzi na 2560x1440, co prawda tylko na jednym ale nie narzekam :)

ICE1979

0 + - 2011-10-01 01:27

Z tego co mi wiadomo pracownicy komputrona biora "testowac towar " na chate wiec nie ma sie czym chwalic :P

Paweł Kowalski

0 + - 2011-10-24 13:00

mi sie osobiscie nie zdarzyło spotkac z taką sytuacją, ja natomiast jestem bardzo zadowolony z tego co mam w domu :)

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-29 17:37

Maksymalna rozdziałka dla Surround to 7680x1600 (landscape) i 4800x2560 (portrait). Niestety nie udało nam się załatwić takiego monitora na czas testów.

krolik_beny

-1 + - 2011-09-29 18:19

W końcu to ma być ciekawostka :) Też bym więcej niż 5.000 PLN za puszkę nie dał. Za obecną dałem 4.000 PLN (bez zasilacza i dysku czyli łącznie 4.500 pewnie) a za poprzednią 4.500 PLN gdzieś a za jeszcze poprzednią ok. 3.000 PLN i to mi w większości do wszystkiego starczało :)

Powyżej 5.000 PLN przyrost wydajności będzie zbyt mały w stosunku do przyrostu ceny, który będzie zbyt duży. Ale jak kogoś strać... :)

KamiKAzeDBC

-1 + - 2011-09-29 16:13

Zapaleńcom gier wystarczy GTX580 ;P

Swoją drogą to można by parę rzeczy poprawić. Dać lepszą obudowę, płytę (ZOTAC, ASUS Maximus, GIGABYTE UD7, lub inną), HDD i większe SSD, więcej płynu ( :P ).

Lightning

-1 + - 2011-09-29 16:18

A co ci sie w tej płycie głównej nie podoba?
Ja bym jedynie obudowę wybrał inną.

PS: Jestem "zapaleńcem gier" i nie pogardzę kartą GTX 460 :)

KamiKAzeDBC

-1 + - 2011-09-29 21:13

Po prostu wolał bym zamiast niej GIGABYTE Z68X-UD7-B3. Więcej portów (szczególnie SATA).

Też bym obudowę zmienił. Osobiście na Thermaltake Speedo.

Ja w kontekście: Spełnieniem marzeń "zapalonego gracza" jest GTX580, a co dopiero 2x GTX590...

NuCore

-1 + - 2011-09-29 16:41

Tylu "specjalistów" już się wypowiedziało, a żaden nie zauważył babola w specyfikacji zestawu:
"Procesor: Core i5-2600K OC @4,5 GHz (4C/8T)"

NuCore

-1 + - 2011-09-29 17:25

Ponawiam pytanie, bo jak widać cezurą kindermark.pl stoi;)

Na OC zestawu jest fabryczna gwarancja? A co jak ktoś zresetuje Bios?;) Macie poradnik nawet dla mega lamerów, który krok po kroku wyjaśni jak podkręcić zestaw, czy może wówczas ktoś, kto kupi to pudło, ma go zanieść do sklepu i wówczas tam wszystko poustawiają?;):D

Tak poza tym, ten zestaw to przerost formy nad treścią, jakby jakiś małolat składał go na zasadzie: wezmę z cennika co najdroższe i będzie mega lol.

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-29 17:38

Dzięki za wskazanie błędu. Co do gwarancji musi się wypowiedzieć Paweł.

NuCore

-1 + - 2011-09-29 20:15

Rozumiem, że zestaw ten miał być ciekawostką, ale można było złożyć zestaw, który byłby rozsądniej skalkulowany, wcale nie jakoś wybitnie mniej wydajny, a bliższy temu, że ktoś go kupi.
W wolnej chwili podeślę przykładowy konfig w kwocie tak do 10tyś, który wcale nie będzie musiał ustępować temu zaprezentowanemu kosztującemu ładne 15tyś zł.

Lightning

-1 + - 2011-09-29 20:46

3-way SLI GTX 580 byłoby tańsze i chyba nawet wydajniejsze od SLI GTX 590.

