Marcin Jaskólski | 2010-12-02

Kingston vs GoodRAM - O/C pamięci na AMD AM3

kategoria: RAM

producenci: GoodRam, Kingston

 

Podsumowanie

Oba zestawy z pewnością są warte polecenia. Oferowane są w atrakcyjnej cenie i mają praktycznie takie same możliwości. Zestaw GoodRAM ma co prawda niższe czasy dostępu i w naszych testach lepiej sprawdził się w podkręcaniu, ale przyspieszanie pamięci jest taką samą ruletką jak przyspieszanie procesorów - wiele zależy od serii układów pamięci, możliwości płyty głównej i kontrolera pamięci.

Warto zauważyć, że cena zestawów 2 x 2 GB taktowanych 1333 MHz jest jeszcze niższa, a w większości przypadków taka częstotliwość RAM będzie w zupełności zadowalająca. Zestaw Kingston HyperX Blu 2 x 2 GB 1333MHz można znaleźć w cenie zbliżonej do 200 zł, a zestaw GoodRAM 2 x 2 GB 1333 MHz (wersja bez radiatorów) nawet poniżej tej granicy.

Wykazaliśmy, że odpowiednie taktowanie pamięci RAM oraz podkręcenie kontrolera pomaga w uzyskaniu wyższej wydajności całego systemu. Nie są to wartości, które uzyskujemy zwiększając taktowanie procesora czy karty graficznej, ale z pewnością znajdą się osoby, które wezmą to pod uwagę.

Oba zestawy wydają się wręcz idealne dla platform wykorzystujących dwukanałowe zestawy DDR3, a więc AM3 czy 1156. Ich cena nie jest wygórowana, a pojemność wystarcza do większości zastosowań. Powinny być świetnym wyborem dla użytkowników, którzy chcą mieć pamięci taktowane wyżej niż 1333 MHz, a jednocześnie nie chcą przepłacać za często drogie zestawy o częstotliwości pracy równej lub wyższej niż 1800 MHz. 

 

  Kingston HyperX Blu 2 x 2GB 1600 MHz CL9
  plusy:
dobry stosunek ceny do możliwości
profil XMP
  minusy:
średni potencjał podkręcania
Średnia cena w momencie pisania artykułu: ok. 285 zł
 

 

  GoodRAM Play 2 x 2GB 1600 MHz CL8
  plusy:
dobry stosunek ceny do wydajności
dobra podatność na podkręcanie
  minusy:
brak nominalnych parametrów w SPD
Średnia cena w momencie pisania artykułu: ok. 300 zł
 

 



odsłon: 60725

Komentarze

(45)

Grinch

0 + - 2010-12-02 10:21

Kurcze a jeszcze ponda pol roku temu to sie placilo prawie 200zl za 2GB :P 1333MHz

Dwd89

0 + - 2010-12-02 11:07

w przypadku pamięci HyperX Kingston trafiłem na 2 sztuki oryginalne i 2 sztuki podrobione :( które w cpu-z zamiast pokazania kodu pamięci pokazały jedynie U-DIMM, różnica między oryginalnymi a podrobionymi jest choćby w czcionce na naklejce na ramie :) oryginalne mają ciutke chyba większą lub ciutke mniejszą niż podrobione ... co więcej warto zauważyć że podkręcanie procesora z zajętymi 4 bankami pamięci RAM szybko się kończy ;/ wyjęcie 2 kości od razu pozwala na większe oc. Tego do końca jeszcze nie rozumiem ale sprawdzilem u siebie i faktycznie to prawda .

Czajson

0 + - 2010-12-02 11:22

Dwd89 - skąd wiesz, że są podrobione i gdzie je kupiłeś? Myślę, że w renomowanym sklepie taka sytuacja nie może mieć miejsca. Spotkałem się tylko z tym, że są różne rewizje pamięci np. Patriotów i trochę inaczej się zachowują. Co do 4 banków zajętych to nie zauważyłem wpływu na platformie Intela. Mam Core i3 i spokojnie się kręci. Pozostaej przy tym chłodny i na dzień dzisiejszy chłodzi się BOXowym wiatrakiem przy 1000rpm.

