Pamięć RAM

Platforma i aplikacje testowe

przeczytasz w 3 min.

 

Zestawy pamięci RAM:

Pamięć RAM
Kingston HyperX Blu 2 x 2GB DDR3 1600MHz CL9 (9-9-9-27)
Pamięć RAM
GoodRAM Play 2 x 2GB DDR3 1600MHz CL8 (8-8-8-24)

Platforma testowa:

Płyta główna
Asus M4A89GTD PRO/USB3 (AM3)
 Procesor
AMD Athlon II X2 250 3GHz

Karta graficzna
HIS Radeon HD 5770 1GB
Zasilacz
Tagan SuperRock TG680-U33II 680W

System operacyjny
Windows 7 64-bit Ultimate SP1 RC (build 7601)

W teście wykorzystano sterowniki:

AMD Catalyst 10.10

Aplikacje testowe 

 

Sandra 2010 – To jeden z najpopularniejszych benchmarków  syntetycznych, wyposażony w mnóstwo różnorodnych testów, dzięki którym możemy przetestować niemal dowolny aspekt platformy sprzętowej. W tym przypadku wykorzystaliśmy test Memory Bandwidth, który sprawdza przepustowość pamięci RAM. Uśredniony wynik (Aggregate Memory Performance) podawany jest w gigabajtach na sekundę (GB/s) - im więcej tym lepiej. Drugi z wykorzystanych testów to Memory Latency, który sprawdza czas dostępu do pamięci RAM. Wynik podawany jest w nanosekundach - im mniej tym lepiej.

Jeden z najlepszych i najbardziej popularnych programów do szyfrowania danych. Za jego pomocą można między innymi szyfrować całe dyski, bądź partycje. Wykorzystaliśmy wbudowany w aplikację benchmark  do przeliczania próbki o wielkości 1GB. Testy są przeprowadzane w pamięci RAM. Aby przeprowadzić test, po uruchomieniu programu z menu „Narzędzia” wybierz opcję „Testuj”. Następnie w nowym okienku ustaw wielkość bufora na 1GB i uruchom test za pomocą przycisku „Testuj”. Benchmark wbudowany w program sprawdza wydajność procesora za pomocą trzech różnych algorytmów szyfrowania, a mianowicie: AES (Advanced Encryption Standard), Serpent i Twofish (oraz ich kombinacji).

Bardzo dobry, a na dodatek darmowy program do konwersji wideo. Występuje w  wersjach 32 i 64-bitowych. Aplikacja ma duże możliwości, skwapliwie wykorzysta do obliczeń każdy rdzeń procesora, a także karty graficzne GeForce z technologią CUDA (w programie niestety nie ma wsparcia dla ATI Stream). W testach wykorzystaliśmy wersję x64. Test polegał na konwersji pliku wideo o wielkości 358 MB w rozdzielczości 1650 x 928 i formacie AVI (MPEG-4 Visual) (bitrate 11 Mb/s) do formatu H.264 (bitrate 2 Mb/s) i rozdzielczości HD (1280 x 720).  Wielkość pliku po konwersji wynosiła około 35 MB. Czas konwersji mierzony był w sekundach, im mniej, tym lepiej.

 

Tom Clancy's H.A.W.X.2 Benchmark - Testy przeprowadziśmy w  rozdzielczości 1680 x 1050 w wersji DirectX 9.0c. Wykorzystaliśmy maksymalne możliwe ustawienia oprócz wygładzania krawędzi, które zostało całkowicie wyłączone. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w  średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.

 

Lost Planet 2 - Druga część Lost Planet firmy Capcom wyposażona jest w benchmark (jest on także dostępny jako oddzielny program), za pomocą którego możemy sprawdzić działanie gry za pomocą dwóch testów, w ustawieniach DirectX 9 lub DirectX 11. Wykorzystaliśmy test B (jego przebieg jest w zasadzie identyczny, w odróżnieniu od testu A) w rozdzielczości 1680 x 1050  w  wersji DirectX 9.0c. Testy przeprowadziliśmy z wyłączonym anty-aliasingiem. Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w  średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.