Bany_krk

-1 + - 2011-09-29 16:50

panowie z Komputronika: weźcie wy większy rozbieg i walnijcie się tymi łepetynami w ścianę, spamujecie ostatnio takim shitem na benchmarku, te wasze zestawy są tak mega z d... wzięte, że głowa boli i jeszcze męczycie ludzi z benchmarka którzy to muszą z tego robić recki zamiast zająć się poważniejszymi tematami

ode mnie znaczek jakości
Bany
MEGA
SPAM
*****

Lightning

-1 + - 2011-09-29 17:55

Redakcja wypożycza i testuje najlepsze configi po to, żeby użytkownicy mogli "nacieszyć oczy" ale czytając takie komentarze uważam, że chyba prędko nie zobaczymy recenzji dobrego sprzętu. Czy będziesz zadowolony?

krolik_beny

0 + - 2011-09-29 18:23

"Nie będzie niczego" jak to powiedział Pan Kononowicz... ludzie zawsze będą marudzili. Jak będą konfigi dla ludu to będzie, że takie słabe, że nie da się grać... :)

Smart

0 + - 2011-09-29 17:01

W 2D różnica nie jest wielka, jednak w 3D gra staje się bardziej komfortowa...

Za 15k bardziej komfortowa? Kogoś dobrze walnęło!

Znowu opis ofery z komputronika...

Boncorek

-1 + - 2011-09-29 17:14

Eeee, kasa w błoto, a ile to prądu żre, komputer za 2 lata będzie miał taką samą wydajność żrąc o połowę mniej prądu.

Railarian

-1 + - 2011-09-29 17:24

Ja rozumiem, że dla graczy najważniejsza jest wydajność 3D, i pewnie nikt nawet nie zwrócił na to uwagi, ale co z dźwiękiem?! Czemu w czymś takim nie ma np. Xonara ST/STX?? Rozumiem, że dzisiejsze integry nie są już tak złe, ale jednak od sprzętu za 15k spodziewałbym się również najwyższej jakości audio.

Room429

-1 + - 2011-09-30 23:55

Dokladnie ... integry nadal sa slabe .... tym bardziej w takim "cacku"

luki44

-1 + - 2011-09-29 17:26

Podświetlane wentylatory i brak okna w obudowie :D Ale Logika :D

Chiny_X

-1 + - 2011-09-29 18:21

Ciekawe jak by śmigało gta4 i mafia2 z fizyką na full

Chiny_X

-1 + - 2011-09-29 18:26

Dorzućcie testy mafi2 z fizyką na full

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-30 12:20

Nie widzieliśmy potrzeby włączenia Mafii 2 do testów. Bo po co? Żeby sprawdzić, czy wyjdzie 100 czy 200 klatek na sekundę?

Chiny_X

-1 + - 2011-10-01 13:56

wbudowany benchmark fajnie kosił karty, ale w sumie może i racja było to dawno...

Karpik

-1 + - 2011-09-29 18:52

"Powszechnie wiadomo, że dwa układy graficzne pracujące w technologii SLI potrafią skalować się niemal doskonale, to znaczy, że otrzymujemy prawie 100% przyrost mocy w stosunku do jednego układu." - moze w przypadku BFBC2, ale nie w mniej popularnych grach

eryk1310

-3 + - 2011-09-29 19:10

teraz dajcie zamiast 590 radka 6990 ;) zobaczymy kto lepszy ;)

eryk1310

-3 + - 2011-09-29 19:10

teraz dajcie zamiast 590 radka 6990 ;) zobaczymy kto lepszy ;)

colin000

-1 + - 2011-09-29 19:12

1500W :O...przecieczesz tu trzeba mieć własną elektrownie... a zestaw "nice" tylko za taaaaaką kasę to wolałbym samemu złożyć ^_^

Paweł Kowalski

-2 + - 2011-09-30 09:23

obojetnie jaki masz zasilacz pradu idzie tyle jakie jest zapotrzeboanie, ten natomiast zostal wybrany przez to ze ma 2x 8pin zasilanie, jest mega sprawny i mega cichy, mega dobrze trzyma napiecia co jest wazne przy OC

główną wadą polaków jest to ze najpierw otwierają usta a później się zastanawiają nad tym co powiedzieli

Marcin Jaskólski

-2 + - 2011-09-30 12:19

Nieee. Otwierają usta i nie zastanawiają się nad tym co powiedzieli ;)

Zwierzak

-1 + - 2011-09-29 20:42

Na zdjęciu na stronie 5 widać powietrze przewodzie. Ktoś się nie postarał z odpowietrzeniem.