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-02 11:28

Z mojego doświadczenia wynika, że im więcej modułów RAM jest w użyciu, tym mniejsze prawdopodobieństwo na udane OC. Praktycznie w każdym przypadku udawało mi się osiągnąć lepsze wyniki w OC przy 2 modułach RAM, niż np. przy 4.

czesio

0 + - 2010-12-02 12:41

czasem nawet ma znaczenie w których bankach siedzą pamiątki :D

hecto

0 + - 2010-12-02 13:36

ja bym chętnie zobaczył jeszcze testy zachowania aplikacji i gier przy zmianie timingów i jeszcze porównanie w grach pamięci 1333 vs 1600 vs OC 1600+ MHz

_nick_

0 + - 2010-12-02 14:23

zerknij tutaj:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Platforma_AMD_AM3_-_wybieramy_pamieci-3070.html

sido107

0 + - 2010-12-02 13:52

mi też brakuje próby obnizania timigów oraz max OC - ciekawe ile potrafia te pamiatki na troszkę zluzowanych timigach.
Nie ma żadnej informacji czy po OC zwiększyła się temperatura.

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-02 14:52

Nie zauważyłem po OC większych różnic w temperaturze pracy. Radiatory były ciepłe, ale nic więcej.

cyrix 133

0 + - 2010-12-02 14:03

i czym sie tu zachwycac? my nie lubimy czytac o pamieciach...

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-02 14:55

no sorry, że NVIDIA nie produkuje RAM ;)

Lightning

0 + - 2010-12-02 15:14

+1

Test bardzo dobry - mnie on zaciekawił ;)

UnitedTerror

0 + - 2010-12-10 16:48

Spokojnie jakbyś mu pokazał pamięci pod SLI :D to by się oszczał z wrażenia :)

regist88

0 + - 2010-12-02 17:29

Fajny teścik tylko szkoda, że tylko dwa zestawy. Dobrze chociaż, że testowaliście GOODRAMY - moją ulubioną firmę pamiątek (nie wiem czemu, ale czuje do tego producenta respekt).

whitexxx

0 + - 2010-12-02 19:27

Mam pytanko czy warto inwestować w 6GB ramu ? jest jakiś realny wzrost wydajności jak sie przesiada z 3GB na 6GB???

Chodzi głównie o gry??

Patrick.

0 + - 2010-12-02 19:31

Jeśli masz system 32bit to nie warto się pakować. 6GB RAM jak na razie się nie opłaca do gier pakować, bo nie potrzebują tyle na razie : P Dołóż 1GB i będzie dobrze.

Szymon331

0 + - 2010-12-02 19:36

Jeżeli chodzi o gry to nie opłaca się inwestować w 6GB pamięci RAM. Różnicy w wydajności w 90% przypadków nie odczujesz.

Jeżeli lubisz montować filmy to 6GB pamięci będzie takim znośnym minimum do komfortowej pracy. Jeżeli bawisz się materiałem Full HD to i 8GB się nie zmarnuje.

Większość gier zadowoli się wręcz 2GB pamięci.

kamaleon

0 + - 2010-12-03 06:35

Roznicy nie odczuje nawet w 100% przypadkow, jezeli chodzi o gry. Maksymalnie gra moze zaadresowac 1,5GB do 2GB i to jest ograniczenie windowsa "na proces" ktorego trzymaja sie tworcy gier, wiec i 4GB jest nadto.

Szymon331

0 + - 2010-12-03 10:43

Ciekawe... Grałem kiedyś w GTAIV

Windows zajmuje mi około 600-700mb RAMU. Gdy odpaliłem GTA IV (tylko i wyłącznie tą grę) zajęło mi aż 3990mb pamięci. Znaczy że owa gra potrafi zaadresować więcej niż 1.5GB ramu. U mnie zaadresowała ponad 3GB.

TO nie jedyna gra potrafiąca zająć więcej niż 2GB pamięci.

Chyba że ma to coś wspólnego z wersją systemu. U mnie 64bit Vista.