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-29 21:30

Patrz komentarz kleksiqa powyżej

Babcia14

-2 + - 2011-09-29 21:36

Piszecie że nie ma okna.... a kolorowe wentylatory:) tak ale wentylatory to oryginalne od lian li dawane do budki.... pewnie tak jest by cena nie była jeszcze wyższa:)
Tyle ode mnie;D co do reste nie chce sie kłocic:D

Zen...

-1 + - 2011-09-29 21:47

według mnie jak już iść na całość to iść na całość ;p do czterech gpu powinny być dwa CPU. Np mogli dać sr2 bo jeden CPU ogranicza potencjał kart graficznych. Do jednego CPU powinny być max.2 karty chyba że masz 6 rdzeniowca to 3. A tak karty się marnują i się nudzą kiedy muszą czekać na CPU

Darodaredevil

-1 + - 2011-09-29 22:43

Padłem..

racedriver

-1 + - 2011-09-29 21:59

jak taki syf mozecie polecac ...

swojej ceny nie jest wart, zresza to widac po wykresach, ze do normalnej gry spokojnie starczy jeden gtx 590.

poza tym zle sa zamontowane wentylatory na dolnej chlodnicy - powinny cieplo odprowadzac na zewnatrz, a nie do srodka odbudowy!

Paweł Kowalski

0 + - 2011-09-30 09:28

z pewnoscia zaden z inzynierów w komputroniku tego nie przetestował i nie sprawdził jaka opcja jest najlepsza, no bo po co, to by zajelo dodatkowe kilka dni wiecej...

ale taka fuszera to nie w kt tylko na straganie, uwierz mi, my znamy się an tym co robimy!

Piotr

-1 + - 2011-09-30 15:22

Tak, z pewnością komputron zatrudnia na etat inżynierów do sprawdzania jak mają być budowane zestawu komputerowe. Rotfl.

lukax15

-1 + - 2011-09-29 22:28

ten dysk wd green tu nie pasuje, za taką cene to powinien być wd black. Te wentylatory z dołu silentiumpc też nie pasują, tak tanie wentylatory z takim mocnym sprzętem.Obudowa też mogła być inna z zasilaczem na dole np. fractal design Define XL lub arc który jest przystosowany do chłodzenia wodnego.

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-30 09:32

pomijając to co Ci się wydaje wskaż mi proszę obudowy przystosowane do chłodnic 3x120 i 2x120/140

tomajek

0 + - 2011-10-08 18:49

szkoda, że nie ustosunkowałeś się do pozostałych argumentów, a jedynie przyczepiłeś do najmniej trafnego.

Oldboy

-2 + - 2011-09-29 22:39

Artykuly coraz bardziej odbiegajace od realiow Polskiej rzeczywistosci Sztuka to zlozyc kaputer tani i w miare dobry esch ... szkoda dalej kometowac

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-30 12:18

Słusznie, należy się powstrzymywać przed wygłaszaniem nic nie wnoszących komentarzy.

tomajek

0 + - 2011-10-08 18:50

no, ten na pewno wniósł wiele do tematu

Szymon331

0 + - 2011-09-29 22:51

Jak to kurka wodna?

Gry zatrzymały się w rozwoju graficznym (nie oszukujmy się Wiedźmin 2 czy Crysis 2 są ładne ale szału niema) a do płynnej gry potrzeba QUAD SLI?

Co tu jest nie tak?

Recenzja świetna. Uwielbiam czytać o czymś czego nie będę miał nigdy (nie chcę mieć, nie stać mnie) Miło zobaczyć do czego zdolny jest taki potwór. Paluch w górę redakcjo.

cyferluu

-1 + - 2011-09-29 23:54

jeżeli chodzi o hdd i dziwęk to zgadzam sie z przedmówcami...

xonar powinien byc standardem w konfigu za taka kasę a wd black to minimum minimalne i najminimalniejsze...

osobiście pokusiłbym się o 2x velociraptor.

Paweł Kowalski

0 + - 2011-09-30 09:39

pomijając fakt ze mamy prawie 200GB na gry poproszę o 3 argumenty za zamontowaniem ponad 2krotnie drozszego rozwiazania ktore jest szybsze o 7-11% i ma czarna naklejkę

co do dźwięku to an pokładzie jest bardzo dobra dźwiękówka, nawet postarali się o certyfikat THX co to ma ten najlepszy sprzet i ta firma co robi głośniczki komputerowe na C

sprzet jest przeznaczony do uzytkowników ktorzy chcę miec najlepszy towar, i nie podłaczą go do głośniczków 2.1 co maja 5W ani do monitora nawet fullhd na matrycy TN
mogę tutaj polecić np.: Dell 2711 czy HP 3065
Zestaw jest skonstruowany OPTYMALNIE!

adivxv5

-1 + - 2011-09-30 12:41

bzdury piszesz, Crearive nie ma najlepszego sprzętu Audio PC. żeby nie napisać, że najlepsze lata sciemniania ludzi maja już za sobą. Od razu widać twój brak wiedzy na temat. THX to marketingowy bełkot nic więcej, jak widać jeszcze się ktoś na to nabiera.

adivxv5

0 + - 2011-09-30 12:48

zintegrowana 7.1 HD VIA jaja sobie robisz dobra dźwiękówka ?



ICE1979

0 + - 2011-09-30 22:51

"sprzet jest przeznaczony do uzytkowników ktorzy chcę miec najlepszy towar" WD green to najlepszy towar ? ZAL

Eclip7e

-1 + - 2011-09-30 00:06

Z testów wyraźnie wynika , że 2x590 są zbędne, tym bardziej, że nie dają poprawy w wydajności na 3D .

Ten komputer co mam kupiłem za 6k, poprzedni za 10k, i w 2012, również zamierzam wydać powyżej 10k na samo pudło, ale w komputroniku nigdy nie kupie i nierozumiem tych co by to kupili, ponieważ znacznie lepszy jest Alienware, niż komputronik.

Paweł Kowalski

-2 + - 2011-09-30 09:40

jak juz kupisz to prosze wyslij mi z czego to zrobiłes i ile za to zapłaciłeś a ja to przekalkuluje i zobaczymy czy zaoszczędziłeś cokolwiek

Vassago

0 + - 2011-09-30 01:01

Zamiast i7 wrzuciłbym tam Bulldozera... oh, sorki, zapomniałem, przecież on wyjdzie dopiero za dwa lata :p

radier

-1 + - 2011-09-30 07:52

Niech już ten zestaw kosztuje ile kosztuje, ale spece z komputronika powinni wiedzieć jak się w dzisiejszych czasach montuje dyski. Powinny być zamocowane złączami do tyłu. Wtedy ładnie można kabelki ukryć. Eh..

Szymon331

-1 + - 2011-09-30 10:35

Ale po co? Tu nie ma być estetycznie tylko wydajnie. Najważniejszy jest łatwy dostęp do tych dysków. Priorytetem jest moc i o tej mocy jest recenzja. Gdyby chodziło o modig to pewnie komputer byłby posklejany inaczej.

papy666

-2 + - 2011-09-30 10:36

:) ile jest gwarancji na taki zestaw ? 24 mc ? za taką cenę przydało by się min 3 lata .

elcidx

0 + - 2011-09-30 13:44

Czytanie nie boli, gwarancja na 5 lat.

mikagosz

0 + - 2011-09-30 11:41

Ja na zwykłym powietrznym chłodzeniu i7 podkręciłem do 5.1 GHz :)

pentaggon

-1 + - 2011-09-30 12:14

Za 3 lata będę miał jeszcze lepszy sprzęt niż ten "potwór".
Trzy lata temu "marzyłem" o konfiguracji z Geforce 8800GTX w trybie SLI. A dziś? Mam podkręconego fabrycznie pojedyńczego GTX 570 , który wydajnościowo "zgniata" 8800GTX SLI.....
Takie artykuły są fajne tak do poczytania tylko i nijak się mają do tego co mają w swoich domach za sprzęt normalni gracze.

Dandysz

-1 + - 2011-09-30 12:19

Hym, po co 2 dyski Vertex 3 w RAID`ie, skoro już jeden wysyca prawie całe pasmo interfejsu SATA3. Nie za bardzo wierzę w te transfery 1GB/s. Aby osiągnąć taki transfer, RAID0 na SSD musiałby być "posadzony" na zewnętrznym kontrolerze PCIe (HSDL, OCZ Revo). Zgadzam się z przedmówcami iż 1 dysk SSD ale o większej pojemności byłby bardziej korzystny.