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-03 10:55

64-bitowy system generalnie lepiej zarządza pamięcią i pozbywamy się ograniczeń z zarządzaniem RAM znanych z Windows 32-bit. A z tyłu pudełka GTA IV jest znaczek "64-bit enhanced" ;)

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-03 08:41

Tak jak piszą koledzy, różnica w grach może być mało odczuwalna. ale... to się szybko zmienia:

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/CPU,_RAM,_Vintage-3274/strona/11178.html

Patrick.

0 + - 2010-12-02 19:34

Dobry test. Widać, że nie ma prawie żadnych różnicy między tymi pamięciami, mają podobne możliwości. Oczywiście kciuk w górę !

Szymon331

0 + - 2010-12-02 19:42

Brawa dla redakcji za ostatni test. Czas konwertowania materiału video. To jest coś czego zawsze mi brakowało. W testach mamy syntetyki i gry i często tyle.

Taki test wiele, wiele wnosi do tego tekstu. Dzięki wielkie i pozdrawiam.

whitexxx

0 + - 2010-12-02 19:45

A wie ktoś może co zrobić żeby mieć w indeks kwalifikacji ramu wynik 7,4 j w systemie win 7 ??

Patrick.

0 + - 2010-12-02 20:21

Tu już nic nie zrobisz ... To zależy od pamięci, jakie posiadasz..

whitexxx

0 + - 2010-12-02 21:06

Właśnie nie wiem co jest grane na ddr2 miałem 7,2 a n ddr3 5,9

Czajson

0 + - 2010-12-02 22:55

Pewnie miałeś DDR2-800 albo szybsze a teraz np DDR3-1600. Zapewne ustawienia defaultowe w BIOS-ie. Defaultowo np na platformie z s.1156 takie pamięci będą chodzić jako 1333. 1600MHz uzyskasz dopiero po OC i poprawisz wynik. Tak przynajmniej było w przypadku mojego konfigu - Core i3 540, MIS H55-GD65 i 8GB DDR3-1600 Patriot.

Dlaczego

0 + - 2010-12-02 21:27

Czyli jak zwykle... dla normalnego użytkownika żadna różnica.

Szymon331

0 + - 2010-12-02 23:36

Taka prawda. Kierować trzeba się ceną ewentualnie... wyglądem? ;)

pawluto

0 + - 2010-12-02 22:07

Jak najlepiej ustawić współczynnik FSB:Dram ???
Gdzie w biosie jest opcja do tego ustawienia ?
Bios Award. Pozdro

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-03 08:58

Pytasz o platformę 775? To nie jest łatwe pytanie, zwłaszcza przy OC. Mnożnik pamięci może mieć wpływ na możliwości podkręcania, a przecież wybór jest w sumie niewielki, zwłaszcza przy ograniczeniach FSB. Inaczej mówiąc - jak sam nie sprawdzisz, to nie będziesz miał pewności ;) W Biosie powinieneś mieć opcje zmiany mnożnika/dzielnika RAM, albo po prostu zmiany taktowania (wtedy zmieniasz współczynnik pamięci do FSB).

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-03 08:58

*albo po prostu zmiany taktowania RAM

jeomax.co.uk

0 + - 2010-12-03 13:27

"Okazało się jednak, że testowy zestaw Blu ma poważne problemy ze stabilnością przy założonej przez nas granicy 1800 MHz. NIe pomagało obniżanie timingów, ani zwiększanie napięcia."

Bo moze trzeba bylo podwyzszyc timingi ;-)
Wiem, wiem - skrot myslowy, ale co z niego wyszlo :)

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-03 14:01

Hehe no fakt, zaraz to sprecyzuję ;)

poandy

0 + - 2010-12-03 17:44

Mam te pamięci od paru miesięcy i na płycie Asrock870 Extreme3 i na standardowych ustawieniach nie idzie stabilnie(8-8-8-24,2T, 1,65 V),pomaga podniesienie napięcia .Jak obniżę f=1333MHz to idą spokojnie (7-7-7-21,1T, 1,50 V).Jeśli dobrze zrozumiałem ,jeśli podniosę NB lub użyję programu Overdrive to powinny pójść stabilnie ?