Paweł Kowalski

-3 + - 2011-09-30 14:09

tak tak, testy kłamią, komputronik zapłacił sandrze żeby zawyżyła tylko nasze wyniki...

Metropolis

-2 + - 2011-09-30 13:10

zgadzam się z użytkowniiem Bany_krk:
"panowie z Komputronika: weźcie wy większy rozbieg i walnijcie się tymi łepetynami w ścianę, spamujecie ostatnio takim shitem na benchmarku, te wasze zestawy są tak mega z d... wzięte, że głowa boli i jeszcze męczycie ludzi z benchmarka którzy to muszą z tego robić recki zamiast zająć się poważniejszymi tematami

ode mnie znaczek jakości
Bany
MEGA
SPAM
***** "

buda okropnie brzydka, zwykły klocek, zapas mocy grafik ogromny, ale zmaronowany bo ograniczony przez 1 x CPU. Artykuł raczej jako ciekawostka, na benchmarku powinni założyć specjalny kolejny dział "Z archiwum X" z dopiskiem "sponsored by Komputronik". Poza tym kto dziś kupuje w tym sklepie? Cenami chcą się równać z Vobisem?(zupełne pustki i ich target czyli calkowici laicy nie mający pojęcia o sprzęcie komputerowym i cenach w ogóle, ludzie kupujący/widzący 1 raz komputer na oczy). W dodatku 1x SSD z transferami 500MB by starczył, ale pojemniejszy... wentylatowy dmuchające ciepłem do wnętrza budy to FAIL i brak profesjonalizmu. Tylko dla kompletnych noobów. Takie "japko" wśród komputerów - przerost formy nad treścią i chwilowy szpan. Dziś wystarczają najwydajniejsze 1 procesorowe grafy, czy to od AMD czy od nVidii.

Piotr

0 + - 2011-09-30 15:17

Prawdę kolega rzecze, polać mu wódki!

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-30 14:14

myślę ze to najlepiej odda całe to zamieszanie:

"haters gonna hate"

dziwne ze nikt nie narzeka ze bugatti veyron ma za duzo koni bo jego golf 4 ma 130 i tez jeździ w przód i w tył i nawet skręca...

Piotr

-1 + - 2011-09-30 15:29

Słabe porównanie, auta z segmentu exotic kupuje się nie dla jeżdżenia lecz dla faktu samego posiadania. W przeciwieństwie do komputerów, których używa się na codzień, a nie tylko do oglądania.

Paweł Kowalski

-1 + - 2011-09-30 15:56

no tak, z samochodu nie korzysta sie codziennie...

Fugens

-2 + - 2011-09-30 14:16

Po co komu 16 GB ram? -_-

Szymon331

0 + - 2011-09-30 14:30

Żartujesz prawda?
Nie jesteś jednym z tych dzieci które na komputerze tylko grają? Powiedz że nie.

Jest cała masa programów i aplikacji w których potrzeba 16GB RAMU a nawet i więcej.

Piotr

-1 + - 2011-09-30 15:12

np. Kalkulator albo Notatnik. Niedługo Gadu Gadu w swojej XX odsłonie będzie pewnie wymagać i 20GB.

Marcin Jaskólski

-2 + - 2011-09-30 15:27

Tak z ciekawości - jaki sens miała ta wypowiedź?

Piotr

-2 + - 2011-09-30 15:39

Komputer który został opisany w "artykule sponsorowanym" jest przeznaczony dla rozrywki elektronicznej. Zatem osoba, która (miejmy nadzieję, że pojedyncze sztuki znajdą odbiorców) stanie się szczęśliwym nabywcą, będzie wyłącznie "łupała w gry". Dlatego nawiązywanie przez przedmówcę do "jest cała masa programów i aplikacji w których potrzeba 16GB RAMU a nawet i więcej" jest nietrafione. Stąd moja ironiczna odpowiedź.

Szymon331

-1 + - 2011-09-30 17:07

A kto powiedział że potężna maszyna do gier będzie służyć tylko do gier?

To tak jakbyś pisał że skoro jedynie do "łupania w gry" to nie ma prawa przeglądać internetu ani napisać prezentacji. Bez sensu takie myślenie.