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-03 20:00

Jeśli podniesiesz NB lub użyjesz BEMP będą działać sprawniej. Problemem może być zbyt niskie podawanie napięcia przez płytę główną, to się czasem zdarza (RAM dostaje napięcie mniejsze od deklarowanego w BIOS). Jeśli dasz tym pamiątkom 1,66-1,7V nic im się nie stanie.

whitexxx

0 + - 2010-12-03 22:25

Pytanko dla obcykanych z tematem mianowicie: Mam pamięci Adata 1600Mhz (aktualnie pracują 1333Mhz)
i na nich jest napisane 1,75-1,85v
Ja w biosie na MA770T-UD3 dałem napiecie 1,65 i nie wiem czy moge dać wieksze napiecie bo bios powyzej 1,65 pokazuje wartośći na czrwono (tak jakby ostrzegał) z tego co sie zorientowałem to wieksze napiecia są grożne tylko na platformie z Intelem a czy w przypadku AMD czymś to grozi??

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-04 09:00

Nie, w Twoim przypadku niczym to nie grozi. Liczą się wartości napięcia podane przez producenta RAM.

Dwd89

0 + - 2010-12-04 09:58

HYPERX BLU mają naklejone że powinny dostać do 2.2V i tyle im zawsze ustawiam, ciekawostka, najnowszy COD ścina nieziemsko przy 2GB ramu w winXP 32, czyli jest to jedna z niewielu gier które potrafia adresować tak wiele pamięci ram :) przy 4GB(3,25 w 32 bitowym systemie) nie ma tego problemu ;)

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-04 20:30

Moim zdaniem ta naklejka jest mocno podejrzana :)

http://www.kingston.com/hyperx/products/blu.asp

pawluto

0 + - 2010-12-04 22:03

I tu się mylisz bo u mnie na 2 giga z XP nic nie ścina !
Gra chodzi idealnie do czasu aż zrobi ...zonk...ding...i czarny ekran albo komunikat błąd coś tam...
Przeważnie występuje to po 2-3 mapach w multi !
Skoro coś chaczy u ciebie przy 2 g ramu to znaczy że masz stare stery grafy albo grafa wolna albo procek wolny.

pawluto

0 + - 2010-12-05 18:27

Jeszcze jedno pytanie techniczne.
Mam 4 banki pamięci.
Dokupiłem nową kość 1 GB.
Do tej pory obsadzone są sloty 1 i 3 co daje dual chanel .
Gdzie wsadziś trzecią kość , do slotu 2 czy 4 i czy po wsadzeniu trzeciej kości te dwie co były nadal będą działać jako dual chanel ? Pozdrawiam

Marcin Jaskólski

0 + - 2010-12-11 10:54

Tak.

KamiKAzeDBC

0 + - 2010-12-07 16:14

Czyli Kingston i Goodram to ta sama wydajność :)

Irek-Stalker

0 + - 2010-12-11 16:49

pawluto;
Też tak mam z CODem wywala czarny ekran np. w multi i pożera przynajmniej 1.5GB ramu.

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie

Polecamy

SteelSeries Diablo 3 Headset, Mouse i QcK Limited Edition - test, cena, opinie
Akcesoria SteelSeries to pozycja obowiązkowa dla każdego fana gry Diablo III. ...
kategoria: myszki producent: SteelSeries Ocena: 2 10
HTC One V - test, cena, opinie
HTC One V to świetny smartfon uniwersalny, którym posłużyć może się ...
kategoria: smartfony, telefony producent: HTC Ocena: 9 17
Creative ZiiSound D5x i DSx oraz GigaWorks G500 - test, cena, opinie
Test głośników Creative ZiiSound (bezprzewodowe) oraz GigaWorks ProGamer ...
kategoria: głośniki producent: Creative Ocena: 7 24
Asus Transformer Pad 300 - cena, test, opinie
Bardzo dobrej jakości moduły foto-wideo, wysoka wydajność dzięki ...
kategoria: tablety PC producent: Asus Ocena: 6 26
Poradnik komunijny 2012
Wspólnie z Partnerami przygotowaliśmy poradnik komunijny. Zawarliśmy w nim ...
kategoria: drukarki, skanery producent: Asus Ocena: - 142
Produkty polecane przez redakcję. Kupując z benchmark.pl wspierasz serwis. Dziękujemy!