Ma potężny procesor który można wykorzystać w wielu aplikacjach które nie są do gry. A że oprócz tego siedzą tam 4GPU w niczym nie przeszkadza.

Paweł Kowalski

0 + - 2011-11-04 14:46

daje sobie łąpe odciąż że gdyby nie miał tyle ramu to by padło pytanie - dla czego tylko 8gb, taki komp powinien miec conajmniej 16! :)

Piotr

-3 + - 2011-09-30 15:14

Pozdrowienia dla jednego z najdroższych sklepów w sieci i tym samym sponsora niniejszego testu firmy Komputronik.

Marcin Jaskólski

-1 + - 2011-09-30 15:25

Pozdrowienia dla wszystkich spamujących na lewo i prawo, których liczne posty zaśmiecają każdy wątek

gatar

-1 + - 2011-09-30 15:31

No tak znowu "test" sprzętu z KTR.

evo78

-1 + - 2011-09-30 15:53

za 15kafli to robiłbym biurko z komputerem pod blatem. Ostatnio mam takie wrażenie, ze żadna obudowa się nie komponuje w nowoczesnym pokoju. Ewentualnie szafa serwerowa do rendreingu przy sklepowej chłodziarce z dobrym piwkiem.

CHUDYxp

-1 + - 2011-09-30 16:47

Już wiem co chce na mikołaja ten komputerek do tego jeszcze jakiś telewizorek z Full HD tak z 28 cali i gramy w Crysis 2 i inne na max detalach :)

johnybrawo

-1 + - 2011-09-30 17:18

nie lepszy bylby lcd 4k ?

Hakuren

-1 + - 2011-09-30 17:20

Jesli kogos stac na wybulenie ilus tam tysiecy na "bebechy" to z pewnoscia nie oszczedzalby na obudowie. Topowe, geek-owe PC korzystaja z drogich obudow robionych - czesto - na zamowienie. DangerDen, MountainMods itp to sa producenci gdzie sie uderza. Lian Li to swietny producent (oprocz MM mam rowniez LianLi), ale do ekstremalnych systemow potrzebne sa ekstremalne rozwiazania - wlacznie z obudowa.

Czesto slyszy sie tekst, ze jesli raz sprobujesz Lian Li to nigdy nie wezmiesz czegos innego. Hmm... ja bym to zmodyfikowal, jesli sprobujesz DangerDen lub Mountain Mods nie wrocisz do LianLi, nie mowiac o innej sieczce.

Joshin

0 + - 2011-09-30 17:21

szczerze to nie chcial bym miec takiego kompa :p za dobre to xD recka ogolnie spoko ale przyznam ze skoro wsadzili 16gb ramu to mogli wsadzic 2x i7 awtedy to by sie do renderu nadawalo a tak to "ani w pińc ani w dziewińc :p) aha i fajnie by bylo jakbyscie do recki dodali temaperatury i takie tam zeby zobaczyc o ile wodowanie poprawia chlodzenie niz powietrze.

Vassago

-1 + - 2011-09-30 20:41

Jakby dodali temperatury, decybele i pobór prądu to nawet zapaleniec by tego nie kupił ;p

podnietek

0 + - 2011-10-04 16:12

Na pewno nikt sie nie pokusi o podanie temperatur...

Jedna chlodnica 3x120, do tego EK, nie ma szans utrzymac temperatur na akceptowalnym poziomie przy akceptowalnym poziomie halasu - w przypadku stosowania 2x590, nawet bez OC. Dodajcie 2600K@4.5Ghz i macie wode 50C+. Cisnienie rosnie, waz wystrzeli z krocca/kompresyjki...

666tomo

0 + - 2011-10-05 14:13

w kompie znajdują się chłodnice 1x120 po procku, 3x120 i 2x140 po grafach. całość może chodzić pasywnie (każdy wentyl jest regulowany, może zostać wyłączony) nie słychać nic po za pracą pompy =)

podnietek

0 + - 2011-10-06 14:59

Faktycznie, nie powiekszylem sobie zdjecia wnetrza budy. Zwracam honor.

Ale z tym chlodzeniem pasywnym to juz sie zagalopowles...

666tomo

0 + - 2011-10-07 20:35

70 stopni w pasywie pod obciążeniem (3Dmark 11). słychać tylko pompkę.

gatto_nero

-1 + - 2011-09-30 21:38

15 tysięcy to za dysk ssd dzisiaj się daje :)

Minio

-1 + - 2011-09-30 23:22

Gratuluję zabawy temu co składał i temu co kupił. O gustach się nie dyskutuje, a sprzęt wybrany wg. gustu. Ciszy mnie, że wreszcie ktoś miał kasę na potwora. Pozdrawiam.

ICE1979

0 + - 2011-10-01 00:12

I7-2600k
komputronik-1369zlbrutto
http://www.komputronik.pl/product/115167/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Intel_Core_i7_2600K_3_40_GHz_BOX.html
ESC-1240zlbrutto
http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=116_376&products_id=35005&osCsid=009fe3a78966fa13e6a80a13a62a609f

MSI P67A-GD80 (B3)
komputronik-849zlbrutto
http://www.komputronik.pl/search/pl/run/showProducts/1/searchString/TVNJJTIwUDY3QS1HRDgw/category/1/
delkom(ESC brak wersji)-789zlbrutto
http://www.delkom.pl/salony/index.php/produkt,178294

ta sama karta, tego samego producenta geforce gtx590 3gb
komputronik-3 349 zł brutto
http://www.komputronik.pl/product/119851/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/GeForce_with_CUDA_GTX_590_Gigabyte_3GB_3xDVI_mHDMI_PCI_E_.html
ESC-3120zlbrutto
http://www.esc.pl/product_info.php?cPath=71_73&products_id=39145
juz na tych 3 czesciach komputronik jest drozszy o 418zl nie szukajac w najtanszych sklepach a ta roznica wzrasta wraz z kolejnymi czesciami wiec ma pan swoje dowody na to ze komputronik JEST NAJDROZSZY

Metropolis

0 + - 2011-10-01 09:33

Droższy jest juz tylko Vobis :)
także czytelnicy benchmarka raczej nie kupują w komputroniku, to w większości świadomi klienci, nie laicy...

hex3n

0 + - 2011-10-01 10:30

Na ten komputer stać 2 osoby, które wygrały do podziału 58 milionów w ostatniej kumulacji LOTTO. Nawet gdybym zarabiał 20 tysi miesięcznie nie było by mnie stać na coś tak drogiego... Kolejny artykuł sponsorowany przez producenta przewartościowanego blaszaka...

ICE1979

0 + - 2011-10-01 18:52

zaleta komputrona jest fakt ze ludzie tam pracujacy zazwyczaj wiedza co robia, jest sporo punktow w polsce i dosc dobre wrazenia estetyczne ( czlowiek nie czuje sie jak w magazynie z prl) przydaje sie to laikom. Ludzie czytajacy ten portal juz cos tam wiedza albo sie czegos tam dowiedza o kompach i juz raczej nie beda patrzec jak wyglada sklep tylko na ceny

Eclip7e

1 + - 2011-10-01 22:29

Jedyna dobra rzecz tutaj jak kupujemy w komputronie to gwarancja na 5 lat, aczkolwiek musze powiedzieć, że sprzęt z najwyższej półki, czyli np; taka buda za 10 tysi powinna przez 5 lat chodzić sprawnie i śmigać, inna sprawa jest jak już ktoś chce sprzęt podkręcać, co ma wpływ na jego żywotność.


Myślę, że użytkownik ICE1979 swoimi argumentami skopał dupsko komputrona.

A komputron tymi testami tylko pokazał, żę 2x590 jest zbędne, ponieważ nvidia dała pupy...

Imho maszynka i tak jest fajna i chciałbym ją mieć na jakieś 9 miesięcy :)

cubess

0 + - 2011-10-02 22:16

ten skladak za 15 kola powinien miec nazwe Amator:D
-Amator dla zwyklych nobow nie majacych pojecia zielonego o komputerzach, ale z grubym portwelem Tatusia :]

SoundsGreat

0 + - 2011-10-02 23:12

Taki komputer i obudowa wewnątrz bez lakieru?

Oldboy

0 + - 2011-10-03 13:18

Lakier jest za dodatkowa oplata :)

razorjack

0 + - 2011-10-10 12:59

dyski pewno padną po chwili, a przyjemność z gry odbiorą mikroprzycięcia ;)

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: 2 10
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 17
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142